Scorito Tour de France 2020 Pool

1 2 ... 19 ... 289 290
Treenert

Ja

Platje

En als aanvulling op een vraag/opmerking die zeker gaat komen: tijdens de tijdrit krijg je geen 'team'punten voor de etappewinst, alleen voor de truien

Laatst gewijzigd
La Primavera

'@Lange Dat klopt, je krijgt alleen punten voor renners die je opstelt (behalve bij de eindafrekening). Je 9 opgestelde renners ontvangen dus teampunten voor truien/winst. Je hoeft overigens Bennett niet in je ploeg te hebben om teampunten voor hem te ontvangen.

Brillenpoetser

Viviani ging toch mee om te knechten bergop voor Martin?

Jasperdewaal11

Nee Martin gaat knechten voor Herrada ;)

arjenzvob

'@Smartijn: zou het kunnen dat Callmeal zand strooit? Sowieso lijkt het hier nu al de Sahara.... haha.

Aanklampen

Herrada en Martin zit in de sprinttrein van Viviani als de aankomst vals plat is. Martin oefende duidelijk dat gisteren. Martin krijgt kopmanschap in kleine rondjes, COFIDIS heeft aangegeven dat alles moet wijken voor een etappeoverwinning van Viviani dus ook Martin en Herrada moeten knechten voor Elia.

ik zou daarom Martin niet nemen, die rijdt daarom nooit in de punten.

Overigens neem ik 4 INEOS, oa Froome maar ook Sivakov. Froome zag er fris uit en heeft bewust geen kopwerk gedaan om volgers zand in de ogen te strooien. Dat vind ik overigens NOT DONE. Sivakov voor de jongeren trui. Als Thomas niet meegaat pak ik Carapaz die MI dan ingeschoven wordt.

Van Aert, lijkt mij dat die vaak laat lopen aangezien die na de Tour weer goed wil zijn. Ik zie hem niet meesprinten.

04398

'@Jasperdewaal11, Herrada, ik was hem alweer bijna vergeten, dan man die vorig jaar de bollen zou gaan winnen, een must have parel. Misschien dit jaar een herkansing? ;)

Jasperdewaal11

'@04398 Eens! ik klik hem erin ;)

RemcovanderMaas

Oh, dan pak ik G. Martin toch maar niet ......... :-)

Valvuillerdemoz

'@Platje: bij de tijdrit krijg je wel punten voor de etappewinst hoor. Alleen geen teampunten. 🙂

Laatst gewijzigd
Aanklampen

Overigens iemand CORT op de radar.. ?

Ik had een zwak voor die renner, echter net als vele andere vluchters, wanneer zit hij erbij. Wel een killer in de vlucht pur sang.. Zou denken dat hij wel met EF meegaat..

hartstikkebedankt

Cort is altijd kanshebber voor de Barbero Award

Aanklampen

niet helemaal met je eens. Vind hem een soort Sanchez, die als in de vlucht zit gelijk favoriet is voor de overwinning, snel, sterk en klimt goed.

Ludi

Roelands kan ook voor een barbero award meedoen

Brillenpoetser

Ik zat net op een terrasje met stuyven en hoorde dat porte van plan was te vallen in etappe 17 en tot die tijd te knechten voor mollema aangezien hij toch de tour biet uitrijdt.

Platje

'@valvuillerdemoz ik heb m'n zin teruggelezen en staat er idd niet helemaal correct maar denk dat de meesten mijn punt begrepen :) heb het woordje 'team' nog ff ervoor gezet voor de duidelijkheid

Laatst gewijzigd
steefje9

G martin niet voor klassement? Rijdt toch verdomde sterk op dit moment

MichielH

Bij EF-education zie ik allemaal renners waar ik over twijfel.

Uran - Kan hij het nog? Vorig jaar niet heel slecht
Higuita - Vooraf mijn keuze, maar hoe is het met hem na de valpartij van gisteren?
Martinez - Stond niet echt op mijn lijstje, maar gisteren wel erg goed
Cort - Ook ik heb een zwak voor hem, maar hij maakt het tot dusver nog niet echt waar
van Garderen - Jaren over getwijfeld, maar deze keer dan toch echt zeker niet
Woods - Vorig jaar in een poultje ergens opgenomen, viel natuurlijk erg tegen

Brillenpoetser

Hij rijdt nu op Grack dus binnenkort vallen zn tanden er uit G. Dan is t gedaan met onze G of hij krijgt doping controle.

Aanklampen

Michiel, grappig dat je over Tejay twijfelt... overigens zit ik met EF in hetzelfde pakket.. Mooie ploeg die vaak erg aanvallend kan rijden.. Alleen als poppetjes om gaan vallen ga je gelijk (terecht) twijfelen.

arjenzvob

Hahaha ik lach me echt suf om de mensen die op dit forum komen shoppen. Dan toch maar een account aanmaken omdat ze twijfelen of ze onze Cofidis man nou wel of niet moeten nemen. 1 ding: of je hem nou wel of niet neemt... Het verschil ga je er niet mee maken.

Ludi

Oneens. Als bijvoorbeeld de Cofidis man een goed klassement rijdt is het voor 1M een fantastische besparing tov 3-4M alternatieven plus op de dagen die 100% voor klassementsmannen zijn helpt het. Aru, Martinez, Chaves, Higuita, Uran, Mollema, etc zijn allemaal mannen die dat mogelijk kunnen. De kans dat zij dit normaal doen is gewoon minder waarschijnlijk dan een Landa/Quintana/Buchmann/Lopez (misschien).

Op dit moment zijn de pure sprint dagen lastig om een goede 8e en 9e renner op te stellen. Maar AK mannen van sprint ploegen scoren dan makkelijker zelf nog een top 20 dan andersom sprinters in de bergen. Plus de kans dat Ewan/Bennett wint is normaal veel groter dan de kans dat een specifieke AK klimmer wint (normaal gesproken, ;) ). Dit geldt voor bijvoorbeeld een etappe 18 (als ik het me goed herinner).

Ik krijg van Aert er op dit moment ook nog niet in. Het aantal plekjes (20) is het probleem. Wil ik genoeg mannen hebben voor de pure sprint dagen en voor het AK en voor de bergvluchten zit ik toch al snel op 20.

Ik zit wel nog te denken wat voor impact bijvoorbeeld Alaphilippe > Landa/Quintana/Lopez en mijn huidige 750K renner naar een 750K DSQ renner zou hebben. Klinkt nog best acceptabel.

04398

'@arjenzvob, iedereen die deelneemt aan dit forum weet dat je alleen maar kan winnen met Tejay in je team.

Warmebakker

Pogacar was niet goed gister die zou ik niet nemen, zakte er mu al doorheen.

Martinez gister flinke uitschieter gister maar zal in de Tour geen kopman zijn.

1 2 ... 19 ... 289 290

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.