Nieuw: Het wielerspel van Tourzomer.com

1 2 ... 5 ... 9 10
Poeksel

Die kan je nog aanpassen ivo001, dus dat lijkt me geen groot probleem.

Rawolf

Ik had gekozen voor Matthews kopman, dat valt enigzins tegen. Had ook een top 10 van hem verwacht in de tijdrit.

Poeksel

Dito. Maar er komen nog een paar kansen voor hem.

John Berger

Ik (Max) heb gekozen voor Ganna als kopman. Ging de 1e 3 dagen redelijk hard met de punten, helaas nu niet meer. Vandaag hoop ik op Ulissi. Sta er nog redelijk goed voor en beschik voor week 2 en week 3 nog over genoeg mogelijkheden om renners op te stellen die goed uit de voeten kunnen op het parcours van die weken. Suc6 iedereen met de Giro en alvast met de voorbereidingen van de Vuelta.

jappe666

Ondanks Thomas als kapitein, toch nog 17de in de stand... Zonde van die keuze dus :(

ivo001

Ik sta 44e, maar heb maar een renner deze week, Vendrame.
Hoop dat in etappe 9 Kelderman (C), Bilbao en Konrad weer scoren. Almeida misschien ook nog. Mijn sprinters komen volgende week.

Heel benieuwd hoe dit spel gaat uitpakken. Wie heeft welke renners te vroeg ingezet? Wie valt er uit na te scoren in week 1?

Laatst gewijzigd
Rawolf

In de Tour stond ik geloof ik 2e na de eerste week maar zakte er daarna wat door. Had Bernal, Uran en Quintana bewaard voor de 3e week maar die lieten het toen allemaal afweten.

Nu weer 2e momenteel. Vooral Almeida is de grote puntenpakker.

Het enige nadeel denk ik is Fuglsang die ik nu dus al gebruikt heb en niet meer kan gebruiken.

Ik heb nu eigenlijk het beste team maar niet de goede kopman, Ganna heeft veel meer punten dan Matthews gehaald.

Laatst gewijzigd
pirazzi

Het uitvallen van G. Thomas was niet te voorzien.
Volgende keer neem ik ook de favoriet voor de eerste etappe als captain.

BlingSagan

Oei. Wielerflitsend is gezakt naar de 2e plek...

Rawolf

Ja het verschil tussen een etappe winnen en 2e worden is heel groot.

Je moet blijkbaar echt iemand kopman maken die etappes wint.

Degene met Demare of Ganna als kopman hebben geluk. Ik ook wel natuurlijk, Almeida presteert boven verwachting.

Laatst gewijzigd
BlingSagan

Even snel geteld
Almeida 99
Démare 100
Ganna 106

Tm de 7e etappe zit dat dicht bij elkaar.

Rawolf

Ja maar met kopman Demare zit je op 200, ik heb Matthews als kopman

BlingSagan

Vandaag wisseldag !

Rawolf

De kopmankeuze is echt onmogelijk

zeewolde

Nieuw team neergezet voor week 2. Wat vluchters die zich tot nu toe al hebben laten zien, waaronder de huidige bergtrui, wat heuvelsprinters zoals Battaglin en Vendrame, Sagan, tijdrijders Dennis en Bjerg ( gaat ook mee in de vlucht blijkbaar ) en Demare (c) .
@Rawolf je gaat lekker, 1e plaats overall. Nu zaak om te consolideren

Rawolf

Mwa ik heb Vendrame, Sagan en Demare al gebruikt ):

Tip van de chef is trouwens wel om Sagan kopman te maken ipv Demare, Demare sprint waarschijnlijk maar in 1 etappe in week 2 waar Sagan dat in 3 ritten zou kunnen. (als je m nog hebt)

Bjerg en Dennis kies ik inderdaad ook voor. Battaglin of Ballerini kopman waarschijnlijk.

Als je Almeida nog niet hebt ingezet zou ik hem ook sowieso meenemen

Laatst gewijzigd
zeewolde

Almeida en Ganna al in week 1 gebruikt naast een paar misperen met Campenaerts, Conti, Majka en Gaviria.
Ik verwacht in week 2 veel vluchtgroepetappes, met name omdat mensen niet met Demare naar de streep willen rijden.
Ik denk dat de sprinters voor de 5e of 8e plaats gaan sprinten. Als het dan wel een keer een massasprint wordt, is het verschil dusdanig groot tussen 1 en 2 dat het de moeite waard is om daar de kopman op te plakken, vandaar Demare. Beetje beredeneerde gok.

Rawolf

Fair enough, ik heb voor die vluchtersgroepen ook een renner speciaal meegenomen.

John Berger

Ik kan meerdere sprinters waaronder Gaviria en Viviani nog opstellen in week 2. Maar twijfel wel sterk over deze 2; vorige week weinig van gezien en ik heb ook mijn twijfels of ze deze week wel mee gaan sprinten. Misschien beter gaan voor aanvallers zoals de Gendt of de B sprinters. Vanavond maar keuze maken.

BlingSagan

Ik neem Gaviria toch maar mee, Viviani niet. Ik schat Gaviria hoger in in die ene vlakke etappe dan Viviani.
Aangevuld met aanvallers, tijdrijders en viaductsprinters.
Almeida gaat mee als kopman.

Rawolf

Wat denken jullie van Bilbao? Heeft een tijdrit en punch

pirazzi

Dat is mijn idee ook, Almeida als kopman. Niet zozeer vanwege top 10 in etappes maar omdat hij de roze trui en de witte trui heeft. Bilbao ook omdat hij derde staat en Kelderman al gebruikt vorige week.

Laatst gewijzigd
zeewolde

'@Rawolf Ik heb nu al spijt je advies in de wind te hebben geslagen. Mooie ride van Sagan.

ivo001

Mijn team voor week 2:
Sagan (C)
Matthews (Dikke pech, had ik hem maar in week 1 gebruikt)
Ulissi
Ballerini
Demare
Cimolai
Molano
Bjerg

pirazzi

Peter Sagan als kopman was 60 punten maar dan had Almeida 25, is samen 85, is idd 5 punten meer dan met Almeida als kopman (50+30=80). Wielerflitsend weer op 1!

1 2 ... 5 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.