Nieuw: Het wielerspel van Tourzomer.com

1 2 ... 6 ... 9 10
Rawolf

Mijn week 2 team laat wel heel erg afweten, 6 punten vandaag. Oef.

Swift zat ik over te twijfelen maar uiteindelijk niet gedaan helaas.

jappe666

Had twee slechte dagen achter de rug, maar gisteren met 55 punten toch weer met hernieuwde moed begonnen aan week 2.

zeewolde

Gelukkig heeft de concurrerende pool maar 1 deelnemer, die het ook nog niet zo nauw neemt.

BlingSagan

Wielerflitsend staat eerste, met een grote voorsprong.

Dirk

Hi allen, iedereen al klaar voor de Vuelta?

Voor de spelregels heb ik 2 aanpassingen gedaan:
1. Je kunt alleen mee in de pool ranking als jou pool 3 of meer deelnemers heeft, en daarnaast doen alleen de top 3 van de pool mee in de berekening van het gemiddelde.
2. De punten toekenning van de uitslag van elke etappe heb ik iets dichter bij elkaar gezet, waardoor de verschillen niet te groot worden.

Succes!

Dirk

Rawolf is zo te zien nog alleen in de pool:
https://www.tourzomer.com/nl/vuelta-2020/pool/wielerflitsend

Poeksel

Komt er ook een jaarklassement? Vraag het voor een vriend ;)

De puntentelling is best wel veranderd trouwens. Een type Ganna opstellen (zekere winnaar van een rit) wordt minder de moeite waard.

Laatst gewijzigd
Rawolf

dat alleen de top 3 van de pool meetelt zou ik niet doen, dan heb je veel voordeel met een grote pool. Je kan dan beter de 2 slechtste eruit halen voor het geval die niet opstellen ofzo, toch?

zeewolde

Ja ik ben er weer bij, team aangemaakt.
Gelijk even mijn team voor Giro-week 3 geupdate. De top 4 van het klassement met Wilco als captain natuurlijk. Verder de bergtrui en nog 2 klassementsmannen. De Gendt voor een incidentele ontsnapping en de tijdrit.

Dirk

Statistieken zoals een jaaroverzicht,, hall of fame, best presenteerde renner, hoogste dagscore, etc komen inderdaad nog,. Dat is best veel werk en qua prio nu minder belangrijk, even geduld nog :-)

@Rawolf, vind t heel lastig, de laagste 2 eruit zegt ook weer niets t.o.v. de grootte van de groep, ik zou wel deelnemers kunnen uitsluiten indien ze geen 8 x 3 renners hebben geselecteerd.. Hmm, weet ook weer niet wat haalbaar is voor morgen

@zeewolde, lekker bezig!

pirazzi

alleen de top 3 van de pool

Maar dan start je elke week dus weer met een schone lei na de rustdag, ik deed het in de Giro in week 2 veel beter dan in week 1.

Laatst gewijzigd
pirazzi

In de Giro bij de ploegen: https://www.tourzomer.com/nl/giro-2020/ploegen staat Giulio Ciccone niet doorgestreept, vandaar misschien dat 1 van de subleague leden hem in de derde week heeft opgesteld.

ivo001

Ik lees nu pas de aangepaste puntentelling. Dan had ik toch Roglic in week 2 kunnen laten staan en Valverde als kopman week 1

Poeksel

Oeps, vergeten Pinot uit mijn team te halen :(

pirazzi

Het kan nog erger ik heb Vlasov als captain.

SvenVDB

Mm, ik zit niet in de wielerflits subpoule. Rawolf, kan jij mij toevoegen? Ik kan dit precies niet (meer?) zelf doen?

teamnaam is "SvenVDB"

jappe666

Pfff, niet de beste start... Woods en Martinez die beiden pech hadden, en Gaudu, de Izagirre's, en Guillaume Martin die tegenvielen...
Enkel Grosschartner en Daniel Martin op de afspraak.

Rawolf

Ik zie ook nietecht dat ik nog iemand kan toevoegen, maar je zit er nu wel in toch. Ze lezen mee (:

pirazzi

SvenVDB staat derde dus dan zou het gemiddelde van Wielerflitsend 217,3 zijn, er staat nu nog 213, dat is de berekening met zeewolde op 3.

Laatst gewijzigd
ivo001

Best gek dat de puntentelling stopt bij 11 punten. Meeste spellen loopt het door tot 1p.

1ste plaats 40
2de plaats 35
3de plaats 30
4de plaats 26
5de plaats 22
6de plaats 19
7de plaats 16
8de plaats 14
9de plaats 12
10de plaats 11

pirazzi

Vlasov groeit langzaam in de ronde volgens de schrijver van de voorbeschouwing op de etappe van morgen in de Vuelta dus ik krijg weer een beetje hoop. Het klopt ook wel, gisteren 42ste, vandaag 16de.

Poeksel

Ja, als je dat doortrekt is hij morgen -10e!

pirazzi

Dat zou ik anders berekenen: van plaats 42 naar 16 is een verbetering van 61,9%. Als hij plaats 16 ook met 61,9% verbetert komt hij op plaats 6 uit.

Dirk

Hi allen,

Klopt, ik had meegelezen en SvenVDB alvast toegevoegd na 1ste etappe :) Je kunt je namelijk niet meer inschrijven na de race gestart is, want anders moeten alle pool gemiddelden opnieuw uitgerekend worden..

@ivo001, goed punt, de puntentelling heb ik inderdaad niet laten doorlopen, heb de optie 11-20 nog open voor de volgende editie; ik had misschien 10 punten eraf moeten halen..

Vanmiddag de Stelvio gents, heb deze in 2017 beide kanten op één dag gedaan, erg mooi!! Wie heeft deze ook gefietst?

zeewolde

Nee sorry, nooit zwaarder gefietst dan de Muur van Huy

1 2 ... 6 ... 9 10

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.