Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 10 ... 191 192
Timber

Weten we ook meteen wie de kopman is bij Astana dus. Fuglsang en niet Vlasov.

Pim96

Fuglsang was in de Tirreno ook kopman ;)

Edd1e

Battaglin was interessant en paar jaar terug, maar sinds hij bij jumbo weg is, heeft hij überhaupt niks meer gepresteerd

Jori

Pogacar was ook helaas niet de kopman bij UAE, dat was Aru :p

@Nasibal: Guerreiro? lijkt me meer een Goncalves-Giro, toch?

Ludi

Goncalves in giro 2018 was wel poggers.

nasibal

'@Jori

Oh ik doelde ook niet speciaal op deze Giro. Ik dacht meer met weemoed terug aan toen ik hem 3 weken heb kunnen hypen tijdens de Vuelta vorig jaar. Heerlijk 500k'ertje was dat.

Deze Giro maar weer eens naar iemand anders op zoek. VInd het toch elk jaar wel weer leuk om een renner uit de achtergrond te kunnen supporteren :)

Laatst gewijzigd
Jori

Nee snap ik. Maar volgens mij had je toen Goncalves links laten liggen en heb je je toen 3 weken lang aan hem kunnen ergeren, hoe hij de ene uitslag naar de andere binnenfietste :p

Deze Giro is wel geweldig voor koopjesjacht. Qua budget heb ik wel het gevoel dat je zeker wel een paar nodig bent en er zitten ook paar hele interessanten al tussen. Hier al wel de teleurstelling dat Narvaez niet de giro rijdt, maar de Vuelta. Dat is dus een extra 17 dagen wachten, maar bovenal weet ik dan niet meer of hij zo interessant is.

Ludi

Vond moschetti vorig jaar een briljante 500ker, tot ie zo ontzettend hard viel. Als comolai niet mee zou doen was er nu weer zón optie. Helaas gaat cimolai wel mee :p

@nasibal: kies serry! ;)

nasibal

'@Jori

Goncalves deed helemaal niet mee aan de vuelta vorig jaar. Ik vrees dat je wat dingen door elkaar haalt, of ik begrijp je nog steeds niet :p

Narvaez Vuelta zou best leuk kunnen worden. Misschien wel leuker dan in de Giro. De vraag was natuurlijk hoeveel vrijheid hij zou krijgen hier. Verder helemaal eens wat koopjesjacht betreft. Ik moet me echt inhouden om niet slechts de helft van het budget te gebruiken. Te veel renners die ontzettend leuk zijn om mee te nemen, maar je waarschijnlijk onder aan de streep niet aan winst gaan helpen.

@KJ
Serry heeft maar 4 a 5 sprintkansen natuurlijk. Aan de andere kant is hij niet duur.

Laatst gewijzigd
Ludi

https://www.elcomercio.com/deportes/carapaz-confirmo-mundial-vuelta-espana.html

Klinkt meer als narvaez wel naar giro..

Franky122

Hopen dat de Giro net zo leuk wordt als de Tour KEKW! Zin in, 4 ineos renners mee, heerlijk. De vraag is alleen welke..

Jori

'@Kj: Aanwezigheid Cimolai hoeft natuurlijk niks uit te sluiten, eerst maar eens afwachten wat de plannen zijn.
Moschetti was idd mooi, vond helaas Lonardi wel beetje tegenvallen toen

Nasibal die alles afzoekt en vervolgens bij Serry uitkomt zou idd wel erg grappig zijn :p

@Nasibal: Ging idd over de giro van 2018, zoals Kj al beschreef. Narvaez was ideaal, omdat hij als teamgenoot van Thomas (& Ganna) direct al mooie teampunten kan schrijven. Hem opstellen in etappe 1 en 2 was het al alleen vanwege teampunten waard geweest, daarnaast waren zijn mogelijke extra scores nog mooi meegenomen voor bijv. etappe 2. In de Vuelta zal hij ws toch de punten helemaal zelf moeten gaan binnenhalen en gaat daarnaast mogelijk minder ruimte zijn met Carapaz én Froome aan boord. Daarnaast weet ik ook nog niet hoe daar de route eruit gaat zien.

Ludi

Ik zou beginnen met thomas, denk ik monkaS

@jori: zie link hierboven van vandaag. Heb jij nieuws dat hij niet naar giro gaat?

Laatst gewijzigd
Jori

Die link is echt mega recent, daar kan ik niet tegenop :p

ik had deze toen ik zag dat Carapaz en hij van de voorlopige startlijsten werden verwijderd: https://www.eluniverso.com/deportes/2020/09/18/nota/7981813/richard-carapaz-vuelta-espana-giro-italia-2020
die dus notabene naar die krant van de link suggereert met het (achterhaalde) nieuws.

nasibal

'@Jori

Ja dat was 'genieten'. Ik geloof dat ik toen ook Froome er uit had geklikt omdat hij een kleine buiteling had gemaakt bij het inrijden. Was niet echt mijn Giro.

Eens met wat je zegt over Narvaez, alleen zag ik nog wel andere mogelijkheden om zijn punten uit de eerste paar etappes te compenseren. Vervolgens was het afvragen hoeveel punten hij daarna nog ging halen. Met Ganna in mijn team en Thomas zelf zou ik Narvaez waarschijnlijk niet als opvulling verder meer nodig hebben. Het parcours lijkt natuurlijk wel op zijn maat, maar als hij niet mag dan heb je daar niet zoveel aan.

In de Vuelta met Carapaz en Froome is het natuurlijk ook maar afvragen wat hij mag, maar tegelijk zie je vaak dat in de Vuelta de SKY knechten al iets meer ruimte krijgen. Ook is het nog maar de vraag hoe goed Froome daar gaat zijn. Over Carapaz zou ik het zelfde willen zeggen, maar dat durf ik niet meer ;)

Maar, als hij wel gewoon mee gaat naar de Giro maakt deze discussie ook niets uit natuurlijk :P

Pietje Precies

Bij het analyseren van het parcours vroeg ik me lange tijd af of het parcours voor of door Evenepoel is gemaakt

Qua Scorito een hoop lastige etappes die wel schitterende koers op kunnen leveren

Verder vrij absurd om in de eerste week maar liefst 4 korte etappes (+tijdrit) te stoppen en dan in de slotweek 5 dagen op rij meer dan 200 km. Eentje daarvan heeft meer dan 6000 hoogtemeters. Een ander is doodleuk een 252 km lange sprintetappe.

Pure marteling joh. En zorgt mogelijk juist voor saaie koers doordat iedereen pierendood is

Laatst gewijzigd
Chef83

Waarom zou serry gaan sprinten ? Heb nou niet echt uitslagen gereden 😄😃😀

João Bicicleta

4 keer een top 20 klassering voor Serry dit jaar. Die neem ik gewoon op in mijn team hoor!

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

lol....voorlopig heb ik een 5/5/2/3/5-verdeling staan.... dat voelt echt heeul raar.

Maar echt moeilijk. Ik volg best veel, zoveel als de tijd me toelaat naast allerlei andere hobbies, maar het komt toch vooral neer op de grote rondes en de klassiekers. Mannen als Almeida en Foss kende ik eigenlijk nog niet, of ze zijn me niet specifiek bij gebleven. En zo zijn er wel meer die in dit forum voorbij komen...Dus een hoop huiswerk nu. Wat voor renners zijn het, en hoe kan ik ze op dit parkoers en in deze Scorito mogelijk gebruiken? En wat is zandstrooien, en wat niet, stelletje boefjes! ;)

nasibal

'@Chef83

Scorito Grand Tour niet gekeken? ;)

Ludi

Almeida is 2.5m, zal net als bijvoorbeeld sosa niet alleen maar zandstrooien zijn, of scorito moet mee zandstrooien.

500-750kers kun je mogelijk niet allemaal onder de loep nemen.

Landeirovic

Ulissi is echt een must om te hebben. Veel puncheur ritten. Hij is in een super vorm. En zal veel top 10 plaatsen hebben.

Jeffrey81

KJ... Dat klopt natuurlijk, maar dat sluit niet uit niet dat ze mogelijk overpriced zijn 😉

Sosa was wel een renner die ik er direct in klikte, omdat dat wel eens de laatste man van Thomas zou kunnen zijn. De Kuss-rol zeg maar, zij het een flink stuk duurder... Dus of ik 'm hou moet nog blijken. Ik wacht met smart op de teamaankondigingen.

Laatst gewijzigd
Boasson en Hagen

Sosa staat echter nog niet op de startlijsten die op de vorige pagina gedeeld werden. Vorig jaar was hij trouwens dezelfde prijs (na afmelding van Bernal). Toen viel hij tegen, hij was zelfs 5e man van Ineos na Sivakov, Geoghegan Hart, Dunbar en Henao. Qua klassement rijdt hij nu niet echt de stenen uit de straat, voor ritten geef ik hem wel kansen, maar dat is best een dure rittenkaper dan.

Yskoud

Bij DCQ sowieso eerst maar eens afwachten wat de plannen zijn. Je kunt moeilijk Knox, Masnada en Almeida allemaal kopman maken voor het klassement.

1 2 ... 10 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.