Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 11 ... 191 192
Landeirovic

Masnada gaat nooit kopman voor 3 weken kunnen volhouden.

nasibal

Sepp Kuss is in de tour een keer 4e, 6e, 11e en 19e geworden en 15e in het AK. De rest van z'n punten had je in principe met elke willekeurige jumbo knecht kunnen halen. Méér dan uitstekend voor een 1 miljoen renner, maar voor mij nog steeds geen reden om 'de laatste man voor...' te gaan verheerlijken. Was Kuss ook 2,5 miljoen geweest hadden we er (zeker vooraf) anders over gepraat.

Laatst gewijzigd
Yskoud

Masnada reed anders vorig jaar als vrijbuiter in een halve amateurploeg naar plek 20. Dus daarmee bewijs je prima 3 weken consistent te kunnen zijn. Als hij nog een stap zet en met een betere ploeg is top-10 haalbaar als hij er voor gaat. Reed vorig jaar in de eerste week bergop met de besten en in de laatste week ook. Geen idee hoe je erbij komt dat hij dat niet zou kunnen.

Jeffrey81

'@nasibal...

Bedankt voor het perspectief. Zoals altijd ;)

Dat vertaalt wel in 102 punten meer dan elke andere Jumbo renner zonder eigen punten. En ik denk dat een Sosa (als hij idd laatste man is) betere etappeuitslagen zou kunnen rijden dan Kuss aangezien er een stuk minder brede AK-top is/lijkt te zijn in deze Giro vergeleken met de afgelopen Tour.

edit: plus ook nog de jongerentrui

Laatst gewijzigd
Ludi

Ga mensen nou niet sosa afraden :(

Anders gaat mijn vergelijking met almeida weer niet meer op.

Of je moet hem ook afraden :D

Quick step wordt nog leuk ja.

Jasperdewaal11

Masnada is een rittenkaper + bolletjes trui + italiaan (dus thuisrijder) lijkt me genoeg voor 1,5 M

Landeirovic

Kijk Masnada reed top 20 omdat hij soms in vluchten zat waar ze rond de 10 minuten kregen. Dan stijg je snel inderdaad.

Ludi

Lijkt me weer een prima plan! Of gaat tony weer 1000 km op kopbeuken? De gendt en de clerk in ieder geval niet.

Boasson en Hagen

Voor Vlasov geldt trouwens hetzelfde als Sosa. Ik zie ze eerder een paar bergritten pakken dan een goed klassement rijden. Maar ze kunnen ook zomaar blijven aanplakken en de jongerentrui winnen. Maar Vlasov wil ik dan weer wel het voordeel van de twijfel geven, ik laat mijn gevoel soms te veel meespelen.

Jori

Waarom zou serry gaan sprinten ? Heb nou niet echt uitslagen gereden
Tot op de dag van vandaag zoeken wij nog steeds naar dit antwoord. Enkel de scorito stagair weet het.

Sepp Kuss is in de tour een keer 4e, 6e, 11e en 19e geworden en 15e in het AK. De rest van z’n punten had je in principe met elke willekeurige jumbo knecht kunnen halen. Méér dan uitstekend voor een 1 miljoen renner, maar voor mij nog steeds geen reden om ‘de laatste man voor…’ te gaan verheerlijken.

Bernal in zijn eerste tour was geloof ik vol zijn prijskaartje van 3.5 miljoen waard anders ;) Maar met algemene strekking het overigens wel eens!

Masnada verhaal is natuurlijk eerst even afwachten wat daadwerkelijk zijn doelen zijn, net als Almeida en Knox. In principe werd verteld dat Masnada als vrijbuiter naar de giro mocht, omdat er geen klassementsambities meer waren zonder Evenepoel. Maar Almeida en Knox zijn natuurlijk ook aardige renners om te kijken hoe ver die kunnen geraken. Heftig geknecht hoeft er dan niet te worden, maar wat biddonetjes is natuurlijk ook niet weg. Al heb je in principe genoeg andere renners die daarmee kunnen helpen en kan Masnada vast wel stuk of 5 vrije dagen opnemen.

nasibal

Dat vertaalt wel in 102 punten meer dan elke andere Jumbo renner zonder eigen punten

Zeker, mij hoor je ook niet zeggen dat Kuss geen goede pick was. Maar draai hem eens om; Als Kuss géén laatste man, maar kopman bij een andere ploeg was geweest. Hoe zouden zijn uitslagen dan zijn geweest? Laatste man zie ik nog altijd eerder als een nadeel dan als een voordeel. Daartegenover staat dat gelet op de stelregel dat een truipuntenpakker óók eigen punten moet rijden een 'laatste man' altijd interessanter is dan een random knecht. MITS de prijs naar verhouding is. Dat laatste maak ik me een beetje zorgen om bij Sosa.

En ik denk dat een Sosa (als hij idd laatste man is) betere etappeuitslagen zou kunnen rijden dan Kuss aangezien er een stuk minder brede AK-top is/lijkt te zijn in deze Giro vergeleken met de afgelopen Tour.

Ik snap je redenatie. De AK top is kleiner, dus het groepje zal kleiner zijn wanneer de laatste man er af moet, dus de kans op een hoge klassering voor je laatste man (zowel in etappe als in AK) is groter. Geen gekke gedachte, maar ik zou daar graag een tegenredenatie tegenaan gooien:

Achter de zeer kleine 'duidelijk' AK-top zit een énorm veld van renners waar je eigenlijk helemaal niet goed kan inschatten hoe goed ze echt zijn. Met name t.o.v. elkaar. Die renners weten dat zelf ook niet en veel van die renners krijgen de kans om dat eens uit te gaan zoeken in deze Giro. Daarmee krijg je twee risico's

1) Dat enkele van de namen beter blijken dan we denken en daarmee ook beter dan Sosa. Effectief is dan dus de 'top' helemaal niet smaller dan in de Tour, maar weten we dat nu nog niet. Onzekerheid dus

2) Die gasten lossen misschien eerder onder het kopwerk van laatste man Sosa, maar zijn ook weer eerder geneigd om vervolgens op eigen tempo strak door te rijden om te kijken waar het schip strand. Zo'n laatste man zal zich compleet leeg rijden, parkeren en de volgende dag verder kijken. De kans dat hij dus alsnog achter gasten eindigt die hij in eerste instantie lost is zeer aanwezig. Opnieuw onzekerheid dus, je weet niet wat Sosa gaat doen. Parkeert hij inderdaad of doet hij een Caruso'tje?

Al met al voor mij een hele hoop onzekerheid voor een renner van 2,5 miljoen. Zeker als je bedenkt dat je daarnaast in ieder geval sowieso ook wel een Ganna/Narvaez hebt die je kan opstellen voor de teampunten (en wie weet is Yates wel wéér beter dan Thomas). Sosa zal het dus echt van z'n eigen punten in de bergen moeten hebben . Dan is 2,5 miljoen toch wel aardig hoor.

Voor Vlasov geldt trouwens hetzelfde als Sosa.

Dat denk ik niet. De kans dat Vlasov langer mee gaat dan Fuglsang lijkt me een heel stuk groter dan de kans dat Sosa langer mee gaat dan Thomas.

Laatst gewijzigd
El Mel

'@Boasson en Hagen Denk dat het ook vooral even afwachten is tot Astana de plannen prijs geeft. Als Vlasov als beschermde renner of schaduw-kopman meegaat verbaast het mij niet dat hij top-10 rijdt en neem ik hem altijd mee. Wat goed is komt snel.

Martijn Sollie

Hoeveel pure sprinters vinden jullie handig om mee te nemen naast Sagan en Matthews? Ik zit zelf op 6 inclusief deze 2, maar misschien is dat wat aan de ruime kant

S. Dauert

Ik zou zeggen vul je ploeg eens in met zeven/acht sprinters erin en maak eens alle dagopstellingen vol. Dan weet je een beetje hoe dat ‘voelt’!

Ajvenema

Voorlopig overweeg ik Sosa niet echt voor dat geld. Als ie nou nadrukkelijk als schaduwkopman wordt meegenomen veranderd het misschien.

van Masnada hoop ik dat ie als vrijbuiter gaat, anders ben ik bang dat het een beetje zo’n gevalletje aanklampen voor p12 wordt:)

M@thijs

Even een argument tegen de geprezen vlasof. Wss zal hij na rit 1 40e ofzo staan en dan is de kans redelijk aanwezig dat het schaduwkopmanschap van het afgenomen wordt. Vooral gezien er 3 ITT's in de giro zijn. vraag me af of er geen goedkopere alternatieven zijn. Hij zal namelijk geen pogocartje doen.

Ludi

Ik heb in mn eerste opstellingen zoals altijd vrij veel sprinters geklikt, maar daar gaan er nog wel een paar van weg, denk ik. Ookal sprinten ze "maar" 5x, dat is vaker dan mijn aanvallers top 10 gaan rijden. De aanvaller(s) die ik wil heb ik toch al of zijn "sprinters/punchers".

Verder stel ik ze minder snel verkeerd op. Bij de tour had ik er 7+van aert die ik wel nam voor zijn sprint (en trui en itt bonus, en klimmer, blijkbaar). Dit wordt nu in de giro minder, meer dan 7 sowieso niet, maar sommige renners zullen toch mogelijk halve sprinters worden genoemd. 7+een paar punchrenners sluit ik zeker niet uit. Maar ik vermoed dat ik er daar nog 1 van wip.
Zeker een punch renner in een team met een vlakke sprinter vind ik prima, verhouding lijkt me dan vrij duidelijk.

Imbatido

Zou Quick Step niet met Joao Almeida voor de heuvelklassiekers en de Vuelta gaan? Zonder Evenepoel is Almeida, Knox en Masnada meenemen naar de Giro een beetje overkill lijkt me. De Vuelta clasht met Vlaanderen (twee dagen voor de start) en Roubaix en dan zou QuickStep daar buiten een sprinter niet echt meer een klimmer hebben.

Barrygoal

Het is sowieso al heel anders invullen nu je rekening moet houden met 3 ITT's , ik heb bijvoorbeeld 4 tijdrijders ( welke alle 4 ook truipunten kunnen opleveren. met tour eindigde ik op 97 % en had ik 7 sprinters en 7 AK, dat gaat hem nu niet worden. heb op dit moment 7 sprinters 4 AK en 3 klimmers.
heb nog 1.25m. voor 2 renners.
zal nog wel vaak wisselen, maar was is het lastig.
welke 2 laat je thuis van : Thomas, Yates, Kruijswijk, Nibali en Majka.
welke sprinters klik je erin naast Sagan en Matthews, dat zijn wel zekerheidjes voor mij

Maar eerst ook maar even de volledige deelname lijst afwachten

Jori

'@Imbatido: Geen gekke gedachte. Aan andere kant kan je natuurlijk ook Masnada lekker ritten laten kapen en kijken hoe ver Knox en Almeida komen in een klassement, dat lijkt elkaar niet in de weg te zitten. Heuvelklassiekers zullen ze toch al Alaphilippe, Jungels en Bagioli(?) hebben, weet niet of Almeida daarvoor meenemen echt nut heeft.

Vuelta spoeling is idd wel dun. Sprinttrein met Bennett/Hodeg en dan houdt het wel op. Daar kan idd prima een Knox of Almeida bij.

EDIT: Iemand nog meer trouwens de nieuwsartikelen van WF opgevallen? precies de eerder gequote bronnen hier op het forum worden gebruikt door WF voor het nieuws van Lopez en Carapaz. Toch wel meer stille meelezers hier :p

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Jori

Misschien moeten we een vergoeding vragen ;) Als Je Bruyneel wil betalen is de stap naar een paar dubieuze forumgebruikers natuurlijk niet heel groot ;)

Ludi

Noem je mij nu dubieus? :o

Betaald worde vind ik prima overigens xD

Primavoormij

Serry in vorm.

Ludi

Serry sterk in dat sprintje. Had gewoon kunnen winnen als als als. Jammer

Poeksel

Ja, ondanks een valpartij toch nog derde worden. Hopelijk gaat Scorito niet opeens zijn prijs verhogen. Al zou dat wel terecht zijn.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 11 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.