Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 102 ... 191 192
Ajvenema

Is wel typisch giro volgens mij, om de trui weg te geven aan een paar complete randoms in de eerste week:)

Jori

'@Pietje: Dat dus :p

@Condor: Winnaar! Zoals gezegd geloof ik wel in de kopgroep en als we dan kijken naar de namen, is hij al direct een van de beteren bergop.

Ludi

Hier met

7 klimmers

Ulissi voor hopelijk zon +8 en kansje op aanval

Hindley, had ook pernsteiner kunnen zijn.

Yates kopman

Milanjacks

Als dit een valpartij met erg is dan is mijn scorito voorbij. Gegokt en verloren, gelukkig is de volgende giro al in mei ;).

Pietje Precies

Kijk eens aan, daar zijn de vriendjes uit Australië. Let's go Yatesy, let's go! :)

Ajvenema

Als dit exit thomas is, heeft ongeveer 10% gokkers een leuke giro, en kan de rest alleen nog maar hopen op een bekertje:)

Jori

Haha, was MS echt al wat van plan of was het nieuws van Thomas de echte drijfveer om toch op kop te gaan rijden?
Ik denk toch het laatste. Zuur voor Condor

nasibal


@Nasibal: Denk persoonlijk niet dat DQS gaat controleren. Gisteren was ook een makkelijkere dag om het roze te pakken en daar hebben ze zich rustig gehouden.

Gisteren ging er sowieso wel gecontroleerd worden door UAE en Sunweb, dus daar hoefden ze ook niet. Op de slotklim was om het roze te pakken vervolgens de opdracht om Ganna op minimaal 12 seconden (bij winst Almeida) te rijden, terwijl vandaag in principe Almeida alleen bij Thomas moet blijven. Wat 'makkelijker' is kan je over discussiëren, maar daar ik geen oorlog verwacht onder de AK mannen denk ik zelf persoonlijk dat vandaag een makkelijkere opdracht is. Rustig gehouden op de slotklim hebben ze zich gisteren ook niet en misschien hadden ze ook wel door dat zelfs onder het gebeuk van Conti Ganna niet hard genoeg moest lossen. Ik heb geen idee.

Almeida had ook mee kunnen springen met Ulissi als ze echt roze wouden hebben en nog wat boni’s te sprokkelen.

Almeida moet natuurlijk wel mee kúnnen springen met Ulissi (daar praat je wel vrij makkelijk over) of later Sagan. Je weet ook niet of Honore meesprong voor etappewinst of controle voor Almeida. Dat Almeida zo kort eindigt ipv in het wiel van de favorieten zegt ook wel dat ze iig íets geprobeerd hebben. Wát, dat blijft in het midden.

Als ze vandaag controleren en op het einde pakt Thomas wat boni’s, is het ook zuur.

Ja dat is zo. Als ze níet controleren en de kopgroep pakt teveel voorspring is het ook zuur. Het eerste hebben ze niet zo in de hand en hangt vooral van Almeida zelf af, het 2e hebben ze wel in de hand. Controleren ze niet dan geven ze dus sowieso die roze trui op. Dat was mijn enige punt,.

Mja, dat Almeida gisteren niets heeft geprobeerd, verklapt wellicht dat ze serieus in een eindklassement geloven. In dat geval kunnen ze de manschappen maar beter wat sparen

Terecht punt.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Quickstep zit niet in de vroege vlucht dus ze gaan controleren. Hebben elke dag een plan.

Momenteel is het trouwens Mitchelton - Scott. Dus misschien is de hulp van Quickstep nieteens nodig.

Thomas kopman is al een eerste tegenvaller lijkt het. Hopelijk valt het mee.

Laatst gewijzigd
Jori

Gisteren ging er sowieso wel gecontroleerd worden door UAE en Sunweb, dus daar hoefden ze ook niet. Op de slotklim was om het roze te pakken vervolgens de opdracht om Ganna op minimaal 12 seconden (bij winst Almeida) te rijden, terwijl vandaag Almeida alleen bij Thomas moet blijven. Wat ‘makkelijker’ is kan je over discussiëren, maar daar ik geen oorlog verwacht onder de AK mannen denk ik zelf persoonlijk dat vandaag een makkelijkere opdracht is. Rustig gehouden op de slotklim hebben ze zich gisteren ook niet.

Maar een iets steviger tempo dan Sunweb reed was toch wel noodzakelijk voor Almeida, om ook Ganna op meer achterstand te zetten. Nu was dat al ca. 20 seconden, als je gisteren dus direct en voller had doorgetrokken, was er meer mogelijk geweest, zelfs zonder boni's.

Almeida moet natuurlijk wel mee kúnnen springen met Ulissi (daar praat je wel vrij makkelijk over) of later Sagan. Je weet ook niet of Honore meesprong voor etappewinst of controle voor Almeida. Dat Almeida zo kort eindigt ipv in het wiel van de favorieten zegt ook wel dat ze iig íets geprobeerd hebben. Wát, dat blijft in het midden.
hij moet met Conti meegaan als hij tempo maakt, dus in het wiel van Ulissi. Nooit is het makkelijk op zo'n klimmetje, maar dit ligt toch wel binnen de kwaliteiten voor Almeida.

a dat is zo. Als ze níet controleren en de kopgroep pakt teveel voorspring is het ook zuur. Het eerste hebben ze niet zo in de hand en hangt vooral van Almeida zelf af, het 2e hebben ze wel in de hand. Controleren ze niet dan geven ze dus sowieso die roze trui op. Dat was mijn enige punt,.
In een geval laat je wel de volledige ploeg werken voor niks.

Rawolf

'@Jori, zo'n weg is 4 meter breed, daar kan niet het hele peloton naast elkaar rijden. Als Almeida op het moment dat Ulissi gaat niet op de eerste rij zat hoeft het dus niks te zeggen.

Honore zat wel van voren en kon reageren, Almeida gaat dan niet z'n ploeggenoot terughalen.

Laatst gewijzigd
Lance Beenstrong

Honore zegt dat Joao een goede kans op roze heeft vandaag en dat ze daarvoor gaan

nasibal

Maar een iets steviger tempo dan Sunweb reed was toch wel noodzakelijk voor Almeida, om ook Ganna op meer achterstand te zetten. Nu was dat al ca. 20 seconden, als je gisteren dus direct en voller had doorgetrokken, was er meer mogelijk geweest, zelfs zonder boni’s.

Het plan kan ook zijn geweest om door te trekken om het steilere gedeelte, daar te kijken of Ganna lost en dan eventueel door te trekken. Ik weet het niet. Wat ik wel weet is dat Conti het voor z'n rekening nam en dat het daardoor ook niet relevant was. Verder, zie wat Rawolf zegt.

Verder gaat het punt volledig aan je voorbij. Je kan zeggen dat ze gisteren hun kans niet gepakt hebben, daar kunnen we eeuwen over discussieren, maar je kan in ieder geval niet zeggen dat ze hun kans 'uit handen hebben gegeven'. Vandaag niet controleren is wel 'uit handen geven', of ze vervolgens in staat zijn om nu wel hun kans te pakken moet vervolgens blijken. Gister is m.i. dus geenzins relevant voor de intenties vandaag.

In een geval laat je wel de volledige ploeg werken voor niks.

Slappe lulkoek natuurlijk, en dat weet je zelf ook ;). In dat geval heb je de hele ploeg laten werken voor een kans, die Almeida vervolgens zelf niet weet te pakken. Of heeft Jumbo Visma ook de hele tour voor niets gewerkt omdat Pogacar sneller was in de tijdrit?

Laatst gewijzigd
Pietje Precies

In plaats van vandaag te controleren, had ik het wel meer des Quicksteps gevonden om vandaag een andere renner uit de ploeg met kans op de trui en dagzege in de kopgroep te stoppen.

Honoré, Masnada (maar weet niet of die nog mag van andere ploegen) of Serry bijvoorbeeld

Laatst gewijzigd
Ludi

Serry had vandaag sowieso mee moeten zitten, klasbak

Jori

'@Nasibal: Wachten tot jij of je ploeggenoot doortrekt, maar dan zelf niet goed zitten? interessante gedachtegang. Zeker als die ploeggenoot dan nog wel wegspringt. Ulissi laten wegrijden, DQS niet op kop rijden en dan zeggen dat de kans niet uit handen is gegeven, nog beter! Zeggen dat ik je punt mis, terwijl jij met 2 maten meet met etappe van gisteren en vandaag, kom op zeg :p

Of heeft Jumbo Visma ook de hele tour voor niets gewerkt omdat Pogacar sneller was in de tijdrit?
Laten we het idd maar over de tour hebben dan maar, met zulke vergelijkingen.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Jori, dat is wel heel theoretisch gedacht.

Misschien zat Honore daar wel om a la Conti Almeida een handje toe te steken. Maar Almeida komt net niet door een gaatje en Honore reageert op Ulissi om er vervolgens tot zijn verbazing achter te komen dat Almeida niet meer in zijn wiel zit.

En zo zijn er nog wel 10 scenarios te bedenken.

S. Dauert

Kevin heeft Thomas thuisgelaten. Voortaan vertrouw ik alleen nog maar op hem.

Pirata

Haha zou toch mooi zijn als Kevin wint, dan winnen we allemaal een beetje hier 😀

Ludi

Ik denk dat de meeste die thomas hebben thuis gelaten ook nog andere problemen hebben met hun team.

Chef83

Valt wel mee met thomas toch???

danusz1986

Weet iemand de namen bij de valpartij? Pernsteiner, Majka, Sagan, Konrad? Ik kan helaas niet kjken.

Hangtieniedanstaatie

Rustig maar mannen, niks aan de hand. Een valpartijtje kan gebeuren he. Het zijn tenslotte geen flauweriken net als die voetballers.

Nopper

Thomas achterin het peleton, Kevin heeft het goed gezien

Treenert

KEVIIIIIIIIIIIIIIINNNNNNNNN!!!!!!!!!!!

1 2 ... 102 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.