Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 113 ... 191 192
ivo001

Als Ulissi er een doel van maakt is die ook niet kansloos denk ik

danusz1986

Heb wegens gebrek aan sprinter een matig team vandaag (eigen schuld)

Demare
Sagan
Matthews
Barbier
Ulissi
Almeida
Masnada
Konrad
Nibali

Op de bank Guerreiro, Kelderman, Yates, Maijka.

Sloddies

Zoals zovelen zijn ook de Sloddies getroffen door het drama Vlasov, Thomas en Yates. Dat heeft als gevolg dat er weinig keuzestress meer is voor de dagopstellingen. Straks in de bergetappes alleen nog Nibali, Fuglsang, Majka en McNulty (evt Yates als hij herstelt). Aanvulling via de mannen die in de vlucht zitten, Ullissi (die denk ik voor paars gaat), Bilbao en Masnada. Blijft er 1 of 2 plaatsjes over voor teampunten (Matthews en / of DQS).

Bij de sprintetappes had ik al gekozen voor Bilbao / Ulissi / Masnada als mogelijke ontsnappers of als sprinters in kleine groep. Jammer dat ik toch niet Yates heb geskipt ipv Sagan. Ik wilde perse Nibali en Fuglsang hebben.

Vandaag ben ik ervan overtuigd dat het sprinten wordt. Eerste kans voor Demare, Viviani en Gaviria. Die ploegen willen sprinten. Bora en Sunweb gaan zich niet inspannen om Sagan en Matthews zonder die drie voorop te houden. Maak dus toch Demare kopman, ondanks het (kleine) risico dat hij op de col gelost wordt en niet meer terug komt.

Tot slot hoop ik nog dat Ciccone in de derde week hem van Jetje geeft.

WilliamS23

'@Daan Dijkema, Kun je me Nibali even toelichten? Kelderman pakt gratis punten en kans op Matthews vandaag.

Jasperdewaal11

Toch een briljante zet van je Kevin, jij bent spekkoper met de abandon van Thomas.

Sloddies

Verwacht overigens wel een aanvalletje van Ulissi op de col vandaag, omdat de tussensprint in het begin van die beklimming ligt. Daar gaan Sagan en Matthews in mee proberen te gaan.

Treenert

Ulissi en bijv. een Narvaez in de ontsnapping zou mij niet verbazen.

Edit: @sloddies lol tegelijk gepost

Laatst gewijzigd
vevie

Toch wel lekker hoor, als je Thomas en/of Yates hebt thuisgelaten. Net als het thuislaten van Bernal in de Tour. Natuurlijk zouden ze het altijd goed doen mits goed en zonder pech, maar het is wel een mooie gok die goed uitpakt als je had verwacht dat ze iets zouden tegenkomen. Je moet het maar durven

Starlynk

Verschil is wel wat heftiger hier. Bernal had al flink wat punten gepakt voordat hij uitviel, dus de impact was een stuk minder groot. Hier zijn teams zonder Thomas (en Yates waarschijnlijk) toch wel flink meer in het voordeel..

nasibal

Fijne post weer Pietje! Wat ik leuk vind om te lezen is dat eigenlijk wel degelijk tot dezelfde conclusie komen, maar dat we vervolgens o.b.v. verschil van inzicht met een andere 'oplossing' komen.

Ik denk dat de conclusie die we beiden trekken dat het hebben van 7 sterke klimmers meer dan voldoende is en dat de rest van de winst te halen is in de eerste 2 weken in de 'overige' etappes. Daar verschillen we vervolgens daar jij het gooit op klimmende aanvallers en ik op sprinters of renners die wat in de sprint kunnen betekenen:

En op plekje 7, 8 en 9 zouden dan in de eerste 2 weken middengebergte de wat meer heuvelaanvallers een kans krijgen. Zoals Masnada, Guerreiro, Ulissi en Conti. En in de laatste week wanneer ik de GC-mannen meer zie scoren zouden dan McNulty en Pernsteiner in komen vliegen.

Ik heb dezelfde klimmers die jij hiervoor noemt en om dezelfde redenen. Masnada en Ulissi heb ik ook, waarschijnlijk ook om dezelfde redenen. Jouw Guerreiro is echter mijn Cerny en jouw Conti mijn Torres.

We zitten tot hier dus in dezelfde gedachtegang, alleen waren we het (in ieder geval vooraf) kennelijk niet eens over welk type renners er in die 1e 2 weken meer voordeel ging opleveren.

En in de laatste week wanneer ik de GC-mannen meer zie scoren zouden dan McNulty en Pernsteiner in komen vliegen.

Ook met je eens dat het buiten de 'vaste klimkern om' toch fijn is om in de 3e week nog een extra 500k'er achter de hand te hebben. Daar heb ik inderdaad HIndley voor. So far nog steeds redelijk op dezelfde lijn.

Dan was de keuze voor mij snel gemaakt dat ik veel beter Dennis voor 2m kon hebben, dan Gaviria voor 3.5m of Cimolai voor 2m.

Ik volg je volledig in de redenatie die aan deze conclusie vooraf ging. Die discussie heb ik over pm ook met anderen gehad en ook daarin kwamen we tot diezelfde conclusie. Ik had dan ook lang Dennis in mijn team staan ipv Gaviria.

Alleen liep ik er vervolgens tegenaan dat die 1,5 miljoen budget die ik uitspaarde eerder voor problemen zorgde dan voor oplossingen. Wie ik er ook omheen klikte, ik hield geld over, kwam plekken tekort of kwam geld tekort. en/of zat met renners die ik eigenlijk niet wilde (inderdaad de guerreiro/conti route).
Klinkt raar, maar niet zo gek als je naar mijn uiteindelijke selectie kijkt. Die 1,5 miljoen had niet van Ciccone of Almeida een Nibali gemaakt en de andere 5 klimmers wilde ik sowieso niet kwijt,. Op spritngebied had het van een Torres een Cimolai kunnen maken, maar als ik besloten had van Gaviria af te stappen voor Dennis zou ik ook besloten hebben om het over jouw Guerreiro route te gooien en dan had ik daar ook geen Cimolai nodig gehad. De opties die ik daar wel had willen hebben waren allemaal goedkoper of duurder dan Cimolai geweest. Al met al kwam ik dus niet uit op een fijne manier zolang ik Dennis in mijn team had. Had niets met Dennis te maken, wel met z'n prijs.
Maar het gaat toch om punten, zeg je dan. Ja klopt, maar als ik vervolgens op andere plekken gedwongen ben om keuzes te maken die ik liever niet maak kan ik dat voordeel in punten ook zomaar weer kwijtspelen.

Wat overigens zijdelings ook nog tegen 'Dennis ipv Gaviria' speelde was dat het van 'maximaal' presteren van Dennis uitging. Dennis móest in 3 tijdritten top zijn. Teampunten van Dennis buiten de tijdritten telde ik niet mee daar ik Ganna al had. Omdat 8 teampunten/truipunten meerdere manieren te verkrijgen zijn ging ik er van uit dat ik in de etappes waar ik 2 opvullers nodig had niet per sé ook daadwerkelijk 2 INEOS opvullers nodig had. Haalt Dennis om een of andere reden in 1 van de 3 tijdritten minder punten, of heeft Gaviria uiteindelijk toch 1 of 2 etappes méér dan gedacht dan kan de balans alweer omslaan.

diegene die 4x 6e wordt in sprintetappes had ik wellicht graag erbij gehad. Want ik besef mij dat 5 sprinters (waaronder Vendrame) erg karig is. Maar wie is diegene? En voor welk prijskaartje? Ik zag hem niet.

Helemaal mee eens. Dat ik bij Gaviria uit kwam voelt ook eerder 'noodgedwongen' dan dat ik echt hém wilde. Het was de enige 'zekere' optie die ik zag, maar ik vond hem wel te duur. Uiteindelijk kwam het in het totaaplaatje uit met budget en ben ik er voor gegaan. Was ik er van overtuigd geweest dat ik in plaats van een klimkern van 7 een klimkern van 8 of meer nodig had gehad, dan had dit nooit gekund.

Want we kunnen natuurlijk niet renners voor 0.5 – 1m die inderdaad slechts 10-15 punten per bergetappe pakken vergelijken met sprinters van 3 miljoen of duurder. Als die sprinters 1m hadden gekost, hadden we ze natuurlijk wel gepakt.

Ik snap wat je zegt, je kan het ook niet vergelijken. Maar feit blijft dat als je ('je' in het algemeen en niet specifiek jij) met die rits goedkope renners staks in totaal 100 punten haalt, er een hele grote kans is dat mijn renners op diezelfde plekken in mijn 20-tal (incl Gaviria) daar flink overheen gaan. De vraag is vervolgens of het budgetverschil dat uitgespaard is dat op de overige plekken weer rechttrekt. De crux zit hem dan nog steeds in het feit dat die goedkope renners wél plekken innemen, maar onvoldoende scoren om 1 topper te compenseren. Zelfs als die topper maar 2-3 etappes heeft.

Ballerini was zalig geweest zonder Hodeg

Same, Ballerini was dan mijn 'Gaviria' geweest. Daar zou ik echter niet het verschil mee gemaakt hebben van de extra sprinter (daar iedereen Ballerini wel zou hebben en ik dan geen Gaviria er nog bij) en dan zou ik denk ik echter wél jouw route opgegaan zijn. Klote Hodeg.

Lonardi i.p.v. Guerreiro/Conti was misschien beter geweest. Mja, daarvan hoop ik eigenlijk dat ie maar 2x aan sprinten toekomt. De voorspelbaarheid van wanneer hij die punten pakt is wel hoog, dus dat scheelt. Mja die 40 of 50 punten die ie dan pakt, die zijn hem of jullie van harte gegund.

Ik volg je in je redenatie dat Guerreiro/Conti méér etappes hebben om punten te pakken, maar dan moet je eigenlijk er wel van uit gaan dat ze in de 3e week ook gaan scoren. In de eerste 2 weken zal het elkaar niet veel ontlopen. Daar zit denk ik nog een verschil in ons inzicht. Ik zag in minimaal 2 van de etappes in de 3e week Yates volledig bonkers gaan, jij hield er rekening mee dat hij er in die 3e week doorheen zou zakken. Dat is een belangrijk verschil voor het verloop van die etappes, en dus wie er in de punten gaat rijden. Overigens, Lonardi heb ik zelf ook niet.

Die Fuglsang waar jij niet in gelooft (en ik moet het ook nog maar zien hoor), heeft inmiddels al wel 51 punten gepakt. Daar moet Gaviria morgen (hopelijk) nog heel hard zijn best voor doen.

Fuglsang zou over 3 weken best meer punten kunnen gaan halen dan Gaviria over 3 weken. Daar hield ik vooraf ook wel rekening mee. Alleen kwam ik tot de conclusie dat het verschil tussen Fuglsang en mijn alternatieven voor Fuglsang in 'zijn etappes' kleiner ging zijn dan dan het verschil tussen Gaviria en de alternatieven voor Gaviria in 'zijn' etappes. Fuglsang had dan onder aan de streep wel weer méér etappes natuurlijk maar ik gokte er op dat als je alles bij elkaar optelt het mogelijke voordeel in effectieve punten bij Gaviria zou liggen. Of beter gezegd: dat het mogelijke voordeel in een 'Gaviria valt mee'-scenario groter zou zijn dan een het nadeel in een 'Fuglsang valt mee of Gaviria valt tegen'-scenario. Gaviria valt tegen én Fuglsang valt mee is natuurlijk weer een heel ander verhaal.

Trouwens, even iets heel anders @iedereen:

Ik ga hier niet doen of ik vooraf overwogen heb om Thomas thuis te laten. Ik heb hem altijd gezien als grote favoriet en zeker met die tijdritten als puntenkanon. Maar: ik heb wel elke keer als ik z'n prijs zag echt getwijfeld of ik dat niet teveel vond en of er niet een mogelijkheid zou zijn om er 'omheen' te werken. Vervolgens dus snel concluderend dat dat niet zou kunnen, maar wel steeds dat stemmetje in mijn hoofd. Herkenbaar?

De Coltrui

Ach 86% had Thomas en 84% Yates. Zal het behalen van de beste 15% wel een uitdaging maken, maar verder zitten de meeste met deze tegenvaller. En als je ze beide niet had geselecteerd ben je wel een enorme gokker die nu eens geluk heeft.

Maar laten we maar naar vandaag kijken. Over goed 1,5 uur weten we hoe ze over de berg komen, en of er sprinters echt vanaf zijn gereden. En dan maar hopen dat ze de afdaling allemaal overleven.

Jasperdewaal11

Ik zit even te kijken naar de percentages opgestelde renners vandaag en vraag mij toch ernstig af wat de volgende renners in je selectie doen vandaag:

Nibali 20%
Fuglsang 18%
Kruijswijk 17%
Yates 11%

Ik zat even te kijken maar geen van deze renners heeft truipunten of kans op team/etappe punten (in normale omstandigheden). Nou gooien er wellicht al een aantal mensen met de pet naar maar dit vond ik wel opmerkelijk niet ?

Pietje Precies

Nou, dat is niet correct / apart gesteld @vevie. "Ze zouden het altijd goed doen mits goed". Geldt dat niet voor iedereen?

Je kan het niet kiezen van Yates voor maar liefst 5 miljoen (!) mijns inziens niet afdoen als een gok op dat hem iets tegen zou komen. Yates is verre van een stabiele grote-ronde-rijder. En die loodzware 3e week is (?) of was een serieus risico voor zijn klassement.

Ik heb hem zelf wel 'gewoon', maar ik snap goed waarom mensen hem niet hebben. Dit schreef ik bijv voor de ronde over hem:

Ik vind het bijzonder dat Yates de Giro rijdt. Lijkt voornamelijk om “wat recht te willen zetten”

Als je een parcours had mogen uittekenen wat hem zo slecht mogelijk ligt, kom je denk ik realistisch ongeveer hier op uit. Met behoorlijk wat tijdritkilometers en vooral een énorm zware 3e week (en tot die tijd weinig GC-actie).

Voor Kruijswijk geldt daarentegen mijns inziens het tegenovergestelde. Die nare val van hem zou wel eens zalig voor hem uit kunnen pakken. Qua parcours kan het haast niet beter en in de Tour was het gewoon knechten geworden.

Mja, de ene heeft de Scorito-factor wel en de ander niet. En van de ene is bekend dat de vorm zeer goed is en de ander is een vraagteken.

Die vorm van Yatesy in de Tirreno bleek wat té goed.

------------------------------

Hopelijk baalt tenminste 48% van de deelnemers vanmiddag van zijn of haar captain. Ik acht de kans alleen niet heel groot dat Bora of Sunweb er voor gaat door Kelderman en Majka. Mja, wel een belangrijke dag om je slag te slaan in het puntenklassement. Plus Petertje zal hopelijk weer eindelijk eens een etappe willen winnen zou je zeggen... staat al een poosje droog!

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Pietje

Op de vorige pagina heb ik een uitgebreid antwoord op jouw eerdere post getypt. Kan me voorstellen dat jij jouw laatste post aan het typen was voordat die van mij online kwam en je hem door het omslaan van de pagina vervolgens gemist hebt. Geen 'kijk mij, reageer op mij!'-roep uiteraard, slechts een kleine notificatie mocht je het interessant vinden ;)

De Coltrui

Wat een verhaal nasibal, zo wordt die vanzelf koud.

Mee eens dat Thomas duur was, maar hij heeft in vergelijking met andere AK renners de beste ITT kansen. Neem daarbij zijn vorm en daarmee favoriet voor het roze, dus dan bij mij geen twijfel. Maar een stomme valpartij kan natuurlijk alles in 1 keer veranderen. Vooral jammer voor hem, en wat ik al schreef er is maar een klein groepje Scorito spelers die hier "geluk" mee hebben.

vevie

Nou, dat is niet correct / apart gesteld @vevie. “Ze zouden het altijd goed doen mits goed”. Geldt dat niet voor iedereen?

Je hebt gelijk, echter is een goede Thomas, Yates, Bernal natuurlijk wel van wereldklasse. Het is ontegenzeglijk zo dat iedereen het goed zal doen die niks tegenkomt, maar ik denk dat we het eens kunnen zijn dat renners van de buitencategorie net iets meer kunnen dan ‘iedereen’.

Poeksel

Ik geloof er niet heel erg in, maar het is niet uitgesloten dat Yates als aanvaller nog behoorlijk wat punten gaat halen.

marconeuvel

'@jasperdewaal11 11 tot 20% van de deelnemers stelt die renners op. Waarschijnlijk zit daar onder andere de 15% van de deelnemers bij die geen Thomas/Yates in hun team hebben. Oftewel, voor een groot deel de mensen die het wielrennen niet echt volgen.

De Condor van Echt

Dat stemmetje van @nasibal herken ik ook, maar ik zag eigenlijk geen alternatief behalve Kruiswijk (gezien tt-capaciteiten). Maar dan kwam een ander stemmetje dat zei: "Kruiswijk heeft geen koers gereden na zijn val en Thomas wel. En die laatste was daarin écht goed!". Die 'zekerheid' van Thomas kostte 'slechts' 1 M extra. Als Kruiswijk 4 M had gekost, was het opeens een heel ander verhaal geworden, bedenk ik me nu, dit typende. Dan zou die hypothetische 2M extra voor de 'zekerheid' van Thomas niet hebben opgewogen tegen de zekerheid van het kunnen spreiden over 2 renners - want dan zou de wissel Thomas + 1 M-renner --> Kruiswijk + 3M-renner een stuk plausibeler zijn geworden. Of een versterking van het sprintteam, of het toevoegen van Bilbao of zo. Of voor het laatste moment toch weer terugklikken Almeida. Voor mij althans.

Edit
@Poeksel Daar hou ik ook rekening mee, maar daar profiteert dan ook zo goed als elke scorito-deelnemer van. Het zorgt hooguit voor minder hoofdbrekens om in de laatste week je klimteam te vullen, maar verschil maak je er niet mee.

Laatst gewijzigd
Jasperdewaal11

'@Marcel dat zal dan wel ;) dat zal die 20% zijn die hier nooit zijn gezicht laat zien :P

jslk

Dat nu én Thomas én Yates eruit vallen is natuurlijk zuur voor degenen die ze hebben en de mensen die gekozen hebben voor Nibali en Kruiswijk zullen in hun handjes knijpen, al kan ook die zomaar wat overkomen natuurlijk. Blijft ook een beetje de mazzel/pech wie van de kleppers je in je team hebt en hoe lang ze op hun fiets blijven/goed zijn. Het maakt de Giro wel open, want ik had echt verwacht dat Thomas gisteren de macht al had gegrepen en m niet meer had afgestaan. Nu met een kruiswijk, kelderman, nibali, majka toch renners die nu ongeveer even goed zijn, kan nog heel mooi worden! En weersomstandigheden en Corona kunnen ook nog een rol gaan spelen. Onvoorspelbaar maar daarmee ook leuk.

marconeuvel

Voor mijn team van vandaag toch wel flink balen dat Caicedo gister het roze niet heeft gepakt. Ik heb zelf geen Almeida (vlak voor de start eruit geklikt voor Vlasov) en als enige teamgenoot heb ik Masnada. Ik zie nu ontzettend veel teams die vandaag Almeida, Knox, Ballerini en Masnada hebben opgesteld (of zeker 2 à 3 van hen).
Met Caicedo in het roze had dat voor die teams veel meer punten gescheeld dan voor mij en had ik natuurlijk Kangert nog op kunnen stellen.

Pietje Precies

Ja je post schoot er inderdaad tussendoor Nasibal.

Blijken we inderdaad meer op één lijn te zitten dan gedacht. Van Cerny vond ik het vervelend dat ie sprak over enkele etappes en niet over de sprints. Anders had ik hem ook gehad, nu dan niet gedaan. Al had ik hem in de eerste tijdrit beslist niet op plek 6 verwacht. Torres heb ik eerlijk gezegd gemist. Geen idee of ik hem anders had genomen, denk het wel eigenlijk, maar nu niet eens overwogen. Slordig

Ik vermoed, maar Milaan is nog ver, dat je het met name hebt 'verneukt' met de keuze voor Ciccone voor 2m. En oké de koers is nu veranderd ten opzichte van het scenario met G dik in de trui en andere ploegen die dingen moeten ondernemen. Waarin Ciccone wellicht een leuke pion was geweest. Maar ik denk dat zijn eigen vrijheid dan ook beperkt was geweest. En ik had vooral serieuze twijfels bij zijn vorm. Heeft Covid gehad en sindsdien geen koers meer gereden, da's wel tricky.

Qua upgraden kom ik dan heel saai bij mijn eigen keuze uit. Met Dennis i.p.v. Gaviria had je van Ciccone een Fuglsang kunnen maken. Was mijns inziens een stukkie beter. Maar goed, dat begint wel met een behoorlijk afwijkende verwachting van wat Fuglsang gaat presteren deze ronde & een verschil van inzicht in hoeveel sprintetappes er zijn. En idem qua Yates 3e week inderdaad. Al was ik niet anti-Yates, maar mij er wel van bewust dat Yates een vrij extreme snuiter is. Alles of niets.

Maar enfin, ik wil helemaal niet vertellen wat andere, die er ook serieus over nagedacht hebben, anders hadden moeten doen. Echter voelde ik mij wel geroepen om het kamp 'veel klimmers' te verdedigen, omdat ik de zure reacties van het 'andere kamp' niet fair vond. Terwijl ik zelf nota bene ook met Thomas, Yates en Vlasov zit te koekeloeren..

Daarover nog wel. Thomas heeft een twijfelachtig track record qua valpartijen, maar dit was pure pech. Was overduidelijk zeer goed in vorm. Vlasov was met Covid in de ploeg een beetje riskant, maar leek in de tijdrit eigenlijk wel prima in orde. Yates zie ik niet echt als pech, die blijkt gewoon zeer slecht te zijn gisteren. Verliest verdorie 3 minuten op Vanhoucke, Castroviejo, Pedrero, Samitier, etc. Absurd. Hopelijk was het slechts 1 slechte dag, maar dat is meer wishfull thinking

Ik had graag Nibali en Kruijswijk gehad. Nibali verklapte op het WK dat hij weer precies op het juiste moment zou gaan pieken en voor Kruijswijk vind ik het een zalig parcours. Had graag gezien dat juist zij wat gunstiger geprijsd waren geweest. Nu voelde het niet goed. Mja, goed gedaan van Scorito denk ik.

Wat doen Trek en Lotto-Soudal trouwens zo vooraan in het peloton? Heeft andere Thomas plannen om later vandaag solo te gaan (nadat Bora en Sunweb het voorwerk hebben verricht)?

Belangrijk puntenklassement- en, zodoende ook, Scoritodagje!

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Yates is toch ook wel deels pech. Iedereen maakt zijn eigen inschatting over zijn niveau, maar niemand, ook niet de mensen die hem niet hebben, zal verwacht hebben dat hij op minuten gereden zou worden door de klimmers van Lotto en Movistar op de eerste bergaankomst.

laupie

Ik vraag mij toch af wat dat is met de Yates broertjes in grote rondes. Overtraining? slechte opbouw vanuit de ploeg? Schrijnend dat een Adam Yates weer meedoet in de Tour na wat hij zelf noemde een slechte voorbereiding met ziekte.

1 2 ... 113 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.