Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 114 ... 191 192
marconeuvel

Weer een valpartij door een bidon. Deze keer Pieter Weening. Minder erg voor de meeste Scoritoteams, wel heel vervelend voor hem zelf.

Wel opvallend: ik vrees wel vaker voor valpartijen over rondstuiterende bidons, maar dat gebeurt eigenlijk vrijwel nooit. En nu twee dagen achter elkaar.

EDIT: ik hoor nu dat het komt door een nieuw/ander type bidon. Maar het lijkt me sterk dat die nu sinds de Giro worden gebruikt.

Laatst gewijzigd
Threeohthree

Ben ik trouwens de enige die nog wel in een top 5 van Yates gelooft? Sterker nog met 'maar' 3:46 achterstand staat hij er niet eens veel slechter voor dan Froome 2 jaar terug. Maar goed, dan moet het wel gewoon een slechte dag zijn geweest en niet meer.

hartstikkebedankt

Verder niet lelijk bedoeld en de Giro is nog lang, maar ik had verwacht dat Nibali wel door een aantal meer van jullie gekozen zou zijn, het is nota bene de Giro en hij kende eigenlijk een voor hem karakteristieke opbouw. In de Tirreno had ik nog lichte zorgen al leek hij daar ook niet compleet te breken maar niet over de limiet te gaan. Het WK was voor mij een indicatie dat hij gewoon in orde was. Kruijswijk voor 5 zonder zijn niveau te weten vond ik wat al te gortig.

Laatst gewijzigd
laupie

'@Threeohthree zeker mogelijk als hij nog vorm vindt

nasibal

Ik vermoed, maar Milaan is nog ver, dat je het met name hebt ‘verneukt’ met de keuze voor Ciccone voor 2m. En oké de koers is nu veranderd ten opzichte van het scenario met G dik in de trui en andere ploegen die dingen moeten ondernemen. Waarin Ciccone wellicht een leuke pion was geweest. Maar ik denk dat zijn eigen vrijheid dan ook beperkt was geweest. En ik had vooral serieuze twijfels bij zijn vorm. Heeft Covid gehad en sindsdien geen koers meer gereden, da’s wel tricky.

Het kan hoor, dat ik het 'verneukt heb' met Ciccone. Mensen blijven 'geen vrijheid' echter aanhalen. Ik vind dat totaal niet relevant. Ik heb bewust gekozen voor een Ciccone omdat ik hem in een diendende rol nog steeds bij de beste 15 klimmers vond horen in de ronde., vanwege het 'dramatische/onvoorspelbare' veld achter de toppers. Daar het initiatief toch bij INEOS of MS zou liggen zag ik vervolgens Nibali én Ciccone gewoon rustig meeklimmen totdat ze er afgereden werden. Ciccone wat eerder lossen dan Nibali, maar nog steeds bij de beste 10-15 . ALS Ciccone vrijheid zou krijgen zou hij daar m.i. veel meer mee kunnen dan alternatieve klimmers. Daarmee zou hij hij aan 1 keer vrijhed ook mogelijk net zoveel hebben als iemand die alle etappes vrijheid had, maar gewoon minder goed is. Die vrijheid rekende ik echter als pure bonus. Mijn uitgangspunt was presteren in een diendende positie

Enige alternatief (wat dus ook had gekund met de downgrade van Gaviria naar een 2 miljoener) was inderdaad Fuglsang geweest. Als ik voor Fuglsang een zeker plekje had gehad in de eerste 2 weken had ik dat ook wel gedaan. Nu had ik voor de Fuglsangetappes in de eerste 2 weken al voldoende alternatieven om tot een opstelling van 9 tekomen. Natuurlijk zouden niet al die alternatieven evenveel punten als Fuglsang halen in die etappes, maar toch wel een redelijk gedeelte van zijn potentieel afsnoepen.

Wat inderdaad wel roet in het eten zou kunnen gooien is zijn Covid. Het was voor mij echter niet duidelijk hoeveel last hij hiervan had. Wel was duidelijk dat hij in de eerste 2 weken niets zou doen. Dit kan vervolgens op 2 manieren lopen: OF hij begint rammend fris aan die 3e week, of het wordt de 3e week ook niets. Dat is inderdaad de gok die ik neem. Maar die gok vond ik het voor 2 miljoen waard. Met een goedkopere klimmer spaar ik max 1 miljoen uit maar haal ik het puntenpotentieel wel naar beneden en met een duurdere klimmer moet ik ergens anders sowieso ook al punten snijden.

Goed, de situatie is wel veranderd en Trek zal nu juist de ploeg zijn die het meeste initiatief neemt. Dat het de 3e week 'op kop sleuren' wordt voor Ciccone ipv 'meefietsen' is nu wel voor de hand liggender, dus dat is balen.

Verder niet lelijk bedoeld en de Giro is nog lang, maar ik had verwacht dat Nibali wel door een aantal meer van jullie gekozen zou zijn, het is nota bene de Giro en hij kende eigenlijk een voor hem karakteristieke opbouw

Ik heb ook geen moment aan Nibali getwijfeld. Maar kwam wel vrij snel tot de conclusie dat de punten die hij gaat halen voor 4,5 miljoen ook op andere manieren binnen te slepen waren. Nibali was in mijn ogen dus niet 'nodig'.

Laatst gewijzigd
Jeffrey81

'@HB

Ik verbaas me daar ook over inderdaad. Voor mij was Nibali een no brainer. Zelfs wetende dat de vorm tegenviel. Zijn prestaties in de Giro zijn gewoon altijd goed... Het levert hem blijkbaar iets extra's op om hier te koersen.

Andross

Bora begint eindelijk een beetje eraan te trekken. Barbier er gelijk af dus denk dat het een goede keuze was om hem thuis te laten vandaag. De finish is nog wel ver, maar ik verwacht niet dat team Israel mannen gaan opofferen om hem terug te halen. Hopelijk geven ze Cimolai een kans Toch jammer dat Swift onderuit is gegaan want die gaf ik een goede kans vandaag.

Laatst gewijzigd
Ludi

'@nasibal en @pietje

2m was gewoon een soort van breakpunt met de selectie die ingestoken werd via de weg van nasibal. De beslisboom was ongeveer (als ik naar mezelf keek)

Thomas yates kelderman majka vlasov masnada almeida mattews demare vendrame barbier ganna ulissi sagan affini cerny gaviria

Dan zit je nog met 3 plekjes en 3m. Als soler aanwezig was geweest had nasibal denk ik eerder soler gepakt.

Met de eerdere beslissingen rommelen leverde op dat je van gaviria fugl kan maken en van ciccone een 2m sprinter, maar die hebben allemaal concurrentie. 2.5m sprinters bestaan niet, 1.5m ook niet en 1m niet echt zinnige imo.

Viviani kan dan nog een soort van, als je gaviria zou downgraden, maar dat klinkt niet chill, maar dan moest je van ciccone ook nog steeds lopez maken en dat is zowel vooraf als achteraf niet slim imo. Teruggaan naar nog eerdere picks zou zijn sagan naar nibali, maar dan zit je met ciccone opnieuw naar geen fijne upgrade. Of sagan naar viviani, maar dat klinkt nog lastiger.

Ciccone downgraden kan ook, bv naar bilbao of konrad (of via affini en cerny omvormen naar campenaerts en een 1.5m klimmer), maar andere opties waren er niet voor 1.5m

Dan had je naar 1m klimmer kunnen gaan, maar dan had je die in principe 3 moeten pakken of 1 met campenaerts erbij.

Klopt dit voor jou ook een beetje nasibal?

Aanklampen

Demare overleeft redelijk makkelijk.. klim niet moeilijk genoeg/niet hard genoeg opgereden..

Sagan kopman gemaakt, Demare heb ik niet..

Tour de Flits

Gaat een gevaarlijke afdaling worden, hopelijk allemaal veilig naar beneden.

Zie bij Scorito dat 15% vandaag Gaviria als kopman heeft, dat geeft toch wel kansen om wat te gaan stijgen vandaag (heb zelf Demare).

Platje

Weet iemand het verschil tussen gaviria en het peloton?

Jori

Oef, pijnlijke etappe voor mij. Blijkbaar gisteren nog teveel geklooid met tabbladen, want ben gestart zonder Ulissi en met Barbier. Verder Gaviria eraf is wel desastreus, gezien de alternatieven Nibail, Kruijswijk en Fuglsang natuurlijk goud waard zijn. Nu is het wel echt klaar :p

vevie

Sheisse, ook gegaan voor Fernando als kopman. Naja, kijken wat het wordt zonder hem.

Daan Brakenhoff

Is de kapper er ook af?

ditisdavid

De kapper loste als eerste.

Viviani slaagt erin om terug te keren, geen zicht op waar de groep-Gaviria/Hodeg zit.

ditisdavid

Battaglin gaat zo te zien ook nog sprinten terwijl hij op de bank zit. Het gaat van kwaad tot erger voor mij deze Giro...

arjenzvob

Gegokt en verloren. Gaviria kopman gemaakt. Ik moest wel om een verschil te maken

Jori

hahahaha, alle fouten beslissingen nu wel pijnlijk duidelijk:
Gaviria idd niet best, dacht dat hij nog wel wat beter zou kunnen
Albert Torres voor de Barbero award, terwijl Oldani hier die 6e plek pakt...

Verder geluk dat Ulissi toch niet meesprint.

ivo001

vendrame vanmorgen aan de kant gezet voor restrepo en barbier, en dan wordt hij 4e :(

Andross

Zeer fijne etappe voor mij vandaag met Demare, Matthews, Sagan, Vendrame, Cimolai en nog wat truipunten. Sagan als kopman viel zeker niet tegen en het belooft ook iets voor de komende weken. Qua vorm lijkt het goed te zitten. Had nog op Swiftie gehoopt maar die krijgt nog wel kansen later deze giro.

Daan Brakenhoff

Oldani voor de Sobrero award vandaag? Pickrate van 0% vind ik toch nog wel opvallend eigenlijk.

Jasperdewaal11

Lijkt een lekkere uitslag hiero met Demare (c), Ballerini, Vendrame, Cimolair & Matthews bij de eerste 8. :)

lnnrt

Stond top 100, maar heb Sagan niet, en Gaviria wel, dat zal een vrije val worden na vandaag...

Pom titcock

worden die 11 t/m 20 ook nog een keer bekend of vinden ze de eerste 10 wel goed zo?

hartstikkebedankt

Lekker dagje vandaag voor mijn low budget sprintteam met Sagan (c), Ballerini, Vendrame, Cimolai en Matthews. In de echte sprintetappes gaat het wel iets te kort komen vrees ik maar hopelijk is Barbier er dan wel bij en rijdt Lonardi nog naar plek 8-11 o.i.d.

1 2 ... 114 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.