Dat Gaviria er niet bij zit was één van de scenario's. Ik had echter gedacht dat in dat geval Demare (en in mindere mate Viviani) er ook niet bij zouden zitten. Dat verrast me dus wel.
Oldani verrast me positief. Had hem niet mee omdat ik vond dat hij toch redelijk achteruit aan het fietsen was bij Lotto. Dat Torres en Barbier er niet meer bij zouden zitten had ik rekening meegehouden. Het verschil tussen beide was echter dat mochten ze er wel bij zitten Barbier ook voor een top 7 plek zou meesprinten m.i.. Barbier dus wel meegenomen, Torres thuisgelaten.
Oldani lijkt nu al een betere optie dan Torres, maar ik denk dat in de komende 2 biljartlakens (die 250 kilometer bullshitetappe moet hij eerst maar eens zien te halen) hij wel van de partij zou kunnen zijn. Miskoop/Barbero wil ik het dus nog niet noemen, het is maar net wat je verwachtingen waren vooraf. Zelf had ik hem opgeschreven voor 2 a 3 top 10-20 plekken met uitschieter naar boven.
Valter (nieuwe Masnada)
Oldani (persoonlijk favorietje, sterke renner goed eindschot, iets als 15 keer top 10 vorig jaar in 60 koersdagen. Met dit parcours kans om leuke punten te halen. Of direct de Barbero Award)
Visconti (oude vos die lekker kan heuvelsprinten, rijdt voor elke plek)
Battaglin (ietsje duurder, maar als die straks overal meesprint door niet meer in Kutoesja te zitten en geen dubieuze namen voor zich als Kuznetsov, Biermans, Haller en het simpelweg weer giro tijd is, echt puntenkanon. Paste niet in mijn selectie door 750k te zijn)
McNulty (en ohoh, die tijdrit onder zware omstandigheden, vrees echt dat die goed gaat zijn)
Hepburn (want geen 250k extra voor Affini)
Morgen dus een mooie plek voor Valter :p
Goed zonder de discussie over het ideale team weer op te halen ben ik erg blij met mijn minimale sprintteam (Demare, Matthews, Ballerini, Vendrame, Barbier). Zeker omdat de mensen die Gaviria hebben dan waarschijnlijk niet Nibali/Fuglsang/Almeida hebben.
Het bevestigd ook mijn vermoeden dat Gaviria dit jaar we lweer snel als het vlak is, maar de heuvels toch nog steeds moeilijk overkomt. Ik zie hem ook niet in deze vorm zomaar Demare/Sagan kloppen.
Ballerini bewijst wederom ook op goede dagen op het vlakke een van snelste te kunnen zijn, ik moet nog zien of ze echt de kaart Hodeg trekken op de vlakke dagen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.