Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 127 ... 191 192
DKrikk

Die Almeida is voor sommige al bijna de 2.5m waard in 5 etappes....Voor mij vooral een luis in de pels. Het zou mij niet verbazen als hij tot etappe 15 in de leiderstrui kan blijven rijden.

Andross

Vandaag ging beter dan verwacht maar toch 2 procent gezakt naar de 90%. Zelf Ganna ook totaal niet verwacht, maar ik neem de 17 punten voor Hart graag in ontvangst. Nibali als kopman is net jammer en Hinley thuislaten was erg zonde. Verwacht de komende weken nog wel iets te zakken want het ontbreken van Almeida kost me erg veel punten. O Morgen moet me beter liggen met Sagan, Ulissi, Matthews, Vendrame, Cimolai en hopelijk Swift. Komende week maar een buffertje opbouwen voor de rest van de koers want hoe harder we stijgen hoe verder ik zal dalen in het klassement. Wat dat betreft mag het nog wel even blijven sneeuwen op de Stelvio ;)

Jori

Zou dit dan 1 van de 7 sprintkansen zijn waar Gaviria op doelde? :p

rkmmr

'@DKrikk Voor bijna de helft van de spelers dus, zag dat hij door 48% gekozen is. Toch wel verrassend hoog vind ik eigenlijk. Vond 'm zelf net te duur, maar lijkt z'n prijs toch waard.

raymankapeens

De meeste hadden hem in de tijdrit niet opgesteld denk ik

Valvuillerdemoz

Zijn we er weer ingetuind! Alles op de vlucht gezet. En wat truipunters voor de zekerheid. Meestal toch de beste tactiek in zo'n etappe die voor de vlucht gaat zijn. Ganna,: bankie, Konrad :bankie, Kelderman: bankie, Majka:, bankie, Yates, zelfs hij in de punten; ook op het bankie. Vlasov naar huis, Geraint naar huis, Almeyda op de laatste dag ingeruild. Gaviria als captain in een etappe waar mijn hele team in de punten rijdt, behalve Gaviria.
In het Klassiekerspel vandaag ook nog eens meer dan honderd punten onder het gemiddelde...
Ik ga mijn fiets poetsen en naar zolder brengen, de ploegleiderswagen inleveren bij de sponsor. Een paar bidons mee als aandenken en die maar vullen met een Jameson. Ik sluit me voorlopig op met mijn bidons tot aan de Vuelta, of zo. Hopelijk is er binnenkort ook weer rugby.

Laatst gewijzigd
Corné .

'@vevie
Ja klopt, Konrad heeft een lekker sprintje in de benen. Soms maak je net een verkeerde keus en vandaag was zo'n dag helaas. De kopgroep vandaag was geen onwijs sterke kopgroep. Als Keisse de kopgroep op een minuut of 4-5 kan controleren weet je dat de kans groot is dat er mannen uit de kopgroep gaan terugvallen. Ik had een sterkere en grotere kopgroep verwacht.

DKrikk

'@wielerliefhebber ik heb helaas 2 grapjassen in mijn vriendensubleague die hem dus wel hadden opgesteld in de 1e etappe en daarnaast nog een Knox en Masnada hebben. Verloren zaak nu al ;)!

Daan Brakenhoff

Trouwens die VanHoucke hé, zal die geen serieuze kandidaat voor het wit kunnen zijn? Heb nergens hier zijn naam voorbij zien komen en om eerlijk te zijn heb ik ook niet echt verwacht dat hij van dit niveau was

S. Dauert

Ik mikte vandaag op een kopgroep met Conti en verder 50-50 team/truipunten-AK mannen, daarna in een vlaag van verstandsverbijstering vandaag Kelderman gewijzigd in Masnada (c). Ganna op de bank vandaag zoals ieder weldenkend mens.
Toch nog 291 punten en gestegen naar 98%! Dat was 51% na de tweede etappe...

Morgen Bling, Vendrame, Ballerini, Ulissi, en ik denk Almeida, Bilbao en Fuglsang er sowieso in. Zijn toch de mannen die wíllen rijden. Dan nog twee plekken over voor Konrad/Yates/Kelderman/Demare/Masnada... eens lezen wat de nestoren hier erover gaan zeggen!

fringale

Lieve Ganna,

Wat een heerlijke en superverdiende zege...maar wil je ons daar in het vervolg even op voorhand attent op maken ?

Mvg,
Fringale

S. Dauert

Ik kon niet kijken, maar ik lees hierboven dat Indurain bij leven herrezen is in de vorm van Ganna?
Hoop dat we (mijmerend over Indurain die met een voorblad als een pizza de Pyreneeën zowat in tweeën spleet) ook ooit nog het commentaar van wijlen Jean Nelissen terug zullen herbeleven. Maar dan mag Herbert wel snel eens aan de whiskey en sigaren gaan, voor de Tour van 2021...

nasibal

'@Daan

VanHoucke is me in andere koersen wel eens opgevallen en dingen gedaan die in theorie op (potentie voor) dit niveau wijzen. Maarja, het blijft Lotto en hij (en Oldani) hadden de laatste tijd nu ook weer niet zulke uitslagen dat ik er echt heil in zag om ze een plekje te geven. Verrassend om te zien hoe goed hij het nu doet, wel leuk voor onze zuiderburen.

Het is dat ik Almeida en Hindly onder aan de streep toch hoger inschat maar ja, kan zeker een kandidaat voor het wit gaan worden. Denk dat hij voorlopig nog wel even tussen de grote mannen mee kan fietsen in ieder geval.

Laatst gewijzigd
ivo001

Ben vooral verbaasd dat Mcnulty vandaag een paar minuten verliest en nu 6e in het jongeren klassement staat.

Warmebakker

Almeida kan in deze vorm nog wel eens tot diep in de derde week het roze houden...

Daan Brakenhoff

'@Warmebakker, ik vond hem juist erg ver zitten op de klim en ook op de Etna vond ik het niet overtuigend eigenlijk. Het zal dan aan zijn tijdrit moeten gaan liggen maar met vergelijkbare omstandigheden zie ik hem niet weer minuten pakken op de concurrentie

zomaareens

Gaat demare morgen overleven?

Stijn Lemmens

Stelt er morgen iemand Gaviria of Barbier op?

Jofferde

Stellen jullie morgen (sterke)sprinters of AK mannen op?

zeewolde

Vast wel iemand, maar bij mij zitten ze op de bank.

Henk

De kapper gaat bij mij zeker niet mee.
Etappe 7 wel.

JimKro

Mooie overwinning voor Ganna, sodeju! Dit kan wel eens een aanwijzing zijn voor een carrière als grote ronde rijder, a la Dumoulin op die leeftijd. Moet je nagaan, straks wint ie gewoon 4 etappes! Natuurlijk had ik hem vandaag niet opgesteld ;)

Wel een mooie scorito dag met Kelderman als juiste kopman. Ik rekende en hoopte op een klein aantal renners die voorop zouden blijven. Deceuninck zou de trui verdedigen dus was er een relatief beperkt aantal renners die op geruime afstand stonden en ook voldoende kunnen klimmen voor een rit met 4500 hoogtemeters en een pittige berg in de finale. Van deze renners zou vervolgens slechts een klein deel de kopgroep halen door de loterij in de niet al te lastige start. Dat Ganna het zo ver zou schoppen had ik uiteraard niet verwacht.

Daan Brakenhoff

De kapper gaat hier zeker mee, uitgesproken favoriet. Gaviria ook voor teampunten van Richeze die morgen gaat winnen. En wellicht maak ik Demare zelfs kopman, heeft etappe 2 ook goed overleefd...

S. Dauert

Sahara!

Ludi

https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-ciclista-a-la-provincia-de-san-juan/2020/stage-5

Niet geheel verbaasd over ganna, maar niet echt overwogen vandaag. Hopelijk gaat die de giro nog meerdere dagen mogen kleuren. Ook een sympathieke spreker en een Italiaan die dit soort dingen laat zien is in de giro altijd extra mooi!

Almeida lijkt me nu al wel musthave inderdaad ja, al kan die nog best wel eens een stukje wegzakken. Heel blij met Bilbao tot op heden! Alle 1.5m klimmers doen het boven verwachting goed!

1 2 ... 127 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.