Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 133 ... 191 192
Gladiool

Gewoon Démare als captain, heeft genoeg zware aankomsten gewonnen dit jaar. Waarschijnlijk meer geluk dan wijsheid vandaag, maar i'll take it. De rest van mijn ploeg is stront (of al naar huis), dus I take what I can get, zeg maar.

Daan Brakenhoff

Morgen eindelijk tijd voor de Kapper. Of is dat kleine puistje bij de tweede tussensprint nog te zwaar voor Rudy?

Pietje Precies

In eerste instantie was het lief van Majka dat hij besloot het tempo erin te houden, zodat er niet werd aangevallen. Normaliter kiest Sagan gewoon het wiel van de snelste en dan eindigt ie vandaag tenminste 2e

Laatst gewijzigd
Primavoormij

Demare niet opgesteld. Ik doe niet meer mee.

danusz1986

Haha eerst Matthews captain en Sagan beter nu Sagan captain en Matthews beter.

lnnrt

Ik besef me nu pas, na het bekijken van de uitslag van vandaag, dat de teampunten van DQS meer opleveren dan bijv. de bergtruipunten van Ganna. Voor morgen toch maar even mijn 4 DQS renners opgesteld ipv Ganna en Kelderman (ik heb niet zoveel sprinters).

Laatst gewijzigd
Treenert

'@Vevie: dan moet je de juiste posts goed lezen ;)

Met Matthews kopman en Cimolai, Demare en Narveaz vandaag mee aardig gescoord. Geen Sagan in mijn selectie. Hebben we vandaag einde tijdperk 'must have' Sagan gezien? Of is dit nog steeds een vormkwestie?

nasibal

Ja die tegenwind heeft sowieso enorm geholpen. Niet vervelend bedoeld, maar dat is wel iets wat voor de etappe bekend is.

Eens dat het bekend is, tuurlijk. Je moet wel echt next-level er mee bezig zijn om ook aan die details te denken. Maar inderdaad, dat maakt die details niet minder van belang en onderscheid de mannen van de jongens.
De nare bijsmaak die ik wel altijd bij dit soort dingen heb is dat het óók de mensen in de kaart speelt die geen idee hebben van wat ze doen. maar goed, het zij zo. Die groep laat het ergens anders wel weer liggen.

Denk dat er eigenlijk 3 dingen zijn die vandaag Demare in de kaart spelen:
- Bora dat de ploeg op moet roken op een heel andere moment omdat de rest van de sprintersploegen pokeren (slim gedaan door die andere ploegen)
- Tegenwind
- Fuglsang(!) die Felline(!) naar voren rijdt. Met de trackrecord van Felline de afgelopen jaren, hadden we die zien aankomen? En dan heb ik het dus niet over het feit dat hij volgens de Pro Cycling Manager database aardig kan sprinten.

.. Maargoed, uiteindelijk gaat het natuurlijk allemaal fout bij het feit dat ik besluit liever voor de top 20 plek + AK punten + evt teampunten van Kelderman te gaan dan de uiteindelijke kans dat Demare een toch een uitslag rijdt.

Leuk om te zien trouwens (althans, vind ik):

In de Tour vielen dit soort beslissingen allemaal juist wel mijn kant op, en nu precies andersom. Met het "geluk" wat ik had in de Tour had ik Almeida en Ganna gewoon opgesteld in hun etappes, had Gaviria wel de aansluiting gemaakt in etappe 4 , was Demare er vandaag ''gewoon' afgereden, had Cerny er nog bij gezeten en had Sagan vandaag gewonnen. Allemaal helemaal geen gekke dingen die net zo goed hadden kunnen gebeuren, maar nu precies anders lopen. In beide rondes heb ik denk ik een meer dan behoorlijke totaalselectie, maar de impact van de verkeerde keuzes is enorm.

Laatst gewijzigd
WilliamS23

Zo, van 72% naar 79,5% gestegen met niet eens zo'n breed sprintteam. Gelukkig wel Demare mee en Matthews captain. Verder 198 etappe punten en 63 gratis truit en teampunten. Op naar morgen. Dat moet er weer eentje voor Demare worden zou je zeggen.

SvenVDB

Hier ook dure punten verloren met Demare niet op te stellen en een late captain wissel van Matthews naar Sagan.

360 plaatsen gezakt, naar plekje 546. Zonde!

user26790

Vandaag voor mij een keerpunt. Eindelijk! 70,6% - 273 pnt. en 2906 plaatsen gestegen. Zonder Sagan, heb ik niet en Gaviria. Voor morgen, zo vlak als een biljardlaken. Wie is de snelle man van het pak? Gaviria, nog niet gezien, Sagan niet de sterkste tot nu toe, Matthews komt te kort in deze aankomsten. Het wordt bijna zeker Demare of toch Gaviria? Hoe is de wind? Wie zal het zeggen.

ivo001

Gaviria gaat zijn geld nooit meer opbrengen. Had ik beter Kelderman of Nibali van kunnen halen.

Wimbo

Sagan?
Lekker aan het zakken nu.
Top 100 uit, dus ik ga weer in mijn hok.😁
Voor morgen te weinig sprinters.
Handvol blauw-wit moet mij redden.🤔
@Daan, ik ben Kevin niet.😉
Succes morgen Kevin, mag jij 7de staan of hoger.👍

TheStrikers

Goeie dag vandaag 287 punten en dat zonder Sagan en Gaviria in me team te hebben .

Daan Brakenhoff

'@Wimbo, Kevin is gedaald naar plek 8 na de wittetrui punten. Goed om te zien dat jij het ook goed doet!

La Primavera

Moge dit het einde zijn van de vorm van Sagan in de Giro. SI'L-VOUS-PLAIT!

Overigens jammer dat Swift zich hier leeg aan het rijden was voor Narvaez... laat die jongen nou gewoon zelf sprinten hij is in bloedvorm!

Laatst gewijzigd
Jori

'@Nasibal

Felline reed bijzonder goed de etappe ervoor, voor zijn doen (34e). Zegt nog helemaal niks, maar creëert wel een mini sprankje hoop. Dat is immers natuurlijk een heel stuk beter dan de armoede ervoor. Toch had ik dit echt niet verwacht en zeker dat Astana Felline zou helpen was onverwacht. Laat staan Fuglsang dan in eigen persoon de moeite met Vlasov en Lopez die al zijn uitgevallen. Wel erg leuk eens!

Verder moet ik zeggen dat ik mijn Démare onzekerheid ook een beetje had ondersteund door Majka en Konrad op te stellen en bijv. Kelderman op de bank gehouden. Zonder Démare houdt Sagan natuurlijk de puntentrui en is hij ook topfavoriet voor de overwinning. Mss was het voor mij zelfs nog wel ongunstiger dat Démare er bij zat, al had Sagan dan natuurlijk wel moeten winnen, wat ook niet te zeggen is

Rawolf

Als ik de weersvoorspelling had geweten had ik Demare inderdaad meer kans gegeven maar dat is me toch wat teveel moeite :p

raymankapeens

Leuk voor Felline na al die ellende met die kattenziekte.

Threeohthree

'@Nasibal

Juist om dat die dag selectie zo belangrijk is vind ik het zo'n leuk spel. Ik zit eigenlijk net zo; waar het in de tour allemaal met de wind mee ging, zit het nu redelijk tegen ondanks dat ik nog steeds achter mijn dag selecties sta.

Een spel als Velogames en alle langer durende Zweeler spellen waar je enkel 15 renners selecteert vind ik helemaal niks.
Het is het dagelijks er mee bezig zijn wat dit zo'n mooi spelletje maakt. Je moet vrijwel elke dag weer een afweging maken wie mee gaat en wie niet. En hier kan je het verschil dan ook mee maken.

Mja voor de Giro zal het bekertje niet voor mij zijn. Heb wel Nibali dus 97% moet haalbaar zijn, maar geen Almeida nekt me redelijk. Moet wel zeggen, en heb echt hard mn best gedaan, dat ik ook echt geen selectie kon maken met zowel Nibbels als Almeida. Nja je kon Vlasov of Thomas thuis laten maar dat leek me echt geen optie.

Ragnar Lolbroek

De giro tradities bij team Cipolla worden verder gezet. Demare,Cimolai en Narvaez op de bank. Mja. 10% omlaag naar 74%.

Ajvenema

Morgen mag hodej laten zien waarom ik hem boven Ballerini heb verkozen. Was opzich een gecalculeerde beslissing, maar dan moet ie morgen wel gewoon ff 4e worden ofzo. Ook voor de kapper is het moment aangebroken om zn 500k terug te verdienen:)

hartstikkebedankt

Hodeg wappert er morgen af in de waaier waardoor Ballerini mag sprinten. Zo.

Poeksel

Wat is ook alweer het Spaanse woord voor kapper?

nasibal

'@Poeksel

Scoritosindieprullenbakkos

.. of is dat Grieks?

1 2 ... 133 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.