'@pietje: vooraf had ik Greg voor etappe 19 captain, trentin, coquard of mezgec had ik ook overwogen, zeker als ik sagan niet had en de koers was zoals hij was met spanning om groen. Toen heb ik Bennett ook overwogen. Wout van Aert ook. Trentin viel uit mijn team.
Etappe 14 beetje hetzelfde, had zelfs een alaphilippe ee goede kans gegeven om te winnen eigenlijk. Niet na die dagen daarvoor achteraf, maar wel bij teamselectie.
In de trent van wat Nasibal ooit zei, in iedere top 10 zitten ook 9 andere mannen dan Sagan.
OT: zowel sagan als gaviria meenemen wordt budgettechnisch lastig voor me, denk ik.
Ik twijfel zelf met name vanwege de verminderde klimkwaliteiten van Sagan de laatste jaren. Er zitten echt een paar vervelende puisten in de finale van sommige van de ‘lastige sprintetappes’. Ik zie daar Matthews als een zekerdere keuze dan Sagan. En in de andere ritten zijn Gaviria en Demare op papier ook betere opties op basis van dit jaar.
Hier ben ik weer na een balabberde Tour.
Voorlopig in mijn team: 3 x Ineos, 3 x Mitchelton, 3 x Astana, 4 x DQS en 7 enkelingen.
Van het groepje Sagan, Matthews, Gaviria, Démare neem ik er voorlopig maar één mee. Nog iemand die dit aandurft?
Verder wat goedkope vlakke sprinters, goede punchers en heel wat dure AK-mannen die de voorbije weken een goeie vorm hebben laten zien. Daarbij ook zeker twee duurdere jongeren die de voorbije weken heel wat moois lieten zien, die kan ik niet thuis laten.
Tot slot nog enkele tijdrijders die ofwel top 5 kunnen rijden in de tijdrit, ofwel top 10 en ook ploegmaat zijn van een favoriet voor het klassement.
Voorlopig lijkt het mooi, zij het een beetje gewaagd met de grote nadruk op het AK, maar als de dure sprinters die ik niet neem tegenvallen (mede door de karige hoeveelheden sprints), kan het zo maar eens goed uitdraaien.
Het is natuurlijk mogelijk dat er nog wat leuke goedkope pareltjes bijkomen de komende dagen (jammer dat Brandon de voorbije weken niets meer heeft laten zien), afwachten of die de voorkeur krijgen op enkele klimmers die wellicht geen klassement gaan rijden maar ook niet in de aanval gaan.
'@Kannibaal
Van dat groepje sprinters wil ik er eentje thuis laten en op dit moment is dat Sagan. Maar wacht eerst de volledige deelname lijst af.
Als je 5 goede AK mannen heb schiet je al op, aangevuld met aantal klimmers en eventueel renners voor trui punten.
Maar vind het heel lastig, want wie laat je van de AK mannen thuis.
als je die 3 sprinters thuis laat, heb je waarschijnlijk de 6 duurste ak mannen.
denk wel dat er van die 4 nog eentje bij moet.
Na veel interessante (en minder) discussies hier gevolgd te hebben waag ik mij er ook aan. Gelet op mijn Scorito prestaties niet veel recht van spreken, meestal weet ik een aardig team van uitvallers te selecteren. Viel in de TdF mee, maar het waren wel renners die vaak waren gevallen en (lang) doorreden. En door vakantie net gemist dat Colbrelli zou knechten voor Landa, ook weer 3mln weggegooid.
'@Daan: Mooi lijstje :)
@Jeroen: Slechts 5 van de 6 duurste AK-mannen hier, om daarnaast nog leuke renners te kunnen kiezen. Wie weet klik ik er nog wel een van de dure AK-mannen uit om inderdaad zowel een kopman te hebben in massasprints als in lastige sprints, maar dan moet ik nog op zoek naar wat geld. We hebben nog tijd.
Ik ben nog niet helemaal klaar met de parcoursanalyse, maar het dilemma rond Sagan zie je natuurlijk al van mijlenver aankomen. Normaal gesproken zou ik Matthews nemen ipv Sagan, om met het vrijgestelde budget leukere dingen te doen. Maar ik vraag me af in hoeverre MM gemotiveerd is - werd hierboven ook al opgebracht. Ik neem aan dat het contract met MTS al helemaal uitonderhandeld is, dus voor het nieuwe salaris zal hij het niet meer hoeven doen. Weet iemand of ome Iwan met bonussen werkt?
Anderzijds lijkt me dat je mag uitgaan van ‘good sportsmanship’ van Bling. Hoewel, in de Tirreno reed hij niet bepaald overtuigend. Ik twijfel dus over hoe groot het verschil tussen MM en PS gaat zijn, want dat heeft gevolgen voor de rest van de TS.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.