De daling zet ook hier door, mede door de kopmankeuze Sagan ipv Ulissi en ook Majka op de bank. Nogmaals bevestigd dat Almeida echt onmisbaar is en ook Konrad pakt op deze manier heel veel punten.
Zonder die laatste 2 ook moeilijker om voor de 'zekere' kopman te kiezen, bijna niemand consequent verder vooraan de groep van klassementsmannen.
De klassementsrenners gooien er de beuk in? De aanvallen kwamen van Ulissi, Hart en Guerreiro. Dat Deceuninck gaat rijden als Sagan gelost is is geen wonder, kans op de ritzege en garantie op bonificatieseconden als zo'n groep het haalt. Ik had Almeida vandaag kopman gemaakt als ik hem had gehad.
Ja, superstom. Heb me verkeken op de etappe. Dacht zal wel een sprint worden en had gisteren al m’n sprinters opgesteld. Dacht ze raken er wel weer bij. Helemaal niet echt beter naar de etappe gekeken, etc. Schade nog een beetje beperkt met Nibali, Almeida, Bilbao en Masnada. En geluk dat ik Gaviria dan had die teampunten pakt. Dat had dus echter meer op kunnen leveren als ik iets scherper was. Dan had ik waarschijnlijk Majka en Fugl nog niet opgesteld, maar wel Ulissi en Konrad.
Nouja, ik had niet verwacht dat Sagan zichzelf zou kloppen. Hij zit bij die 2e klim veels te ver, komt nog prima boven, maar dan dus net te ver achter de groep met DQS die gaat rijden. Daarachter opmerkelijk dat de Ineos rijders niet sterk genoeg zijn en dus oa Swift, Sagan en De Gendt daarvan weg rijden. Dat deden die 4 echter net te laat, getuige het feit dat ze het verschil wel 15 tot 20 seconden naar beneden konden brengen. Notitie daarbij is wel dat DQS Honoré dus niet liet rijden en het verschil groot genoeg was voor DQS om wat terug te laten lopen
Jammer ook dat Konrad 3e wordt, winst was wel zoveel meer teampunten geweest. Verder toch wel heel prima dagje. Moet wel zeggen dat Vendrame mij eigenlijk ook wel punten begint te kosten. Die stel je toch vaak op plekken op waar je anders een ak-renner of vaste punten zou opstellen en elke keer zit hij dan toch net niet mee. DIe houdt vandaag bijv. Ganna en Hindley op de bank.
Die opmerkingen als: "niet meer naar mijn team gekeken" hebben wel iets geinigs. Alsof ze het parcours stiekem veranderd hebben vannacht ;)
Voor mij een oké dag. Beetje nare samenloop van omstandigheden dat Sagan zwak gepositioneerd zat, Tao achteraf gezien Swift nekt, Samitier wat vreemd koerst, Guerreiro net niet wegkomt en vooral dat DQS zo vol voor de dagzege met Almeida gaat. Ik had absoluut niet verwacht dat Masnada daar voor opgeofferd zou worden. Doen ze dat niet, keert die groep met Sagan (en Vendrame) terug.
Ik baalde een poosje geleden al van het feit dat ik Konrad niet heb. Voelde toen al als een flinke misser. Dat gevoel is helaas nog niet minder geworden. Ik had liever gezien dat die lullo op Petertje had gewacht
Zonder Almeida blijft het wel echt dweilen met de kraan open. Behoorlijk vaak vrijwel optimale dagselecties, geen obvious miskopen (buiten dan Yates, Thomas, Vlasov, Affini, Matthews die door botte pech uitvallen), maar toch is het strugglen om rond de 90% te blijven. Helaas zorgt Almeida ook nog eens voor een soort vliegwiel-effect waarbij bijvoorbeeld Masnada zich nu vaak in de slotkilometers uitwringt voor Almeida en dan als laatste van de favorietengroep over de finish bolt in plaats van tussen plek 5 en 10.
Op naar morgen, maar. Voor morgen ga ik voor:
Ganna (C)
Almeida
Castroviejo
Bilbao
Nibali
Fuglsang
Majka
Konrad
Démare
Ganna zal wel winnen of iig top 3 rijden, morgen. Hopen dat Almeida en Castroviejo ook top tien rijden. Nibali en Bilbao verwacht ik tussen 15-20. Majka, Konrad en Fuglsang zie ik geen punten pakken, eigenlijk. Dat zal wel ergens tussen 20-40 worden. Démare voor de zekere puntjes. Kan Masnada ook opstellen en dan Majka banken. Wellicht idd Masnada voor Majka erin gooien.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.