Eindelijk weer eens een bovengemiddelde score voor de Sloddies. 215 punten vandaag met goede inschatting van de moeilijkheidsgraad van de 2 klimmetjes. Van mijn sprinters alleen Vendrame opgesteld en Ballerini (vanwege zijn 11 teampunten). Al mijn resterende klassementsmannen opgesteld. Gelukkig voor mij werd Peter gelost.
Helaas weer niet de goede kopman. Na drie keer vergeefs Ulissi dit keer McNulty gekozen. Jammer dan. Gelukkig wel Ulissi opgesteld en niet zoals velen hem gebankt.
Morgen met Ganna(c) hopelijk verder richting de 80% en dan afwachten wie er in week 3 nog in koers zijn.
Ondertussen de focus even op de Topcoach. Dan maandag de Vuelta. Drukke tijden!
Ja hoor....................we trokken gisteren een flesje wijn open en we betalen meteen een zware prijs.
De Duracelli's zijn alvast met de afdaling van de Muro di Ca’ del Poggio begonnen, naar een 52,8%.
Morgen een op tijdritje, we hebben redelijk ingekocht qua tijdrijders, dan noem ik een Campenaerts, een Ganna en vergeet Bodnar niet.
Maar ja er zal wel weer vogelenpoep om de weg liggen, waardoor bepaalde renners/schaatser onderuit gaan.
Buiten dat deze polonaise blijven we positief.
257 punten gehaald vandaag en gestegen naar 99,3%. Had de nummer 1,2,3,9,11,14 en 20. Captain Sagan 24e maar wel 6 punten en Demare 8. Op de bank Hindley, Majka. In de klassementen gaat het heerlijk. Momenteel zitten de nummer 1,2,5,6,7,8 en 9 in mijn team. In het puntenklassement de nummers 1 t/m 6. In de bergtrui de nummer 1 en 3, maar dat gaat waarschijnlijk niet zo blijven. Hopelijk wel de 1 en 2 bij het jongerenklassement. Morgen Ganna als captain aangevuld door Almeida, Kelderman, Rosskopf, Nibali, Majka, Masnada en Demare en Sagan voor de truipunten.
Het blijft dweilen met de kraan open zonder Almeida, maar sta inmiddels wel weer op 95% door captain Ulissi vandaag. Morgen en overmorgen worden wel weer sleuteldagen. Als Almeida na zondag nog steeds (ruim) in het roze staat, dan wordt het een heel lastig verhaal om nog een enigszins acceptabele score neer te gaan zetten, dus hopelijk zakt hij er zondag doorheen (en zien we daar morgen al voortekenen van ;)). Ik vrees nog steeds het ergste :p
Oké, dat was me even ontgaan. Masnada zou ik er normaal wel erin geklikt hebben, maar ik twijfel of hij top 20 kan rijden. Dan zijn de zekere punten van Démare toch aantrekkelijk.
'@Benzardi: De wijn die je gisteravond open hebt getrokken klinkt heel goed! Muscat, een onderschatte druif, want o o o wat een mooie wijnen kan die opleveren, in tegenstelling tot die zoete troep...
En in tegenstelling tot - helaas - 95% van de Prosecco. Morgen fietsen ze door het hart, de DOCG Valdobbiadene. Dat is de prosecco die je moet hebben. Zonder docg: niet doen! Waarom niet? Wel, de ‘gewone’ doc omvat maar liefst 9 provincies, dat zegt al wat. Het is een commercieel heel interessant drankje, waarvoor vele hectares bossen worden gerooid, en er wordt behoorlijk wat gemaakt door de bubbels - zoals bij cola - er onder druk in de wijn te spuiten. Hoe triest...
Er moest behoorlijk wat typisch Italiaanse vindingrijkheid aan te pas komen om de naam van het bubbelspul te beschermen... Het zit zo: prosecco wordt gemaakt van de gelijknamige druif, maar een druivennaam kun je niet beschermen, alleen een geografische naam. Dus wat deden die slimme Italianen? Ze hernoemden de druif naar een obscuur neefje ervan, de Glera druif. Probleem 1: check! Nu alleen nog een aardrijkskundige naam verzinnen, die wél te beschermen is... en het liefst een beetje herkenbaar is natuurlijk. Het was even zoeken, maar er bleek een heel klein plaatsje in de buurt van Triëst te bestaan dat Prosecco heet - hé, dat is toevallig! Alleen nog even de grenzen van de doc gigantisch oprekken naar een heel landsdeel, e presto! Probleem 2 ook opgelost!
(Dus neem alleen prosecco als er Valdobbiadene DOCG op staat, anders draag je bij aan ontbossing... )
Deze vindingrijkheid zal mijn scorito poule ook nodig hebben, want die stevent af op het slechtste resultaat in jaren... (Mijn wcs poule gaat gelukkig wel goed; top-100 nog steeds.)
Proost!
'@Andross Swift krijgt morgen 0 teampunten en 0 eigen punten, sinds wanneer is een 67e plek een verdienstelijke tijdrit?! Bakken zand breng je maar naar iemand anders dan Kevin wil je.
@Kevin Demare zeker 8 punten en Ballerini 11 of 3 afhankelijk van behoudt roze trui Almeida.
'@La Primavera Geen zand La Primavera, ik heb hem er zelf instaan. Ik moet zeggen dat Swift wel mijn persoonlijke favoriet is deze Giro, maar zand scheppen doe ik zeker niet. Verwacht jij dan niet dat Ganna morgen de tijdrit pakt?
Mocht ik verkeerd begrepen zijn dan wil ik zeggen dat ik Kevin het beste wens. Voor de veilige punten zal ik dan een Ballerini nemen +11 of een Demare +8.
Zelf houd ik het vertrouwen in Swift. Hij heeft misschien niet genoeg punten opgeleverd vergeleken met de keren dat ik hem heb opgesteld maar persoonlijk vind ik het verdienstelijke renner. Noem het onkunde of zand scheppen, maar dat niks af van het feit dat ik Pozzovivo minder punten bij elkaar zie fietsen.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.