Tsja..... Na twee weken puzzelen en uren schuiven met team Morfin was ik eindelijk tevreden. Maar dan..... In een vlaag van verstandsverbijstering vergeet je gewoon om een team voor de openingstijdrit te selecteren en begin je na dag 1 met nul punten, ipv 306 punten. Maar na vandaag is eindelijk alsnog de 90+% weer aangetikt en met 93% zit er misschien toch nog een bekertje in... Tsja, hoe stom kun je zijn. Met die 306 punten erbij was de top 100 voor het eerst gehaald.... Ach ja, lesson learned. Hoe dan ook een topdag mer Matje en Wilco, die toch lijkt 'te bestaan. Nu Kevin nog de top 100 in!!!
Morgen zal er een vlucht vooruit zijn, waarschijnlijk met Visconti en Guerreiro, de mannen van de bergtrui. Die heb ik geen van beiden. Vraag me af of Ulissi de moeite neemt om mee te gaan in de vlucht. Heeft er immers al twee gewonnen. Bovendien meer dan 4000 hoogtemeters, vraag me af of hij dat ziet zitten. Kan een erg spectaculaire etappe worden.
Sloddies hebben niet veel te kiezen. Toch maar gokken op Ulissi en de AK mannen opstellen.
En vooral de focus op de Vuelta, in de giro zak ik onder de 70%
Weinig keuzeopties meer over in mijn team. Twijfel tussen Ulissi en Kelderman, heb twijfels of het niet te zwaar is voor Ulissi in de laatste meters. Daarnaast is het aantal keer dat een flinke kopgroep vooruit gebleven is deze Giro echt heel weinig, waardoor Kelderman een grote kans heeft om alsnog Top 20 te eindigen.
'@La Primavera, dat bedoel ik inderdaad. Ook al won de kopgroep, de groep met klassementsmannen eindigde dan vaak relatief kort daarachter en streden dan op plek 6 of plek 11 bijv. Dan vind ik de keuze voor een AK man als kopman iets safer dan een long shot met een vluchter (die ik sowieso niet in mijn team heb, daar niet van).
Hier toch maar Almeida kopman gemaakt. Mocht de vlucht het niet halen zal Almeida binnen 3 plekken van Ulissi af finishen Áls Diego er nog bijzit. Zit Ulissi er niet meer bij heb ik in ieder geval nog sowieso punten voor Almeida die toch altijd wel sprint. Ook zit ik nu in een positie waar niet zoveel meer te winnen valt maar wel veel te verliezen (goude bekertje). We spelen vandaag dus op save..
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.