Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 179 ... 191 192
Jeffrey81

Zo, het lijkt erop dat we het vandaag met een enorme kopgroep gaan doen mannen. Ik heb met Guerriero en Vendrame twee mannen mee. En ook fijn: geen witte sterretjes.

Wel lachen trouwens dat Guerriero en Visconti momenteel met zijn tweeën voorop rijden, nog vóór de grote vluchtersgroep (als ik Scorito mag geloven).

Hoe is het bij jullie?

zeewolde

1 wit en 1 zwart sterretje mee. Ongelooflijk ik hoef vanochtend maar 4 man te banken en toch schiet er eentje mee in de vlucht.

Jeffrey81

Wie dan zeewolde? :)

Ik heb Guerriero mee voorin, en Vendrame (waar ik itt anderen nog wel vertouwen in had).

Verder had ik nog Ulissi, Conti en Carboni opgesteld. De laatste twee een beetje tegen beter weten in, maar met deze 2e categorie klim meteen in het begin zag ik ze nog wel mee springen. Maar helaas... en Ulissi heeft schijnbaar gewoon geen zin vandaag.

Laatst gewijzigd
La Primavera

Uiteindelijk toch maar weer Vendrame meegenomen. Nu maar hopen dat het eindelijk raak is en de kopgroep vooruit blijft. Met Swift er ook nog bij mag de kopgroep van mij volledig de top 20 bezetten. Ulissi (C) gaat het toch niet meer worden vandaag en scheelt weer wat kopman punten voor de mensen die een AK man kopman hebben gemaakt.

Pim96

Uiteindelijk maar 1 man mee vandaag. Wel fijn dat het dan mijn captain Vendrame is.

Jeffrey81

Hmm...de Scorito app geeft Conti nu ook aan in de tweede groep. Dat zou mooi zijn.

En vier(!) man van AG2R. Dat kan wel eens mooi aflopen voor Vendrame :)

Laatst gewijzigd
zeewolde

'@Jeffrey81 Battaglin zwart sterretje
Vendrame wit sterretje - wel dom want hij zat laatst ook al een keer mee. Keus was tussen hem of Fugltje.
Ulissi (c) niet mee

Jeffrey81

Zonde. Ik snapte niet helemaal waarom er mensen waren die vertrouwen in hem verloren hadden. Ik vind Vendrame niet zo'n slechte indruk maken namelijk. Heeft toch al 5 keer top 13 gereden, waarvan ook al een 4e en een 6e plaats. En hij zat inderdaad een paar dagen terug ook al mee in de vlucht.

La Primavera

'@Jeffrey Hij laat het eigenlijk vooral zien in de vlakke finishes in plaats van op zijn terrein. Daarom stel je hem constant op terwijl je in die heuvelfinishes uiteindelijk beter iemand anders had kunnen opstellen.

Jeffrey81

Niet helemaal eens. Ik heb ook zeker de afgelopen paar etappes wel een paar nulletjes met hem genoteerd inderdaad, maar het kan ook niet altijd feest zijn natuurlijk ;) Daarbij: vandaag is de aankomst óók vlak, en waar hij eerder al kort eindigde moest er ook aardig geklommen worden.

Guido Maltempi

De aankomst van vandaag is verre van vlak hoor... die laatste kilometer wordt nog een slagveld straks.

Vendrame komt uit deze streek, zal de klimmetjes dus kennen als z'n broekzak én heeft 3 ploegmaats mee in de kopgroep. Ik had hem voor de start van de Giro al kopman gemaakt in deze etappe, maar vanochtend op safe ingeruild voor Almeida... daar ga ik toch spijt van krijgen denk ik.

Ludi

Ah, dit is die etappe waar vendrame > Ulissi kut blijkt te zijn als kopman wissel! Chill!

La Primavera

'@Guido Maltempi Vanwege dat heb ik Vendrame inderdaad het voordeel van de twijfel gegeven vandaag. Zelfs zonder kopman in de kopgroep mogen ze het van mij allemaal uitzingen tot het eind.

Pietje Precies

Ik heb Vendrame veel kansen gegeven en ben ook niet per se teleurgesteld in hem. Maar vandaag rekende ik op een selectievere koers dan dit.

De kopgroep is te vroeg weggereden en zodoende zitten er relatief weinig klimmende toppers mee (die al wel op achterstand staan) en relatief veel meuk. Dat had ik niet verwacht.

Zodoende zit niet alleen Vendrame, maar ook Conti op het bankje. Spijtig.

Helaas door de bijensteek + morgen qua KOM belangrijker, heb ik geen Guerreiro captain, maar Ulissi. Mooi dat Guerreiro hersteld blijkt! Verspilt helaas wel veel energie met al die sprintjes. Knap van Diego dat ie weer niet meezit!

JapieJapo

Alleen Swifty mee, maar hij is wel captain vandaag...

danusz1986

Hier Guerreiro mee als captain dus ben zeer blij met deze ontwikkeling. Wel grappig.. voor de rustdag zat ik nog even te kijken ik ga Rosskopf volgende keer gewoon opstellen als er een vlucht gaat komen. 2x top 10 gereden. Toch niet aangedurfd.

Laatst gewijzigd
Koenblom16

Richeze door UAE naar huis gestuurd word gemeld. Nog maar 9 renners over, benieuwd of ik met een vol team Milaan ga halen

Daan Brakenhoff

Door Vendrame niet opgesteld te hebben vandaag heb ik niemand uit de kopgroep. Wordt een karig dagje...

hartstikkebedankt

Even buiten Scorito om vind ik deze Giro best wel tegenvallen tot nu toe, jullie? Er zijn wel een paar leuke ritten geweest maar over het algemeen genomen valt het me niet mee. Veel knechten hebben werkt verlammend voor de koers, maar als iedereen zonder knechten zit dan wordt er helemaal weinig geprobeerd.

Laatst gewijzigd
De Condor van Echt

'@Primavera: Je wordt op je wenken bediend, Vendrame mee! Hier gelukkig beide sterretjes vooraan geel. Twijfelde nog of ik Vendrame kopman zou maken (niet dus). Vandaag lijkt deze Giro dus een lichtpuntje voor mijn poule te bevatten. Maar ja, als je nog maar 5 man hoeft te banken voor je DS is het wel wat makkelijker....

De Condor van Echt

'@hartstikkebedankt: Nu je het zo zegt, je zou een opener koers verwachten nu de drie grootste blokken ofwel naar huis ofwel onthoofd zijn. Het paradoxale is dat Ineos nu voor de leukste ritten lijkt te zorgen, met enige overdrijving. Zeker wel een paar leuke ritten gezien, maar je zou er meer van verwachten. Wellicht ook iedereen moe van een heel kort en intensief seizoen...?

Ludi

Rosskopf 3x in winnende kopgroep op de bank, je verwacht het niet.

Jori

'@HB: het is idd een sport geworden om niet te koersen, zodat je niet de leiderstrui pakt en dus niet de koers hoeft te dragen. Sunweb gaf al aan dat ze heel veel vertrouwen hadden, maar bewust bijv. etappe 9 niks hebben gedaan, omdat ze niet de leiderstrui al zo vroeg wouden hebben. Favorieten houden dus doelbewust elke klimetappe in.

@Kj: nouja, na 2x was er misschien wel een ideetje :p en Rosskopf ging toch elke dag in de vlucht totdat hij een nieuw contract had?

Overigens werd er verteld dat Ulissi een mechanisch probleem had toen de ontsnapping ontstond in de chat. heb daar zelf geen bron van, maar verklaart het wel van Ulissi.

Starlynk

Het is echt niet mijn Giro.. heb Battaglin op het bankie :p

danusz1986

Wat is Guerreiro aan het doen? Eerst in de vlucht zitten en daarna geen plan hebben. Liet je dan maar afzakken op een gegeven moment.

1 2 ... 179 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.