Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 35 ... 191 192
raymankapeens

Volgens mij zegt ie nergens dat de +4 allemaak 500k jongens zijn toch? Gewoon de jokers

nasibal

Bij een 16+4 kies je er bewust voor om 4 500k'ers mee te nemen met het risico dat je ze niet opstelt. Feitelijk stel je dat je het met 16 renners gaat doen en stopt daar zoveel mogelijk budget in. Je kiest echter uiteraard wel de meest aantrekkelijke 500k'ers op die 4 plekken en soms is het zo dat die mooi boven komen drijven. Daar hou je in het begin echter geen rekening mee bij zo'n tactiek, het is puur bonus. Kies je een uitgebalanceerd team waar een aantal renners in zitten die toevallig goedkoop zijn maar die je tegen een hogere prijs ook wel had meegenomen dan is dat inderdaad een andere benadering. Maar ja: Het kan goed zijn dat je dan net zo goed tot een team met 4 500k'ers uitkomt. Je bent daar dan alleen via een andere aanvliegroute op uitgekomen.

Zelf ga ik altijd minimaal voor de 18+2 tactiek. Simpelweg omdat het met dagselecties van 9 heel lastig is om alle 20 renners 'evenveel' op te stellen. Veel meer dan 1-1,5 miljoen (in totaal) uitgeven aan de laatste 2 renners is dus sowieso zonde. In de Tour waren Pedersen en Cosnefroy voor mij de +2. Uiteindelijk heb ik Pedersen 4x opgesteld en Cosnefroy 2 keer, Dus dat is aardig in lijn met die 18+2 tactiek, met de bonus dat Pedersen flink scoorde in die paar etappes. Hirschi zat inderdaad in mijn '18' en had daar tegen een prijs van 1 miljoen ook wel in gezeten.

Laatst gewijzigd
-Wielerfan

Matthews, Majka, Kangert..

Wie zouden jullie niet opstellen in rit 1?

nasibal

Majka en Kangert. De laatste vooral omdat ik hem uberhaupt niet in mijn 20-tal mee zou nemen.

Ludi

Maarja, nasibal is ook nooit zo goed in dit soort spelletjes, gelukkig maar. Anders had ik kangert nooit overwogen :p

Laatst gewijzigd
zomaareens

Kan Ballerini beetje klimmen?

S. Dauert

Precies zoals je het zegt.

Chef83

Ja die kan wel een heuveltje over.

Dit is echt waardeloos met deze giro kom ik er echt niet uit met de sprinters wie gaan er sprinten cimolai of barbier of ballerini of hodeg een vendrame maar die gaat denk ik aleen in de heuvel /punch meedoen niet op het vlakke.en dan nog de b sprinters lonardi wackerman mischien torres . En dan hoeveel vlakke sprinters neem je mee en hoeveel die een heuvel over kunnen dus in totaal . Ik zit nu met sagan ,mathewws,vendrame ,lonardi,torres ,oeroeboeroe .maar voor die paar vlakke ritten mis ik denk ik te veel .

Wachten nog maar de teams af en mischien gaar me hele team wel weer op de schop .

ivo001

En dan heb je ook nog een aantal renners met gelijke kwaliteiten vbinnen een team, waar je nooit weet voor wie ze rijden in een etappe. Aranburu en felline, Ulissi en Molano etc

ralphhoumes

Momenteel heb ik als "sprintploeg": Demare, Gaviria, Matthews, Lonardi, Barbier (en Ulissi + Vendrame). Gevoelsmatig is het iets te weinig voor op het vlakke. Kan wel wat schuiven in de andere plekken om zo 1/2 miljoen vrij te maken maar zie niet echt betere opties tbh.

Hoe denken jullie over de Gendt (mits hij mee gaat)?

cactus

Ewan staat er nog steeds in bij Scorito, maar die gaat helemaal niet mee toch?

In dat geval wordt De Buyst wellicht wel de sprinter die voor Lotto gaat sprinten en af en toe een paar punten pakt, en voor 500K niet duur is?

lautje

'@Ralph Houmes ben wel benieuwd waarom je geen Sagan kiest. De Gendt als hij meegaat is hij het geld wel waard mits je hem bij de juiste etappes toevallig opstelt. De klassementsteams zijn niet zo goed als in de Tour dus aanvallers zoals TdG krijgen meer ruimte.

De Coltrui

Bij Lotto kan Goossens ook in de sprint uitgespeeld worden. Is maar 500K en ook al wordt hij 15e dan zijn dat nog altijd 12 punten, meer dan een renner met punten voor de trui als opvulling. Maar er zijn zoveel onzekerheden en budgetproblemen. Ik hoop een aardig team nu te hebben. Maar voor elke etappe nagenoeg geen ruimte om uitvallers of tegenvallende renners te kunnen opvangen. In de TdF was dat toch wel een stuk gemakkelijker dit jaar. Maar ook daar een paar hele verkeerde keuzes gemaakt achteraf.

beuluitdeheul

Erg lastig dit..ik ga maar eens een Excelletje maken die ook voor andere rondjes ook bruikbaar is...

lautje

'@cactus Ewan gaat niet naar de giro denk ik ook. Ik wacht nog even het bericht van Lotto Soudal af met hun plannen. De Buyst die een paar keer meesprint is al meer waard inderdaad dan Lonardi en Wackermann

beuluitdeheul

'@lautje: denk je dat de Buyst mag sprinten voor zichzelf? Is er een andere rappe man bij LS?

LuukGoverde

Het lijkt me vrij sterk dat De Buyst wel mee zal gaan naar Italië. Verwacht toch dat die gewoon de sprint voor Ewan aan mag gaan trekken in Scheldeprijs en de Panne.

Ludi

Ik denk dat de buyst schelde met ewan gaat rijden

De Coltrui

Wie is de Scorito mol op het forum? Of zou de stagiair (laten we dit woord voortaan allemaal goed schrijven met iai) alleen meelezen?

De Coltrui

Dit is volgens Procyclingstats de ploeg:

Lotto Soudal

.. ARMÉE Sander
.. DIBBEN Jonathan
.. GOOSSENS Kobe
.. HAGEN Carl Fredrik
.. HANSEN Adam
.. HOLMES Matthew
.. OLDANI Stefano
.. VANHOUCKE Harm

De Coltrui

Op Hagen na (750k) kost de rest maar 500. Dus voor de 16 + 4 spelers hier al voldoende te kiezen.

lautje

Ja precies ik zag net ook dat de buyst niet mee gaat naar de Giro

Ludi

De gendt mist daar. Die zou gaan.

Als ik 16+4 zou spelen zou ik Lotto denk ik mijden :p

Ludi

Ps. als er een mol is zou ik best via PM keertje willen sparren, ben benieuwd naar visie en verdeling, vooral

Laatst gewijzigd
Poeksel

Wie sprint er beter: Serry of Goossens? ;)

1 2 ... 35 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.