Bij een 16+4 kies je er bewust voor om 4 500k'ers mee te nemen met het risico dat je ze niet opstelt. Feitelijk stel je dat je het met 16 renners gaat doen en stopt daar zoveel mogelijk budget in. Je kiest echter uiteraard wel de meest aantrekkelijke 500k'ers op die 4 plekken en soms is het zo dat die mooi boven komen drijven. Daar hou je in het begin echter geen rekening mee bij zo'n tactiek, het is puur bonus. Kies je een uitgebalanceerd team waar een aantal renners in zitten die toevallig goedkoop zijn maar die je tegen een hogere prijs ook wel had meegenomen dan is dat inderdaad een andere benadering. Maar ja: Het kan goed zijn dat je dan net zo goed tot een team met 4 500k'ers uitkomt. Je bent daar dan alleen via een andere aanvliegroute op uitgekomen.
Zelf ga ik altijd minimaal voor de 18+2 tactiek. Simpelweg omdat het met dagselecties van 9 heel lastig is om alle 20 renners 'evenveel' op te stellen. Veel meer dan 1-1,5 miljoen (in totaal) uitgeven aan de laatste 2 renners is dus sowieso zonde. In de Tour waren Pedersen en Cosnefroy voor mij de +2. Uiteindelijk heb ik Pedersen 4x opgesteld en Cosnefroy 2 keer, Dus dat is aardig in lijn met die 18+2 tactiek, met de bonus dat Pedersen flink scoorde in die paar etappes. Hirschi zat inderdaad in mijn '18' en had daar tegen een prijs van 1 miljoen ook wel in gezeten.
Ja die kan wel een heuveltje over.
Dit is echt waardeloos met deze giro kom ik er echt niet uit met de sprinters wie gaan er sprinten cimolai of barbier of ballerini of hodeg een vendrame maar die gaat denk ik aleen in de heuvel /punch meedoen niet op het vlakke.en dan nog de b sprinters lonardi wackerman mischien torres . En dan hoeveel vlakke sprinters neem je mee en hoeveel die een heuvel over kunnen dus in totaal . Ik zit nu met sagan ,mathewws,vendrame ,lonardi,torres ,oeroeboeroe .maar voor die paar vlakke ritten mis ik denk ik te veel .
Wachten nog maar de teams af en mischien gaar me hele team wel weer op de schop .
Momenteel heb ik als "sprintploeg": Demare, Gaviria, Matthews, Lonardi, Barbier (en Ulissi + Vendrame). Gevoelsmatig is het iets te weinig voor op het vlakke. Kan wel wat schuiven in de andere plekken om zo 1/2 miljoen vrij te maken maar zie niet echt betere opties tbh.
Hoe denken jullie over de Gendt (mits hij mee gaat)?
Bij Lotto kan Goossens ook in de sprint uitgespeeld worden. Is maar 500K en ook al wordt hij 15e dan zijn dat nog altijd 12 punten, meer dan een renner met punten voor de trui als opvulling. Maar er zijn zoveel onzekerheden en budgetproblemen. Ik hoop een aardig team nu te hebben. Maar voor elke etappe nagenoeg geen ruimte om uitvallers of tegenvallende renners te kunnen opvangen. In de TdF was dat toch wel een stuk gemakkelijker dit jaar. Maar ook daar een paar hele verkeerde keuzes gemaakt achteraf.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.