Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 54 ... 191 192
Florian

Ik heb Cimolai én Barbier, ik zie ze wel beiden veel sprinten.

zomaareens

bilbao heeft zich toch niet uit elkaar getrokken in de tour?

Wielrennertje

Ik ben maar helemaal opnieuw begonnen met mijn team bouwen :) Kwam niet uit, dus probeer het nu mét Sagan er wel bij. Ik wil eigenlijk een sprinter van 2 mil, maar die zitten met meesprintende ploeggenoten. Ga denk ik toch die gok maar wagen. Kan anders wel blijven puzzelen.

Laatst gewijzigd
Florian

Normaal ben ik wel op de hoogte van het wielrennen, maar deze renner knaagt veel aan mij. Ik zie veel belovend nieuws van Almeida heen en weer gaan zowel op dit forum als op andere sites. Ik heb echter weinig kennis van hem. Kan iemand mij inlichten wat voor type renner het is? En zijn intenties qua AK of is het een aanvaller/puncheur? Ik heb namelijk een Masnada voor de aanval en een goedkope Knox voor AK.

nasibal

Knox en tao of masnada en die oostenrijker.

Wat heb je nódig in je team? Laten we los van wat ik vind van de namen die je noemt eens kijken welke rol die namen bij mij in het team zouden innemen:

Knox zie ik als renner die hier op een aanklampende manier achterin de top 10 kan rijden. Dergelijke renners vind ik interessant als ze goedkoop zijn omdat ze dan op plek 8/9 in mijn dagselectie nog voor wat welkome extra puntjes kunnen zorgen. Door hun relatief hoge onzekerheid en relatief laag scoritopuntenpotentieel (in absolute zin, niet qua prijs/kwaliteit) zou ik ze nooit meenemen bij mijn 'basis-8'.

Tao is een laatste man slash truipuntenpakker. Laatste mannen vind ik interessant als ik ze zelf uberhaupt goed genoeg acht om met de beste 10-15 favorieten mee te klimmen, los van of ze wel of geen kopman hebben. In dat geval zouden ze, mits wederom gunstig geprijst hetzelfde plekje als (in dit voorbeeld) Knox in kunnen nemen. Alleen moet je je t.o.v de knox-optie afvragen of de teampunten die je zo belangrijk vind ook niet via een andere renner die al in je selectie zit kan halen, die met de aanwezigheid van (in dit geval) Tao op de bank zou blijven. De groene trui zelf levert bijvoorbeeld ook 8 punten op. Dan heb je geen kans op punten uit etappe en/of eindwinst van Thomas, maar de vraag is of je dat totaal niet ook kan behalen als je het plekje van Tao in je 20-tal aan iemand anders geeft

Masnada is voor mij een renner uit het rijtje alaphilippe, maar dan net iets minder. Je weet (bijna) zeker dat hij in meerdere (berg)ritten in de aanval zal rijden, terwijl veel andere aanvallers toch het verkeerd-opstel-risico hebben. Zoek je dus nog iemand die je met een relatief veilig uit kan spelen in ritten waar aanvallers relevante opties zijn, dan zou ik bij een type Masnada uitkomen. Daar heb ik er eigenlijk wel altijd maar één van in mijn team.

Die Oostenrijker is voor een mij een typisch 'renner 20je'. KAN allerzins meevallen, maar de vraag is of dat gebeurt en hoeveel dat dan in absolute zin dan oplevert. Daar ik voor mijn plekken 19 en 20 altijd zo goedkoop mogelijk shop, is dat soort renners daar wel heel interessant.

Laatst gewijzigd
Pom titcock

Heerlijk weer om dit forum te lezen mannen en dames.
Ik kan jullie input erg waarderen, al zet het mij wel aan het twijfelen.
Zeker toen ik de oostenrijker/pechstein op elke pagina tegen kwam.
Ik ging eens zoeken naar de uitslagen van claudia en dat beloofd niet veel goeds. nog geen top 10 klassering gereden dit jaar, hoe komen jullie zo positief over deze jongen?

nasibal

Met Claudia begeef je je inderdaad op glad ijs, maar er is ook wel erg veel 'positiefs' over te vinden.

Zonder dollen vind ik hem met name interessant om dezelfde reden dat je best een 500k sprinter die een paar keer 10-15 rijdt aan je selectie wil toevoegen, mits plek.

BertieC

'@Nasi

De etappes invullend kwam ik tot de conclusie dat ik een aanvaller tekort kwam. Daarom mijn oog laten vallen op Masnada omdat hij toch wel vrij zeker een goed aantal keer in de kopgroep te vinden is.

Daarbij zijn Knox en Tao de enige die ik zou willen opofferen en die het benodigde budget vrijmaken. Wat je zegt inderdaad zijn ze allebei een beetje opvulling van de bergequipe, plaats 7/8/9. Door de resterende 500k te investeren in Mr Mountainbike kan ik de leegte hierin ook wel opvullen.

Al met al denk ik dat de keuze wbt dit dilemma wel gemaakt is

nasibal

'@BertieC

Lijkt mij een uitstekende redenatie!

Jori

Oostenrijker, Pechstein, 500k en mountainbiker. Hoe weet ik nou ooit over wie het gaat?

JellevanderLinden

Hoeveel renners hebben jullie uit het lijstje van Youri (https://www.youtube.com/watch?v=CxI-kyaCJMw)?
Ik heb er 3 van gekozen, wie haalt hoger? :)

Ludi

Ze bedoelen fuglsang ;)

Poeksel

'@superheld Claudia is een locomotief. De rondes van één week zijn gewoon te kort voor hem.

ralphhoumes

Het wel of niet meenemen van Sagan heeft na gepuzzel geleid tot het volgende dilemma: Sagan + Ballerini en 500k extra te verdelen of Demare + Gaviria

Door inspanningen in de Tour en aanwezigheid van Hodeg neig ik naar het laatste

Boasson en Hagen

En laat je niet afschrikken door Barbier om gewoon Cimolai te pakken. Zijn enige prestatie is dat het halve forum hem heeft vanwege zijn prijs. ISN zou wel gek zijn om Cimolai niet mee te laten sprinten op het vlakke. En mochten ze beiden sprinten, dan legt Cimolai hem 99 van de 100 keer erop.

Timber

Pernsteiner, zo moeilijk is zijn naam niet om te schrijven.

Ludi

https://www.wielerflits.nl/nieuws/giro-2020-onze-tips-voor-jouw-scorito-team/

Lets go!

arnoldv

Ballerini, Hodeg, Cimolai en Barbiero gaan gewoon alle 4 sprinten verwacht ik.

Poeksel

Meestal kijk ik naar Youri's tips om te lachen, maar ik heb er zowaar iets van opgestoken dit keer.

Ajvenema

Nou Poeksel, de verwachtingen zijn hoog, ik ga meteen kijken!

Rawolf

Youri heeft het geflikt

Uit: Sam Oomen

In: Jack Haig of onderstaande

1 naam heb ik hier nog niet voorbij zien komen, Tanel Kangert. Gaat top 10 rijden, heeft een tijdrit. 750k

Ajvenema

Moet ik nu ineens nog hindley gaan selecteren op basis van ‘inside info’? Moeilijke ploeg, zoveel mannen die wat kunnen gaan bereiken daar...

madeinstars

Op basis van die info ga ik niet Hindley meenemen, maar wel Oomen thuislaten

ivo001

Hmm, ik had er 3 van, waarvan er 2 hier niet echt genoemd leken te worden. Vind ik toch jammer.

madeinstars

Hij haalt me wel bijna om in de knox vs Almeida twist. Almeida is echt een complete poulebreker of maker voor die prijs. Hoofdbrekens.

1 2 ... 54 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.