Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 62 ... 191 192
Pirata

Wit = rit trouwens. Maar Ganna wint dan ook wit, dat dan wel weer.

vevie

Nog twijfels over Fugl of Vlasov. Ik verwacht een Porte scenario met een Fugl die het eindelijk eens (weer) goed gaat doen in een GT. Ik verwacht echter ook dat Vlasov de jongerentrui gaat pakken en ook top 10 gaat rijden, dat zijn toch aardig wat punten. Daarnaast is een Kelderman met drie tijdritten ook de moeite waard. Keuzestress.

TourdeRobin

Ik vind voor het aantal vlakke ritten Gaviria te duur. Mag Richeze voor zijn eigen kansen gaan in de wat heuvelachtigere ritten/aankomsten waarbij Gaviria zal moeten lossen? Is dit het overwegen waard?

cactus

Ondertussen op de Stelvio... https://nl.bergfex.com/stilfser-joch-ortler/webcams/c4770/

João Bicicleta

Wanneer er nu al sneeuw ligt op de hoogste bergtoppen dan kunnen we de Majka's en Lopez'en wel thuis laten..

Harderijder

Ik speel ook met de Sagan/Nibali wissel in mijn hoofd. Nibali wil ik er toch wel erg graag bij hebben, maar dan is de vraag wat ik met de overige 500k ga doen.
Het liefst wil ik er een sprinter bijnemen ipv Sagan, maar als ik Ballerini wil opnemen is mijn enige optie om Masnada eruit te halen. En als ik een andere 500k renner eruit haal heb ik alsnog maar 1 miljoen waar ik niet zoveel mee kan.
Dus ik denk dat ik het maar bij Sagan houd.

04398

Je hoeft je geld niet op te maken. Had in de Tour ook 750k over en haalde gewoon 98,8%.

Ludi

Zo grappig dat alle sprinters die kopman zijn of 3m+ zijn of 2m en een concurrent hebben of 1m- zijn en mogelijk achter "pogacar" finishen.

Imbatido

Dennis is duur, dat klopt. Maar als je denkt (en dat denk ik) dat Dennis zelf top-3 gaat rijden en Ganna de eerste wit gaat winnen pakt hij in etappe 1 al echt veel punten. Hij pakt er dan zelf 50 (40 etappe, 10 voor roze en punt) en daarnaast nog 17 teampunten voor Ganna wat een totaal maakt van 67. Daar komt bij dat er nog twee tijdritten zijn waar hij in kan scoren + teampunten van Thomas. En geen idee hoe lang INEOS het roze gaat houden vanaf etappe 1, misschien houden ze hem in etappe 2 en 3 ook wel.

Er zijn drie tijdritten, maar krijgt Dennis ook drie kansen bij Ineos?

Pirata

Dat is natuurlijk de grote vraag Imbatido. Daarin schuilt uiteraard ook meteen het grote risico omtrent Dennis. Als hij alleen in etappe 1 mag en de andere tijdritten zich spaart om Thomas bij te staan in de bergen dan is het een dure Dennis. Mag hij allebei wel dan is het gewoon een goede koop denk ik.

Xill

Pello Bilbao (Gernika, 30 years old), national time trial champion, has been included in the Barhain Mclaren team for the 103rd edition of the Giro d'Italia that begins in Sicily next Saturday.

The Basque cyclist, who has just finished his participation in the Tour de France, faces "excited" his fourth participation in the pink race.

"I am excited to return to the Giro, especially after the two victories last year. I enter the race in good shape

https://www.marca.com/ciclismo/giro-italia/2020/10/01/5f75b25f46163fa64e8b4596.html

Xill

Stukje weggevallen bij copy paste:

The first stages between Sicily and Calabria are especially interesting for me and I would like to be at the front fighting for the victory".

04398

'@Xill, als ik het goed begrijp wil Bilbao dus voor een goed resultaat gaan maar heeft de ploeg meer vertrouwen in Pernsteiner

pipopozzato

Voor de mensen die ook twijfelen tussen

Swift & Cerny (met name om het laatste sprint plekje 9 op te vullen)

Als ik het goed heb krijg je in etappe 1 de ITT, geen punten voor RITWINST maar wel voor de TRUIEN

''Voor een tijdrit (individueel en ploegen) geldt dat een renner geen punten verdient voor een teamgenoot die de etappe wint'' (Scorito, 2020).

Dus als ik het goed heb krijgt Swift na etappe 1 al 17punten als een Ineos renner de etappe wint.
Hier zal Cerny dus top 13 moeten rijden om dit aantal te evenaren (top 20 zie ik wel gebeuren).
De overige tijdritten zal Cenry meer scoren dan Swift.

In de sprints zie ik het 50/50 ze kunnen allebei mee doen maar ook allebei niet deelnemen aan de sprints...
Intrinsiek is Swifty natuurlijk de snelste. Cenry deed vorige giro toch een paar x leuk mee voor top 20 plekken terwijl hij toen bij Marzecko in de ploeg zat.

Ik zie Ineos de meeste dagen de roze trui dragen. Toch stel ik Swift alleen op in de sprint etappes (plekje 9).
Op het eind nog 24 punten voor Swift als Thomas het roze pakt.

Dus als Swift sprint 100% voor Swifty.
Zo niet zie ik het punten aantal niet veel verschillen maar toch in het voordeel van Ben
Swift > Cerny

Of toch voor Lonardi gaan... 3/4 x leuke top 20 notering
Ik ben er nog niet helemaal uit ik blijf de twitterpagina's van beide jongens vernieuwen.

mijn vraag dus klopt het dat je wel teampunten krijg na etappe 1 ITT?

ivo001

'@Burns

De enige aanknoping die ik heb voor tijdritten van Restrepo is het volgende:
https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-al-tachira/2020/stage-6
https://www.procyclingstats.com/race/tour-of-rwanda/2020/stage-7

Al is de concurrentie niet echt stevig daar

La Primavera

Dennis is er nou niet echt de persoon naar om tijdritten in een grote ronde te sparen. Die zie ik gewoon, mocht Ineos willen dat hij zich spaart, tegen de ploegorders in gaan. Overigens snap ik niet hoe je ÉN Ganna ÉN Dennis in je team krijgt. Ik hou het bij alleen Ganna.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Dennis er in krijgen zou wel lukken, maar ik geloof er geen snars van dat hij nog mee doet tijdens de 3e tijdrit. 2M voor 2 etappes vind ik wat veel.

Ludi

Hoe heet dat als je wel een sprinter wil maar dat alle sprinters die je nog zou overwegen 3m+ zijn en dat je dat niet vrij kunt maken, dat je alle 2m jongens te onzeker vindt en dat alles daaronder wat nog overgebleven is nou niet echt iets is wat ik wil? :p

zeewolde

'@pipo pozzato Klopt .
Ploegmaats van Ganna krijgen 17 punten, geen 27, mits hij wint.
Is al jaren zo.
En alvast vooruitlopend over drie weken : ja , na de laatste rit wel teampunten voor de truien voordat de eindklassements punten er bij komen.

Laatst gewijzigd
jsprunk

Bah, begin ik toch aan Sagan te twijfelen. Er zijn redelijk wat etappes waar een Gaviria er af is en een Matthews er bij kan zitten, maar bij de meeste daarvan zie ik de Sagan uit de Tour er ook niet bij zitten. En of hij nou sterker is geworden door twee weken thuis zitten..

Dus: Nibali-Gaviria erin, Sagan-Fuglsang er uit en nog ergens een upgrade met de overgebleven 500k.. klinkt verleidelijk :)

Andross

Wanneer Ganna de tijdrit wint als kopman en je hebt Thomas opgesteld + 2 truirenners, dan brengt dat team Ineos toch al snel 200 punten op en dan heb je nog 5 plekken over voor de sterke tijdrijders. Ik denk dat er flink gescoort gaat worden op de tijdritten en dan met name de eerste.

Wint Ganna hem niet zijn dit wel al snel 100 punten minder natuurlijk

Laatst gewijzigd
kratjes123

Majka of toch Jakob....

Poeksel

Het schijnt morgen te gaan waaien. Dat zou wel eens tot ongelijke omstandigheden kunnen leiden....

@andross Krijg je nog steeds die 100 punten (tenzij er een verrassende winnaar komt).

florisvdp

Dit zijn ze dan, of toch niet... Mis eigenlijk nog een aanvaller - maarja, wie neem je en wanneer stel je hem in godsnaam op? Is de Gendt niet gewoon een must met de drie tijdritten en de nodige aanvalskansen?

Geen Nibali, Fugl, Sagan. Paar dure gokjes in Almeida, Ciccone en de 2m sprinters.

G. Thomas
S. Kruijswijk
S. Yates
R. Majka
W. Kelderman
A. Vlasov
J. Almeida
G. Ciccone
P. Konrad

F. Ganna
E. Affini
J. Rosskopf

D. Ulissi

A. Démare
M. Matthews
D. Ballerini
D. Cimolai
A. Vendrame
G. Lonardi
R. Barbier

Andross

Als Campenaerts en de Jumbo mannen geen extreem gekke dingen doen moet het bijna wel een zekerheidje zijn ja

1 2 ... 62 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.