Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 64 ... 191 192
nasibal

'@TInus

Zelf enorm fan van Visconty. Hindley, Pernsteiner en Mcnulty zijn mooie gokjes, Rosskopf kan verrassen maar verwacht ik niet zoveel van. Felline lijkt me een must-have voor de barbero-award.

Laatst gewijzigd
Ludi

Mja misschien beiden. Of campenaerts als ik denk dat dennis of niet 3x voluit kan gaan of ik 500k mis.

Misschien alleen ganna

Zit te puzzelen zonder een van die 3 en dat lijkt me te weinig

Racemuis

ook ik zit met mijn laatste twijfel.
Het team is goed in balans, maar wil eigenlijk Majka en Nibali wat niet gaat passen.
Het is:
1) Nibali en Pozzovivo (Nibali kan een geweldige Giro rijden, maar heb niet het idee dat hij een top vorm heeft. Maar heeft hij dat ooit voordat de Giro begint? En toch staat hij er steeds weer. Pozzovivo had ik vanaf het begin, maar toch aardig wat twijfel aangezien ik nog niks positiefs gehoord heb. Er was ook veel twijfel of hij zou rijden.
2) Majka en Sosa / Almeida (Voor Majka geldt voor mij gevoel een beetje hetzelfde als Nibali (geen zekerheid, maar wie is dat wel?). Sosa en Almeida zouden het zeker beter moeten kunnen doen dan Pozzo, maar vind ze beide relatief duur.

J. Bernal

Ik weet niet of iemand dit al heeft gezegd maar ik hoor net in een podcast de ploegleider van Sunweb zeggen dat Hindley top 10 kan rijden.

user26842

Wat een gepuzzel! Maar wat is het leuk.
Maar loop helemaal vast. Iemand tips?

Thomas
Yates
Nibali
Majka
Kelderman
Vlasov
Knox
Almeida
Hindley

Ganna
Dennis
Cerny

Masnada
Ulissi

Demare
Matthews
Cimolai
Ballerini
Vendrame
Barbier

Het is niet verkeerd maar ik ben bang dat de balans niet goed is.
Alvast bedankt

tinus-dordt

'@nasibal

dank je! barbero award....?

JoranBarca

Ik heb voor nu 4 zekere sprinters met Demare, Matthews, Ballerini en Vendrame.
Daarnaast nog de keuze met 5.5 miljoen voor Sagan+Barbier of Gaviria+Cimolai.
Zou bij die laatste optie ook nog Hindley of Hänninen kunnen inwisselen voor Barbier als 7e sprinter.
Vanavond nog maar even goed het parcours bekijken om te kijken hoeveel punten ik per keuze verwacht...

Harderijder

'@peun Mijn team is bijna hetzelfde. Voor mijn gevoel is de sprintploeg wat aan de magere kant, maar in aantallen klopt de balans wel

Ludi

Klaar.

Nu afblijven :)

zomaareens

Felline... mag die iets?

Pirata

'@Racemuis ik zou Sosa niet kiezen, denk dat die 0 punten op gaat leveren 😀

ralphhoumes

Dowsett of TDG? Dowsett zal wat meer punten pakken in de tijdrit en lastig om TDG goed op te stellen.., of allebei niet en voor Hart?

Andross

Hindley als 10e klimmer toevoegen klinkt verleidelijk maar dat gaat me wel een sprintplek kosten.

Zou Gaviria alleen evenveel punten halen als Ballerini en Cimolai samen?

nasibal

@nasibal

dank je! barbero award….?

Daarmee duiden we op dit forum doorgaans een renner aan die van tevoren heel veel genoemd wordt, maar uiteindelijk wordt het een potje huilen omdat hij nergens in de punten rijdt. Bij sommige namen, zoals m.i. dus Felline, zie je dit van te voren al aankomen.

De naam komt van Carlos Barbero, die jaren geleden ENORM gehyped werd op dit forum als goedkope parel en toen puntje bij paaltje kwam presteerde hij niets.

Zo hebben we ook de Zubeldia award ooit in het leven geroepen (Leuk tussen neus en lippen nog even genoemd door Youri). Deze gaat naar een renner die compleet onzichtbaar, zonder ooit aan te vallen of op te vallen, naar een 7e plek in het AK rijd. Ondanks dat zo'n renner op papier een mooie prestatie levert, levert het nauwelijks scoritopunten op. Nog zo'n type renner dus waar je lekker in kan trappen. Naast Haimair Zubeldia zelf staat Louis Meintjes denk ik bovenaan in dit klassement. Dit jaar ligt Knox op pole position om hem te pakken.

Laatst gewijzigd
KV

'@Nasibal: ik heb Ganna/Dennis wel. Wil daar wel wat voor vrijmaken. Als Ganna wint en Dennis 2de (I know, beste scenario maar zou niet onverwacht zijn), dan pakt Dennis 75 puntn. 2de tijdrit maak ik hem kopman, want is minder geschikt voor Ganna. Zal (minstens) 80 punten extra zijn, dan zit hij al aan 155 en met laatste tijdrit komt hij al aan zijn 200 punten. Dan nog zonder Thomas punten gerekend.
Lijken mij gewoon relatief “zekere” punten tov veel onzekerheid in deze Giro. Heb inderdaad wel Kruijs/Nibali niet maar wel de andere top 8 kandidaten en goeie sprint/punchequipe. AK mannen zullen denk ik ook maar veel punten pakken vanaf rit 15

nasibal

'@KV

Ik denk dat je dan waarschijnlijk vooral in de richting van de Cimolais en Ballerini's aan het denken bent. Dat kan goed uitpakken maar ik blijf daar liever weg, ook al betekent dat dat ik een Dennis moet thuislaten.

Veel Thomaspunten zou Dennis voor mij sowieso niet halen omdat ik nergens twéé INEOS renners als opvulling ga gebruiken. Als je een tweede truipuntenopvuller nodig hebt dan zijn Thomas zelf, de nummer 2 AK, nummer1 puntentrui en Vlasof in wit + 5e plek AK allemaal ook 8 punten of meer waard. Dan heb je nog mogelijk enkele 6 punten opties in je team die dus slechts 2 punten per keer inleveren maar niet het plekje/geld van Dennis kosten.

Starlynk

'@Nasibal: ik nomineer graag Pernsteiner voor de Zubeldia award.. en hoe mooi zou het zijn als Barbier de Barbero award wint?

Delric

'@andross, nee minder. Beide heren kunnen goed een heuvel over en daarmee in meer/minstens net zoveel etappes scoren en in dit sprintveld ook diverse top 10 klasseringen.

jsprunk

Kangert gaat ook meedingen naar de Zubeldia award. Maxime Monfort was ook een klasbak in die competitie.

embargo

Ik blijf mn team maar omgooien..

Voor de kenners, als ik echt 1 op 1 zou moeten kiezen, zou ik dan voor Affini of voor Cerny moeten gaan..?
@starlynk & @nasibal, ik reken jullie onder de kenners ;)

embargo

'@nasibal, zit jij zo krap met je geld?
Ik heb op dit moment Ganna & Dennis en kan Pechsteiner nieteens meenemen omdat ik dan veels te veel geld overhou...

nasibal

@Nasibal: ik nomineer graag Pernsteiner voor de Zubeldia award.. en hoe mooi zou het zijn als Barbier de Barbero award wint?

Pernsteiner zou hem ook kunnen pakken, al is het voor 500k misschien nog wel te accepteren. Mits hij 3 keer 8-12 eindigt. De Barbiero-award. Ik vind hem nu al mooi.

Kangert gaat ook meedingen naar de Zubeldia award. Maxime Monfort was ook een klasbak in die competitie.

Monfort eens. Hagen deed de award afgelopen Vuelta natuurlijk ook eer aan. Kangert is denk ik een renner die in beide categoriën genomineerd is, waarbij ik hem vooral kansrijk acht voor de Barberoaward.

Voor de kenners, als ik echt 1 op 1 zou moeten kiezen, zou ik dan voor Affini of voor Cerny moeten gaan..?

Ekt ekt ekt 1 op 1 zou ik voor Cerny gaan vanwege de veelzijdigheid. Enige reden om dan voor Affini te gaan is omdat je Yates 100% ziet winnen, de laatste week in het geel ziet rijden, én je daar nog een leeg plekje in je dagselecties hebt.

Laatst gewijzigd
BertieC

Hmmmmmm mn team staat en eigenlijk denk ik 'niet meer aankomen' maar dan doemt er opeens toch weer zo een gekke gedachte ergens op.

Sagan staat er al vanaf moment uno in maaaaaar ik zit nu opeens te denken, kan hem ook eruit kicken voor cimolai en dan van hindley fuglsang maken. Schiet mij maar lek want ik weet het echt niet meer haha

La Primavera

Ik denk dat ik nog nooit zulke harde FOMO heb gevoeld als bij Almeida. Echt geen flauw idee wat ik er van mag verwachten maar durf hem niet te laten liggen. Zijn verder ook geen alternatieven voor het AK van dat geld.. 4x DQS voelt ook gewoon totaal niet lekker. Dat je straks een bergetappe in gaat met drie DQS in je dagselectie???

Delric

Laatste dilemma. Ik ga hem toch droppen.
Fuglsang en Cimolao versus Nibali en Lonardi.

Overwegingen. Nibali, staat er als het moet, betere tijdrijder, normaal gesproken betere klimmer. Maar huidige vorm?
Lonardi: waarschijnlijk alleen de vlakke sprints

Fugl: Same race results op PCS zwaar in zijn voordeel, goed in vorm, veel etappes voor uitgedund peloton, niet heel veel echte (Lange/steile) aankomsten bergop. Maar nog nooit veel punten in een GT
Cimola: meer sprintkansen en waarschijnlijk betere finisher dan Lonardi

Wie iets zinnigs hierover?

1 2 ... 64 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.