Na Sagan de afgelopen weken vakkundig buiten mijn ploeg gelaten te hebben er nu alsnog bijgezet. Ik ben toch net iets te bang voor de ploeggenoten van Majka en Ballerini dus die moeten het veld ruimen. Nu heb ik ook eindelijk plaats voor Hinley. Masnada komt nu bij de klassementsmannen erbij waar ik eerst hoopte op hem al rittenkaper, maar nu is het wel een extra back-up als een van mijn top 8-9 (Hinley) tegenvalt.
4 kansen voor Ballerini is mij geen 2 mil waard en 3 voor Hodeg ook niet
Ik verwacht eigenlijk in de kern wel veel dezelfde teams. Het wordt vooral doorslaggevend wat iedereen daarachter gaat doen. En net uit dat deel kom ik maar niet uit. Geld is er nog wel, maar het aanbod in de categorie onder de top is erg dunnetjes. Er is ook niks over te vinden, dus het wordt een kwestie van goed gokken. Heel benieuwd wat daar de juiste keuzes gaan zijn.
Bij Quick-Step gaan ze in de enkele sprintetappes die er zijn inderdaad voor Hodeg. Zie ook de woorden van Patrick Lefevere https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20201002_97539770
Daarmee krijgt Ballerini de kans in de wat lastigere etappes. Dit maakt Ballerini een stuk minder interesant om zijn geld waard te zijn. Die sprinters zijn toch wel een probleem, zelfs alle 2 miljoen mannen.
In La Provincia zei Ballerini nog "In de programma's aan het begin van het jaar had ik de man moeten zijn die de weg effende voor Fabio Jakobsen. Toen had hij die zware blessure bij de Ronde van Polen, en nu mag ik van de ploeg mijn kaarten spelen in de sprint."
Maar het kan zijn dat de vertaling van "Nei programmi di inizio anno, avrei dovuto essere l’uomo che apriva la strada a Fabio Jakobsen. Poi lui ha avuto quel brutto infortunio al Giro di Polonia, e adesso la squadra mi lascerà libero di giocarmi le mie carte in volata." niet helemaal klopt?
Dat hele Quickstep verhaal met Ballerini/Hodeg lijkt mij zand strooien door de ploeg. Ik heb slechte ervaringen met omzetten op het laatste moment, dus laat het zo staan. De wissel Almeida -> Knox heb ik wel gedaan, omdat er dan budget vrijkwam voor een versterking van mijn klimteam die ik hard nodig vond.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.