Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 84 ... 191 192
JellevanderLinden

Ganna kan best aardig klimmen voor zover ik weet. Dus ik acht de kans zeer reëel dat hij de trui kan behouden.
Zie bv zijn resultaat in deze klimrit eerder dit jaar (https://www.procyclingstats.com/race/vuelta-ciclista-a-la-provincia-de-san-juan/2020/stage-5)

Alleen is dit ook zijn doel, dat is nog de vraag bij hun ploeg

Laatst gewijzigd
Ludi

Wedden van niet @milan?

Ragnar Lolbroek

208 puntjes. 3 man in de top 20. Gelukkig nog wat teampunten met Narvaez.
Voor morgen
Matthews (c)
Sagan
Vendrame
Ulissi
Guerreiro
Barbara
Yate s
Thomas
Knox

Jeffrey81

'@Eddie

Na drie weken interesseert me niet. Na 2 a 2,5 week des te meer... 😉

Warmebakker

'@Milanjacks, dan had je wellicht iets beter research moeten doen naar de doelen van Dennis. Die heeft al gezegd tweede tijdrit rustig aan te doen

De Tourminator

Ook ik ben weer van de partij deze Giro .... Helaas weinig tijd gehad om er goed naar te kijken en deze week 2 avonden gehad om een ploeg te maken. Gisteren gewisseld en toch R. Dennis in der ploeg gezet voor de tijdritten, maar wat blijkt nu .... niet opgesteld in mijn team voor de rit van vandaag. Dat scheelt me toch helaas 29 punten.

Verder geen Sagan, Kruiswijk, Nibali en Fuglsang van de toppers meegenomen, maar gegokt op de jeugd en minder dure renners.

Succes allemaal.

cactus

... dat lege gevoel als de rit afgelopen is en je weer tot
morgen moet wachten 😆

StonedTuks

Morgen Masnada vs Ulissi

Aadjenr11

Hierbij mijn team:

Klssement/klimmers:

Gekozen voor een sterke kern voor het klassement met 5 renners. Die aangevuld met Hart, Zakarin en Mc Nulty.
Masnada hoop ik dat hij een soort Flipje wordt. Ciccone eigenlijk ook geen twijfel over gehad, maar had hem eventueel kunnen inwisselen voor bijv Cimolai of Dennis. Heb geen moment het idee gehad dat ik een lekkere verdeling had.
Ulissi lijkt steeds beter te gaan rijden en UAE is lekker bezig, hopelijk toont hij dat.

Tijdrijders:

Ganna is onmisbaar met 3 tijdritten en Campenaert is helaas gevallen, maar die had ook voor de punten gezorgd. Rosskopf had bijv ook (Cerny, Thomas, Bjerg) kunnen zijn

Sprinters:

Hopen dat Sagan uitrijdt anders een dure mispeer. Demare en Bling behoeven geen uitleg. Ballerini, Vendrame en Barbier was het beste uit het overgebleven budget.

Thomas
Yates
Nibali
Fuglsang
Vlasov
Zakarin
Hart
Mc Nulty

Ciccone
Masnada
Ulissi

Ganna
Campenaerts
Rosskopf

Sagan
Démare
Matthews
Ballerini
Vendrame
Barbier

Klassement wat weinig voor mijn gevoel, maar kon niet zonder Ciccone, Masnada en Ulissi. Sprinteam ook twijfels over wel/niet Sagan, maar toch meegenomen. Campenaerts last-minute erin voor Dennis en daardoor is Zakarin erbij gekomen voor Knox. Maijka ook graag erbij gehad, maar toch voor Fuglsang gegaan, hopelijk zit hij zijn prestaties door.

Campenaerts is pech en Almeida vind ik verrassend. Vlasov hopelijk geen knechtrol voor Fugl nu Lopez eruit ligt.

Iedereen succes!

Edd1e

Nu is de vraag hoe vergelijkbaar is de etappe van morgen met de Vuelta uit 2018? Rohan Dennis liet toen volledig lopen na rood uit de tijdrit, gaat Ganna dat ook doen?

Laatst gewijzigd
ditisdavid

Denk niet dat Vlasov morgen of overmorgen al zal moeten knechten, zie niet in waarom Astana het initiatief zou nemen. Als Vlasov vervolgens beter is op de Etna lijkt het me sterk dat Fuglsang boven hem blijft in de hiërarchie. Mocht Fuglsang met de besten mee kunnen gaat het wegvallen van Lopez wel vervelend zijn idd.

Milanjacks

Het is trouwens ook niet uitgesloten dat Thomas morgen roze pakt toch?

Benzardi

Toch nog even mijn teampje "De Duracelli's."
Na veel wikken en wegen doe ik met deze vertrouwelingen de Giro.

Klassement;
G. Thomas
S. Yates
Fuglsang
Majka
Almeida
Knox
Ciccone
McNulty

Sprinters;
Vendrame
Matthews
Gaviria
Démare
Lonardi

Aanvaller;
Ulissi
Masnada

Tijdrijder;
Campenaerts
Ganna
Bodnar

Vandaag geen Almeida opgesteld, wat mij maar 191 punten opleverden.
Maar ja dat kan gebeuren, morgen een lastige etappe om te kunnen voorspellen.
Ik ga er even rustig over nadenken, met een biertje en lekkere muziek.

De Coltrui

Ik verwacht Ineos nog wel in het roze morgen, dus hoop op wat teampunten in ieder geval. Maar moeilijk kiezen wie ik moet nemen uit mijn selectie. Ik ga het wel zien.

Barrygoal

Zonder Almeida kun je bekertje , goud zilver of brons al zeker vergeten. Vanochtend als laatste wissel eruit gehaald, zonde zonde zonde!

nasibal

Het is trouwens ook niet uitgesloten dat Thomas morgen roze pakt toch?

Dat denk ik eigenlijk wel. Althans: Ja het kan, het scheelt maar 1 seconden. Maar ik zie Thomas morgen niet vol voor die rit gaan terwijl Almeida natuurlijk alles in zijn macht gaat doen om in ieder geval het roze (en miss ook wel de rit) te pakken. In praktijk komt Thomas dus denk ik alleen in het roze als Almeida losgereden wordt morgen.

Milanjacks

'@Nasibal

Maar als er een semi kleine groep aankomt in de finale dan gaat Thomas toch ook gewoon mee springen als het explodeert? En dan is het ieder voor zich en is het alleen maar de vraag of Thomas voor Almeida eindigt iets wat zou kunnen. Het lijkt mij sterk dat Thomas hier niet zo hard mogelijk naar boven gaat rijden omdat die het roze nog niet wilt hebben.

@Barrygoal

Nu ben je wel heel erg aan het overdrijven dit is één tijdrit. Er waren bij de tour mensen in de top 10 die Hirschi niet hadden.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@Nasibal,
Heb je jouw selectie al gedeeld? Zou graag willen zien welke keuzes jij hebt gemaakt :)

Ajvenema

Het lijkt mij sterk dat thomas morgen een seconde kan en wil dichtrijden op almeida...

Waarom heeft iedereen het over masnada, morgen toch eerder voor Ballerini?

Jori

Teamopbouw: al snel tot een vaste kern van 16 man:
Thomas Yates Majka Kelderman Vlasov Almeida + Pernsteiner, Hindley
Sagan Démare Matthews Vendrame Barbier
Ulissi
Ganna

Yates idd grote twijfel, maar in de vuelta toonde aan dat hij het wel kon en mooie vorm. 3e week dus wel wat zorgen.
Fuglsang erbij vond ik dan wel twijfelachtig gezien zijn historie en vorm in Tirreno. Nibali en Kruijswijk zijn eigenlijk te duur voor enkel de 3e week (parcours ligt ze niet zo dat ze voor rit 14 echt punten binnenhalen), met nog twijfelachtige start en feit dat ze eerst al eens de 3e week moeten halen.

Om die reden kom ik toch uit op Gaviria. Met uitspraken als "we gaan voor de paarse trui" en "ik zie 6 a 7 sprintkansen", kan het zeker betekenen dat de Giro in een houtgreep gaat zoals vorig jaar door de sprinters, als UAE dit al zegt. DQS die Hodeg als eerste sprinter heeft, maar Ballerini die bijv. al zegt dat hij in etappe 4 kansen ziet, dat zit me toch niet lekker. Cimolai en Barbier is nooit de rolverdeling van duidelijk geworden. Viviani, meh.

Nu kwam het hele stuk van de puzzel, 7 miljoen voor 4 plekken, op 1 plek Gaviria want de rest is ook niet zo best.
Battaglin kwam eigenlijk toch gewoon ineens als must naar voren, zonder lastige ploegmaten, zodat hij overal en enrgens kan sprinten om onbenullige plekje, maar toch scoritopuntjes. Maar: ik zag geen andere 750k rijder die ik wou en dat zou betekenen dat ik dan ook andere een 1 miljoen renner nodig zou zijn, zoals Knox of TGH, waar ik ook minder vertrouwen in had. Ondertussen hadden we wel het weerbericht gehad en de praatjes van de renners, waardoor Campenaerts eigenlijk geweldige potentie had voor de 1e tijdrit. Zonder Valpartij was hij hier wel 2e of 3e geworden. Met nog 2 extra tijdritten erbij en zijn zekerheid (voor mij) dat hij het merendeel van de Cerny's, Hepburn's, Affini's, B. Thomassen etc. aan zou kunnen, vond ik dat wel een mooi besteding. De andere 1.5 miljoener Konrad is ook een itneressante. Sprak de ambitie uit om top 5 te gaan (realistischer is gewoon weer plekje in 6-10), conditie is goed gezien Huy, reed eerder al goede Giro's en heeft natuurlijk leuke sprint/punch. Sagan als ploeggenoot levert hopelijk ook nog leuke dingen op. Minpuntje was wel zoals hij aan zijn lot over was gelaten in de TdF, waardoor direct zijn klassement weg was vorig jaar en zijn lage vorm pré-Huy. Vervolgens gekeken naar wat interessant was verder als 500k en toch gekozen voor een twijfelachtig sprintertje in de vorm van Torres, door het mindere veld en zijn goede prestaties in Polen. Nu zit ik me echt af te vragen waarom ik niet voor Valter ben gegaan overigens.

Gaviria, Konrad, Campenaerts, Torres als aanvulling dus

leuke namen, geen plek:
Valter (nieuwe Masnada)
Oldani (persoonlijk favorietje, sterke renner goed eindschot, iets als 15 keer top 10 vorig jaar in 60 koersdagen. Met dit parcours kans om leuke punten te halen. Of direct de Barbero Award)
Visconti (oude vos die lekker kan heuvelsprinten, rijdt voor elke plek)
Battaglin (ietsje duurder, maar als die straks overal meesprint door niet meer in Kutoesja te zitten en geen dubieuze namen voor zich als Kuznetsov, Biermans, Haller en het simpelweg weer giro tijd is, echt puntenkanon. Paste niet in mijn selectie door 750k te zijn)
McNulty (en ohoh, die tijdrit onder zware omstandigheden, vrees echt dat die goed gaat zijn)
Hepburn (want geen 250k extra voor Affini)

Huilen met Campenaerts vandaag, wel gecompenseerd met Almeida. Maar het had dus o zo leuk kunnen zijn als start

Laatst gewijzigd
nasibal

'@Daan

Heb ik, pagina 78 :)

Pim96

Vandaag helaas geen goed begin. Almeida wel mee, maar niet opgesteld. Affini die helaas tegenvalt. Weersomstandigheden hebben uitslag aardig beïnvloed vandaag.

Sagan dit jaar niet meegenomen. Wel sterk overwogen, maar gekozen voor een sterk AK team met Nibali erbij.

AK/klimmers:
Thomas: favoriet en goed in vorm
Yates: Reed goede Tirreno en goede aankomer
Majka: Kan je altijd vooraf opschrijven voor top 10
Nibali: Liet tijdens WK al wel zien weer in vorm te komen. Rij hem er maar eens af.
Vlasov: Witte trui favoriet
Kelderman: Ondanks alle pech de laatste jaren klik ik hem er altijd in. Kan goed aankomen en tijdrit normaal gesproken goed. Zal lang meekunnen bergop. Hoop op een top 5
Almeida: Punch, jong en blijkbaar goed tijdrijden. Zat lang op de schopstoel, maar blij dat ik hem liet staan
Knox: Kan zomaar top 10 rijden. Ook lekker voor de afrekening
Masnada: Kan klassement proberen en anders lekker aanvallen. Zal zijn geld wel waar zijn.

Sprinters/heuvels:
Demare: Prima in vorm (hopelijk niet te vroeg)
Gaviria: zal zich op het vlakke laten zien.
Matthews: favorieten voor puntenklassement samen met Sagan
Cimolai: zal lekker samen met Barbier gaan sprinten. Paar top tientjes en ik ben tevreden.
Barbier: goedkope keuze dus mooi als opvulling van sprintteam
Vendrame: Vooral voor de lastige aankomsten, maar sprint in verschillende koersen ook de vlakke etappes al mee
Lonardi: Geodkope optie en zal zich altijd willen mengen in de sprint.

Tijdrijden:
Ganna: Momenteel beste tijdrijder en mooi voor teampunten
Affini: mix van tijdrijden en teampuntrn hopelijk.

Aanval:
Ulissi: met dit parcour klik je hem er toch makkelijk in. Spreekt wel voor zich.
Hindley: als opvulling meegenomen. Misschien klassement, witte trui of gewoon lekker aanvallen. Kan meerdere kanten op.

Overwegingen:

Pernsteiner: Lang als opvulling erin gehad. Als uitgesproken kopman natuurlijk interessant. Was echter nog op zoek naar
iemand voor de aanval. Zie ik Hindley eerder doen dan Claudia

Mcnulty: toch te onzeker na matige hervatting na de Corona

Guerreiro: om op te stellen in heuveletappes. Paste niet meer in mijn team helaas.

Sagan: zie boven

Fuglsang: vond een upgraden naar Nibali de moeite waard. Zie hem wel top 10 rijden.

Ballerini: door toevoeging van Hodeg vond ik hem niet interessant genoeg meer.

Hart/Hamilton/Narvaez: puur voor teampunten overwogen, maar eindschifting niet gehaald.

Rawolf

Almeida niet opgesteld, bij gebrek aan Ganna ene Dennis kopman en totaal 114 punten. OEF

Enige lichtpuntje: Tanel Kangert natuurlijk die al zn eerste punten grijpt in de tijdrit die hem het minste ligt

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Mijn team voor morgen:
- Bling
- Thomas
- Yates
- Fuglsang
- Kelderman
- Konrad
- Masnada
- Ulissi
- En dan... 6 keuzes voor de laatste renner: Nibali, Majka, Vlasov, Knox, Ganna (in de verwachting dat die paars houdt) of Vendrame.

Vraag jullie niet om te helpen, maar ik zit even met mijn handen in het haar. Poh.

Laatst gewijzigd
Daan Brakenhoff

'@Nasibal, ziet er goed uit! Had je vandaag Almeida opgesteld? En morgen Cerny erbij?

1 2 ... 84 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.