Kans dat demare wint is gewoon een van de grootste.
Als demare niet wint, zit ie wr waarschijnlijk niet meer bij en wint een snellere sprinter ook niet, dus wint een heuvel sprinter. De snelste daarvan hebben ook lage odds.
Als die niet wint, omdat ie er niet meer bij zit, winnen alle andere heuvelsprinters waarschijnlijk ook niet en dan wint een klimmer met punch.
Die kans is best reëel als je naar de odds kijkt, maar die andere kansen ook, alle 3 de scenario's staan bij de eeste 4 odds
Zelfde team of de keuze tussen Matthews en Ulissi?
Is door anderen al beantwoord, maar de vraag waarom Yates morgen is gekker dan de vraag waarom Yates niet. Als er een AK-man wel heeft bewezen dat hij een punch heeft, dan is het Yates wel. De giro 2018 heb je dan helemaal gemist. Daarnaast heeft hij het in meerdere wedstrijden laten zien.
Nou, zo’n slechte start heb ik nog nooit gehad. 186 punten helaas. Maar goed, deze tijdrit was een aardige loterij met die plotselinge weersveranderingen. Ik heb niet eens punten laten liggen met een foute opstelling. Hoeft voor de rest van de Giro nog helemaal niks te zeggen natuurlijk.
Over mijn ploeg heb ik tot de allerlaatste minuten flink getwijfeld. Vond het moeilijk een goede balans te vinden. Wanneer ik tevreden was met mijn klimteam zag ik dat mijn sprintteam wel extreem mager was en vice versa. Uiteindelijk is het volgende eruit gekomen:
Thomas
Yates
Nibali
Majka
Kelderman
Vlasov
Een degelijk klassementsteam met renners die het merendeel wel heeft. Waar je het verschil niet mee gaat maken, maar zulke mannen heb je gewoon nodig. Over Nibali had ik nog wel enige twijfels, maar zonder hem kwam ik ook niet lekker uit. Fuglsang heb ik geen mo
ent overwogen. Heeft aan mij nooit bewezen een potentieel podiumkandidaat te zijn en voor die prijs is dat wel nodig. In de heuvelklassiekers doet hij het goed, maar dit is een grote ronde.
Sagan
Démare
Matthews
Ballerini
Lonardi
Barbier
Vendrame
Groot pijnpunt. Lastig in te schatten hoeveel plekken en budget je er nou aan moet spenderen. Te weinig kost je al snel punten die je niet meer kan compenseren. Sagan heb ik lang over getwijfeld, maar wil je niet missen als hij wel goed is. Dat risico wilde ik niet lopen. Geen Gaviria, te duur voor die 3-4 etappes om en Démare en Gaviria te nemen. Lonardi leuke opvuller voor die prijs en Vendrame geen echte sprinter, maar genoeg zwaardere etappes waar ik hem wel top 5 zie rijden. Ondanks het interview van vanmorgen neem ik toch de gok met Ballerini.
Knox
Masnada
Conti
McNulty
Ulissi
Conti is zo’n aanvaller waar je van op aan kan dat ie meezit en ook lang mee gaat. Heeft ook goede vorm laten zien afgelopen maanden. Knox zie ik wel verrassen ipv aanklampen, heb er wel over getwijfeld. Masnada heb ik ook over getwijfeld na het zien dat hij voor het klassement gaat. Wie weet gaat hij het echter wel heel goed doen in het klassement en zo niet, kan hij dan nog altijd voor ritten gaan. Mcnulty zag ik zelf als grootste puntenpotentieel in de 500k categorie, ondanks zijn slechte afgelopen wedstrijden.
Ganna
Affini
Valt niet heel veel over te zeggen, tijdrijders.
Almeida heb ik er ook een hele tijd in gehad toen ik Nibali eruit geknikkerd had, maar is toen toch geslachtofferd. Denk wel dat het een, zo niet de, renner is die het verschil kan/gaat maken.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.