Ik zal mijn selectie ook even delen.
Ik zie erg weinig sprintkansen, zodoende vind ik ze praktisch allemaal te duur (en dan zeker het type Gaviria, Viviani, etc). Maar, ja, je zal er toch een aantal moeten hebben. Vervolgens voor diegene gekozen die écht hoog kunnen eindigen, beter klimmen en de favorieten zijn voor het puntenklassement: Matthews, Sagan en Démare. Hopelijk gaat Vendrame gewoon sprinten. En Barbier was een mooi koopje. Spijtig dat Hodeg meedoet, anders was Ballerini een must-have geweest. Nu zal ik veel moeten opvullen, hopelijk komen daar ook mooie opties voor...
Met haast evenveel tijdritten als vlakke sprints vond ik Ganna en Dennis erg mooi. Dat zijn normaliter zoveel punten voor zo weinig keer opstellen. Helaas liep dat deze keer anders. Na het slechte nieuws dat Dennis de 2e ITT waarschijnlijk laat lopen, heb ik getwijfeld om hem eruit te kieperen voor de Gendt en dan Majka te upgraden naar Nibali. Maar na lang wikken en wegen niet gedaan. Voorlopig hebben ze alle 4 een waardeloze start.
Thomas, Yates, Fuglsang, Vlasov, Kelderman, Almeida en Majka zijn mijn échte GC-mannen. Ik vind het eigenlijk geen mooi parcours voor Yates en wel een mooi parcours voor Kruijswijk en Nibali. Mja, Yatesy heeft een stuk hogere Scorito-factor. Kruijswijk is een behoorlijk vraagteken. Nibali kan ik denk ik wel missen voor dat prijskaartje.
Daarnaast nog Pernsteiner en McNulty mee. Jammer dat beide hier uitvoerig genoemd zijn. Zeker Pernsteiner had ik gehoopt/verwacht dat die onderbelicht zou blijven. Zou ook een leuke aanvaller kunnen worden.
Ik zie met name in de eerste twee weken zeer veel etappes naar de kopgroep gaan. Een hoop lastig te controleren etappes. Wie kan én wil er controleren? Ineos vindt het prima om de trui pas in etappe 15 ofzo te pakken. Gaan andere GC-ploegen controleren in etappes waarin er eigenlijk meer te verliezen dan te winnen valt? Gaan Sunweb en Bora controleren terwijl ze ook een kopman voor top-5 GC hebben? Ik moet het nog maar zien.
Zodoende nog Masnada, Ulissi, Conti en Guerreiro mee. In sommige etappes kunnen ze ook prima vanuit het peloton scoren. Hopelijk gaat Masnada voor de bergtrui. Conti heeft paar maandjes geleden indruk op mij gemaakt + ze vliegen praktisch allemaal bij UAE sinds de hervatting. Guerreiro is lekker allround, aanvalslustig en hoopt op een 'stiekeme manier' een klassementje te rijden. En Ulissi spreekt voor zich.
UAE rijdt morgen eerder voor Gaviria dan Ulissi. Wat vooral aangeeft dat Ulissi het zelf uit moet gaan zoeken, niet dat UAE plannen heeft met Gaviria (dat ik weet :p).
Vendrame, bekijk anders wat filmpjes of uitslagen via PCS. https://www.procyclingstats.com/rider/andrea-vendrame
Morgen is de aanloop (precies aantal km en % tussendoor weet ik niet, daar wacht ik wel op met feltet voorbeschouwing) natuurlijk zo dat het meer ligt voor de (sterke) sprinters, maar is het afwachten wat er precies op dat laatste klimmetje gebeurd. Zie UAE en co. niet op kop gaan, dus zal in handen liggen van DQS, Sunweb en/of Bora, zelfs Groupama sluit ik niet uit. Types Ulissi moeten dus echt al aanvallen op dat klimmetje om te winnen, al is de kans groter dat ze gewoon de sprint tegen Matthews en co. aangaan. Met die paar lopende stroken erin lijkt het mij nog wel makkelijk te controleren, maar ontploffingsgevaar van de benen is wel enorm, met name dus bij de sprinters die mee willen. Klassementsmannen houden zich koest, maar willen wel vooraan zitten, geen tijdverlies lijden en de laatste paar honderd meters zijn natuurlijk interessant voor een Yates, als er opeens mogelijk nog boni's te verdienen zijn. Met deze omstandigheden sluit ik dus zeker niet Démare uit, maar dan moet hij wel super goed zitten bij aanvang en zijn Frans-kampioenschap benen hebben. Ik denk dat het wel kan en dat hij eigenlijk ook wel moet; Dit zijn de echte slagen voor de puntentrui
EDIT: @Pietje: lekker hoor McNulty! Ik geloofde niet dat ze zijn vorm bij elkaar konden puzzelen, maar die tijdrit in die omstandigheden, dat is wel teken van echte vorm!
Qua sprintetappes ben ik normaliter met je eens. Maar als al die sprinters aangeven dat ze echt 6 a 7 kansen zien en met wonderbenen zelfs nog meer, dan denk ik dat veel etappes toch wel een sprintverkrachting zullen ondergaan of althans, zware pogingen tot.
Ja de vorm van McNulty was matig, maar wat die jongen bij de jeugd heeft laten zien + in het voorjaar + 3 tijdritten. Dan vind ik dat een hele leuke om erbij te hebben voor 500k. Vandaag helaas 0 punten, maar inderdaad content met zijn klassering in die omstandigheden! :)
Als je ziet hoe goed Pogacar, Formolo, Ulissi, Conti zijn de afgelopen maanden... dan weet ik niet precies hoe ze het doen, maar ze doen het. En voor een spelletje als Scorito vind ik de aanwezigheid van Gianetti en Matxin prima ;)
Ik baal wel dat ik Almeida niet heb opgesteld vandaag. Ik wist totaal niet dat ie dit kon, maar wel dat de wind zich zo zou ontwikkelen. Zodoende Yatesy er wel ingeklikt, maar ik had ook op Almeida moeten gokken.
edit:
Ja ik probeer bij iedere etappe de etappe in categorieën te verdelen met percentages. Bijv 97% sprint, 3% kopgroep vlak. Of 18% klim, 17% klim sprint, 33% kopgroep heuvel en 32% kopgroep klim. Allemaal arbitrair natuurlijk, maar helpt me wel onder aan de streep bij het bepalen van plekjes / type renners.
Vervolgens kwam ik op te lage hoeveelheden bij de sprinters uit. Sommige finales zijn behoorlijk verraderlijk. Ik denk dat menig sprinter (en Scorito'er) zich gaat verkijken op enkele etappes. Met name Gaviria zie ik er dan vaak niet meer bij zitten. Waar die voorheen best wel wat aankon, heb ik het idee dat ie tegenwoordig behoorlijk beroerd klimt.
En één van hun weinige kansen is pas etappe 19 wanneer sommige wellicht niet meer in koers zijn (dan wel vrijwillig, dan wel buiten tijdslimiet).
Maar goed, ik heb altijd eerder te weinig dan te veel sprinters mee. Misschien soms ook wat persoonlijke voorkeur voor andere types! :)
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.