Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 88 ... 191 192
Stijn Lemmens

voorlopig in voor morgen (kan dus nog veranderen):

Yates
Kelderman
almeida
Konrad
Narvaez
Ulissi
Demare
Matthews
Ballerini

In overweging : Thomas/ Sagan/ Masnada/ Knox/ Haig

Phoenix0000

Narvaez en/of Swift voor eigen kans?
Wat gaat de bonus zijn voor de EQS mannen?
Kelderman eindigt vaak kort.
Ganna wel in staat om hierbij te blijven lijkt me.
Kan echt 15 man opstellen die het hier goed kunnen doen qua punten.

Jori

Ja de vorm van McNulty was matig, maar wat die jongen bij de jeugd heeft laten zien + in het voorjaar + 3 tijdritten. Dan vind ik dat een hele leuke om erbij te hebben voor 500k. Vandaag helaas 0 punten, maar inderdaad content met zijn klassering in die omstandigheden! :)

Eens, al had ik het gevoel dat ze het echt even niet wisten en last-minute zijn programma dus omgooiden. Besloten om het af te laten hangen van zijn tijdrit op het wereldkampioenschap. Daarnaast moet hij relatief "harder" werken voor zijn punten om in de bergen te scoren dan bijv. een aanvaller of b/c sprintertje (en per definitie eigenlijk ook al goed zijn in de 3e week). Al is een functionerende tijdrit natuurlijk ook al genoeg voor de punten.


Als je ziet hoe goed Pogacar, Formolo, Ulissi, Conti zijn de afgelopen maanden… dan weet ik niet precies hoe ze het doen, maar ze doen het. En voor een spelletje als Scorito vind ik de aanwezigheid van Gianetti en Matxin prima ;)
Zo waar, al moeten we wel rustig aan doen. Aru hebben ze niet kunnen opknappen en er is ook wel een reden dat bijvoorbeeld Philipsen weggaat. Wel grappig hoe het kan verkeren na die hele rel in de tour vorig jaar over gebrek aan professionalisme en die sportdrank/gel affaire.

Ik baal wel dat ik Almeida niet heb opgesteld vandaag. Ik wist totaal niet dat ie dit kon, maar wel dat de wind zich zo zou ontwikkelen. Zodoende Yatesy er wel ingeklikt, maar ik had ook op Almeida moeten gokken.
Denk velen. Bij mij stond Almeida er idd in voor Yates, puur met het idee dat voor Yates idd een plek tussen 15 en 25 redelijk normaal was en bij Almeida door het onbekende én vroege starten dat tussen plek 10 en 30 lag, aldus mijn inschatting. Dat het zo uitpakt, had ik ook niet verwacht, maar zal niet klagen. Enkel blijf ik wel gefrustreerd over het feit dat Campenaerts dus ook een geweldige score is misgelopen, iets met foute keuzes en keuzes die fout uitpakken :p

Ja ik probeer bij iedere etappe de etappe in categorieën te verdelen met percentages. Bijv 97% sprint, 3% kopgroep vlak. Of 18% klim, 17% klim sprint, 33% kopgroep heuvel en 32% kopgroep klim. Allemaal arbitrair natuurlijk, maar helpt me wel onder aan de streep bij het bepalen van plekjes / type renners.

Vervolgens kwam ik op te lage hoeveelheden bij de sprinters uit. Sommige finales zijn behoorlijk verraderlijk. Ik denk dat menig sprinter (en Scorito’er) zich gaat verkijken op enkele etappes.

Klopt, maar meestal leverden dit soort analyses mij een gebrek aan klimmers op, ook omdat ik het waterval effect niet mee bereken en percentages vooraf te veel doorschoven naar de makkelijke kant. Als een vooraf sprintersrit bijvoorbeeld een puncheursrit wordt, gaan sprinters naar 0 punten, terwijl de rest allemaal zoveel plekken dus opschuift (de puncheurs worden eerste, de ak-mannen erachter etc.). Carapaz kon bijvoorbeeld nooit uit in de Giro vorig jaar, oeps (ook natuurlijk omdat mijn puncheursdata over Carapaz duidelijk te min was). Nu met strijd om paars sluit ik niet uit overigens dat we een paar etappes als in de tour etappe 12, 14 en 19

Iedereen die Gaviria heeft, zal als eerste betogen dat hij liever Ballerini had zonder Hodeg op de startlijst. Maar Gaviria met 1 miljoen goedkoper dan Kruijswijk en Nibali en zelfde prijs als Fuglsang, puntzekerder en lastiger alternatieven vinden in dit vreemde sprintersveld. Daarnaast is een 3e week natuurlijk nog wel ver weg. Wel moet je idd uitgaan van meer dan 4 sprintersritten voor Gaviria echt interessant werd, maar dat durfde ik nog wel te gokken gezien voorgaande giro verloop en nu ook weer paar forse sprintersploegen. Wel minder potentieel, dat zal ik eerlijk toegeven.

Waar Gaviria voorheen best wel wat aankon, heb ik het idee dat ie tegenwoordig behoorlijk beroerd klimt.
Eens, al kon hij het opeens wel weer in Luxemburg in 1 etappe (om het vervolgens dus niet meer te laten zien)

Chef83

Narvaez staat er bij mij opzeker in die eindigd morgen top 5 mijn enigste twijfel blijft demare ik ga hem wel even bellen zo 😄😁😄

Jori

'@Chef83: Hij weet het zelf ook nog niet, dus dat zal weinig helpen. Los van het feit hoe goed je Frans is natuurlijk :p

Berend

Nou ik heb nu 8 zekere mannen:

Matthews / Ulissi (kopman nog twijfel tussen deze)
Almeida, Demare, Yates, Konard, Thomas, Kelderman

Laatste plek voor Vlasov, Nibali of Masnada...

Die laatste wordt opvallend weinig genoemd in voorbeschouwingen. Neig nu naar Vlasov mee.

JellevanderLinden

'@Stijn klopt daar verbaasde Demare mij inderdaad ook. Knap hoe hij op die oplopende stroken toen Gilbert en Van Avermaet erop legde. Alleen dat pukkeltje was wel een stuk korter dan morgen het geval is en weet niet wat toen de stijgingsgraad was. Ik verwacht dat het morgen te zwaar zal zijn voor Demare, maar dat is natuurlijk afhankelijk van het raceverloop.

De Condor van Echt

Mooie analyses @jori!

Vreemde dag vandaag; vreesde het ergste, maar scoorde met 191 weliswaar niet goed, maar toch ietsjes bovengemiddeld #hoedan? Vooral balen omdat ik oorspronkelijk Almeida niet alleen in mijn TS, maar zelfs voorlopige RS had, 24 uur geleden. Door de interviews met Ballerini op andere gedachten gebracht. Tja, helemaal mijn eigen schuld.

Morgen zet ik in op punchers, en de verwachting dat Almeida morgen roze “krijgt” van Ineos, alsmede wit en paars. Dus 2 QS’ers erin. Zou (8+6+3)x2 = 34 punten opleveren. Een andere renner moet dan minstens op plek 12 eindigen om dit te overtreffen. Voor Démare is dit mogelijk te zwaar. Dus:

Ulissi (c). Voor deze rit in mijn TS genomen.
Matthews
Sagan
Vendrame
Visconti (gokje)
Thomas
Yates (kan nog veranderen naar Hodeg, gezien het 17-punten-per-qs-verhaal)
Knox
Masnada

Overigens had ik in mijn poule op Worldcyclingstats wél een prima dag - daar had ik Almeida nl. wel 🙄. 150e van de 2.827.

Morgen een Siciliaans wijntje opentrekken, een lekkere Nero d’Avola! Een frisse Cataratto vind ik niet bij het nare weer van morgen passen... De startplaats Alcamo heeeft overigens zelfs een eigen DOC.

JapieJapo

3.7 km a dik 5% dat gaat Démare dit trekken... lastige keus
Dit zijn de leuke etappes waarbij de sterke heuvel sprinters, de punchers en de snelle AK mannen kans maken.

Van de sprinters neem ik alleen Sagan en Matthews mee, aangevuld met punchers Almeida, Ulissi en Masnada en snelle AK mannen: Yates, Thomas, Kelderman(!) en Vlasov. Morgen zal ik waarschijnlijk toch Démare erin fietsen...

Wat betreft mijn team: uiteindelijk Sagan wel meegenomen samen met de Kapper ipv Fuglsang en Ballerini.

Laatst gewijzigd
Nielsbax

Morgen sws Bram Tankink als kopman

Milanjacks

Ik heb voor morgen eigenlijk totaal geen vertrouwen in Sagan, heb al steeds meer vraagtekens waarom hij überhaupt in de selectie zit.

De Kamikaas

Voor morgen nog 1 plekje in te vullen: Kelderman, Vlasov of Ballerini. Kan Ballerini dit een beetje of te zwaar voor hem?

Papa Bart

Mijn team voor morgen:
Bling (C)
Battaglin
Ganna
Almeida
Ulissi
Konrad
Vlasov
Thomas
Yates
Ik kan nog bijna een hele goede andere dagopstelling maken want dit heb ik nog op de bank zitten: Fuglsang, Kelderman, Vendrame, Masnada, Knox, Nibali, Demare..
Het is dan ook al de hele avond wisselen geblazen tussen Ganna,Knox, Masnada en Battaglin en voor allen zijn redenen voor en tegen. Zoooooo lastig..

stijn123

Heel veel zin in deze Giro en ik hoop dat deze tijdrit ervoor zorgt dat de renners al vanaf de Etna gaan aanvallen om achterstand goed te maken.

Mijn team is met name gericht op de lastige ritten en bij de enkele keer dat er gesprint gaat worden zie ik wel mogelijkheden om de schade te beperken met teampunten.

Mijn team voor morgen:
Thomas
Dennis
Ganna
Matthews
Felline
Vendrame
Demare
Visconti
Ulissi

Niet opgestelde renners:
Yates
Kruijswijk
Majka
Kelderman
Fuglsang
Knox
Konrad
Haig
Bilbao
Gaviria
Barbier

Ik verwacht dat Ganna nog een dagje de leiderstrui houdt en neem een risico door ook Dennis op te stellen. Thomas stel ik in elk scenario op en de andere namen verwacht ik in de top-20. Demare zie ik niet gelost worden, omdat de etappe verder niet al te moeilijk is en het slotklimmetje is ook niet super steil.

Desperadi

Zoals velen vandaag een magere score behaald door het niet opstellen van Almeida. Een beetje een loterij zonder voorkennis van de weersomstandigheden. Morgen twijfels over de dagopstelling, ik heb nu de volgende namen erin:
Matthews (C)
Sagan
Vendrame
Demare
Ballerini
Ulissi
Battaglin
Almeida
Yates
Op de bank zitten nog eventuele puntenpakkers:
Masnada
Fuglsang
Knox
Voelt niet prettig deze namen op de bank te laten.. nog tips voor een wissel?

ditisdavid

Ik schat dit klimmetje toch iets zwaarder in dan de meesten hier zie ik...

Ulissi (C)
Matthews
Battaglin
Thomas
Yates
Majka
Kelderman
Vlasov
Masnada

Bank: Nibali, Bilbao, Knox, Haig, Conti, Démare, Ganna... Dit soort ritten blijven lastig, en we krijgen er nog zo veel!

Treenert

En welke ploeg gaat morgen een grote groep vluchters halen?

En als Fuglsang en/of Yates etc. morgen Thomas ff willen testen door gruwelijk hard die laatste kilometers op te rossen zal een goede Thomas antwoord kunnen geven. Kunnen we met zekerheid zeggen dat Almeida dat dan ook kan?
Ik zie vele dagselecties zonder Thomas hier voorbij komen, ik zou er nog eens over denken. Die zou zo maar 'per ongeluk' het rose kunnen hebben. En als Ganna het toch flikt is het ook oké dat je hem hebt.

vevie

Ik schat dit klimmetje toch iets zwaarder in dan de meesten hier zie ik…

Ulissi (C)
Matthews
Battaglin
Thomas
Yates
Majka
Kelderman
Vlasov
Masnada

Bank: Nibali, Bilbao, Knox, Haig, Conti, Démare, Ganna… Dit soort ritten blijven lastig, en we krijgen er nog zo veel!


Bilbao is toch rapper normaalgesproken dan Majka en Kelderman in dit soort ritten?


Niet opgestelde renners:
Yates
Kruijswijk
Majka
Kelderman
Fuglsang
Knox
Konrad
Haig
Bilbao
Gaviria
Barbier

Konrad en Bilbao zijn toch niet verkeerd in dit werk. Konrad werd in 2018 10e in een vergelijkbare rit in de Giro
https://youtu.be/cBLkjrcd82Q<

Laatst gewijzigd
jsprunk

Dit zijn van die etappes dat je zeker de verkeerde mannen op gaat stellen.. heb er nu 9 staan, maar had er nog 6 gewild

rev

Ik vind t ook wel knap lastig, ik gok t er maar op en hoop t juiste.

Sjas Patatje

Wat kunnen de sprinters op dit parcours? Gaviria en Démare kunnen ook aardig een heuveltje verteren.

Masterw

En restrepo normaal ook, die red een heuvel ook wel

Jasperdewaal11

Nou scroll even terug heren en je ziet wat er van speinters gevonden word

Sjas Patatje

'@Jasperdewaal11 Heb ik gedaan, daar vind ik weinig sprinters terug. De namen van Matthews en Sagan komen daar wel voorbij, omdat ze ook bergop goed mee kunnen komen.

Mooie onvoorspelbare etappe! Ik ben blij dat ik niet te veel "keuzes" heb.

stijn123

'@Vevie: helemaal met je eens en die heb ik ook zeker meegenomen met het oog op hun rappe benen in heuvelritten. Toch vraag ik me af of de rit zwaar genoeg is vandaag.

1 2 ... 88 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.