Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 89 ... 191 192
Arctic Monkeys

Met name sprinters als Démare en Ballerini zie ik als twijfelgevallen voor deze etappe. Klim van 3,7km met 5,3% gemiddeld is net op het randje. Ramon Sinkeldam gaf in de LSRF podcast aan dat 1. Démare in vorm is 2. Ze voor de Paarse trui gaan en 3. Dat ze etappe 4 zien als de eerste kans. Maar als hij er net als Ballerini wel bij zit dan baal je natuurlijk van je leven. Puzzelen tot de laatste seconde...

vevie

'@stijn123 ja, moeilijk. Dit soort ritten blijven lastig. Kans is groot dat je straks mannen op de bank hebt zitten die vooraan rijden. De giro is vaak, althans voor mij, heel moeilijk te voorspellen.

Laatst gewijzigd
SurPlace

Hadden jullie de topsnelheid van Ganna in tijdrit gezien? 106!!! Niet normaal

S. Dauert

Gisteren helaas Almeida op het bankje gelaten, maar gezien zijn superbenen heeft die aardig de wind mee!
Vandaag dag 2 Giro maar in feite rit 1: alles nog fris en fruitig en er staan truien op het spel. Dat betekent dat er enerzijds aanvallend gekoerst gaat worden, maar ook nog gecontroleerd kan worden door de hardrijders van INEOS, daarnaast Bora en Sunweb en bijvoorbeeld een FDJ! Aan het einde verwacht ik een ‘sprint’ tegen die laatste heuvel op, te licht voor de klimmers maar te zwaar voor sprinters pur sang. Wie wil het roze?!

M@thijs

'@jori
Nee ik had eigenlijk een andere overweging om gaviria te nemen.
Ten eerste zie ik hem al absoluut snelste man op het vlakke. Ja dit zijn 3 ritten maar wel 3x kopman. Zijn tegenhanger demare heb ik er wel uitgelaten. Dit heb ik gedaan omdat demare volgens mij over zijn piek heen is. Ook als je naar zijn recente resultaten kijkt.
Dan zijn de punten die je verliest als je sagan of matthews op het vlakke kopman maakt en maar 2 sprinters neemt mij te veel.

zomaareens

Ik durf demare niet thuis te laten.. nog meer mensen last van?

daandej

Ik laat demare thuis

Mijn team vandaag

Bling
Ulissi
Bilbao
Kelderman
Vendrame
Masnada
Ballerini
Konrad
Yates

De Tourminator

https://www.touretappe.nl/giro-2020-parcours/etappe-2-italie-route-2020/

Kijk even naar het finishprofiel allemaal. Ik verwacht dat dit te zwaar zal zijn voor de sprinters.
Ik heb op dit moment in mijn opstelling Matthews (c) Ulissi Konrad Battaglin Vendrame Thomas Yates Almeida Masnada

Maar ook Kelderman wil ik er erg graag in vandaag. Ik verwacht dat dit echt iets zal zijn voor de Puncheurs vandaag. Matthews moet dit kunnen vandaar captain, verder verwacht ik Ulissi en Konrad die zeer sterk was bij de Waalse Pijl.

daandej

Masnada of Kelderman ?

Guruburu

Ik heb ook echt zeker 15 man die ik kan opstellen vandaag.
Ik laat Demare thuis, omdat ik denk dat als hij er nog bij zit er toch nog een aantal punchers zullen zijn die veel frissere benen hebben dan hij. Ballerini neem ik dan wel mee, maar dat is meer voor de eventuele team/truipunten voor Almeida. Maar heb er nog wel 2 á 3 waar ik over twijfel..

Mijn voorlopige team voor vandaag;
Matthews (C)
Thomas
Yates
Kelderman
Sagan
Ballerini
Vendrame
Masnada
Ullisi

Op de bank: Demare, Nibali, Fuglsang, Vlasov, Hart, Kangert, Ganna, Hindley, Barbier, Affini

Laatst gewijzigd
Marsthinaikos

Team voor vandaag:

Thomas
Yates
Kelderman
Almeida
Masnada
Ulissi
Matthews
Ballerini
Vendrame

Konrad en Demare hier ook als twijfel. Nog even goed over nadenken:)

S. Dauert

Kunnen we concluderen dat het een ‘loterij’ wordt voor de plaatsen 1-20 en je dus tactisch truipuntentechnisch moet opstellen.

Stijn Lemmens

Laatste keuze Sagan of Demare?
En waarom?

Sagan vorm stijgende? Demare vorm dalende? Is Demare sneller dan Sagan?

Kan Sagan beter bergop?
Gaat Sagan voor puntentrui of ritje zoals hij zelf al is gezegd heeft?

Wat denken jullie?

Platje

Als Demare er nog bij zit, zit sagan er zeker nog bij. Andersom is dat eerder de vraag, Sagan dus

Genomico

Matthews (C), Sagan, Ulissi, Vendrame, Battaglin, Almeida, Masnada, Yates en Thomas mogen het gaan doen.

Kelderman, Guerreiro, Démare, Narvaez, Fuglsang, Majka, Vlasov en Ganna op de bank. Hopelijk doet team A het beter dan team B.

Cycling88

Ik heb ook teveel renners zoals iedereen. McNulty en Vlasov op de bank, maar moeten er nog in eigenlijk;)

JapieJapo

Ik zie meerdere mensen Kelderman op de bank zetten en MAtthews als captain.. Ze rijden voor hetzelfde team ;)

Of denken jullie dan dat Kelderman de sprint moet aantrekken en daardoor niet voorin eindigt??

Phoenix0000

EQS en UAE gaan koers hard maken op laatste klim. De een voor roze de ander voor Ulissi. Doel is Matthews lossen voor UAE. Dan moet het hard gaan.

Te hard voor Sagan ook waarschijnlijk. Enige waarom ik Sagan wel overweeg is dan het maar 145km is en vrij eenvoudig qua aanloop. Ook omdat hij die bergtrui wel wil pakken.

Demare en Ballerini geven beiden aan eerste kans in etappe 4 te zien. Komt bij dat EQS dus voor roze Almeida zal koersen en niet voor winst van de 80 kilo wegende klassieke sprinter.

Waar ik nog zelf over twijfel is Thomas of Swift.
En heb Masnada er niet instaan. Zie alleen hoge uitslagen van hem in meer bergachtig terrein. Of is het ook puncher? Iemand daar wat meer inkijk in?

Jeffrey81

Het regent weer of-of vragen....

Niemand heeft een glazen bol mensen! Maak je eigen keuze, dan heb je er ook meer plezier van.

Hier ook teveel mogelijkheden om uit te kiezen, maar uiteindelijk ingezet op een scenario waar Almeida roze gaat pakken. Daarom Almeida, Ballerini en Masnada. Kunnen ook allemaal top20 rijden.

Matthews is de captain, en ook Demare mag mee omdat zijn prestaties van dit jaar dat vertrouwen verdienen.

Verder Vendrame en Ulissi voor de punch, en Yates en Thomas omdat ik die vandaag een sprong in het AK zie maken. Top5 AK en top20 etappe is voor beiden best mogelijk.

Eerste man op de bank is Guerreiro. Die had ik er best bij willen hebben vandaag, maar ik zie niet voor wie. Ook Kelderman, Conti, Vlasov, Nibali, Carboni en Majka kijken vanaf de zijlijn toe. (Ja inderdaad, ik heb zwaar ingezet op klimmers en vluchters, en sta voor een Giro met moeilijke keuzes en eea aan gemiste punten waarschijnlijk 😉)

Laatst gewijzigd
Nul verstand

Als je verwacht dat Matthews wint kun je vanwege de teampunten Kelderman ook beter opstellen. Gaat ook wel top20 rijden.

Phoenix0000

Matthews pakt bij overwinning ook puntentrui waarschijnlijk en ook bergtrui?

Jeffrey81

Hmm... Daar moet ik dan toch weer over nadenken, haha.

Ric

Gaat Ganna z’n trui(en) behouden ?

JapieJapo

Ric dat weten we net voor het avondeten...

Wielrennertje

Conti zou hier toch ook goed moeten kunnen rijden. Zit alleen te twijfelen of ik het een plek waard vind, als je daar ook een Kelderman kan zetten. Die is misschien iets puntzekerder.

1 2 ... 89 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.