Ik ben overtuigd, Masnada eruit, Demare erin. Sagan laat ik liever staan want het is natuurlijk een enorme klasbak. Lijkt niet helemaal in vorm, maar het zal met niks verbazen als hij de bergtrui pakt vandaag. Qua kopman loop ik erg te twijfelen tussen Ulissi en Matthews. Ik speel het denk ik veilig met Matthews ook al schat ik Ulissi hoger in voor de dagoverwinning. Verder zie ik graag nog Ganna een dagje in het roze.
Ik snap niet zo goed dat veel mensen Demare FOMO hebben. Deze slotklim (heuvel) van vandaag heeft een zelfde lengte als de Poggio, maar is wel gemiddeld een stuk steiler over deze lengte. Natuurlijk komt de Poggio na heel wat meer kilometers in te benen, maar zelfs op deze klim heeft Demare flinke moeite om er nog bij te zitten en dan maakt hij nog vaak gebruik van de afdaling (of een auto) richting de finish, wat nu natuurlijk niet kan. Het lijkt mij heel sterk dat hij hier top 20 gaat rijden, maar hij mag me verbazen.
Leuk zo'n Ganna, zeker als Thomas toch roze pakt natuurlijk, maar ik zou dan een Vlasov/Masnada (toch ook potentiele teampunten met Almeida van wie ik verwacht dat die net iets liever het roze pakt dan Thomas) ernaast moeten zetten. Vind ik net wat gortig. M'n 9e man haalt waarschijnlijk minder punten dan Ganna, maar de meeste renners die ik selecteer kunnen net zo goed 6e worden als 16e dus tja.. wat doe je dan.
Verder leuk en aardig die WF voorbeschouwing, maar na 5.6km klimmen, met aardig wat ploegen die de koers hard gaan maken lijkt het me sterk dat een Demare/Sagan nog goed gepositioneerd zitten. Zitten stukken in a 9%. Blijft gokken natuurlijk, maar ik ga volle bak voor het scenario dat die mannen het niet halen om zo een eerste verschilletje te maken.
Matthews (c), Ulissi, Vendrame, Thomas, Yates, Konrad, Kelderman, Vlasov , Masnada hier vandaag. Op de bank mannen als: Sagan, Demare, Majka, Ganna, Knox, Nibali.
Wordt vast weer een mooie koersdag vandaag. Nu eerst zelf maar eens de fiets op!
Demare hier ook op de bank gelaten.
Goed een heuvel verteren om daarna te kunnen sprinten is heel was anders dan met de beste puncheurs als eerste op de top komen. Poggio voorbeeld werd hierboven al gegeven zie ik. In de bewuste VOO etappe was z'n sprint mooi, maar absoluut niet op een vergelijkbare helling. Daarnaast werd hij op de heuvel ervoor gewoon los uit het peloton gereden toen Greg en consorten aangingen. Z'n ploegmaats hebben hem toen terug moeten brengen waardoor hij uiteindelijk de etappe kon winnen. Had ik géén 9 opties gehad voor vandaag had Demare er best ingestaan, maar ik had er wel 15 voor vandaag denk ik.
Ganna kán z'n trui hier verdedigen, maar de vraag was of hij zou mogen. Zeker nadat Dennis al uitspraken had gedaan over het eventueel verdedigen van een trui. Hier geeft hij echter aan dat hij verwacht z'n trui te verdedigen: https://www.cyclingnews.com/news/ganna-i-didnt-want-to-take-pointless-risks-in-opening-time-trial-of-giro-ditalia/. Dus ook Ganna 'gewoon' mee.
Wat betreft die bookies trouwens. Dat gaat over wie de etappe wint. Een Vlasov gaat natuurlijk nooit winnen, terwijl áls Sagan/Demare er toch bij zitten, de kans groot is dat ze ook voor de overwinning meedoen. De kans dat Sagan of Demare wint is dus groter dan dat Vlasov of Kelderman wint, maar de kans dat Vlasov/Kelderman top 10 rijden lijkt me aanmerkelijk groter dan voor de eerdergenoemde heren.
No guts, no glory. Dit zijn de dagen om het verschil te maken. In 2008 won Ricco op exact deze aankomst nadat Purito stilviel. Toen wel meer hoogtemeters onderweg. Vandaag daarentegen gunstige wind om wat te proberen. Almeida mag vandaag de Purito zijn. Ik denk alleen dat de heuvelrenners ditmaal wel een betere kans maken dan destijds, dus ik zie Matthews en Ulissi wel als de favorieten.
Démare zie ik als mijn 15e optie vandaag. Sagan als mijn 13e. Op de bank dus. Matthews had ik als captain wel aangedurfd na het WK, maar toch op safe voor Ulissi gegaan.
Ulissi (C), Matthews, Guerreiro, Vendrame, Almeida, Kelderman, Yates, Thomas en Majka. Helaas dus Fuglsang, Masnada en Vlasov op de bank (en Sagan). Vaak blijkt eigenlijk dat je beter 'op safe' kan gaan in dit soort etappes en dus een Fuglsang erin klikken. Maar ik denk/hoop dat Guerreiro hier een fraai resultaat uit de hoge hoed kan toveren!
Opstelling van vandaag:
Diego Ulissi (C), de man in vorm, een echte puncheur en heeft laten weten dat hij deze etappe wilt winnen. Deze etappe is net iets te zwaar voor heuvelsprinters ,dus Ulissi als captain is een kleinere gok dan Bling
Geraint Thomas, ik verwacht veel explosiviteit op de heuvels, dan kan je verwachten dat de klassementsmannen kort zitten. Hij staat ook goed in het klassement. Spreekt voor zich. De man van deze Giro.
Simon Yates, prima puncheur, ik verwacht de AK-mannen vandaag gewoon redelijk voorin, want ze willen kort eindigen en als Almeida gaat, dan springen Thomas/Yates echt wel mee.
Michael Matthews, topfavoriet voor vandaag, kwam erg goed uit het WK. Ook persoonlijk favorietje. Heeft vaak laten zien dat dit soort etappes zijn terrein zijn.
Brandon McNulty, mijn joker, erg goede tijdrit gereden, zeker kijkend naar wat de wind deed bij andere grotere namen, ook bij eventuele winst van Ulissi lekkere puntjes. Ik hoop stiekem van hem een top 15-20 vandaag.
Aleksander Vlasov, hij wilt vandaag bij de les zijn, we gaan het zien. Zoals ik al zei ik verwacht dat de AK-mannen vandaag erg bij de les willen zijn.
Fausto Masnada, bij roze trui van Almeida lekkere teampunten en wellicht laat hij zichzelf ook zien.
Wilco Kelderman, zelfde verhaal als elke klassementsman, Wilco eindigt ook vaak van voren van de AK-mannen, dus dat is een mooi vooruitzicht.
Vincenzo Nibali, zelfde verhaal als andere klassementsmannen.
Op de bank:
Majka, Demare, Vendrame, Gaviria
Mannen als Ulissi en Almeida gaan explosief rijden en dan springen de klassementsmannen mee. Daarom neem ik Vendrame ook niet mee, zo'n grote Giro is toch wel anders dan kleinere koersen. Ik kan er ook helemaal naast zitten, maar we gaan het zien, dit soort etappes zijn de mooiste vind ik!
Heel benieuwd naar Matthews vs Sagan, lees dat veel mensen sagan niet mee hebben en Matthews captain maar zie het verschil nog steeds niet helemaal (ben ook geen echte wielervolger, alleen de grote rondes en veel pcs/lezen voor scorito)
Zelf ook Matthews cap omdat hij erg goed kan aankomen maar sagan dus zeker mee. Demare Guerreiro en Ganna niet mee
Mooi om te zien hoeveel vertrouwen er nu is in Guerreiro, ik ben benieuwd of hij het weer kan laten zien.
Zelf heb ik hem er uitgelaten omdat mijn ervaring met dit soort renners vaak is dat ze het één ronde goed doen, en dan de volgende ronde heel anders rijden. Guerreiro was echter wel duidelijk goed in de TIrreno, dus wie weet Ik zal sowieso voor juichen voor mn topper :)
'@Ditisdavid
Omdat er nog 10 etappes aankomen die in theorie wat voor hem zijn. Daarnaast is het ook een kwestie van wie je nog meer op de bank hebt zitten. Vandaag hadden de meeste gewoon meer dan 9 plausibele namen en dan valt Sagan misschien net op plekje 10,11,12. Voor die overige 10 etappes zit hij waarschijnlijker bij de eerste 9.
'@nasibal
10 etappes?
4, 7, 11, 19, ja, maar die dagen zijn voor alle sprinters
10 is zeker te zwaar als je hem hier niet verwacht
13 waarschijnlijk ook
12 is een dag voor een grote groep vluchters, al kan het natuurlijk zijn dat Sagan mee zit
Blijven over etappe 6 en 8, waarbij 8 ook voor de vluchters kan zijn en in ieder geval 6 misschien haalbaar is voor Démare/Gaviria.
Wat de 10e etappe is is mij helemaal een raadsel...
Mocht hij vandaag topvijf rijden, dan is hem niet in mijn team hebben waarschijnlijk de verkeerde keuze maar dat wist ik op voorhand, en in de vorm van de Tour zie ik het niet gebeuren eigenlijk...
Quote Sagan: 'Ik zal proberen om voorop te blijven in de tussensprint, en dan zullen we zien hoe het einde is. Ik zal proberen daar te zijn en mijn best doen. Ze zitten allemaal vol verwachtingen. Ik verwacht niets!"
Edit: hier is de link --> https://twitter.com/CiclismoInter/status/1312714890054963200
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.