Ik heb Sagan vandaag opgesteld vanwege het volgende; mocht de koers niet hard genoeg zijn/ Sagan zijn superbenen weer heeft is Sagan natuurlijk een van de favorieten vandaag. Een Kelderman bijvoorbeeld die ik erbuiten heb gelaten vandaag zal nooit om de ritwinst meesprinten. Dus het is een potentiële top 3 plek van Sagan of een top 15 plek van Kelderman. Als je Sagan dan niet opstelt vandaag is het gemis kwa punten in potentie groter dan het gemis kwa punten van Kelderman.
'@Ditisdavid
Je blijft een beetje hangen in 'als je hem hier niet verwacht'. Het heeft er vooral mee te maken dat je op dit moment bétere opties hebt die je minstens net zo verwacht. Waar Almeida, Ganna en Kelderman voor mij vandaag voor zouden kunen gaan op Sagan, zou Sagan voor mij in etappe 10 of 13 prima 1 van die 3 plekken in kunnen nemen. (Overigens heb ik naast die namen ook Sagan mee vandaag)
Overigens ben ik het ubehaupt al niet met je eens om 13 als 'te zwaar als je vandaag te zwaar vind' te benoemen. 13 is een heel andere soort etappe. 10 te zwaar zou ik nog in kunnen komen, maar ook dat is absoluut geen vergelijkbare etappe met vandaag. Het maakt enorm uit of je op een heuveltje eindigt, of heuvels over moet en vlak eindigt.
Nou, juist Kelderman vind ik een interessante outsider vandaag! Maar we gaan het zien.
Het is in ieder geval niet fair om enkel te kijken naar het maximum (wat je mis zou kunnen lopen). Daar moet je dan ook bij rekenen hoe groot de kans daarop is
Het spelletje is immers niet: 'voorspel wie de 9 favorieten voor de dagzege zijn'
'@pietje precies,
Natuurlijk is het kijken naar de % kans dat het gaat lukken. Maar we praten niet over de Stelvio hier. Als Sagan er vandaag niet bijzit hoe zou bijvoorbeeld een Ganna er dan wel nog bij kunnen zitten? Er moet of heel erg hard gekoerst worden op de berg of Sagan moet niet inform zijn. Ik schat allebei lager in dan de kans dat Sagan het eerste kleine bergje van de etappe niet even diep kan gaan en bij de favorieten zit. Maar we gaan het zien, Kelderman is inderdaad een prima pick voor vandaag en ik had hem er graag bijgehad.
Golden Goal. als je vendrama hebt, waarom stel je hem hier niet op? Hij was diegene die achter Chaves aanging en met pech toch nog tweede werd, terwijl de finish wel 10km omhoog was..
Over Vendrame heb ik geen moment getwijfeld, hoop maar dat dat geen Romeins drama wordt...
Enige twijfel die ik had was eigenlijk Sagan.. Maar als ik nu niet opstel, dan is die die 5 ook niet waard. Daarnaast vind ik 5m voor Sagan altijd interessanter dan 4m voor Demare... Daarin ook in het achterhoofd dat Demare al vaak in bergetappes helemaal achteraan zwemt, met 38 ploeggenoten bij hem. Soms zijn zelfs voor Demare de OTL opgetrokken..
Dat gaat Sagan niet gebeuren. Ik hoop alleen dat hij gelijk in het Paarse komt en dus eigenlijk die trui wil winnen en daarom niet uitstapt. Als hij gelijk een etappe wint kan hij die laatste week wel eens laten lopen.
Ik heb sagan niet meegenomen om zelf dit dilemma niet te hebben. Ik verwacht mathews in dezelfde etappes als sagan. Die heb ik wel. Dus dat is mijn captain in dit soort etappes. En dan verwacht ik het verschil tussen mathews en sagan minimaal. Maar wat pietje zegt. We gaan het zien. Het kan straks er ook zomaar anders uitzien.
Ik ga voor een enigszins gewaagd scenario door te kiezen voor een roze trui voor Ganna of Thomas. Daardoor Ganna, Thomas en Swift in mijn team vandaag. Daarnaast ook Sagan, Matthews (c), Gaviria en Ballerini als sprinters die een heuvel kunnen verteren. Yates heeft een goede punch in de benen en is ook mee en Ulissi was een zekerheid voor mij. Voor mij geen Nibali, Majka, Vlasov of Démare.
Fingers crossed!
'@Daan, ik weet niet echt wat Ganna er mee te maken heeft. Maar om mijn lichtje op hem te laten schijnen: die verwacht ik er vandaag ook beslist niet bij. Misschien dat ie de trui zou kunnen verdedigen, maar hopelijk is het knechten voor G en dan lekker laten lopen (wat ie natuurlijk niet in de pers kan zeggen). Ganna zag ik zodoende als mijn 14e keuze vandaag, dus die heb ik niet opgesteld.
Het is zeker geen Stelvio nee. Dan had ik Ulissi ook geen captain gemaakt. Maar 3.7 km a 5.3% is denk ik voor de huidige Sagan (niet die van jaren geleden) al behoorlijk op de max. Maar met een makkelijker begin, dan een lang stuk boven de 6% met wat pieken naar 8 a 9%, is er mijns inziens duidelijk te veel aan.
Daarnaast zie ik wel redenen om het hard te maken. Almeida die de roze trui wil. Wellicht een type als Bilbao met een aanval. UAE die Matthews wil lossen (wat ze denk ik niet lukt). Ik hoop op een sterk staaltje knechtwerk van Conti!
Maar goed, we gaan het zien! Hopelijk krijgen we mooie koers. En hopelijk kan ik hier over een aantal uur mijn gelijk komen halen! En anders zal ik huilend erkennen dat ik er naast zat ;)
'@nasibal
Dat is tot op zekere hoogte wel het punt. Ganna pakt vandaag in principe maximaal 11 punten. Sagan zal hier in principe óf topvijf rijden óf buiten de punten vallen. Laten we zeggen gemiddeld 40 punten als hij vandaag scoort. Dan moet je de kans dat Sagan vandaag scoort op maximaal een kwart schatten om Ganna de betere pick te laten zijn. Als hij hier waarschijnlijk al niet bij de beste 20 boven komt, dan gaat hij op de dubbel zo zware klimmen in de finale van etappe 13 nog verder van de besten zitten. Dan moet het eerste peloton wel heel traag rijden na de laatste klim wil Sagan terugkeren.
Toch nog wat gewisseld voor vandaag:
Ulissi (c)
Matthews
Sagan (ik zie niet in waarom hij dit niet zou kunnen. Pas in de aanloop naar TS2 wordt het hard gemaakt.)
Vendrame (voor dit soort etappes meegenomen)
Masnada (mn voor mogelijke teampp Almeida, maar ook voor eigen uitslag)
Knox (teampunten, met goede kans op Almeida in roze)
Thomas
Ganna (eigen punten en mogelijk roze Thomas. Hier stond eerst Yates)
Kelderman (zal goed gepositioneerd zijn + teampp Matthews. Hier stond eerst Visconti, maar dit is niet de meest geschikte rit/koersverloop voor hem)
Weinig renners waaruit ik hoefde te kiezen, max 12. Démare vind ik geen optie, omdat op de slotklim vol gas gegaan wordt en het dan te lang is voor hem om aan te klampen.
Verder op de bank: Hodeg (wellicht te grote gok om 3 qs op te stellen voor Teampp), Yates, Visconti.
'@DvH6, Die Rohan is onder andere 2e geworden in de ronde van zwitserland en meervoudig wereldkampioen tijdrijden. Ik verkoos Dennis boven Ganna omdat hij beter geschikt is als 9e man in de lastigere ritten en ik had verwacht/gehoopt dat hij vandaag wel zou overleven en Ganna niet en zo een trui zou pakken. Maar er staan nu andere onverwachte renners tussen.
'@Rawolf
Dennis is het hele jaar al minder in de tijdritten dan Ganna, zal nergens de laatste man van Thomas zijn en dus niet/amper eigen punten pakken buiten de tijdritten, en is ook nog eens 500k duurder. Tuurlijk is het ongelukkig dat hij gisteren niet de topvijf haalt, maar de truipunten die hij vandaag eventueel had kunnen scoren waren eenmalig geweest dus dat zet ook geen zoden aan de dijk. Niet persoonlijk bedoeld, maar het is een onlogische keuze (wat niet wil zeggen dat ik er zelf geen maak).
'@rawolf Ik hoop dan maar dat jij het ook niet arrogant bedoelt, ik ken 'die Rohan' wel. Als het de giro van 2018 was had ik ook liever Dennis dan Ganna, maar nu is Ganna gewoon beter. Hij heeft alleen nog geen tijd gehad om meervoudig wereldkampioen te worden.
Edit: wat ditisdavid zegt is de reden dat ik het vroeg inderdaad
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.