Scorito Giro d'Italia 2020

1 2 ... 95 ... 191 192
Rawolf

Kelderman en Majka zet ik daar sowieso nog voor Nasi

Pietje Precies

Nja, ik vond Vlasov wel een must-have, maar dat hij geen grote ronde track record heeft is wel gewoon een feit. En denk ik tevens het beste tegenargument. De échte etappes voor hem komen in de 3e week en dat is simpelweg onbekend terrein.

Ik denk dat Vlasov een renner is bij wie dat prima past, maar dat moest wel nog maar blijken.

Zadelpen

Wat goed is komt snel. Zeker in het wielrennen laatste paar jaar.

Ludi

Ik gaf Vlasov meer kans op top 5 dan iedereen behalve nibali, thomas en yates. Evenveel als majka, kruijswijk en fuglsang, iets meer dan kelderman. Veel meer dan alles daarachter.

Guido73

Lees dat sommige Demare niet in hun team hebben vandaag, begrijpe wie begrijpen kan...

edit: toch net te zwaar voor hem

Laatst gewijzigd
vevie

'@aanklampen: dan krijg je waar je om vraagt. Ik koos hem niet omdat ik te weinig vertrouwen in hem had. Iedereen weet dat het een groot talent is en dat hij bergop bij de beteren deze Giro, op voorhand, zou horen. Ik zag hem echter teveel tijd verliezen in de TT’s, ik twijfelde of hij het drie weken zou volhouden en ik had zelf meer vertrouwen in Fuglsang. Ik had gehoopt op een Porte scenario voor Fuglsang: door iedereen eigenlijk afgeschreven worden voor een topklassering en het eindelijk eens goed doen.

nasibal

Ik snap de vergelijking Porte-Fuglsang niet zo goed. Beiden hebben veel rondes in het water zien vallen door pech, maar uiteindelijk is op momenten zonder pech Porte nog altijd een veel betere klimmer gebleken in 3-weekse rondes. En dat is toch echt wel een vereiste voor een AK-resultaat.

Porte schreef ik altijd af op basis van de pech die hij vaak heeft, Fuglsang puur op z'n kwalteiten.

Laatst gewijzigd
Rawolf

'@Vevie, dat kan nog steeds voor Fuglsang (:

Al zou ik Fuglsang eerder genomen hebben vanwege zijn punch voor wat goede etappeklasseringen in de eerste 2 weken. Heb m niet, had in andere klimmers meer vertrouwen.

Laatst gewijzigd
vevie

'@nasibal ik vind Porte ook een betere klassementsrenner, hoor. Fuglsang is echter een renner die het naar mijn mening ook goed kan doen door zijn taaiheid. Hij is allround goed en is altijd degelijk, als hij tenminste op zijn fiets blijft zitten. Iets wat ik ook niet uitsluit in deze Giro. Vooral met het tijdverlies van gisteren is hij dus al meteen weer iets tegengekomen en dat kan weer een voorbode zijn voor een drama GT. Ik vergelijk het een beetje met Porte puur op het pech aspect. Het altijd wat tegenkomen waardoor het er niet uit komt.

Sloddies

Ik schatte Vlasov als onmisbaar in, Almeida niet. Dat pakt nu ongelukkig uit. Voor wat betreft de etappe heb ik hem niet opgesteld. Fuglsang wel.
Ik ga ervan uit dat Yates en Fuglsang op de slotklim gaan proberen wat tijd op Thomas terug te pakken met kans op ritwinst. Vermoed dat ze daar niet in slagen waarna een type Ulissi (toevallig mijn c) / Bilbao overneemt en niet meer dat Matthews en Sagan (voor het eerst in 8 jaar gepasseerd in de Sloddies) achterhaald worden.
Vendrame zit ook op de bank. Ben er niet zo zeker van dat hij in de Giro etappe in de beginfase gelijke tred kan houden met de grote kanonnen.

Rawolf

Voor degene die zich afvragen, hoe maak je een team zonder Ganna? Nou zo dus:

DQS:

Almeida, punch, jongerentrui, DQS dus volledige vrijheid en aanvalslust
Knox, hem verwacht ik meer voor het klassement, zeer gunstig geprijst.
Masnada, Als je de andere 2 al hebt waarom de 3e niet, leek in goede vorm en zal veel aanvallen.
Ballerini, hoop dat ze voor hem gaan sprinten, kan een bergje over.

Zekerheidjes ivm Parcours en prijs:

Matthews
Ulissi
Vendrame

Klassementsmannen:

Yates
Thomas
Nibali, veel laten m thuis maar staat er altijd in GTs en vooral in de Giro. Prima team in steun.
Majka

Kelderman, was er niet zeker van maar parcours moet hem goed liggen dus erin geklikt.

Sprinters:

Sagan
Demare

Teampunten en misschien wat puntjes in bergetappes:

Jack Haig

Goedkope parels:

Kangert
Valter
Hindley
Mcnulty

Tijdrijder:

Rohan Dennis, mogelijke opvulling in bergetappes en tijdritten.

Thomas de Gendt had ik graag willen hebben, paste niet. zo'n beetje alle AG2R mannen wel overwogen, eentje gaat heel veel punten pakken maar ik weet niet welke :p

Laatst gewijzigd
Guido73

'@Sloddies dit is geen klim voor Yates en Fuglsang om het verschil te maken, hoe kom je erbij? Heel Ineos rijdt in hun spoor mee de berg op als ze iets proberen...

Guido73

Met het ritme in gedachten dat de Astana mannen uitvallen is de kans groot dat Fugl week 2 niet eens haalt :p

Daan Brakenhoff

Sagan gewoon op afspraak :)

Rawolf

Mensen, ik moet jullie bedanken. Anders had ik Sagan waarschijnlijk niet opgesteld.

Ook wel lekker trouwens... heb je 4 DQS ers en nog niet de juiste haha

Wackermann ook zo'n renner die ik zelfs in mn team heb gehad maar zijn slechte Tirenno heeft me anders laten beslissen

Nibali en Majka niet opgesteld natuurlijk, wie vandaag de precies juiste 9 heeft gekozen: applaus

Laatst gewijzigd
Platje

Heerlijk Sagan, zoals verwacht makkelijk mee!

vevie

Iig Ulissi als captain, dus dat scheelt.

Florian

Wat een topper die Sagan, niet in mijn team tho.

ditisdavid

Ulissi kopman maar verder geen goede dag, ook met Nibali op de bank.

Daan Brakenhoff

'@Nasibal, kijk eens wie er 15e is geworden....

nasibal

@Nasibal, kijk eens wie er 15e is geworden….

Ik zag het ja, hahaha, wat een parel.

vevie

Nibali, Fuglsang en Majka niet opgesteld vandaag. Zo zie je maar weer

Wel opgesteld: Almeida, Thomas, Yates, Ulissi (C), Konrad, Vendrame en Bilbao.

Laatst gewijzigd
Arctic Monkeys

Schrik sloeg me toch even om het hart toen Démare ineens met z'n team op kop ging rijden, maar die zakte er uiteindelijk toch al snel doorheen

Sjas Patatje

Ondanks het uitvallen van Vlasov toch een mooie dag! Matthews als kopman, maar met daarbij Ulissi, Sagan, Ganna, Thomas, Swift, Yates, Gaviria (teampunten) en Ballerini. Nibali en Majka wel op de bank, maar dat neem ik voor lief.

255 punten, 80% nu. Ik ben blij met de vorm van Sagan, ik had hem de overwinning wel gegund.

Ajvenema

Heerlijk, deze Sagan wilde ik graag zien. Hopelijk is dit een voorbode voor meer! Jammer dat ik yates heb gespeeld, en nibali fugl op de bank heb, maar deze goeie sagan red mn dag:)

1 2 ... 95 ... 191 192

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.