Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 100 ... 454 455
Cycling

'@Molovin zie pagina 1
22/03 – 28/03 Volta Ciclista a Catalunya (2.UWT)
BENNETT George
BOUWMAN Koen
GESINK Robert
HARPER Chris
KRUIJSWIJK Steven
KUSS Sepp
TOLHOEK Antwan

S. Morgenstern

Het is een vergelijking in bruto jaarsalaris. De extra verdiensten van al die renners zijn niet geschat. Dit is hoeveel de ploegen kwijt zijn aan het salaris. Best interessante informatie, mocht het allemaal goed ingeschat zijn.

Cycling

'@Molovin Ik verwacht dat JV aanvallend gaat koersen in Catalunya. Er zijn meerdere kandidaten voor een top 5 klassering. Vooral INEOS komt met een sterk team naar Catalunya.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Je hebt er nog niks aan want veel ploegen betalen ook bonussen uit. Alaphilippe lijkt niet heel veel maar Quickstep geeft relatief veel bonussen word altijd gezegt.

S. Morgenstern

Je kunt toch naar zo'n lijstje kijken en bedenken dat dat soort dingen ook nog een rol spelen?! Ik zou niet weten waarom zo'n lijstje dan opeens waardeloos zou zijn. Ik kan er bijvoorbeeld wel uithalen dat er een aantal ploegen zijn die iemand in dienst hebben die behoorlijk zwaar op de begroting drukt, terwijl je je kunt afvragen of de toegevoegde waarde evenredig is aan dat bedrag. Waarbij je bij andere keuzes van die ploegen dat gegeven mee kan nemen.

kelderfan

'@harryjohan71
quote: "Bij alle ploegen gaat het om het goed functioneren van hun toppers om de overwinningen in de World Tour binnen te halen."
Ja, dat klopt, maar het gaat tot nu toe goed, omdat die Roglic en Van Aert meerdere overwinningen hebben geboekt voor JV. En dat is wat ik aangeef.
Nu in de Volta Ciclista a Catalunya moet het van Kuss, Bennett en Kruijswijk komen; die dit keer met een sterrenteam van Ineos Grenadiers moet afrekenen. Lukt dat niet, dan is het weer wachten op Van Aert en Roglic toch.

molovin

'@harryjohan 71, thanks! In de breedte een sterke klimploeg van TJV, ben erg benieuwd. Als Kuss zijn vorm van de UAE iets op heeft kunnen krikken moet die hoop ik ver kunnen komen!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Sepp heeft zijn contract verlengd tot en met 2024

kelderfan

'@rahimns
Hartstikke goed is dat. Ik ben blij met Sepp Kuss en hoop dat hij zich kan meten met Ineos/DCQS.🎉

jvh93

Fantastisch nieuws dat kuss zijn contract verlengd heeft tot 2024, ben benieuwd of hij echt kan groeien tot kopman of dat hij een hele sterke helper blijft die af en toe ook een ritje mee kan pakken

Sandy Casar

Goed nieuws van Kuss! Blij mee

Cycling

Goed nieuws dat Sepp verlengd heeft. JV is goed bezig. Sterke renners liggen nu al voor een langere periode vast

Murcia

Heel mooi dat ze hem voor langere tijd aan boord houden en dat ze hem zien als een toekomstig kopman. De toppers liggen nu allemaal voor langere tijd vast behalve Steven al verwacht ik ook dat hij blijft.

kelderfan

Van Aert en Kuss t/m 2024; Roglic en Groenewegen t/m 2023; Dumoulin t/m 2022.
Bennett, Gesink en Kruijswijk t/m 2021. Die verwacht ook wel langer bij JV.
Maar dat moet voor maandag een mooie boest zijn met het vernieuwde contract.

Dave87

Echt top dat Kuss blijft.

Nog maar 9 te gaan!

Bennett
Bouwman
van Emden
Foss
Gesink
Harper
Kruijswijk
Pfingsten
Tolhoek

Murcia

Van die negen denk ik nog altijd dat George andere oorden op gaat zoeken, niet omdat hij ontevreden is maar die kan nog een keer een slag slaan financieel en om de uitdaging. Koen, Tobias, Robert, Chris en Steven lijken mij ook prioriteiten en Tolhoek zal dit jaar progressie moeten tonen anders komen er teveel klimknechten boven hem in de pikorde. Pfingsten en Jos zijn twijfelgevallen. Jos omdat hij 36 is en de ploeg zeker een aantal kilometervreters rondom Wout gaat aantrekken en Pfingsten is een renner die je ook door een Fisher-Black zou kunnen vervangen die op vele terreinen inzetbaar is.
Nogmaals pure speculatie maar doorselecteren is wel belangrijk nu je bij de beste ploegen hoort en wil blijven.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik denk dat George blijft... volgens mij zit hij hier wel op zijn plek. Hij heeft ook niet al te beste ervaringen bij andere ploegen gehad.

Dave87

'@Murcia:

Ik denk ook dat Bennett de meest onzekere is. Van Emden en Pfingsten zijn m.i. Nuttige knechten die ze zeker een 1 jarig contract aan kunnen bieden.

AWestie

Wel lekker toevallig: verlenging contract Kuss op de dag dat we lezen wat de grootverdieners bij TJV zo ongeveer verdienen. Daar komt Sepp vast nog niet helemaal in de buurt ;)

kelderfan

'@rahimns
Goed dat ook Bennett langer gaat blijven, want hij, Kuss en Van Aert zijn toch de meest waardevolle superknechten op dit moment met mogelijkheden om 't ook zelf te doen.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Murcia Vorig jaar heeft JV ook door geselecteerd. Voor Martens en Wijnants moet een vervanger komen. Van Emden is gewoon een goede knecht, die zijn waarde ook volgend jaar vast nog wel heeft. Pfingsten kan ik niet goed beoordelen. Ik acht de kans ook aanwezig dat hij vervangen wordt. Voor de overige renners is voor mij ook Tolhoek de enige twijfelgeval. Vanuit Development Team stapt Fisher - Black hopelijk over naar de World Tour van JV. Ik verwacht niet dat hij nog een jaar op Development Team niveau blijft rijden. Voor Fisher - Black zijn vast kapers op de kust. Het is natuurlijk ook nog afwachten wat Dumoulin gaat doen. Het aantal nieuwe renners volgend jaar bij JV is naar mijn verwachting ook beperkt.

Dave87

Er zal geïnvesteerd moeten worden in rouleurs/Vlaamse werk. De basis is simpelweg te smal nu dus er moeten nieuwe mannen bij.

kelderfan

Eens @Dave87 Maar de door jou genoemde Asgreen, Schelling en de door mij nu genoemde Brent Van Moer moeten de de smalle basis toch kunnen verbreden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Ik denk dat Bennett wel iets anders zoekt. Ambieert toch nog steeds wel het kopmanschap en ik denk dat die kansen in de toekomst bij Jumbo steeds kleiner worden. Zou wellicht nog een leuk salaris kunnen opstrijken bij ISN of een Qhubeka.

S. Morgenstern

Ik zie tussen die negen renners niet heel veel renners staan waarbij door selecteren direct noodzakelijk is. Pfingsten en Tolhoek zijn duidelijke kandidaten, maar de rest lijkt me van een niveau wat ze sowieso in huis zullen willen houden.

Grootste uitdagingen lijken me dan ook dit seizoen weer de verlengingen, eventueel weer goede alternatieven zoeken voor vertrekkers die ze eigenlijk hadden willen houden en wat goede jonge talenten vinden. Hele spannende versterkingen verwacht ik daarom opnieuw niet.

Dromen van wereldtop knechten als Asgreen of Van Baarle mag natuurlijk altijd, maar lijkt mij weinig reëel wanneer er geen toppers vertrekken. Dat ze net een jonge wereldtop knecht hebben kunnen verlengen is op zichzelf al een prestatie.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 100 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.