Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 101 ... 454 455
Daniel17

Tolhoek is inderdaad een optie om doorgeselecteerd te worden. Ik zie sowieso veel liever een klimmer die 70kg weegt dan een die 55-60kg weegt. Die hebben gewoon veel meer kracht om iets te herstellen in een afdaling of op het vlakke. Daar komen Bennett en Kuss soms ook gewoon tekort (en Tolhoek al helemaal). Te veel van zo'n lichte types in dezelfde selectie vult elkaar gewoon niet goed aan

molovin

'@s.morgenstern, veel hang wellicht af met wat Dumoulin beslist. Stopt die ermee dan komt er een stuk budget vrij.

@madeinstars, denk ik ook, hij voelt zich volgens mij too in de ploeg als je zijn podcast luistert maar wellicht kan hij financieel ergens nog een laatste slag slaan en idd het kopmanschap. Kan ik me dan helemaal voorstellen.

S. Morgenstern

Ik vraag me dat af, aangezien het verhaal altijd was dat Dumoulin is gehaald door een extra inspanning (buiten het budget om) van verschillende sponsors.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat is niet wat ik zeg... jij maakt er voor de zoveelste keer wat anders van. Het is wat ik denk... dat is niet wat zeker is dat gaat gebeuren.

Rawolf

Jumbo heeft budgetten voor marketing enzo ver vooruit, die eventuele bijdrage aan Dumoulin staat allang op de balans voor zijn volledige contract.

In andere woorden, dat geld is al gereserveerd met een stickertje Dumoulin erop. Geld kan je niet eten dus zullen ze het wel bij de sponsoring stoppen

S. Morgenstern

Dat kan, maar als het stickertje Dumoulin eraf valt, kunnen ze er daar dan evengoed Verstappen op plakken.

tendam

Misschien sorteren ze met het vasthouden van Kuss alvast voor op het bedrag dat vrijkomt na het stoppen van Dumoulin. Al schijnt dat bedrag inderdaad vooral uit het hobby-potje van de familie Van Eerd te komen, hoewel ik daar nooit ergens een bevestiging van heb gezien, alleen speculatie.

George Bennett heb ik altijd als een natural fit gezien voor Greenedge, en het lijkt me dat die Bennett goed kunnen gebruiken nu ze nog amper klassementsrenners hebben. Aan de andere kant, Jumbo kan meer zekerheid bieden en hij is er gewoon kopman in de Giro. Het is ook een zeer loyale gast.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hoe komt dat verhaal in de wereld dat Tom betaald wordt door de familie van Eerd. Juist niet ... andere sponsoren hebben juist bijgedragen aan de komst van Tom.

tdola

Wie er gaat verlengen lekker afwachten. Persoonlijk hoop ik iig Bouwman en foss.
Een en ander is natuurlijk ook afhankelijk wie er verder beschikbaar/haalbaar is.

Je kan tevreden zijn over een renner, maar krijg je een mogelijkheid voor een verbetering, dan moet je als team daar natuurlijk goed over nadenken.

tendam

'@rahimns
Dat is net zo goed een verhaal, natuurlijk. Het klinkt publicitair ook niet echt lekker als de suikeroom het salaris ophoest. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@tendam nou nee dat kwam tenminste nog uit een interview met Richard Plugge, voor jouw verhaal heb ik nooit een bron gezien.

Edit: was niet Plugge maar Zeeman in een podcast die dat zei.

Laatst gewijzigd
toiletduck

Wat betreft doorselecteren:

Bennett: volgens mij zijn de komende maanden key in de bepaling of hij blijft of niet. Als hij de ruimte krijgt van JV om een goed klassement te rijde in de giro zoals afgesproken, acht ik de kans wel groot dat hij blijft. Alleen als het resultaat dusdanig is dat Bennett in zichzelf wél een kopman voor de toekomst ziet en JV ziet dat minder (bv als hij 7e of zo wordt), zal hij wel vertrekken en elders nog een poging willen wagen. Ik zie trouwens ook nog wel een scenario waarin Bennett na dit seizoen voor 2 jaar verkast om ergens kopman te zijn, om daarna terug te keren als pure knecht voor zijn laatste jaren.

Tolhoek: volgens mij moeten we met hem nog wat geduld hebben. Hij is afgelopen jaar teruggekomen van een ingreep aan zijn liesslagader. Ik zou hem toch zeker een paar maanden geven om zich te bewijzen. Er zou zomaar nog een hoop marge in kunnen zitten.

madeinstars

Als ik de LSRF podcast met Tolhoek hoorde, kreeg ik niet echt het idee dat hij heel goed bij Jumbo past. Wat betreft Bennett vraag ik me ook af wat zijn prijs is en of dat het waard is als je voor hetzelfde geld een wat meer allround knecht kan halen. Als knecht bergop is hij wel helemaal voorbij gestreefd door Kuss en Vingegaard klopt op de deur. Dan zou het misschien beter voor de balans zijn als je nog een type Gesink/Hofstede hebt die je op meerdere terreinen kan inzetten.

Dave87

'@madeinstars:

We moeten het belang van topniveau klimmers niet onderschatten. In echte bergetappes mag je niet maar met 2 of 3 overblijven als Ineos of UAE nog met 5 of 6 man zit.

Van dat niveau klimmers heb je bij TJV al een smallere basis dan bij bijv. Ineos.

Roglic
Kruijswijk
Kuss
Bennett
Vingegaard?
Van Aert?
Oomen?

Bij Ineos rijden er zeker 10 die wat mij betreft bij de top klimmers horen.

Wel degelijk van groot belang om Bennett te houden lijkt mij.

madeinstars

Maar hoevel stel je er realistisch gezien op in de tour? En jumbo heeft bredere ambities dan alleen het rondewerk vergeleken met Ineos. De klimploeg van UAE vind ik minder indrukwekkend dan Jumbo, daar zullen ze de voorsprong wel behouden. Bovendien als je kijkt naar de daadwerkelijke bijdrage van Bennett als knecht bergop de afgelopen jaren, vind ik het niet zo extreem indrukwekkend dat ze hem tegen alle kosten moeten behouden.

Cycling

'@Dave87 JV heeft wel meer klimmers met potentie dan de opsomming van jou, bijv Harper, Foss, Bouwman en Leemreize. Als ze Bouwman, Foss, Gesink en Harper behouden en Fisker - Black overhevelen blijft JV in het hooggebergte sterk genoeg. In UAE hebben we kunnen zien dat de knechten van JV niet onderdoen tov andere teams.

S. Morgenstern

Waarom zou je niet met 'maar' twee of drie renners over mogen blijven, wanneer Ineos er nog met vijf bij zit? Wat is precies het gevaar van zo'n situatie?

Vorig jaar werd er in de voorbereidingskoersen van de Tour heel spannend gedaan over die tussenstandjes in de koers, maar veel meer dan bezigheidstherapie voor de volger was dat niet. Uiteindelijk komt het in de koers toch aan op de verhoudingen tussen de kopmannen, niet op wie er in een groep van twintig of dertig man nog de meeste klimknechten over heeft.

Bennett is mijn favoriete renner, maar voor de ploeg zou bijvoorbeeld het halen van Asgreen in plaats van het verlengen van Bennett een serieuze overweging kunnen zijn. Hoewel dat natuurlijk ook afhankelijk is van Dumoulin, want twee klimmers met toptien niveau verliezen is wellicht teveel van het mooie. Daarvoor kloppen Foss en Vingegaard echt nog lang niet hard genoeg op de deur.

Laatst gewijzigd
Glorious

2022.
Asgreen, Tusveld, Fisher-Black erbij, mocht Tom stoppen Kämna halen.
Allemaal einde contract.

Wynants, Martens weg. Verder iedereen verlengen bij Jumbo die einde contract zijn.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Madeinstars
JV heeft bredere ambities, uch. In het Rondewerk/GT heeft JV een goede ploeg; maar voor de klassiekers moet 't van de toppers komen. Bij de Vlaamse klassiekers heeft JV een te smalle basis.
Dat Ineos het wat minder doet, komt door het wegvallen van de oude toppers Froome en in mindere mate Thomas.
Yates en Bernal moeten dat opvangen en dat kost tijd.
@Dave87
Bennett en Kuss zijn juist de jus tussen de toppers en de ondersteuning. Dus je hebt helemaal gelijk, dat zij Bennett moeten verlengen. Want juist Gesink heeft 't wat lastiger, maar hij bljift met Hofstede, Bouwman en toekomst Vingegaard de ondersteuning tot aan de finale. Ik vind 't grappig, dat er wel gediscutieerd kan worden over 't vertrek van Bennett en Antwan Tolhoek, die juist is geopereerd en probeert terug te komen. Maar de ondersteuning van Wout in 't Vlaamse is prima. Je zag in de T/A hoe belangrijk een goeie knecht is. Want Pogacar had met Davide Formolo de juiste ondersteuning.

Cycling

'@Kelderfan ik kan je niet volgen. Wat heeft de ondersteuning van Van Aert in Tirreno te maken met de ondersteuning van Van Aert in het Vlaamse werk? Niemand beweert dat een goede knecht niet belangrijk is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ik vind het dan weer grappig dat het doorselecteren van Lindeman en Van der Hoorn (prima renners die nog steeds op WT niveau actief zijn) wordt genegeerd en er gedaan wordt alsof er in die kern geen stappen worden gezet, maar er wel steeds wordt gesteigerd wanneer iemand durft te opperen dat renners als De Tier en Tolhoek (ook prima renners) wellicht rijp zijn om door te selecteren.

Laatst gewijzigd
tendam

'@dave87
Je hoeft ook niet de concurrentie met Ineos aan te gaan. Dat is iets dat wordt opgeklopt door de media, maar puur financieel is dat gewoon niet mogelijk. Ineos koopt renners die top-15 rijden in grote rondes en maakt daar knechten van, Jumbo maakt z'n eigen knechten. En uiteindelijk gaat het toch om de kopman. Jumbo is al een paar jaar in de Tour de sterkste ploeg in de breedte, maar ze hebben hem nog niet gewonnen. UAE was verre van de sterkste ploeg maar wonnen wel de Tour.

Yeez

V aert lijkt mij klaar voor de klassiekers. Vd poel leek toch over zijn top. Als hij eerder aangaat lijkt hij te kunnen winnen. Liep in op ewan en stuyven natuurlijk. Maarja... typische msr finale. Op naar belgie!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Snel vergeten deze koers.... in ieder geval weer een podium. Je zou bijna denken dat die zware Tirreno dit jaar toch slachtoffers heeft gemaakt. De grote 3 kon het verschil niet maken dit jaar op de Pogio.

kelderfan

'@Yeez
Wout Van Aert lijkt mij zeker klaar voor de klassiekers; waarbij wel moet worden gezegd, dat P-R op tocht staat.
Hij had zo te zien de snelste sprint, maar hij kon Ewan en Stuyven niet meer bijbenen. Mooi om te zien, dat de toppers het wiel van Van Aert volgenden. Paul Martens krijgt mij een pluim en ook Timo Roosen en Sam Oomen hebben 't goed gedaan met de forcing op de Ciprezza.
@tendam
Je hoeft zeker Ineos niet op alle terreinen te volgen, maar toch wel met de GT's en UWT-rondjes en de Vlaamse klassiekers. Want je hebt met Roglic en Van Aert de beste renners in huis.
Je ziet aan de MSR dat de basis voor de Vlaamse klassiekers te smal is.
Daarom is het noemen van Asgreen niet verkeerd. Want met zo'n renner erbij kun je een stuk verder komen.
Dan bedoel ik meer zeges.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 101 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.