Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 102 ... 454 455
S. Morgenstern

Derde worden in Sanremo is gewoon een mooie uitslag wat mij betreft. Ik denk dat Van Aert genoeg positieve dingen mee kan nemen uit vandaag. Die is klaar voor de Vlaamse klassiekers.

kelderfan

'@rahimns
Waarom zo snel vergeten. Want ik heb strijd gezien en JV heeft zich laten zien met Sam Oomen en Timo Rigter op de Ciprezza. Jos van Emden heb ik in aanloop naar de voorlaaste kiim gezien.

Murcia

De aloude stelling over het winnen van MSR ging ook vandaag weer op. Wout derde en ik denk dat hij daar zeer tevreden mee kan zijn. Hij leek mij vandaag beter dan Matthieu maar de aanwezigheid van Caleb hield hem en de andere topfavorieten in toom. Jasper is een renner die de kans zag en hem greep.
Ondanks het gemiep van Karsten en Jeroen vond ik de ploeg prima rijden, Martens, Oomen op de Cipressa en Timo die Wout nog goed afleverde voor de Poggio. In de ultieme finale was het weer man tegen man.

S. Morgenstern

De basis van de Vlaamse klassiekers werd vandaag toch maar door twee renners (Van Aert en Roosen) vertegenwoordigd? Althans, van de geplande ploeg voor Vlaanderen. Daarvan zatten Teunissen, Dumoulin, Eenkhoorn, Van Hooydonck en Wynants thuis of ergens op een berg. Dat ze desondanks nog een prima ploeg rond Van Aert op konden stellen geeft volgens mij aan dat er geen groot probleem is.

Neem niet weg dat het natuurlijk altijd goed om te kijken of het mogelijk is om iemand van het niveau van Asgreen te halen, maar dan moet je ook over het vertrek van iemand als Bennett kunnen praten. Iedereen houden en dan in plaats van Wynants en Martens zo'n renner halen is niet reëel. De laatste jaren hebben we aan de transfers kunnen zien dat het niet zo werkt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Waarom moet Bennett weg om een renner als Asgreen te halen. Waarom is Tom Dumoulin nu opeens onderdeel van de Vlaamse kern. Juist het opstellen van Tom in die Vlaamse klassiekers geeft aan, dat de basis te smal is.
Wynants moet opeens alle klassiekers rijden; terwijl hij in vorige afleveringen nog werd ontzien, omdat hij niet meer twee van die klassiekers achter elkaar goed is. Dat is de leeftijd, die voor zorgt, dat zij minder snel herstellen.
Maar in deze als afscheidstour wordt gezien.
Als zij Asgreen erbij kunnen halen met een of twee uit 't dev.team moet de selectie toch goed zijn, als Tom blijft wel te verstaan.

S. Morgenstern

Het hoeft niet Bennett te zijn, maar je zult voor het halen van iemand als Asgreen (hoeft niet noodzakelijk hem te zijn) gewoon aan dat soort concessies moeten denken. Denk anders nog eens terug aan een jaar geleden, toen er volop werd gedagdroomd over het halen van Oomen. Ook toen gaf ik steeds aan dat zoiets enkel denkbaar zou zijn wanneer een vergelijkbare renner niet zou verlengen. Die realiteit is niet veranderd.

Dumoulin erbij had het één van de beste selecties gemaakt voor Vlaanderen. Dat geeft aan dat ze op papier een goede groep hebben voor die koersen. Zelfs zonder de tweede en derde man blijkt er de laatste maanden nog een prima groep over te blijven, door een basis die daarmee moeilijk te smal genoemd kan worden.

Wynants hoeft niet alle klassiekers te rijden (vandaag en in Strade bijvoorbeeld afwezig). Ik zou verder ook niet weten waarom het opeens een probleem voor hem zou zijn om in de komende maand zes koersen te rijden. Dat lijkt me in zijn rol als eerste of tweede knecht uitstekend binnen zijn mogelijkheden te liggen. Mocht dat niet zo zijn, dan zijn overigens ook Pfingsten en Van Emden gewoon beschikbaar. Opnieuw, nergens blijkt een te smalle basis te constateren.

veld

Asgreen voor Wijnants en Mohoric voor Martens. Als dumoulin niet terugkomt ergens een goede jonge klimmer zien te vinden.En wat te denken van Simmons?

kelderfan

S.Morgenstern
Het moet toch duidelijk zijn, dat het verlengen voorrang heeft en dat het verlengen van Wout erg lang heeft geduurd.
Dan kan de ploeg niet verder, want alle goede renners liggen dan vast.
Komend seizoen lijkt mij, dat TJV best wel (gezien de belangrijkheid van Wout Van Aert) een renner als Asgreen erbij kan nemen (bugettair). Maar goed het verlengen van de goede renners gaat voor en dan kijken wat mogelijk is.
Want het kan natuurlijk zomaar zijn, dat het een Belgische sub-topper wordt, want Jumbo wil daar uitbreiden.

Dave87

Bijna niet bij te houden waar op te reageren 😂

Waarom ik groot belang hecht aan meerdere topklimmers binnen TJV (dat zijn m.i. niet Gesink, Hofstede etc...) is omdat je met renners als Van Aert en Roglic vaak een leiderstrui aan het verdedigen bent. De aantallen zijn dan wel degelijk van groot belang om op kop te rijden en om andere ploegen te ontmoedigen.

Wout was de sterkste van de grote 3 vandaag. Zeer hoopgevend voor de zwaardere wedstrijden die er aan komen.

S. Morgenstern

Wanneer het halen van Asgreen budgettaire inderdaad mogelijk is zonder dat het ten kosten gaat van het moeten laten gaan van anderen renners, dan is er geen reden om met onderhandelen te wachten tot je klaar bent met het verlengen van alle andere renners.

We hebben echter geen enkele reden om te denken dat dat inderdaad mogelijk is.

Rahim Vlasblom
admin

Waarom zo snel vergeten. Want ik heb strijd gezien en JV heeft zich laten zien met Sam Oomen en Timo Rigter ?? op de Ciprezza. Jos van Emden heb ik in aanloop naar de voorlaatste kiim gezien.

Heeft niets te maken met het rijden van de ploeg en jou aparte conclusie dat je aan deze koers kan zien dat de basis voor de Vlaamse klassiekers te smal is, ze rijden hier toch niet met de volledige ondersteuning van die koersen. Nee, ik vind MSR gewoon geen leuke koers, ik heb nooit echt iets gehad met de wedstrijd.

Rawolf

Toch wel duidelijk dat de ploeg in een wedstrijd als vandaag tekort komt. Van Aert moet veel energie verspillen door op zichzelf te moeten positioneren voor de Poggio, als enige topfavoriet. Dat kan de winst gekost hebben maar we zullen het nooit weten.

Vooraf hadden we t over van Emden, geraakte de Cipressa nieteens over...

En ik ga niet weer 2 bladzijden mierenneuken met morgenstern maar als je vanaf Cipressa praktisch geisoleerd zit (roosen bungelde nog wat achterin) dan is dat te matig voor een kopman als Wout van Aert.

Uitslag is uiteindelijk prima, in San Remo wint niet altijd de sterkste

Laatst gewijzigd
Murcia

Morgenstern heeft een valide punt, het verlengen van sterkhouders kost je veel geld. Wout in het bijzonder maar ook Kuss gaat er natuurlijk flink op vooruit. Mocht je Bennett willen verlengen zal die waarschijnlijk ook meer willen. Steven zit naar verluidt op 1,5 mln nu dus ook daar gaat bij verlenging een hap uit je budget. Dan zijn er twee scenario's mogelijk voor het kaliber versterking waar wij graag op speculeren (mannen die al het een en ander hebben gewonnen en dus een pion voor Wout kunnen zijn maar ook zelf kansen krijgen als leider) A: Meer budget door nieuwe sponsors of verhoging van de bijdrage door de bestaande partners of B: 1 of 2 duurdere renners laten gaan en daardoor salarisruimte creëren.

Rahim Vlasblom
admin

'@Rawolf Roosen was voor de aanvang van de Pogio weer aangesloten en bracht Wout juist in een prima positie (in het wiel van Alaphilippe), Mathieu bv moest van veel verder komen.

Murcia

'@Rawolf
Hoe verklaar je dan die andere topfavoriet uit ons eigen kikkerlandje die met ploegmaat zichzelf moest positioneren en daar veel meer moeite mee had? Wout kreeg volgens mij vlak voor de Poggio nog een boost van Timo en op de vooraf gevreesde Cipressa (Daar zou het volgens sommigen gaan beginnen.) hield Sam hem in de best mogelijke positie.
Niemand van de toppers kon elkaar er af rijden ook niet Julian die lang 5 man had om hem te omringen.

AWestie

WvA hield zich bedeesd tot Oomen of Roosen weer terug kwamen, daarna werd hij mooi naar voren gebracht. Wat dat betreft kwam de hergroepering goed uit.

S. Morgenstern

Roosen houdt Van Aert vlak voor de Poggio nog uit de wind rond positie twintig, waarna Van Aert in pikt bij Asgreen en Van Avermaet om bij de eerste tien aan de Poggio te beginnen.

Wellicht mierenneuken, maar dat soort feiten vind ik wel belangrijk wanneer je de balans op wil maken over de kwaliteit van de ondersteuning. Maar goed, lekker dramatisch stellen dat hij na een paar meter op de Cipressa eigenlijk niemand meer bij zich had die nog iets kon, is natuurlijk veel makkelijker en past beter bij de ingenomen houding..

madeinstars

Ik ben het er wel mee eens dat het vandaag wat magertjes was, maar dat kwam vooral omdat ze zelf tempo gingen maken op de Cipressa, die begreep ik niet zo goed. Wellicht kozen ze ervoor om daar hard door te rijden om aanvallen te voorkomen, zodat aan de kust Jumbo niet op achtervolgen aangewezen was, maar volgens mij was het effect nu niet veel gunstiger.

Maar uiteindelijk begint Van Aert, dankzij Roosen, uitstekend aan de Poggio, inderdaad in tegenstelling tot Van der Poel, en dat is toch het belangrijkste in MSR. De timing van AF was niet in orde, kwamen te vroeg en werden toen door teveel ploegen nog voorbij gereden.

Dat gezegd hebbende zou het natuurlijk ideaal zijn als je nog een man mee de Poggio over krijgt om het tempo hoog te houden. Dat zou een luxe zijn in zo'n beperkte groep, maar als je iemand kan contracteren die zoiets zou kunnen, dan maak je met WvA natuurlijk wel twee keer zo veel kans.

Murcia

Als je klimmetjes zoals de Poggio door de INEOS trein met Ganna als locomotief moet afwerken zit er bij niemand veel meer op en als je dan die kleine woelmuis bij de eerste drie op de top hebt blijft er een patstelling over. Dan blijft er alleen het gokken over en Stuyven zag de opening en pakte hem. Voor bv Lotto Soudal is het veel pijnlijker dat terwijl Caleb top is nu de rest van hun kopmannen het laat afweten.

tdola

Idealiter was er nog een 2e man van tjv bij de groep van 15 geweest, een fitte dumoulin had dat kunnen zijn.
Maar ook dan had ewan mgl te snel geweest. Maar dan had dumoulin mgl kunnen springen naar stuyven.

Alleen Bahrein en ineos hadden 2 man bij de eerste 15, maar als beste resultaat 8e, dus dat houdt ook niet over.
Maar ook deceunick, alpecin, lotto ook maar 1 man daar.
Edit bora ook met 2 maar heb ze niet zien werken voor sagan.

T afhaken van teunissen en dumoulin voor deze en Vlaamse klassiekers is gewoon zonde dit seizoen.
Volgend seizoen zal er ongetwijfeld gekeken worden voor extra ondersteuning in deze klassiekers, maar alles moet natuurlijk binnen budget passen.

Laatst gewijzigd
veld

'@murcia verlengen van Kruiswijk die op 1,5 zit zal budgettair eerder wat ruimte geven; daar kan dunkt mij namelijk wel wat van af.

Murcia

'@veld
Logisch gesproken wel gezien de leeftijd van Steven en het feit dat zijn positie binnen de ploeg is veranderd sinds hij voor de laatste keer bijtekende maar vergis je niet een renner met de kwaliteiten van Steven is voor een behoorlijk aantal ploegen zeer aantrekkelijk dus is het maar de vraag of een verlaagde aanbieding hem niet naar een beter betalende rivaal doet vertrekken. Ik denk echter dat zo een overstap voor hem alleen maar kan als superknecht en dat Jumbo Visma hem nog steeds ziet als meer dan dat. Verder is ook hij een honkvast type, hij weet wat hij aan de mensen binnen de ploeg heeft en voelt zich er thuis. Ik dacht dat hij ergens de afgelopen week zich ook liet ontvallen er wel uit te komen met de ploeg maar ik kan mij vergissen.

madeinstars

Ik denk niet dat Kruijswijk bij een andere ploeg ook 1,5 kan verdienen, daarvoor wint hij gewoon veel te weinig.

AWestie

Ik kan me ook zo'n uitspraak van Steven herinneren, maar heb de link daar naar nog niet gevonden. Punt bij hem is inderdaad dat er vast wel een team is die iets meer biedt, maar Steven heeft al vaak laten merken geen andere omgeving nodig te hebben. Dat was anders bij bijvoorbeeld Mollema of LtD.

madeinstars

Uiteindelijk is het ook nog wel erg vroeg om te speculeren over transfers. Er kan nog een hoop gebeuren dit jaar. Er gaan er een aantal zich ontwikkelen en er zullen er een paar stil blijven staan, misschien krijg je te maken met blessures en dan zit je nog met de grote vraagtekens Dumoulin en Groenewegen.

1 2 ... 102 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.