Vandaag was trouwens ook een grappig voorbeeld dat meer mannen vooraan helemaal niet hoeft te werken. Ineos, Bora, Bahrein hadden alledrie in de finale een tactiek waar niks van te breien was met mannetjes meer, en Alpecin en TJV hadden atypische timing om iemand vooraan te hebben. Alleen DQS en AG2RCitroën waren vooraan wanneer het echt moest. Gekke koers blijft het.
[QUOTE=madeinstars]
Als ik de LSRF podcast met Tolhoek hoorde, kreeg ik niet echt het idee dat hij heel goed bij Jumbo past. [/QUOTE]
Waar baseer je dat op. Denk juist dat hij nu prima daar zit. Heeft met Hofstede en Oomen zijn beste vrienden erbij en heeft nu de tijd om zich verder te ontwikkelen. Denk dat hij diep van binnen weet dat hij geen klassementsrenner gaat worden.
'@Rawolf
Quote: "Toch wel duidelijk dat de ploeg in een wedstrijd als vandaag tekort komt. Van Aert moet veel energie verspillen door op zichzelf te moeten positioneren voor de Poggio, als enige topfavoriet. Dat kan de winst gekost hebben maar we zullen het nooit weten."
Helemaal eens, want na de Ciprezza zout Wout geisoleerd volgens plan DCQS. Op de Ciprezza deed JV 't goed om samen met Ineos de boel op een lint te trekken om de sprinters eraf te krijgen. JV kwam hier een mannetje te kort, want Sam (die is op de weg terug) had erbij moeten zijn op de Poggio. Want nu zat Wout in de tang en dat Mathieu geen mannetje meer had komt ook, dat die nog geen WT is en nog moet groeien.
En wat Tom betreft, die is helaas niet zo explosief; daarvoor zijn op de Poggio renners als Oomen, Kuss en Bennett meer op hun plaats. Dat heeft de winst gekost, want Wout was 't sterkst van de drie grote mannen.
'@Kelderfan AUB DCQS had helemaal geen plan om Van Aert te isoleren. JV heeft ervoor gekozen om tempo te maken op de Cipressa en 2 renners op te offeren. Bij het begin van de Poggio was Van Aert niet alleen. Hij werd perfect gebracht door Roosen. Oftewel het verhaal dat hij zich zelf moest positioneren klopt niet. INeos trok het niet op een lint op de Cipressa, maar op de Poggio. Dat deed JV. Waar jij vandaan haalt dat DCQS iets gedaan heeft om Van Aert en/of Van der Poel het moeilijk te maken heb ik niet gezien. M.u.v. de laatste km voor de top van de Poggio heb ik geen plan van DCQS gezien.
'@harryjohan71
Dat Roosen nog terug kon komen, kwam doordat 't stilviel, nadat Ineos zijn trein had opgesuppeerd en er geen andere ploegen wilde overnemen. Trouwens Ineos met Ganna nam over van JV ook op de Ciprezza. Want Sam Oomen heeft 't niet geklaard tot aan de top. En in de snelle afdaling van de Ciprezza viel 't peloton in stukken met veel Ineos mannen in de 1e. groep, waaronder ook Van Baarle.
Reeds op die drie puisten voor de Ciprezza was DCQS 't team wat 't voortouw heeft genomen, maar door de lekke band van Bennett gingen zij van kopaf. En het terugbrengen van Bennett heeft hun plannen getorpedeerd.
@rahimns
Omdat 't niet jouw favoriete koers, moet 't stoppen?
'@Kelderfan De laatste meters van de Cipressa kan geen enkele renner op kop blijven rijden zonder dat er andere ploegen over heen komen. Het doel was om Van Aert in een goede positie over de top van de Cipressa te krijgen. Dit is gelukt. Het valt altijd in stukken in de afdaling van de Cipressa. Vandaar dat Oomen op kop reed van de Cipressa, zodat de groep niet te groot is en Van Aert van voren zit. Prima gezien van JV. Dat DCQS door 1 lekke band hun hele plan in duigen laat vallen, zoals jij het zegt was het niet een erg sterk plan. Geen enkele ploeg wou/kon de favorieten in de problemen brengen en ook geen enkele ploeg heeft het geprobeerd.
Tolhoek moest wel later beginnen door corona en herstel na zijn operatie dus zo vreemd is zijn wat latere debuut niet volgens mij. Verder is het simpel, Steven heeft de beste kansen op een mooie AK notering door de beste tijdrit van de drie kopmannen in de benen te hebben en ik hoop dat Kuss een ritzege kan pakken. Etappe 3 heeft een mooie slotklim daarvoor in de aanbieding. En eigenlijk geldt voor George hetzelfde. Kunnen ze de trend voortzetten om in elke World Tour rittenkoers tenminste 1 etappe binnen te halen, dan is voor mij het al een geslaagde ronde.
'@Rahimns betreft Tolhoek
Quote: Heeft met Hofstede en Oomen zijn beste vrienden erbij.
Hoe kom je daarbij?
Is dat je eigen interpretatie ?
Ik heb er nog nooit van gehoord dat dit zijn beste vrienden zijn.
Tolhoek zal nooit geen klassementsrenner worden.
Daarvoor komt hij behalve het klimmen op veel andere vlakken tekort.
Zelfs het klimmen lukte vorig jaar niet in de Giro maar dat kon misschien komen door zijn blessure.
Tolhoek (alleen op de klim) zal samen met Gesink, Harper en Bouwman de knecht van dienst zijn voor de kopmannen Kruiswijk, Kuss en Bennett.
Ik denk dat na de ITT op de 2e dag er nog maar 1 kopman over is nl Kruijswijk.
Het is trouwens wel een hele zware jubileum koers deze 100ste uitvoering van de Volta Catalunya.
Ik hoop dat TJV in deze mooie koers aanvallend rijdt en daardoor hopelijk resulterend in 1 etappeoverwinning en een goed AK (plek 1-7).
'@harryjohan71
Een lekke band, dat lijkt mij sterk, maar in deze was 't op een belangrijk punt in de race, want op die drie pukkels (Berta) wordt 't peloton in gang geschoten (daarom heeft @rahimns een beetje gelijk, dat die koers met 100 km kan worden ingekort) Dus moest DCQS mannetjes opsouperen om Bennett terug te brengen. Denk daarbij aan Roglic, die niet meer terug kon worden gebracht! O.a. de genoemde Asgreen moest zich laten afzakken. Wout moest ook een keer teruggebracht worden, maar dat was gelukkig eerder in koers.
@Glorious
Je hebt een punt, want ja Wout zegt ook, dat hij een foutje heeft gemaakt, door niet op Stuyven te reageren; maar ja dan had Mathieu gezegd: "Dank je wel Wouttie". Maar met Roglic erbij zou 't er zeker beter uitzien.
'@Kelderfan De situatie in Paris-Nice en San Remo qua lekke band met elkaar vergelijken is echt appels met peren vergelijken. Ik hoop dat je dit zelf ook door hebt. Sam Bennett reed achter volgwagens terug! Bovendien reed het peloton relatief langzaam in San Remo zoals volgens mij door jou zelfs eerder aangegeven.
'@ Fanny: nee, dat heeft Rahimns niet zelf verzonnen. Het is onder Jumbo volgers zo algemeen bekend dat een bron eigenlijk niet nodig is, maar als je het van Tolhoek zelf wil horen moet je de podcast van Laurens ten Dam maar luisteren.
Paar kleine aanwijzingen: ze wonen samen in hetzelfde huis in Spanje, en gaan ook al een paar jaar samen op vakantie na het seizoen.
Verder klopt de info die rahimns hier geeft over het algemeen behoorlijk goed, dus waar je neiging om alles wat hij zegt in twijfel te trekken vandaan komt is me een raadsel.
'@Murcia en @ Rahimns
Ok, dat wist ik niet, vandaar dat ik mij afvroeg hoe je erbij kwam @Rahimns. Dank 😊👌
@Napoleon
Ga lekker ergens anders lopen zeuren joh,
Dit kan @rahimns echt wel zelf aan.
Daarbij geef ik hem ook wel eens gelijk met mijn berichten.
Ik heb helemaal niet de neiging wat @Rahims zegt in (altijd) in twijfel te trekken.
Voor jou een raadsel voor mij een weet.
Je kunt ook normaal reageren zoals @Rahimns doet.
'@Kelderfan
Mmm Bennett. Ik weet het niet met een ITT. Zal denk ik niet bij de eerste 20 aankomende zitten in de Volta Catalunya.
Maar goed hij heeft een keer heel goed gereden in ik dacht de Tour of California.
Hij zal het echt moeten hebben van een uitstekende bergetappe waar zijn concurrenten steken laten vallen.
Ik vond hem tot nu toe nog niet echt top.
Wel goed gestart in zijn thuisland maar ja, daar was duidelijk minder tegenstand.
Ik ben benieuwd of hij echt volledig hersteld is van zijn problemen in de zij (rib).
Hij zal het dit jaar nmm moeten laten zien bij TJV als een van de kopmannen wil blijven.
Ik zie hem eigenlijk wel een keer vertrekken naar Bike Exchange als Roglic en Kruiswijk de komende jaren blijven, zeker als Dumoulin terugkeert.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.