Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 110 ... 454 455
Yeez

'@pelicek een paar conclusies na vandaag: je praat ontzettend veel onzin. doe dat maar ergens anders. Dankjewel

Pelicek

Goh, wat een extreem voorspelbare reactie weer. Kan je ook nog inhoudelijk reageren of ga je gewoon zoals altijd weer lekker uit de hoogte doen met je arrogante en betweterige opmerkingen?

S. Morgenstern

BestePelle, ben je werkelijk uit op inhoudelijke reacties? Doe ik ook met liefde hoor, je zegt het maar.

Laatst gewijzigd
Poeksel

":Kooij is niet het toptalent wat mensen naar aanleiding van zijn resultaten vorig jaar in hem zagen."

Hij is 19. Wat verwacht jij qua prestaties van een renner van 19, Pelicek?

Yeez

'@pelicek hoe kun je kooij afschrijven als toptalent? Die gast is 19 en moest niet eens zelf sprinten vandaag. Hij moest de sprint aantrekken voor Dekker, die nergens te bekennen was. Hoe kun je daar zo’n jongen op afrekenen.

En als je een nieuw account hebt aangemaakt om hier stoer te doen kun je dat beter gewoon zeggen

kelderfan

'@S.Morgenstern
Jij en liefde of heb je ook in de sterren gekeken.😎
Het is gelukkig niet al te erg, want Dekker heeft 't team thuisgebracht en het is voor Kooij een ontdekkingsreis.

Pelicek

De echte toptalenten presteren direct zodra ze doorstromen naar het hoogste niveau. Ik noem een Vansevenant, Pidcock, Jorgensen, Simmons, Carlos Rodriguez, Stewart.

Gezien de prestaties bij de beloften van Kooij mag je echt wel verwachten dat hij direct voor de winst meedoet in koersen als Samyn en Brugge-De Panne. En in de Omloop had ik hem ook wel op zijn minst in het voorste peloton verwacht.
En ik voel de standaardreacties over dat ik veel te hoge verwachten heb al weer aankomen dus die hoeven jullie niet te maken. Het is 2021, de jeugd is aan alle kanten aan het doorbreken en de wielerwereld op zijn kop aan het zetten, maar de jonge renners van Jumbo blijven nog behoorlijk achter bij die trend.

S. Morgenstern

Liefde voor inhoudelijk reacties kan toch geen verrassing zijn. Ik voel er alleen niet direct wat voor om daar richting Pelle energie aan te besteden. Één van de weinige hier die ik niet serieus kan nemen.

Yeez

'@pelicek heb je nu echt een nieuw account aangemaakt om weer stoer te komen doen? Goh wat ben je dan een loser. Je eigen ploeg presteert niet, dus ga je op een slechte dag van een ander teren....

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: Jan Boven; "We mikten toch wel op een betere uitslag, maar sommigen jongens zijn net terug van een hoogtestage en misten vandaag misschien wat koershardheid.”
Dat is nu precies, wat ik steeds weer probeer duidelijk te maken.

Yeez

'@kelderfan gauw solliciteren voor een plek in de begeleiding

Pelicek

Zucht, laat ook maar weer. Ik had het kunnen weten. Blijft leuk hoe dezelfde poppetjes al jaren dezelfde act opvoeren zonder dat ze het zelf vermoeiend vinden worden. Ik zal jullie verder niet meer lastig vallen bij jullie al jaren durende freakshow hier in dit forum en in stilte lachen en genieten. Fijne avond nog!

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ja, dat is een nadeel van die hoogtestages. Zeker in zo'n eerste eendagskoers direct erna. De voordelen zijn echter ook wel duidelijk lijkt me.

S. Morgenstern

Dat was Snel Peli! Het ga je goed.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Pelicek je noemt wat namen van renners waarvan de resultaten ook wat uit een lopen, de meeste ook al wat ouder zijn dan Kooij. Dekker heeft toch voor deze koers ook al prima resultaten gereden dus ik begrijp je opmerkingen niet. Wie Jorgensen is weet ik al helemaal niet. Ook bij het jou geliefde DSM presteren sommige talenten wisselvallig. Ik vind het allemaal wat kort door de bocht. Natuurlijk mag jij je mening hebben maar als je wat tegengas krijgt omdat men het niet met je eens is hoef je natuurlijk ook weer niet zo te reageren. Jij geniet van het 'falen' van TJV, ik geniet van hun prestaties en daar zullen ook best teleurstellingen tussen zitten, maar ik zou me nooit zo laten kennen als het over Team DSM gaat.

Murcia

'@Pelicek
Kritiek is geen probleem, ik baalde zelf vandaag over met name Vlaanderen en heb ook bij de anderen hier niemand gezien die een heel blik excuses open trekt over de Panne en in Catalonie waren Kruijswijk en Bennett gewoon niet goed nu. Maar om dan meteen maar te roepen dat Kooij al teveel omhoog is geschreven en dat Kuss maar moet stoppen als klassementsrenner enz. lijkt meer te wijzen op een moment afwachten om de ploeg en individuele renners af te branden dan een oprechte beschouwing over wat er misging in deze koersen en waar dat aan ligt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tom Dumoulin is weer in teamkleding op de fiets gesignaleerd, een rondje aan het rijden met Laurens Ten Dam en Sam Oomen.

kelderfan

'@S.Morgenstern
De voordelen van de hoogtestages zijn duidelijk en passen goed in 't beleid. Alleen het moet toch inmiddels duidelijk zijn, dat er meerdere renners zijn bij TJV die wedstrijdritme en hardheid nodig hebben om verder te komen met hun vorm.
Door dat gemis aan wedstrijden krijg je van die dagen, dat 't niet goed gaat; dat kun je voorkomen, door wat meer voorbereidingskoersen in te bouwen. Dat je daarvoor een renner meer nodig hebt, moet toch geen probleem zijn voor dit team.

kelderfan

'@rahimns
Je maakt de dag weer goed. Fijn dat Tom Dumoulin weer op de fiets is gestapt.

S. Morgenstern

Ze kiezen dus voor hoogtestages in plaats van voorbereidingskoersen. Die keuze heeft zich wel uitbetaald toch? De ploeg heeft zich over de breedte heel goed ontwikkeld de afgelopen jaren (hoewel 3e, 4e en 5e in de ploegenklassementen volgens een enkeling schrijnend slecht is). De ingeslagen weg, met hoogtestages voor heel veel renners, lijkt me daarmee aardig geslaagd. Dat er dan af en toe zo'n mindere dag tussen zit lijkt me wel iets om mee te kunnen leven.

Kiezen voor voorbereidingskoersen betekent dat je dit soort dagen wellicht minder hebt, maar tegelijkertijd kun je dan een veel kleiner deel van je renners de in jouw ogen optimale voorbereiding geven voor de koersen waar het uiteindelijk om gaat. Wanneer je niet zomaar de beste renners overal vandaan kunt kopen, zul je het van dat soort keuzes moeten hebben.

Het eerder aangehaalde verhaal van Leemreize is wat dat betreft wel aardig om te lezen. Geeft je ook een aardig beeld van de kosten die zo'n professioneel aangepakte hoogtestage met zich mee moet brengen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Bij het team moeten ze Kuss toch maar eens op het hart drukken zich een beetje in te houden, in plaats van vanaf kilometer 1 op alle aanvallen te reageren. Dat is zijn grootste zwakte tot nu toe. Kruijswijk was in Parijs-Nice ook al niet heel overtuigend bergop. Daar moet zeker een paar procent bij. Ik ben heel benieuwd of dat nog gaat lukken. Eigenlijk vind ik Bennett nog de grootste tegenvaller, aangezien die toch al een beetje in vorm zou moeten komen richting Giro.

Dat Jumbo er met Vingegaard een winnaar bij heeft dit jaar is wel een heel aangename verrassing. Die blijkt toch wel een neusje voor het doel te hebben.

Yeez

Al wordt het wel spannend of de ploeg de laatste dagen in Bartali kan controleren. Het gaat daar altijd op en af en hij kan niet overal op reageren, want dan zal er naar hem worden gekeken. Hopelijk kan hij dit rondje binnenhalen, want hij lijkt de sterkste.

mooiman

Oef, tegenvallend resultaat wel in Catalonië gezien de uitgesproken ambities, met name van Kruijswijk. Beetje onbegrijpelijk ook dat hij zelfs niet met troep Almeida mee kan

kelderfan

Jammer @S.Morgernstern want je kunt of wil het niet begrijpen. Het is toch duidelijk, dat Kruijswijk & Bennett het niet goed hebben gedaan als 't bergop. Dan kun je afdoen met een mindere dag, maar je kunt ook inzien, dat er wedstrijdritme/hardheid ontbreekt. Natuurlijk kosten die hoogtestages veel geld; maar als Wynants er naar toe kunt sturen, dan is een renner extra niet mogelijk. Tel uit je winst.

YogiBear

'@madeinstars Het is nog anderhalve maand tot de start van de Giro. Of Bennett straks in vorm gaat zijn, geen idee. Of hij achterloopt op waar hij zou moet zijn, geen idee. Dat hij nog niet in vorm moet zijn, of in die richting moet gaan, is volgens mij wel logisch.

1 2 ... 110 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.