Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 109 ... 454 455
Yeez

Moet Maarten Wynants nu doorgaan of niet ;)

madeinstars

Zo'n discussie met Skedel is echt typisch voor veel discussie op dit forum... Zelf totaal onrealistische verwachtingen heb voor een renner in een bepaalde koers en vervolgens dan teleurgesteld zijn dat een renner niet aan die onrealistische verwachtingen voldoet en op het forum gaan klagen dat het wel wat tegen valt. Echt bizar.

kelderfan

'@Yeez
Ja zeker, Maarten Wynants moet afscheid kunnen nemen op de juiste wijze; dus inclusief Parijs-Roubaix en met natuurlijk Mike Teunissen, want die is als enige blij met 't uitstel van deze belangrijke koers.😉

S. Morgenstern

https://sporza.be/nl/2021/03/24/david-dekker-als-je-sam-bennett-klopt-is-de-kans-groot-dat-je~1616586520197/

kelderfan

'@S.Morgenstern
Ja hij is ouder en wijzer; kruid droog houden en dan was dat filmpje toch misleidend met Dekker en Kooij in zijn wiel.
Maar goed zij moeten wel kunnen als 't op dekant gaat.

Stoempie

Bizar? Ik lees Skedel z'n reacties en vind het een heel normale discussie. Snap niet waarom je je zo druk lijkt te maken, Madeinstairs

kelderfan

'@Michiel De Rooij
In de sterren zie je meer gebeuren; het is toch leuk als je druk kan maken om niks.
Maar DCQS en JV hebben de handen ineen geslagen om de vluchters met een paar SEG-mannen terug te halen in Catalunya wel te verstaan. Hup Steven & Go, go Sepp.

$kedel

Ik ben ook helemaal niet teleurgesteld en ga zeker niet over Kuss klagen:)
Ik ben wel fan van zijn instelling en daar komen voorzichtige verwachtingen bij. Ik ben er gewoon van overtuigt dat hij beter kan qua inhoud en gezien zijn verbeteringen de laatste jaren maar denk dat hij nog niet maximaal geschaafd heeft aan zijn tijdrit.

Laatst gewijzigd
Murcia

Vingegaard in de Settimana, Klasse!!

wieler4live

Die gaat nog meer winnen dit jaar

Fanny

Ik helemaal niets van de tactiek van de ploegleiders van TJV om op kop te rijden om de niets zeggende vluchters terug te halen.
Lekker over laten aan de leider DQS, Bora en het sterrenensemble van Ineos en zelf zo goed mogelijk de benen sparen voor de daadwerkelijk klim van vandaag maar vooral voor de komenfde dagen wanneer het echt nodig is om op kop te rijden voor de kopmannen.
Wat dat betreft ben ik het eens met Tom Dumoulin die zei "waarom rijden wij als ploeg achter niets zeggende vluchters aan terwijl andere ploeg(en) er meer belang in hebben die in de top 3 staan.
De mannen van DQS en Ineos en Bora varen er wel bij dat TJV meedoet.

S. Morgenstern

Ploegen van kanshebbers die iemand mee op kop zetten, hebben iets aan elkaar, dat is geen eenrichtingsverkeer. Jumbo is een ploeg die regelmatig kanshebbers heeft, vandaag hebben ze ook belangen wat dat betreft en zullen dus regelmatig mannen mee op kop zetten. Maakt toch ook weinig uit wanneer Bouwman of Gesink hier vandaag wat kopwerk doen? Wat is een goede reden om die tactiek niet te begrijpen?

Laatst gewijzigd
tendam

Ze zetten iemand op kop toen de voorsprong 12 min was. Lijkt me niet zo gek.

Yeez

Tolhoek alweer ijzersterk na zijn operatie. Zit bij de laatste 25 man

$kedel

Lol. Kroon denkt dat Yates een betere finisher is dan Kuss:)
-Kuss toch gebroken :p

Kruijswijk helaas nergens te zien.

Laatst gewijzigd
Glorious

Na van aert en roglic is het toch erg teleurstellend. Vingegaard leuk hoor maar teleurstellend jumbo.

Yeez

'@glorious rustig aan haha Je raakt te verwend. Elke ploeg heeft een paar speerpunten en knechten. Bovendien mis je Groenewegen dumoulin en teunissen. Ik denk dat iedereen aardig op niveau is, maar vallen kruijswijk en bennett vooral tegen vandaag.

Tolhoek trouwens bijster goed na zijn operatie. En hoe Kuss toch altijd zo legendarisch instort als hij moet afhaken is mij een raadsel.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kuss op zijn Kusss. Kruijswijk en Bennett totaal niet op niveau. Verrassend na zo'n goede tijdrit, hoewel dit bij Kruijswijk wel vaker zo was in de eerste echte bergrit na een tijdrit. Tolhoek heel netjes alweer, was de eerste dag ook al te zien.

Morgen lekker aanvallen.

Laatst gewijzigd
Murcia

Bij de Panne was de ploeg gewoon niet goed, Die beurt van Pascal is zinloos als je kopmannen in de bochten niet bij de eerste 15 zitten. Zullen waarschijnlijk niet de benen hebben gehad. In Catalonie jammer dat Sepp weer dat typische breek momentje heeft, hij zat waarschijnlijk al aan zijn max in het wiel van Yates. Steven moet er gewoon te vroeg af, de tijdrit is goed maar bergop zal er wat bij moeten al zal het kunnen reageren op de echte punchers er nooit inzitten. Tolhoek? dan als locomotief wel goed.

Yeez

Wat morgenstern zegt.

Verder over De Panne: dat leek nergens naar. Kooij moest constant kijken waar Dekker zat. Die leek niet bij machte om op te schuiven. Hopelijk draaien ze het voortaan om.

Laatst gewijzigd
$kedel

Jammer dat er niet meer te halen was in de Panne maar dat deelnemersveld is niet niks.
Dekker zat een beetje te ver om nog mee te kunnen doen en leek ook niet heel veel meer over te hebben maar ik heb weinig teleurstellends gezien.

Heeft Kruijswijk nog pech gehad misschien? Die leek toch aardig in vorm gezien zijn tijdrit.

AWestie

Van de drie koersen vandaag 1 winnen, een met op papier sterke trein in de soep rijden en eentje met gemengde gevoelens voor de klimmers in het team. Had meer kunnen zijn, jammer.

kelderfan

Ja zeker niet goed, maar Kruijswijk en ook Kuss hebben wedstrijdritme nodig om beter te worden, want alleen met hoogtestage kom je er niet.
Ik dacht Steven met verlenging moet toch een boost krijgen, maar helaas ik had mis met misschien de beste klimploeg.
Gelukkig is Tolhoek op de weg terug en heeft Vingegaard toch nog voor een zege gezorgd.
Maar wie weet waar Dekker en Kooij zijn gebleven in 't geweld van DCQS?

Pelicek

Nou, een paar conclusies tot zo ver in het seizoen:

- Vingegaard ontwikkeld zich uitstekend, als één van de enigen..
- Kuss is geen klassementsrenner en zal dat ook nooit worden. Gewoon lekker mee ophouden en hem inzetten als luxeknecht en man voor de etappezeges.
- Kooij is niet het toptalent wat mensen naar aanleiding van zijn resultaten vorig jaar in hem zagen.
- In vrijwel elke koers die tot nu toe is gereden is gebleken dat de ploeg in de breedte echt schrijnend zwak. Roglic en van Aert zijn absolute wereldtop, maar voor de rest is het echt topploeg onwaardig. Er moet hoognodig een grote schoonmaak plaatsvinden, en dat maakt de verlengingen van met name Gesink en van Emden echt onbegrijpelijk in mijn ogen. Dat zijn nou bij uitstek renners die ver over hun top zijn en je prima kan vervangen door jonge talenten. Van die onzin over 'cultuurbewakers' krijg ik ook de kriebels. Als mensen over voetballers zeggen dat ze zo goed liggen in kleedkamer weet je eigenlijk al direct dat ze er geen klote van kunnen.

Tot slot, ik zat eens dat interview met Leemreize te lezen op IDL en onderaan stond zijn wedstrijdprogramma. Als je alles optelt kom je tot slechts 43 koersdagen. Dat kan toch niet joh..? Ze zijn de laatste paar jaar echt steeds meer doorgeslagen in de balans tussen trainingskampen en wedstrijden. Er worden veel te weinig koersen gereden, en de talenten die ze hebben kunnen ook veel te weinig voor eigen kans rijden.

S. Morgenstern

Wow... Twee gelijktijdige teleurstellende koersen en het is meteen tijd voor doorgeslagen conclusies! Het was blijkbaar lang gefrustreerd wachten op een kansje.. SnelleNieuweNick...

Laatst gewijzigd
1 2 ... 109 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.