Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 108 ... 454 455
$kedel

'@Yeez

Ja hij probeert zich wel neutraal op te stellen maar dit mislukt totaal aangezien er alleen maar wappies aan het woord komen.

@madeinstars
Van Kuss verwacht ik dan ook een stuk meer dan van Hindlay.
Ik zie Kuss wel als een iets explosievere renner en dan zou 18,5km met wat klimmetjes toch wel ideaal moeten zijn.
Niet dat ik hier een top 10 had verwacht hoor maar zo rond Bouwman/Gesink had ik niet heel gek gevonden.

Ik ben dan ook niet neutraal want ik heb mijn hele Toto account(klein bier) op de overwinning en top 3 van Sepp Kuss gezet.
Go Sepp!

Laatst gewijzigd
tendam

'@skedel
Maar Kuss kon voorheen absoluut niet tijdrijden... dus waar haal je dat idee vandaan? Deze uitslag valt juist heel erg mee. Winnen zal hij de ronde niet, of hij moet echt veruit de beste klimmer zijn, maar top-5 zit er misschien wel in.

$kedel

'@tendam

Net zoals een Adam Yates absoluut niet kan tijdrijden maar de man in vorm op een geschikt parcours kan een heel eind komen. Daarnaast is plek 15-20 toch niet buitengewoon
We zullen zien. Ik zie hem wel winnen als hij mag aanvallen in de bergen.

tendam

Adam Yates heeft best wat aardige uitslagen in tijdritten. Kuss helemaal niet, de top-20 zou voor hem echt heel verrassend zijn geweest.

$kedel

Klopt maar zo heeft Yates ook ooit een eerste resultaat gereden als mindere tijdrijder.

S. Morgenstern

Yates heeft altijd al een redelijke tijdrit in de benen gehad. Wordt in zijn eerste seizoen als 22 jarige al eens 21ste in een korte tijdrit in de Vuelta. Yates is ook explosiever dan Kuss en veel minder een pure klimmer.

Yeez

Bennett werd in 2017 ook 4e in een itt voor Ganna en Schachmann ;)

xistnc

'@Skedel
Hoe kom je bij die paar klimmetjes? Dat is nogal overdreven, als je het het profiel erbij pakt. Misschien in totaal 150-200 hoogtemeters over 19 kilometer. Een hooguit wat glooiend en op sommige plekken nogal bochtig parkoers. Absoluut niet geschikt voor Kuss, die hier desondanks zijn beste tijdrit ooit rijdt.

$kedel

Dat zijn toch ook letterlijk klimmetjes;p waarmee ik hem ook slechts 20-25 seconden sneller had ingeschat
Het kan inderdaad stukken beter op zijn maat.

Beetje laat maar blijkbaar heeft Kuss zijn intrede gedaan bij de Cyclingmole previewshow:
https://www.youtube.com/watch?v=qH6n-2s8JRA

Laatst gewijzigd
Yeez

'@skedel dat is geen reeële verwachting denk ik

xistnc

Met 25s sneller zou hij 16e zijn geweest. Je kunt toch niet menen dat je dat een realistische uitslag voor hem vindt?

$kedel

Blijkbaar :)
Ik zie hem in elk geval nog wel verbeteren de komende jaren.

Yeez

De komende jaren is wat anders dan dat je hem nu vindt tegenvallen

$kedel

Ik zou als jumbo toch alvast maar zo'n gepersonaliseerd tijdritstuurtje bestellen in ieder geval xD

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat is iets waarvan ik ook totaal niet snap waarom dat zo lang moeten duren. Hirschi heeft er bijvoorbeeld al eentje bij uae

hartstikkebedankt

Jumbo rijdt in principe voor David Dekker vandaag neem ik aan?

Cycling

+

Yeez

'@hartstikkebedankt ik hoop persoonlijk, dat wanneer zowel Dekker als Kooij er nog bij zitten op het laatst, ze voor Kooij gaan. Die is intrinsiek sneller dan Dekker, maar veel zal afhangen van het koersverloop. Ik heb ook geen idee of er genoeg wind staat (en de goede kant op) voor waaiers?

S. Morgenstern

Dekker heeft het meest laten zien om in zo'n veld uitgespeeld te worden, dus lijkt het me logisch om vandaag in een sprint voor hem te rijden.

Yeez

*veel zal afhangen van het koersverloop*

S. Morgenstern

Ja, dat is altijd zo. Neemt niet weg dat ze hier een plan zullen hebben mocht het een sprint worden en dan lijkt het me logisch om daarvoor de sprinter die in een WT-koers een puntentrui won (en straks in de Giro de sprinter zal zijn) als uitgangspunt te nemen.

Yeez

'@morgenstern als het een klassieke massasprint wordt zoals in 2019 hoop ik (misschien tegen beter weten in) van niet ;)

tendam

Ik neem aan dat ze zelf wel weten wie de snelste is? Ze hebben met elkaar getraind en tegen elkaar gekoerst. Als buitenstaander zou ik zeggen: na een makkelijke koers Kooij, na een zware koers Dekker.

Rawolf

Dekker staat al wel wat verder in zijn ontwikkeling. Hij is hier voor een resultaat, Kooij is hier om te leren.

kelderfan

Helemaal correct @tendam. Maar @Yeez heeft een punt, dat Kooij intrinsiek sneller is. Dekker is wel een paar jaar ouder en is een machtsprinter zoals Bol. Met mogelijke waaiers komt Dekker echt wel in beeld.

1 2 ... 108 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.