Weer een rit minder voor Dylan Groenewegen, want rondom Keulen gaat wederom niet door.
@madeinstars
Nu Steven Kruijswijk zo hoog in 't klassement staat, moet TJV welzeker aan de bak.
Ik hoop op dezelfde manier van aanpak als vorig seizoen in de Tour de L'Ain en de Critérium du Dauphiné en dat alleen voor de exposure. Ineos is sterk, maar TJV heeft misschien wel de betere klimploeg.
'@harryjohan71
Denk even aan de discussie rondom Wout Van Aert en zijn ondersteuning.
Maar het is goed, dat JV eerst bezig is om de contracten te verlengen.
Onduidelijk is bijv. het aanblijven van Tom Dumoulin.
@S.Morgenstern
Dat is onzin, omdat ook Steven Kruijswijk een goede klassementsrijder is en Sepp Kuss er aankomt.
Hij zegt nu zelf, dat hij nog beter kan. Hij heeft wedstrijden nodig om hardheid op te doen en natuurlijk ook wedstrijdritme.
Waarom zou Jumbo in hemelsnaam op kop rijden morgen? Ze hebben niet de leiderstrui, niet de uitgesproken favoriet voor de etappe en niet de uitgesproken favoriet voor het algemeen klassement. DQS en Ineos mogen het werk opknappen en gaan dat zeker doen. Morgen is niet echt een etappe om al aan te vallen, daar leent zo'n unopuerto-ritje zich niet voor. Lekker in het wiel blijven en wie van de drie kan, moet meeschuiven met aanvallen in de laatste kilometers. Als dan alles meezit en de vorm van de dag is goed, denk ik dat Kuss op 2200 meter de meeste kans maakt.
Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid morgen bij INEOS en DQS, wat ook in het voordeel spreekt voor iemand als Kruiswijk is dat Almeida niet echt houdt van tempo snokken behalve als hij in een groepje de streep ruikt. Dus zal DQS ook kiezen voor een regelmatig tempo naar boven. De onvermijdelijke aanval van Yates zou de gelegenheid kunnen bieden aan Sepp om mee te gaan voor in eerste instantie de ritzege terwijl Steven omringd kan worden door de rest van de ploeg. En misschien zou ipv Sepp ook George wel een gooi kunnen doen naar de rit al is hij minder explosief.
Dit is voor Kuss echt niet slecht hoor. Ik denk dat hij zelf zeer tevreden is. Het devies lijkt me duidelijk: aanvallen, en Kruijswijk moet proberen de favorieten te volgen.
Die Pasquino vond ik altijd wel een prettige content-maker, maar als je eenmaal in zo'n rabbit hole belandt met samenzweringen kom je er moeilijk weer uit. Het kan iedereen overkomen.
'@peer
Ja, je hebt gelijk ik zie het nu pas en dat terwijl ik namen meestal dubbelcheck heb ik Steven zijn naam herschreven waarvoor excuses. Maar ik ben erg nieuwsgierig net als jij denk ik waarbij het natuurlijk altijd maar weer de vraag is of de inschatting van ons als bankzitters ook uitkomt. Voor hetzelfde geld heeft Kuss morgen geen benen en rijdt Hugh Carthy alles aan gort.
Kuss rijdt toch een prima tijdrit? In de buurt van Bennett, Carapaz, Vanhoucke en Dan Martin. Stukje sneller dan Quintana, Chaves, Woods en Hindley. Allemaal renners die de komende bergritten met deze uitgangspositie voor een klassement zullen gaan. Wanneer Kuss gewoon bij de beste tien klimmers zit, wat geen verrassing zou zijn, dan rijdt hij hier gewoon een mooi klassement.
Waaruit blijkt dat hij in een korte tijdrit beter zou zijn? En de gemiddelde snelheid van de winnaar was 49 per uur, dus die 'klimmetjes' stelden weinig voor.
Volgens mij blijkt uit het feit dat hij hier een van zijn betere tijdritten rijdt dat de training wel effect heeft. Uiteindelijk gaat hij nooit een goede tijdrijder worden, maar als hij het verlies kan beperken kan hij mooie top-10/top-5 plekken rijden in klassementen. Hij is in ieder geval nu al een betere tijdrijder dan de nummer 2 van de Giro van vorig jaar.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.