Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 107 ... 454 455
kelderfan

'@harryjohan71
Quote: "Jumbo Visma zorgt in ieder geval voor duidelijkheid naar hun renners toe. Door deze verlengingen hoeven we niet te verwachten dat er veel nieuwe renners bijkomen voor 2022."
Duidelijkheid ja, maar die verwachting is gebaseerd op.

kelderfan

Kruijswijk gelukkig langer bij de club en hij is goed bezig in Catalunya. Koen Bouwman en Robert Gesink ook in de top-twintig en dat is mooi.

wieler4live

Kuss binnen de minuut van de rest van de toppers is best goed als je het mij vraagt. Bennett ook goed. Kruijswijk zeer sterk benieuwd naar de tactiek de komende dagen.

Yeez

Kuss en bennett op 56 en 52 seconden van almeida. Kuss oogde gisteren sterk, dus hopelijk krijgen die 2 een vrijgeleide en hoeven ze niet te knechten.

madeinstars

Ik denk niet dat Jumbo hier het gewicht van de koers hoeft te dragen, dus dan kunnen Kruijswijk, Bennett en Kuss zich redelijk rustig houden tot de laatste paar kilometer van Vallter 2000 en dan is het denk ik ieder voor zich.

kelderfan

Weer een rit minder voor Dylan Groenewegen, want rondom Keulen gaat wederom niet door.
@madeinstars
Nu Steven Kruijswijk zo hoog in 't klassement staat, moet TJV welzeker aan de bak.
Ik hoop op dezelfde manier van aanpak als vorig seizoen in de Tour de L'Ain en de Critérium du Dauphiné en dat alleen voor de exposure. Ineos is sterk, maar TJV heeft misschien wel de betere klimploeg.

S. Morgenstern

Die manier van rijden van l'Ain t/m Tour had zin, omdat ze (tot de voorlaatste dag in de Tour) de beste renner van het peloton hadden. Daar is nu geen sprake van, dus is er geen reden om de koers op die manier in handen te nemen.

Cycling

'@Kelderdan Door logisch na te denken weet je dat er weinig nieuwe renners in 2022 bijkomen. Zeker omdat ze vast van de huidige selectie die nog geen contract hebben voor 2022 nog enkele willen verlengen. Bovendien verwacht ik ook dat een renner van het Development team doorschuift.

Cycling

'@Kelderfan JV kan beter met een renner in de aanval trekken dan renners op te offeren door op kop te rijden. Bijvoorbeeld Harper, Bouwman of Gesink morgen in de vlucht. JV hoeft niet voor de exposure op kop te rijden. Exposure krijgen ze meer dan voldoende.

molovin

Inderdaad, laat Ineos en DQS maar op kop rijden en de 3 het uitvechten met de toppers en wellicht iemand als Harper in de vlucht proberen.

kelderfan

'@harryjohan71
Denk even aan de discussie rondom Wout Van Aert en zijn ondersteuning.
Maar het is goed, dat JV eerst bezig is om de contracten te verlengen.
Onduidelijk is bijv. het aanblijven van Tom Dumoulin.
@S.Morgenstern
Dat is onzin, omdat ook Steven Kruijswijk een goede klassementsrijder is en Sepp Kuss er aankomt.
Hij zegt nu zelf, dat hij nog beter kan. Hij heeft wedstrijden nodig om hardheid op te doen en natuurlijk ook wedstrijdritme.

S. Morgenstern

Wat is onzin?

madeinstars

Waarom zou Jumbo in hemelsnaam op kop rijden morgen? Ze hebben niet de leiderstrui, niet de uitgesproken favoriet voor de etappe en niet de uitgesproken favoriet voor het algemeen klassement. DQS en Ineos mogen het werk opknappen en gaan dat zeker doen. Morgen is niet echt een etappe om al aan te vallen, daar leent zo'n unopuerto-ritje zich niet voor. Lekker in het wiel blijven en wie van de drie kan, moet meeschuiven met aanvallen in de laatste kilometers. Als dan alles meezit en de vorm van de dag is goed, denk ik dat Kuss op 2200 meter de meeste kans maakt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het is een lange aanloop naar de enige beklimming van de dag, waarom zou in hemelsnaam TJV het initiatief moeten nemen. Ineos en DCQS hebben volgens mij die verantwoordelijkheid.

Murcia

Natuurlijk ligt de verantwoordelijkheid morgen bij INEOS en DQS, wat ook in het voordeel spreekt voor iemand als Kruiswijk is dat Almeida niet echt houdt van tempo snokken behalve als hij in een groepje de streep ruikt. Dus zal DQS ook kiezen voor een regelmatig tempo naar boven. De onvermijdelijke aanval van Yates zou de gelegenheid kunnen bieden aan Sepp om mee te gaan voor in eerste instantie de ritzege terwijl Steven omringd kan worden door de rest van de ploeg. En misschien zou ipv Sepp ook George wel een gooi kunnen doen naar de rit al is hij minder explosief.

peerduell

"Kruiswijk" is toch zeker een schrijffoutje @Murcia, en dat voor de TJV adept. Maar eens met je 'voorbeschouwing'. TJV staat er prima voor met vele taktische mogelijkheden.

$kedel

Off topic:
Die Flavio Pasquino heeft zelfs nog Wielerflits-live gepresenteerd maar is wel heel hard afgegleden richting de complotsferen met dat nieuwe kanaal.

Ik had vandaag wel een iets betere Sepp Kuss verwacht eigenlijk. Misschien toch geen klassementsambities voor deze ronde.

tendam

Dit is voor Kuss echt niet slecht hoor. Ik denk dat hij zelf zeer tevreden is. Het devies lijkt me duidelijk: aanvallen, en Kruijswijk moet proberen de favorieten te volgen.

Die Pasquino vond ik altijd wel een prettige content-maker, maar als je eenmaal in zo'n rabbit hole belandt met samenzweringen kom je er moeilijk weer uit. Het kan iedereen overkomen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Huh? Een betere Sepp Kuss? Die man heeft denk ik nog nooit zo'n ' goede' tijdrit gereden.

Murcia

'@peer
Ja, je hebt gelijk ik zie het nu pas en dat terwijl ik namen meestal dubbelcheck heb ik Steven zijn naam herschreven waarvoor excuses. Maar ik ben erg nieuwsgierig net als jij denk ik waarbij het natuurlijk altijd maar weer de vraag is of de inschatting van ons als bankzitters ook uitkomt. Voor hetzelfde geld heeft Kuss morgen geen benen en rijdt Hugh Carthy alles aan gort.

S. Morgenstern

Kuss rijdt toch een prima tijdrit? In de buurt van Bennett, Carapaz, Vanhoucke en Dan Martin. Stukje sneller dan Quintana, Chaves, Woods en Hindley. Allemaal renners die de komende bergritten met deze uitgangspositie voor een klassement zullen gaan. Wanneer Kuss gewoon bij de beste tien klimmers zit, wat geen verrassing zou zijn, dan rijdt hij hier gewoon een mooi klassement.

$kedel

'@madeinstars

Klopt, maar hij zou wel iets beter uit de voeten moeten kunnen in zo'n korte tijdrit met daarin een paar klimmetjes.
Daarnaast is hij ook wel iets meer gaan trainen op de tijdrit lijkt mij gezien zijn klassementsambities voor de langere termijn.

madeinstars

Waaruit blijkt dat hij in een korte tijdrit beter zou zijn? En de gemiddelde snelheid van de winnaar was 49 per uur, dus die 'klimmetjes' stelden weinig voor.

Volgens mij blijkt uit het feit dat hij hier een van zijn betere tijdritten rijdt dat de training wel effect heeft. Uiteindelijk gaat hij nooit een goede tijdrijder worden, maar als hij het verlies kan beperken kan hij mooie top-10/top-5 plekken rijden in klassementen. Hij is in ieder geval nu al een betere tijdrijder dan de nummer 2 van de Giro van vorig jaar.

Yeez

Pasquino is inderdaad ver afgegleden ja... zijn kanaal heeft wel wat weg van robert jensen.

S. Morgenstern

https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/idl-neo-is-jumbo-vismas-gijs-leemreize-volgende-nederlandse-klassementsrenner

https://www.bndestem.nl/wielrennen/er-waait-een-nieuwe-wind-door-het-peloton~af72157d/

Laatst gewijzigd
1 2 ... 107 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.