Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 106 ... 454 455
Murcia

'@Yeez
Mooi dat hij het benoemd heeft maar het maakt zijn standpunt over de afwezigheid van Roglic niet minder onzinnig want het was juist de aanwezigheid van Caleb die de koers zo deed verlopen. Niemand gaat met hem naar de streep rijden of gaatjes op anderen dicht rijden met de zekerheid dat hij dank je wel zegt aan de meet. Als een rode lap werkt hij bepaald niet want ik zit nu vrij relaxt te typen ipv met het schuim op de mond LOL maar als hij weer eens met de oude "Roglic doet niets voor Wout terwijl die alles voor hem opoffert" plaat begint wil ik mijn repliek niemand onthouden.

molovin

Als Roglic zou starten in MSR, zou hij zelf een puncher-kanshebber zijn denk ik a la Flipje. Weet iemand overigens hoe het staat met hem na zijn tuimelpartijen in PN? Want volgende week gaat hij Baskenland rijden alweer dacht ik.

Turtlehead

Roglic in MSR is vragen om ellende, met al dat geduw en getrek op weg naar de Poggio.
TJV had alleen kunnen winnen als Bora (Schachman) of Lotto (er was niemand) tempo had gereden na de afdaling én WvA als bij wonder Ewan had geklopt.
Achteraf is het mooi wonen. Laat Wuyts blij zijn dat er wéér een Belg won, Stuyven is een mooie winnaar.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@molovin hij start inderdaad weer in Baskenland alleen is dat pas op 5 april dus hij heeft nog wel heel even om te herstellen.

tendam

Heeft Wuyts ook de naam Dumoulin laten vallen? Die stond namelijk op de planning voor Sanremo. Die had de rol kunnen vervullen die Wuyts voor Roglic had bedacht.

Overigens was het meer de tactiek die Jumbo hier de das omdeed. Rijden Oomen en Roosen zich niet leeg op de Cipressa dan kan er wellicht eentje de Poggio overleven. Het plan was duidelijk, maar het werkte niet echt.

Yeez

'@tendam +1. Het plan was volgensmij om al een schifting op de cipressa door te voeren, maar door de omstandigheden was de koers te makkelijk dit jaar. Dat was ook op de poggio te zien.

S. Morgenstern

Ik geloof er eerlijk gezegd niet in dat Oomen en Roosen in staat zijn om bij die zeventien renners in de eerste groep te zitten. Daarnaast hadden ze zich, voor de hele kleine kans dat dat zou lukken, volledig moeten sparen op momenten dat ze nu belangrijk waren voor Van Aert.

Wouter1998

Is er een livestream van coppi et bartali?

madeinstars

Nee, Wouter, geen live-beelden, alleen highlights op de Rai.

molovin

'@Rahimns, ja klopt, zat er een weekje naast! :) Roglic kan dat weekje extra herstellen en training vast goed gebruiken na de laatste PN etappe. Ben toch heel benieuwd hoe hij het tegen Pogacar gaat doen, als ze beiden de vorm hebben rijden ze de rest op grote achterstand.

tendam

'@morgenstern
Misschien, maar dit zette sowieso geen zoden aan de dijk. Er werd niemand afgereden, en ze reden alleen zichzelf kapot.

S. Morgenstern

Het was een makkelijke editie met rugwind en mooie omstandigheden, dus dan is een stevig tempo op de Cipressa één van de weinige dingen die nog voor wat problemen in de benen van concurrenten kan zorgen. Ik neem aan dat de reden was waarom Van Aert daar Oomen op kop zet om stevig door te trekken. Het is ook niet dat ze er echt iets anders mee om zeep hielpen, want uiteindelijk kon Van Emden de kopman nog naar voren rijden vlak voor de Poggio.

De breuk na de afdaling van de Cipressa was vervolgens (mede door de overname van Ineos) ook iets serieuzer dan we gewend zijn. Daar zal het tempo op de Cipressa aan bijgedragen hebben. Die situatie was heel goed geweest voor Van Aert, die zich in zo'n kleine groep perfect had kunnen plaatsen voor de Poggio en achteraf dan daar van Ewan af was geweest, want die lag er na de Cipressa blijkbaar af.

Ik zie dus weinig dingen die met een andere tactiek beter hadden uitgepakt. Zelfs wanneer je aan zou nemen dat Oomen of Roosen met die elite groep over de Poggio zou komen (een hele grote misschien), dan had bijvoorbeeld Oomen dus niet alleen geen tempo op de Cipressa moeten maken, maar ook dat perfecte uit de wind zetten van Van Aert in de aanloop had hij achterwege moeten laten. Ik denk niet dat Van Aert met zo'n gok uiteindelijk betere ondersteuning had gehad.

Laatst gewijzigd
Rawolf

" Die situatie was heel goed geweest voor Van Aert, die zich in zo’n kleine groep perfect had kunnen plaatsen voor de Poggio"

de groep is nooit zo klein geweest dat je er in je eentje makkelijk kan positioneren. Een man of 50. De Cipressa is geen hele zware klim, Oomens tempo was vrij gezapig. Enige manier om op de Cipressa wat gedaan te krijgen is zoals Quickstep 2 jaar terug op de poggio met 4 man in dienst keihard er tegenaan met beurten van een halve minuut.

Wat Oomen deed was tempo rijden om de pure sprinters iets te vermoeien niet om een kleine groep te creeren.

De beste tactiek was geweest een andere selectie met meer klimmers als je op de Cipressa het verschil wilt maken. Maar dat is achteraf praten, door het aangename weer was het nog lastiger een kleine afscheiding te creeren op de poggio wat WvA wel geprobeert heeft.

madeinstars

https://twitter.com/JumboVismaRoad/status/1374341642065428481

Jumbo's social media team is wel erg sterk. Kruijswijk, Gesink en Van Emden verlengd tot 2023.

tendam

Het was geen gezapig tempo, als je de wattages ziet. Dat geeft mij het idee dat Oomen wellicht de Poggio wel had overleefd. Aan de andere kant moest iemand als Wellens uitsturen terwijl Ewan vrolijk eraan blijft hangen, dat zou je toch ook niet echt verwachten. Ik snap de Jumbo-tactiek wel, maar dat het niet veel effect had lijkt me toch wel duidelijk.

edit: in die tweet bedoelt Jumbo waarschijnlijk culture carriers ipv barriers.

Laatst gewijzigd
Cycling

Jumbo Visma zorgt in ieder geval voor duidelijkheid naar hun renners toe. Door deze verlengingen hoeven we niet te verwachten dat er veel nieuwe renners bijkomen voor 2022

Yeez

madeinstars

Met deze mannen erbij, plus twee plekjes voor renners uit het Development Team (Fisher-Black en een van de Nederlanders wellicht) zitten ze voor volgend jaar op 22 man (inclusief Dumoulin).

Yeez

Er lopen er ook nog 6 af. feit is wel dat de ploeg qua contracten en zekerheid de absolute koploper is voor 2022 en daarna

Laatst gewijzigd
madeinstars

Aflopend zijn Tolhoek, Foss, Harper, Bennett, Bouwman, Pfingsten.

S. Morgenstern

Die groep na de afdaling, zonder Ewan, was nooit vijftig man groot. De groep die aan kwam sluiten, met Van Emden, Roosen en Oomen, was zeker twee keer zo groot en uiteindelijk rijden ze met honderd man naar de Poggio. Ik denk dus dat het maximaal dertig renners waren bij elkaar in dat eerste groepje, waarin Van Aert zich met zijn kwaliteit eenvoudig in had kunnen plaatsen.

Daarnaast was (achteraf) het grootste voordeel van die situatie dat Ewan er niet bij zat, wat voor een hele andere beklimming van de Poggio had gezorgd. Vooral dat maakte het een goede situatie voor Van Aert en veel gunstiger dan toen de grote groep weer aan wist te sluiten.

Tenslotte lag het tempo op de Cipressa inderdaad behoorlijk hoog, gezien de gegevens die daarover naar buiten kwamen. Maar ja, rekening houden met feiten, dat is slechts vervelend mierenneuken natuurlijk.

Laatst gewijzigd
Murcia

Van de bovengenoemde zes zullen ze zeker door willen met George, Tobias, Chris en Koen gezien afgelopen seizoen en deze tot dusver. Tolhoek en Pfingsten lijken mij wat minder evident maar met de opmerkingen van Zeeman over meer ondersteuning van Wout lijkt mij ook veel af te hangen van de situatie rond Tom, als hij blijft zou hij prima in die kern passen maar als hij stopt zal er toch naar tenminste een renner extra voor de klassiekerkern worden gekeken denk ik.
Verder mooi dat Steven, Robert en Jos blijven voor het bewaken van de cultuur maar ook omdat ze specifieke kwaliteiten mee brengen in deze ploeg.

Laatst gewijzigd
Rawolf

hahaha

madeinstars

Ik heb het idee dat die tijdritfiets van Cervelo wel in orde is. En dan hebben ze nu nog geen persoonlijk stuurtje.

tendam

Bianchi heeft veel fans, maar volgens mij was al langer duidelijk dat het materiaal niet helemaal top was. Jumbo haalde er het maximale uit.

1 2 ... 106 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.