Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 113 ... 454 455
Yeez

'@skylimit zo werkt het bij elke ploeg niet waar? Afhankelijk zijn van kopmannen. Bij jv zijn dat roglic v aert en groenewegen voor de overwinningen. Uae is afhankelijk van pogacar en alpecin van vd poel. Alleen dcqs kan met meerdere winnen. Dat vind ik altijd van die makkelijke kwats.

En je hebt niet de topfavoriet, dus moet je niet voor een eindklassement rijden? Wat wil je anders doen in een rondje van een week? In een kansloze ontsnapping gaan zitten die het 9/10 keer niet haalt. Zeker niet als je kort staat in het klassement. Dat aanvallend koersen in een ronde van een week is vaak aanvallen van armoede.

En nogmaals: dat wel of niet meedraaien van gesink heeft geen bal uitgemaakt, behalve dat je nog voor een evt. Etappe kon rijden. Bouwman en harper hebben zelfs nooit hoeven werken dus.

Laatst gewijzigd
tendam

Kuss was toch zeer aardig bezig. Wint hij op die berg, dan is de tactiek ineens geweldig. Lekker makkelijk (zoals vaker bij de 'kritiek' van Skylimit).

Cycling

'@Yeez ook DCQS moet het dit jaar steeds van dezelfde renners (Bennett en Ballerini) hebben. renners van DCQS geven zelfs in de kleine koersen niet thuis. Dat de toppers voor de overwinningen moeten zorgen geldt voor elke ploeg. Vingegaard heeft dit jaar ook al gewoon 2 overwinningen behaald. Als je kijkt hoeveel wedstrijden JV heeft gereden is het gewoon ontzettend goed dat ze al 8 overwinningen hebben.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Bij een ________/ etappe is letterlijk de enige mogelijke tactiek om te winnen iemand meesturen in de vroege vlucht en bidden dat die het redt (wat in een rondje van een week zelden gebeurd) of met je beste klimmer proberen te winnen vanuit het peloton. Om dan te winnen, moet je uiteraard wel de kopgroep terughalen, dat is wat anders dan 'de koers controleren'. Zeker als je het met één mannetje doet, in samenwerking met andere ploegen.

Niet onlogisch koos Jumbo gisteren voor het laatste. Kuss was gewoon op de afspraak en misschien de tweede of derde beste in koers. Dan hebben ze toch gewoon de beste en meest logische keuze gemaakt? Dat Kruijswijk dan tegenvalt doet daar volgens mij niks aan af. En ik zie ook niemand zeggen dat Kruijswijk niet tegenviel. Verklaringen zoeken voor waarom hij tegenvalt, is niet hetzelfde als ontkennen dat hij tegenvalt.

kelderfan

'@harryjohan71
Ja dat is zeker goed, maar dat moet voornamelijk van de toppers komen met Roglic en Van Aert. Die andere twee toppers moeten het nog laten zien. Dat is niet vanzelfsprekend. Maar het is goed teken, dat Dumoulin weer op de fiets is geklommen.
On topic:
Opvallend is bij Roglic en Van Aert, dat de ondersteuning dan ook beter functioneert.
Nu Vingegaard aan het opbloeien is, lijkt mij de komst van (mijn wens en @Dave67) zo'n Asgreen niet verkeerd en heb je wat meer mogelijkheden in de opstelling met Mike Teunissen voor de klassiekers. Dan kan Mike ook weer uitgespeeld worden als sprinter.

tendam

Uiteraard. Nu Vingegaard goed rijdt moet Asgreen ook komen. Want Deen.

Cycling

'@Kelderfan Dat Asgreen een prima renner is om de ploeg te versterken ontkent niemand. Maar dat zien ook andere ploegen. Het is dan ook niet zo makkelijk om zo’n renner te halen.

xistnc

Als de Plus wegmoet, moet de Deen juist ook weg, lijkt me.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Waarom zou je in hemelsnaam Teunissen gaan uitspelen als sprinter met Dylan, Dekker en Kooij en zelfs Wout... dat lijkt me nou niet echt voor de hand liggen. Die is gewoon gemaakt voor de klassiekers en daarnaast als lead-out. Asgreen lijkt me niet de makkelijkste renner om te halen, denk ook gewoon dat die Lefevre trouw gaat blijven.

@xistnc scherp ;)

Laatst gewijzigd
madeinstars

Tolhoek en Bouwman in de kopgroep in Catalonië.

Murcia

Teunissen nu puur voor de sprint gebruiken lijkt mij niet in het belang van de ploeg of de renner zelf. Als je de ploeg breder wilt voor de klassiekers schiet je met het aantrekken van een extra renner niets op als de kern met Mike weer een renner verliest. En misschien wel het belangrijkste argument van allemaal, Mike is geen sprinter maar een renner met een goede sprint.

kelderfan

'@xistnc
Scherp maar moest De Plus ook weg, dat heb ik gemist.
@rahimns
Minder scherp in hemelsnaam, want Mike Teunissen heeft toch al meer laten zien dan Kooij en Dekker samen of ben je dat alweer vergeten. In de grootste wedstrijd op aarde.
Natuurlijk is Asgreen niet makkelijk te halen, maar het moet niet perse Asgreen 😉 zijn. Een vergelijkbare renner is zeker nog te halen.

kelderfan

'@madeinstars
Wauw goed werk van Koen Bouwman en Antwan Tolhoek. Je kunt beter aanvallend rijden.
@Murcia
Niet puur voor de sprint met Mike Teunissen, want dat zie ik bij Dekker ook niet zo.
Daarvoor zijn Groenewegen en Kooij meer geschikt.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat maakt van Teunissen nog geen sprinter... iets wat hijzelf ook niet ambieert. Dus waarom jij hem continue in die rol wilt duwen is mij een raadsel. Dekker, Kooij, Groenewegen en Wout zijn daarvoor de renners die de ploeg voor ogen heeft, dat jij heel graag iets anders wilt dat kan maar lijkt mij minder realistisch,

madeinstars

In Coppi e Bartali stevent men af op een groepssprint. Hayter wint.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

https://www.volkskrant.nl/sport/vader-dekker-ziet-zoon-in-de-hogeschool-van-de-sprint~b8f51736/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

Aardig verhaal, gewikkeld rond de mislukte sprint in De Panne.

madeinstars

Kuss zich wel beter ingehouden dan gisteren, maar nu dan eigenlijk weer een beetje te veel ingehouden.

tendam

Kuss ziet er altijd uit alsof hij beter kan. Dat hoeft niet per se zo te zijn natuurlijk.

kelderfan

Kuss en Kelderman zijn goed bezig. Alleen 't kleine beetje extra om ervoor te gaan ontbreekt nog.
Maar als je kijkt naar vorig jaar, dan is 't team een stuk zwakker geworden, want Steven is nog niet ok. Dus die mindere dag van gisteren is niet bij een dag gebleven.
Maar mooi dat Jonas Vingegaard nog steeds aan de leiding in de Settimana en die heeft toch geen trein mee.

kelderfan

'@rahimns
Waarom jij Dekker in de sprintersrol wil duwen is mij ook een raadsel, want hij is type Bol en die kwam er ook niet aan te pas in een sprintersritje Oxyclean Classic Brugge - De Panne. Met slecht weer komt Dekker beter uit de veren.

Yeez

Als ineos met porte thomas en yates zit heeft het 0 nut om aan te vallen. Je loopt toch wel op een counter

S. Morgenstern

Bol wint ook nooit een sprint inderdaad..

Jumbo-Visma ziet Dekker de eerstkomende jaren vooral als sprinter. ‘Mijn hart ligt bij de klassiekers, daar droomde ik als kind al van. Maar ik heb ontdekt dat ik goed kan sprinten. Waarom zou je dat niet uitbuiten? Voor de klassiekers heb je meer ervaring nodig, meer body. Als sprinter kun je net wat sneller aansluiting maken met de top.’

Zijn vader heeft er vrede mee. ‘Hij heeft wel eens gezegd: pa, ik fiets geen 120 kilometer om pas de laatste 300 meter gas te geven. Maar ik zie aan zijn waarden dat er muziek in zit. Je krijgt veel kansen om te winnen. De keerzijde is dat als het niet lukt, je dat vroeg of laat op je brood krijgt. Vijf, zes man werken zich uit de naad voor je. Dan kan het onrustig worden.’


Ik zou niet weten waarom wij Dekker niet als een van de speerpunten voor de sprint zouden moeten zien. Die keuze is overduidelijk gemaakt. Teunissen heeft een andere rol, ook als Asgreen erbij zou komen...

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Als ineos met porte thomas en yates zit heeft het 0 nut om aan te vallen. Je loopt toch wel op een counter"

Chavez werd makkelijk terug ingerekend ja
Hoe komt hij dan alsnog voor in de podiumceremonie, mis ik iets?

S. Morgenstern

Chavez ging toen Carapaz al kilometers op kop reed, daar heeft hij zijn voorsprong gepakt. De laatste kilometers was aanvallen zinloos met dat treintje van Ineos.

kelderfan

'@Rawolf
Ja, dat dacht ook, maar die Chavas reed toch echt voorop. Je hebt altijd uitzonderingen op de regel.
Waar is dat gele treintje gebleven. Dat mis ik zeker.

1 2 ... 113 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.