Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 114 ... 454 455
kelderfan

'@S.Morgenstern
Je moet altijd op 't juiste moment gaan. Dat deed Ineos vorig jaar goed. Op moment dat Kuss moest overnemen gingen de Ineos- & UAE-mannen aan de haal.
Kruijswijk's aanval was ook halfhartig en waarschijnlijk bedoeld om de benen te testen.

Murcia

Dat Chavez voorop bleef had A te maken met hemzelf, gisteren na Yates de beste en B met Thomas die was bezig om maar vooral niet te hoeven knechten en daarom moest Porte zelfs nog op kop om de kleine kans voor G. op de ritzege mogelijk te maken.
@kelderfan
Waarom negeer jij de plannen voor Dekker van de ploeg? Hij zelf geeft aan dat hij als sprinter zal worden ingezet en Morgenstern plaatste hierboven de quote waarin dat al eerder duidelijk werd uitgelegd. Verder kun je een hoop zeggen over Bol maar die won toch echt een typisch sprintersritJe in P-N.

Yeez

'@rawolf ik heb het over de laatste kilometers. Als hij eerder was gegaan (zoals het moment van chaves) had hij misschien kans gehad ja. Had hij het wel vol moeten houden natuurlijk

S. Morgenstern

Je moet altijd op ’t juiste moment gaan.

Ja, dat is het beste.

Dat deed Ineos vorig jaar goed. Op moment dat Kuss moest overnemen gingen de Ineos- & UAE-mannen aan de haal.

Wanneer was dit? Ik weet niet precies waar je naar refereert. In principe lijkt mij het moment dat Kuss op kop gaat rijden niet echt een moment waar concurrenten van konden profiteren.

kelderfan

'@Murcia
Bol en ook Dekker zijn voor mij typische macntsprinters; maar een sprint winnen in de TdF is toch ander koek.
Wat dat betreft zie ik Kooij verder reiken. Maar Dekker gaat zeker nog sprints winnen.

kelderfan

Quote: "Wanneer was dit? Ik weet niet precies waar je naar refereert. In principe lijkt mij het moment dat Kuss op kop gaat rijden niet echt een moment waar concurrenten van konden profiteren."
Dat kun je toch zelf opzoeken; als je 't kwijt bent.

S. Morgenstern

Dus heb je geen enkele reden om Rahimns te verwijten dat hij Dekker als een van de sprinters noemt.

Dat kun je toch zelf opzoeken; als je ’t kwijt bent.

Ik vind het netter om elkaar te helpen. Zeker wanneer het een punt betreft dat iemand zelf aandraagt, lijkt het me vanzelfsprekend dat diegene andere vertelt waar ze precies naar verwijzen. Kleine moeite toch?

Hoeft natuurlijk niet, je kunt je er ook vanaf maken met zo´n opmerking, maar dan zullen anderen denken dat je zelf eigenlijk ook niet weet wat je bedoelt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Welke anderen bedoel je?
En verwijt ik @rahimns iets?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Overigens is het wel mooi voor Jumbo om te constateren dat Kuss hier bij de besten is bergop en dat zijn tijdrit voor zijn doen in orde was. Kan wel degelijk mooie klassementen gaan rijden in de toekomst. Als hij gisteren tactisch iets slimmer had gekoerst had hij vandaag nog wel seconde of 20 dichter kunnen staan ook.

S. Morgenstern

Waarschijnlijk iedereen die hier leest.

Je begreep niet waarom Rahimns zo nodig Dekker in de rol van sprinter moest duwen, maar bleek dat toch ook zelf zo te zien. Daarmee leek me dat eerdere 'verwijt' dus overbodig.

skylimit

'@madeinstars Kuss zijn tijdrit was in orde? Hallo zeg ! Kuss kan alleen een goed klassement rijden in een koers met overwegend heuvel/bergetappes en als er een klimtijdrit in een ronde zit, en geen vlakke. Zoiets als de ronde van Utah in 2018. Al was dat natuurlijk ook geen super deelnemersveld. Inmiddels is Kuss al wel 26 dus het wordt wel langszaam tijd voor goede klassementen als dat zijn doel is.

S. Morgenstern

Kuss kan in grote rondes sowieso mooie klassementen gaan rijden, aangezien er daarin altijd veel serieuze bergritten zitten. Het zal voor dit soort rondjes waarschijnlijk vooral bij Catalonië, Dauphine en Zwitserland blijven. De rest heeft over het algemeen te weinig klimwerk.

Ik denk dat zijn tijdrit daarbij wel altijd een zwak punt zal blijven. Wat dat betreft is deze editie van Catalonië eigenlijk niet de meest gunstige. Daarnaast zal hij af moeten van die dagen als die van de eerste Pyreneeën rit in de afgelopen Tour.

madeinstars

Voor zijn doen, was zijn tijdrit in orde. Ik zeg toch niet dat hij klassementen gaat winnen? Dan is hij inderdaad afhankelijk van een parcours zonder vlakke tijdrit. Maar goede klassementen rijden (top-10, top-5) met kansen op ritwinsten in bergetappes zit er toch zeker in. Ik snap niet wat er zo gek is aan die uitspraak. De kritiek op Kuss was naast zijn tijdrit, zijn wisselvalligheid. Dat lijkt dit rondje tot nu toe wel snor te zitten.

Dit is precies het probleem met jullie zogenaamde 'objectieve' kritiek. Iemand zegt: "goh, misschien kan deze of deze Jumbo renner uitgroeien tot iemand die een goed klassement kan rijden" (zomaar voorbeeldje). En dan komt daar de 'objectieve' criticaster: "HA! LACHWEKKEND, DEZE RENNER KAN NOOIT DE TOUR WINNEN! IK ZIE DAT VEEL BETER DAN JULLIE DIE HARD FANBOYS!"

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik heb het toch nooit gehad dat Dekker een sprint moet gaan winnen in de Tour, dat lijkt me voor nu ook niet de bedoeling. Jij wilt graag Teunissen in de rol als sprinter zien en ik geef aan dat hij die rol niet heeft binnen de ploeg en dat die is weggelegd aan het trio die ik noemde plus eventueel van Aert. Goed dat jij nu ook inziet dat Dekker een sprinter is, wat voor type dan ook. Teunissen zal waarschijnlijk een belangrijke rol krijgen in de sprint voor welke van deze mannen ook, maar zal niet zomaar uitgespeeld worden door de ploeg als sprinter. Mocht het eens uitkomen dat hij in die rol komt zoals toen in de Tour zal hij dat natuurlijk niet nalaten maar met die intentie zullen ze waarschijnlijk niet snel naar een koers gaan met hem. Kunnen we het hier samen over eens zijn.

AWestie

Ik heb vandaag nog eens teruggekeken en het ik was in dubio: laat deze race weer zien dat de orde langzaam wordt hersteld met Ineos als de Tourfavoriet (weg zijn winstkansen) of is het juist een kans voor TJV omdat ze minder de koers meer kunnen dragen? Hoop op het laatste, verwacht het eerste

S. Morgenstern

Wie dient zich dan aan als Tour favoriet? Dat ze op papier de sterkste ploeg hebben is wel duidelijk, maar dat is al jaren het geval. Hoe ze Pogacar en Roglic gaan verslaan zie ik echter nog niet voor me.

Murcia

'@AWestie

Ik denk dat deze wedstrijd daar te weinig over zegt, de voornaamste reden is dat Pogacar en Roglic hier niet zijn als tegenstander van INEOS en haar kopmannen. In UAE reed INEOS precies hetzelfde voor Adam en zei Pogacar bedankt voor de lift en tot ziens. In Catalonie is het niet onredelijk om te stellen dat met die twee in de ITT ze al een marge op Yates hadden genomen en in de trein van INEOS hadden kunnen stappen. Nu had diezelfde Yates al een marge op de aanwezige explosieve klimmers als Kuss, Simon Yates, Carthy en Woods, Chavez weer opgeleefd is geen factor in het tijdrijden. De kopmannen die na de tijdrit om hem heen stonden zoals Steven, Almeida en McNulty zijn allemaal tempoklimmers. In de Tour zal het tijdrijden geen enkel voordeel geven voor INEOS t.o.v. TJV en UAE. Carapaz is geen groot tijdrijder en Porte is dat wel maar geen zekerheidje over drie weken net als Adam zelf overigens (die volgens mij nog nooit een topronde van drie weken heeft gereden behalve 2016.) En rijdt hij de Tour wel?

Thomas is goed maar het zou mij verbazen als hij echt mee kan nu nog met Pog en Rog. Een underdog rol is echter helemaal niet erg als je met bv Primoz, Wout, Sepp, Jonas, Mike , Tony, Robert en Steven naar de Tour kan gaan.

kelderfan

'@rahimns
Quote: "Goed dat jij nu ook inziet dat Dekker een sprinter is, wat voor type dan ook. Teunissen zal waarschijnlijk een belangrijke rol krijgen in de sprint voor welke van deze mannen ook, maar zal niet zomaar uitgespeeld worden door de ploeg als sprinter."
Ik heb nooit gezegd, dat Dekker geen sprinter is, maar dat @Yeez gelijk heeft, dat Kooij voor mij ook de 2e. Topsprinter kan gaan worden naast Dylan Groenewegen. Want hoe zie jij dat voor je in volgende seizoen, met drie sprinters.
Ik zie dat Dekker en Roosen de lead-out kan gaan worden voor Dylan Groenewegen.
Want er wordt reeds geopperd, dat Roosen weer bij Dylan wordt ingedeeld.

kelderfan

'@Murcia
Het moet toch duidelijk zijn, dat Ineos nu een stuk sterker is geworden. Dat hebben zij goed laten zien in de rit van gisteren. Alleen Thomas moet nog een beetje omgeturnd worden, want Yates en Bernal zijn toch wel de nieuwe toppers voor dit wel heel sterke team. Daar gaat Roglic en Pogacar nog een zware dobber aan hebben.
Daarom is 't ook mooi om te horen, dat Tom weer op de fiets is geklommen; want met hem erbij, wordt 't weer een stuk spanneder om te volgen.

S. Morgenstern

Hoe zie jij het niet voor je met drie sprinters? En hoe zie je het wel voor je met Teunissen die ook nog als sprinter moet worden uitgespeeld? Kun je die twee ideeën niet ergens in het midden bij elkaar brengen?

Laatst gewijzigd
tendam

'@awestie
Even een kleine reminder: in Tirreno werd Ineos nog op een vrij pijnlijke manier weggereden. En dat was met hun aangekondigde nieuwe tactiek van aanvallen en anticiperen, wat dus voor geen meter werkte. Dat is toch hoe ze het in de Tour zullen moeten doen, want ze hebben niemand die Pog en Rog er zomaar even afrijdt.

Yates is nu echt outstanding, in UAE was hij bergop ook beter dan Pogacar, maar dat gaat in juli echt niet het geval zijn.

kelderfan

'@tendam
Bernal was ook een jaar outstanding; dus is het even afwachten hoe dat met Poga uitpakt.
Met het halen van Yates heeft Ineos goed ingekocht, want die maakt 't team een stuk sterker.
@S.Morgenstern
Met het beperkte aantal wedstrijden kun je die jongens niet overal de vrijheid om voor zichzelf te sprinten.
Want TdF lijkt mij Wout de man; dat betekent dat Dylan de Giro mag gaan doen. Stel dat Roglic volgend seizoen weer twee GT's gaat rijden met hopelijk Dumoulin, dan zie ik geen sprinter meegaan naar de Vuelta.
Dylan zal zeker Valencia, UAE, P-N in zijn programma opnemen; dat betekent, dat Dekker wat anders moet gaan rijden of in dienst rijden van DG.

Yeez

Selectie baskenland is bekend via de voorlopige startlijst. Zie pagina 1

S. Morgenstern

Die jongens hoeven ook helemaal niet overal de vrijheid te hebben om voor zichzelf te rijden. Dekker zou dit jaar naast het sprinten voor zichzelf namelijk ook knechten voor Van Aert en Groenewegen. Wanneer je als ploeg veel wil winnen, is het wel handig om meerdere snelle renners te hebben die je op dat soort manieren in kunt zetten. Ik zie het probleem niet.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Harper erbij in Baskenland op de plek van Tony Martin? Zou ik een wat vreemde oplossing vinden. Wellicht tegelijk met de verandering in het programma van Foss bedacht dat zij dan samen op hoogte gaan na Baskenland. Bennett dan alleen met Bouwman de geplande voorbereiding volgend.

1 2 ... 114 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.