Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 115 ... 454 455
AWestie

Ik denk ook zeker niet dat 1 zwaluw weer een Ineos-winter voorspeld, maar wat ze nu in Catalonie laten zien is wel weer bijna same old same old. En inderdaad: er doen geen GC-mannen uit Slovenie mee. Ik kijk in ieder geval naar de opbouw en zomer uit: twee bijna onklopbare mannen tegen een op papier onklopbaar en opgeklopt team. SMULLEN!

De sprintersdiscussie die hier tussendoor gevoerd wordt is wel heel onduidelijk, ik snap er de ballen van. Ik zie in ieder geval een luxepositie: Dylan is intrinsiek wereldtop, Wout heeft ondertussen ook iedere wereldtopper al een keer gepakt, Mike heeft naar een gele trui gesprint en met David en Olav zitten er ook al weer zekerheidjes in de gelederen (al moeten ze het nog wel met winst bewijzen op het hoogste niveau). Dit jaar is dat door externe factoren opgelost. Volgend jaar kan Dylan hopelijk weer een beetje terug naar het oude normaal, stippelt Wout lekker zijn eigen programma uit en krijgen de jonkies nog leuke stage-race kruimels en eendagskoersen. Lijkt me niet dat Mike daar nog veel tussendoor sprint, maar volgens mij is dat ook niet echt zijn persoonlijke doel.

En dan kan zo'n gekke Sloveen een beetje bergop ook nog van een gemiddeld groepje winnen, manmanman.

Poeksel

Jonas mag ook wel bij de sprinters genoemd worden :)

kelderfan

'@Poeksel
Goed gezien, maar dan wel bergop. Mooie zege weer van Jonas Vingegaard.

wieler4live

Van Aert te veel moeten geven onder weg?

mooiman

Voor mij vandaag het definitieve bewijs dat TJV een te zwakke ploeg heeft voor dit soort koersen. Er moet echt kwaliteit bij volgend jaar

kelderfan

Ja na een lekke band moest hij zich terugvechten in koers. Die inspanning was er een teveel.
De ploeg heeft olv Van Hooydonck goed zijn best gedaan om Wout terug te brengen, maar daarmee was 't klaar met de steun.
Van de Poel en Van Aert hebben te veel energie moeten steken in 't terughalen van Asgreen.
Dat zal wel een hele klus worden om die te halen.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@mooiman
Ik kan 't alleen maar beamen. Hier wordt Mike de niet-sprinter node gemist.

S. Morgenstern

Teunissen en Dumoulin hadden deze koers op hun programma. Wanneer die hier rijden heb je volgens mij gewoon een hele mooie ploeg. Conclusie van vandaag lijkt me vooral dat Van Aert betere knechten heeft dan sommige denken. Waar sommige hem knechtloos in een peloton van 60 tot 80 man zagen zitten in E3 en Vlaanderen, werd hij hier in zo´n peloton na de Taaienberg nog door Van Hooydonck, Eenkhoorn en Roosen terug gebracht naar een favorietengroep die eigenlijk de wedstrijd al in een plooi had gelegd.

Murcia

In de top komt het aan op details, die inspanning die Wout moest leveren na de lekke band was er echt teveel aan. Zeker omdat hij daarna naar mijn mening net iets te vaak en te hard op kop reed. Ploeg prima gewerkt om hem terug te brengen maar men heeft een tweede renner nodig die bij de eerste schifting nog mee kan. Dat gaat geen sinecure worden. Verder is vandaag het optreden van Steven vermeldenswaardig en hoopgevend. De knop omzetten en de aanval kiezen is vandaag goed gelukt maar dan nog heeft hij te weinig wapens om de etappe te winnen. Je zag dat mooi op die laatste klim achter Cavagna aan, iedereen laat zich lekker meevoeren door de locomotief en poef vlak onder de top schieten een man of 10 hem voorbij.
Nog een speciale vermelding voor Jonas, het idee van de ploeg om hem tot een echte heuvel puncher te maken lijkt al behoorlijk te werken. 2 zeges en de leiderstrui is meer dan goed en wat mij deugd doet is dat het prestatie niveau constanter is. Door zijn ontwikkeling ontstaat grappig genoeg weer de situatie dat Roglic beter omringd lijkt in de heuvelklassiekers dan Wout in het kasseienwerk. Wuyts zal dat vast weer gaan benadrukken.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Mist Van Aert hier één ploeggenoot, ja zeker. Was die er geweest als Tom en Mike waren gestart? Natuurlijk geen zekerheid, maar de kans was dan veel groter geweest. Zou mooi zijn als er éën iemand bij komt en als Tom niet terug komt, hopelijk twee.

Murcia

'@YogiBear
Heb je ook een punt, verder zag je aan AG2R dat meerdere pionnen ook niet altijd geweldig hoeft uit te pakken. Die koersten toch net iets te lafjes in de finale naar mijn mening. Maar je vergroot wel de kansen voor je ploeg op de hoofdprijzen met meer mensen in de ultieme finale. Ik besef echter heel goed dat het heel moeilijk is om die kwaliteit binnen te halen met al je andere prioriteiten en budget.

kelderfan

'@Murcia
Van Aert moest te lang op zijn mannen wachten na die lekke band. Van Hooydonck, Roosen en later nog een stukje met Eenkhoorn, maar dat was hele korte beurt. Maar de geroemde Dekker komt in 't stuk niet voor.
Oh, en 't budget is weer 't probleem. Dat is altijd goeie binnenkomer, want voor hoogtestage was dat geen probleem. Wynants en Dekker zijn er niet beter door geworden.
@YogiBear
Ja hij mist een goede ploegmaat, maar om dan om Tom te roepen, dan plas ik in mijn broek van 't lachen.
Tom is een prima tot uitstekende renner maar dan in de rondjes, want Jonas Vingegaard moest alle aanvallen zelf te niet doen in de finale, maar had nog genoeg over om te sprinten. Dan ben je uit 't goede hout gesneden.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Begint die halve zool nou alweer over hoogtestages?

Murcia

'@kelderfan
Wat heb jij toch tegen Dekker? Je vond het al niks toen de ploeg hem aantrok. Je wilde liever Meeus en nu doe je net of ik en anderen David de hemel in hebben geprezen. Dit terwijl wij hem beoordelen als hij het goed doet zoals in UAE of minder zoals De Panne.
Verder vond je het eerder een prima zaak dat Tom ondersteuning zou zijn voor Wout in de Strade en het vlaamse voorjaar om nu dit het meest belachelijke idee ooit te vinden. Consistentie is wel belangrijk, anders lijkt het verdacht veel op de beroemde uitspraak van Co Adriaanse en ja die mag je opzoeken.

Rawolf

Het argument dat hij hier normaal Teunissen en Dumoulin had gehad is een hele slechte, er zijn altijd renners die slecht in vorm zijn, ziek of vallen. Vooral in de klassiekers.

Op die 2 na zit de ploeg juist veel mee met de immer wisselvallige Roosen die nu goed in vorm is.

De ploeg is overigens beter dan ik verwachtte maar nog steeds zat WvA in de laatste 65kilometer alleen (van Hooydonck kwam nog een minuutje terug), ik vind dat geen weelde als je tegen duos van AG2R en Alpecin moet opknokken en een zestal Quicksteppers.

S. Morgenstern

Van Hooydonck en Eenkhoorn zetten zich direct op kop van die groep na die lekke band van Van Aert. Roosen kwam er iets later bij van achter uit de groep. Wynants en Dekker zullen daarvoor gewerkt hebben, die verwacht je na de Taaienberg niet meer in zo'n groep. Ik denk dat je aan Eenkhoorn wel kon zien dat die hoogtestage effect heeft gehad, die gaf een prima indruk.

Daarnaast is Asgreen halen voor Wynants ook niet te doen met het budget dat ze kwijt zijn aan de hoogtestage van Wynants. Asgreen (of een ander) zou dan tenslotte ook op hoogtestage gaan, dus daar zit geen winst. Een renner van het niveau van Asgreen halen gaat gewoon heel veel kosten en zal daarmee ten kosten gaan van zoiets als het verlengen van Bennett. Zo'n keuze is prima te rechtvaardigen, maar zul je wel aan moeten durven gaan wil je hier blijven roepen om zo'n renner.

S. Morgenstern

Teunissen en Dumoulin in deze koers was een scenario dat er gewoon in had gezeten, aangezien ze hem op hun programma hadden staan. Daarmee zeg ik niet dat hij ze 'normaal' erbij zou hebben. Het lijkt me gewoon iets om mee te nemen wanneer je naar zo'n koers kijkt en conclusies wil trekken over de groep renners die je voor deze koersen in je selectie nodig hebt. Wanneer Affini in plaats van Teunissen op hoogtestage was gevallen, dan kijk je vandaag bijvoorbeeld naar een hele andere koers.

Roosen vond ik vandaag niet zo bijzonder trouwens. Hij zit dichter tegen zijn vorm van drie jaar geleden aan dan de afgelopen pech seizoenen, maar om nu van een meevaller te spreken. Ik weet sowieso niet wat al die meevallers zouden zijn. Ik denk dat je het moeilijk zo kunt framen, met het missen van de twee beste mannen achter Van Aert.

Dat duo van AG2R vind ik niet zo spannend. Die komen vandaag ook alleen terug in koers door de knechten van Van Aert. Dat Van der Poel nog een knecht mee heeft is ook geen nadeel, hoewel vandaag volgens mij niemand iets aan hem had.

Laatst gewijzigd
mooiman

Ik ben toch echt benieuwd wat de afspraken zijn geweest wat betreft ondersteuning bij de verlenging van WvA. Kan mij niet voorstellen dat die vaag zijn gebleven, dus versterking zal en moet er komen. Is in belang van TJV en WvA

skylimit

Je moet roeien met de riemen die je hebt. TJV mag blij zijn dat ze in deze koersen Van Aert hebben, dan doen ze niet voor spek en bonen mee. Je kan niet op alle vlakken top gemeubileerd zijn, ook in de breedte. Durf niet te zeggen dat Teunissen meer van waarde zou kunnen zijn dan de renners die Van Aert vandaag in steun had.
T.o.v. DQS komen ze als ploeg in dit soorten koersen tekort, maar dat is geen schande, want geen enkele andere ploeg kan hier tegenop. Trek, Lotto, DSM, Bex, ISN, EFN, waren vandaag niet op de voorste posten, terwijl daar op papier toch genoeg sterkere renners dan bij TJV rijden.

Murcia

Vermeersch had geanticipeerd door met groepje Greg achter Asgreen mee te gaan, maar kon daarna als knecht werkelijk niks betekenen voor Matthieu. Niet alleen het getal is belangrijk vooraan maar zeker ook de kwaliteit op dat moment diep in de koers. Wel was de lekke band voor Wout het kantelpunt in de koers want zonder dat feit waren Greg en Ollie inderdaad nooit terug gekomen. De koers leek toen al in een plooi te liggen die ook daar al in het voordeel van DQS opschoof.

kelderfan

'@madeinstars
Ja in de sterren zie je de hele zooi. Ga lekker sterrekijken.
@Murcia
1) ik heb niks tegen Dekker; alleen laat hij niet zien, dat hij klaar is voor dit werk.
2) Tom zou dit rijden, maar dat is toch niet de oplossing van het probleem. Dat belachelijke is natuurlijk gechargeerd; ok sorry. Maar hij toch niet de ploegmaat, die Wout nodig heeft om te scoren. Hij zat weer eens alleen in de finale.

mooiman

Bij de contractverlenging van WvA zullen toch helderde afspraken zijn gemaakt over de ondersteuning? Kan niet anders dat er versterking moet en zal komen , is ook in belang van TJV en WvA. Op dit moment is de ploeg echt te zwak

S. Morgenstern

Dekker is hier samen met Wynants degene die met Van Aert rond zal rijden naar de sleutelmomenten in de eerste helft van de koers. Hoe kun je vaststellen dat hij niet klaar is voor dat werk? Ik denk dat hij gezien zijn uitslag nog behoorlijk lang is meegegaan. Heeft er na die eerste breuk voor de Taaienberg, toen het peloton werd gehalveerd, nog gewoon gezeten.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Voor de zekerheid; ik ken de beperkingen en kan me heel goed voorstellen dat met een plan waarin Mike en Tom voorkwamen er verder niet is gekeken naar ondersteuning dit seizoen. Je mist daardoor net een mannetje iets verder in de finale. Dat was wellicht niet nodig geweest als Wout niet lek was gereden. Ik vind er wat voor te zeggen om volgend jaar te proberen één top 10-20 renner te halen. Ik ga er ook zonder meer vanuit dat de ploegleiding voldoende kennis en kunde heeft om voor volgend jaar de ploeg te versterken, dan wel het inzicht heeft dat dit intern kan worden opgevangen. Daarnaast zal hier ook voor Wout (gegeven zijn recente contractverlenging) geen enkele onduidelijkheid zijn op dit moment, gok ik zomaar.

Murcia

'@YogiBear

Er zal zeker aan Wout beloofd zijn dat men de voorjaarskern gaat versterken, Tom was natuurlijk al een noodverband en een blessure bij Mike betekend meteen dat je kopmannen gehalveerd zijn in het voorjaar. Dus zal men de markt wel opgaan maar Morgenstern heeft een punt. Linksom, via weer een extra bijdrage van de sponsors of rechtsom door een veelverdiener niet te verlengen zal het bekostigd moeten worden. Neem Jonas, contract tot en met volgend jaar. Gezien zijn ontwikkeling zal ook daar eerder moet worden gedacht over openbreken schat ik zo in. Weer een extra investering want dit type renner die naast de bekende toppers ook zijn zeges kan pakken is een must om te behouden.

1 2 ... 115 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.