Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 133 ... 454 455
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Xevar en met wie had jij jaren geleden dan inhoudelijke discussies want ik heb geen idee over wie je het nu hebt. Ik ben dit subforum nu jaren geleden jaarlijks gestart en de vaste kern is eigenlijk altijd hetzelfde gebleven en dus door niemand gekaapt. Er zijn altijd mensen verdwenen en weer nieuwe bij gekomen, iets wat je bijna op elke fora ziet gebeuren. Sowieso is de populariteit van fora de laatste jaren enorm afgenomen door de opkomst van twitter en vooral Facebook.

Dat discussies zich eindeloos lijken te herhalen komt ook vooral door de situaties die men ziet tijdens de koers en die gaan vaak over dezelfde zaken. Als jij of anderen nieuwe gezichtspunten of gespreksonderwerpen willen inbrengen dan heel graag, daar zal niemand een probleem mee hebben. Maar een forum is een plek waar mensen discussiëren en er voor en tegenstanders zijn als het gaat om het onderwerp wat besproken wordt en je ziet niet vaak dat mensen hun standpunt wijzigen, iets waar ik totaal geen probleem mee hebt. Maar om mensen uit te maken voor fanboys of roeptoeters vind ik nogal denigrerend. Als je inhoudelijk iets toe te voegen hebt ben je van harte welkom maar hier komen om alleen te stoken dan kan je beter een eigen topic beginnen waar je een eigen klaagmuur start of zo.

Jorco

Dit voorjaar hebben we inderdaad allemaal gezien dat de ondersteuning in de slotfase ontbreekt.. dit was met Mike en Tom misschien beter geweest, maar gisteren waren weer alleen alle kopmannen weg, en daar zat Wout bij. Net zoals in eerdere koersen. Natuurlijk is een 2e kopman handig (Asgreen), maar dan mensen nu Campenaerts, Vermote, Haller en soortgelijke renners naar Jumbo willen halen, die zitten qua niveau niet boven de knechten die ze nu hebben.
De uitschieter die Haller nu had, die had Nathan in GW, valt een keer goed, maar is niet structureel. Alle andere kopmannen van kleine ploegen, leuk, maar ook die zijn niet heel veel sterker. Als je echt wilt verbeteren, dan moet je een type Turgis, Wellens, Pedersen, Stuyven, Laporte, Teuns, Senechal.. dus gewoon een extra kopman (en die moet je ook zo belonen, dus exit klimkopman).
Wout is net zoals Mathieu, net niet goed genoeg ondersteund en dan moet je wat meer zelf doen. Maar alleen DQS heeft dit probleem niet, dus we moeten ook niet overdrijven.
Hopelijk komt er een extra kopman, en is Mike fit komend jaar, dan kun je met 3 man bij de beste 20-30 mee.. en kan Wout misschien een keer wijzen naar voren dat er al iemand mee is en hij dus niet gaat rijden.

tdola

Ok. Nieuw onderwerp. Baskenland. Gaat roglic pogacar verslaan?

1e punt roglic start vroeg pogacar laatste. Zekerheid op beter weer in begin? Ik ben niet zo'n held in weerwebsites.

Rawolf

word afwachten hoe die valpartij gaat doorwegen voor roglic in baskenland

"Wout is net zoals Mathieu, net niet goed genoeg ondersteund en dan moet je wat meer zelf doen. Maar alleen DQS heeft dit probleem niet, dus we moeten ook niet overdrijven."

Dit soort stukjes zijn gewoon feitelijk onjuist, op het moment dat wout geisoleerd zit bij de eerste 40 man vanaf 50k te gaan heeft Mitchelton nog 4 man, Bahrain nog 4, Alpecin nog 4, Ag2r 3 en dan vergeet ik er nog wel wat. Ga er verder weinig woorden aan vuilmaken

Laatst gewijzigd
Yeez

Ik ben vooral benieuwd of roglic ook herstelt is van zijn val in parijs-nice

ti-raleigh

De vraag is eerder WIL Roglic Pogacar verslaan, met een schuin oog naar de Tour in het achterhoofd.

Yeez

Het is topsport, dan wil je altijd. Je gaat niet inhouden met het oog op de tour. Rare redenering

xistnc

'@random
Bedoel je die vier man van Bike Exchange die op kop reden van een vierde peloton en een dag later nog steeds vermist zijn in de omgeving van Oudenaarde?

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Jorco de kopmannen liggen allemaal al vast dus daar zal het geld niet gevonden moeten worden voor een versterking van de nieuwe versterkingen. Verder zijn veel namen denk ik lastig te halen of hebben nu ook weer niet direct een meerwaarde op basis van hun prestaties de afgelopen weken... Wellens, Teuns en Stuyven liggen nog vast bij hun ploeg, Pedersen reed geen voorjaarsklassieker uit, Turgis zie ik niet snel weggaan bij een Franse ploeg... Senechal en Laporte zijn op zich interessante namen natuurlijk maar ik vraag me ook af of het dan niet een beetje de waan van de dag is. Zou dan toch voor Turgis gaan maar ik vrees dat dit een lastiger traject gaan zijn dan we misschien wel denken. Het zijn niet de type renners die makkelijk zijn weg te weken bij een ploeg en TJV zal niet de enige ploeg zijn die op dat soort mannen azen. Je kan je ook afvragen dat alles wat vanaf plek 30 op de 2e passage Kwaremont zat nog enige invloed heeft gehad op de koers. Dus of je nu 30e of 85e werd maakt dat nog iets uit. Dan heb je het dus echt over een heel select groepje renners dat echt een meerwaarde zou hebben voor de ploeg. Toen de kopmannen er aan begonnen hadden de knechten van Van Aert hem prima ondersteunt daarna lag het vooral aan de goede benen van de kopman.

kelderfan

'@jorco
Mathieu is beter ondersteund dan onze Wout. Als je 't goed bekijkt, kan Mathieu altijd wachten op 't moment, dat Wout alleen zit en naar adem hapt. Op dat moment gaat Mathieu op de trappers staan en ook DCQS wachten op dat moment.
Want hun baas heeft gezegd. Het is aan JV om de koers te dragen en dat gebeurde ook.
JV had eigenlijk een mannetje vooruit moeten sturen met bijv. Dekker of Eenkhoorn.
Maar je hoeft in deze niet te vragen om een extra kopman van het type Asgreen, Turgis, Stuyven, Laporte of Senechal, want 1) die liggen nog vast; 2) Je noemt voornamelijk Fransen en daar heeft JV geen goede band mee.
Ik zou dat zoeken bij renners als Aime De Gendt e/o Sven Erik Bystrom. Wout heeft meer aan renners type Mike Teunissen. Want nu bleven in de RVV ook de kopmannen over in de groep van 6 toppers.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan DCQ gaat het niet toelaten dat TJV een mannetje meestuurt in de kopgroep, het is leuk bedacht maar ze zijn daar ook niet gek. Ze zullen een poging daartoe altijd counteren en daarmee verspil je dus alleen maar energie met pogingen om mee te geraken in de kopgroep.

Stoempie

Ben reuze benieuwd naar Roglic en co zometeen

kelderfan

'@rahimns
Dat counteren kost toch ook energie. Nu was 't wachten op 't afhaken van de JV-mannen. En hopla het spel op de wagen.
Maar goed Wout Van Aert was zelf ook niet top en de laatste lus was hem te veel van het goede.
@Michiel De Rooij
Niet meer gooien en de laatste klim in de tijdrit is loei-zwaar. Kijken wat Roglic gaat klaarspelen. Hij gaat vroeg aan de bak.

molovin

'@Michiel, ik ook! Benieuwd ook wat Vingegaard hier kan, parcours moet hem ook liggen.

Stoempie

Ik heb de draagmuur bij voorbaat maar verwijderd, Kelderfan.

Hij is onderweg, molovin. Ben ook erg benieuwd naar Vingegaard. Foss ook!

AWestie

Van Hooydonck geeft aan simpelweg niet goed genoeg vorm zondag: https://twitter.com/NVHooydonck/status/1379033569973174276?s=19

Stoempie

z.o.z.

ti-raleigh

'@ yeez
Roglic heeft genoeg 'kleine' prijzen. Hij wil nu de hoofdprijs. Ik zeg niet dat ie het doet, maar zou ook weer niet verbaasd zijn.

AWestie

In navolging van mijn laatste bericht: in hoeverre kunnen we achteraf inschatten of iedereen wel in zijn beste vorm zondag aan de finish stond? Nathan had waarschijnlijk dus al zijn kruit verschoten, waar werkt Timo naar toe (oprechte vraag) en Pascal is nog te onstuimig in zijn vorm. Dekker was wel netjes voor zijn eerste Ronde, had zomaar Wouts laatste man kunnen zijn. Van de rest mag je nu geen 50km rol verwachten.

Ik hoop de komende tijd veel lijstjes van namen te zien. Voorlopig zijn namen vooral onwaarschijnlijk, oud of heb ik het talent nog niet van gezien. Misschien een idee dat ergens op Pagina 1 te stoppen?

kelderfan

Jonas Vingegaard laat zien, dat die kleine rondjes goed zijn voor de ontwikkeling.
Die Settimana is echt goed om in je programma op te nemen. Wat dat betreft mis ik de "Tour of the Alps", want ook dat is een goede voorbereidingsrace voor de Giro.

S. Morgenstern

Vingegaard laat vooral zien dat hij uitstekend is in korte tijdritten. Zijn enige noemenswaardige resultaat bij de beloften was ook een klimtijdrit.

Yeez

'@morgenstern Vingegaard heeft wel meer laten zien bij de beloften en laat al langer zien te kunnen tijdrijden.

S. Morgenstern

Natuurlijk was het geen koekenbakker bij de beloften, maar die klimtijdrit was toen voor ons de enige indicatie dat hij een groot talent zou kunnen zijn.

AWestie

Affini zegt ook dat zijn benen niet goed waren: was het team gewoon slecht geprepareerd? https://twitter.com/edoardo_affini/status/1378987118622617600?s=19

S. Morgenstern

Dat gaat in zijn geval over de hele Vlaamse campagne. Ik denk dat gisteren wat dat betreft juist zijn beste dag was.

Laatst gewijzigd
1 2 ... 133 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.