Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 132 ... 454 455
Rawolf

Bij jumbo wel maar Mathieu is niet alleenheerser, in bv GW reden ze voor Merlier. Dan heb je ook nog Philipsen en Vermeersch.

S. Morgenstern

De eerste keer dat Van Aert in actie moest komen, was nadat Van der Poel en Asgreen waren weggereden op de tweede keer Kwaremont. Ik vind het vreemd om dat als excuus te gebruiken voor het net wat tekort komen van Van Aert ten opzichte van Van der Poel en Asgreen.

Dekker is tevens niet de enige jonge renner in deze kern. Eenkhoorn, Affini en Van Hooydonck horen ook nog gewoon bij het jongere deel van dit veld. De meeste renners die je vooraan ziet in zo'n koers zijn boven de 25, in tegenstelling tot die vier van Jumbo. Het is niet voor niets dat Jumbo ondanks Wynants nog bij de jongere ploegen van vandaag hoorde.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

Eekhoorn en Van Hooydonck fietsen al een jaar of 4 mee, zijn voor mij geen talenten meer. Van Hooydonck zegt stil te hebben gestaan bij CCC. Je kunt je zelf afvragen waarom dat was. Eenkhoorn heeft weinig progressie gemaakt in die 4 jaar, ik zie geen aanknopingspunten dat dat zal verbeteren. Affini is ook al 25. Hij kan nu alleen de eerste 150 kilometer mee. Hoeveel procent moet hij wel niet verbeteren om tot in de finale te geraken ? Roossen was 1e luitenant van Groenewegen. Sinds Teunissen die rol heeft overgenomen, hebben we hem niet meer zo sterk gezien. Kortom de selectie van vandaag gaat Wout in de toekomst niet helpen.

S. Morgenstern

Je vindt deze groep erg zwak en ziet ze, buiten Dekker (23) niet meer verbeteren. Ik vind deze groep redelijk en denk dat er door hun leeftijd nog meer dan genoeg muziek in zit.

Daarvoor hoef ik natuurlijk niet te verwachten dat Affini (24) finales gaat rijden. Die vraag kan ik niet plaatsen. Affini deed het vandaag heel goed in zijn rol en zal daar normaal alleen maar beter in worden.

Eenkhoorn (24) rijdt nu zijn derde voorjaar en doet dat op een hoger niveau dan twee jaar geleden. Ondanks een wat mindere gezondheid een week geleden, deed hij vandaag redelijk mee in die anticipatie fase. Heeft nog duidelijk niet de inhoud voor het laatste uur, maar dat is gezien zijn leeftijd nu ook weer niet zo vreemd. Hoogste tijd dat hij wat hardheid op gaat doen in een grote ronde en dan een stapje gaat zetten richting dat laatste uur.

Van Hooydonck (25) heeft dit jaar duidelijk een stap gezet. Had nog nooit zo'n finale gereden als in Wevelgem en weet nu dat hij dat kan. Wellicht is dit verder zijn plafond, maar dat hij stil heeft gestaan bij CCC en nu pas een paar maanden professioneler werkt zou een aanleiding kunnen zijn om daar ook nog genoeg ruimte te zien voor progressie.

Laatst gewijzigd
KJP

Dit is gewoon een degelijke ploeg. Ze hebben een aantal echte goede klassiekers afgewerkt, en een aantal redelijke, maar ik heb ze weinig echt slecht gezien.

Oké uiteraard heeft Wout helaas geen knecht die er constant diep in de finale nog bij zit en situaties kan herstellen. Dat heeft echter niemand. Mathieu had Gianni in 1 koers mee, maar daarbij begon de voorsprong steeds op te lopen als die op kop kwam. Ik denk dat een knecht vinden die diep in de finale nog dingen gaat repareren extreem moeilijk te vinden is.

Uiteindelijk is Van Aert in vrijwel iedere klassieker gewoon heel goed in de finale afgezet, en in tegenstelling tot vorig jaar mist ie zelf net iets. Vandaag zit ie iedere keer zelf net niet mee met de twee renners in koers die beter waren dan hij. En dat er twee renners zijn die beter waren is dan ook veruit de belangrijkste reden dat van Aert hier niet gewonnen heeft.

$kedel

Claeys had ik afgelopen winter ook graag zien komen en ik weet ook niet of hij nog zal blijven bij Direct Energie zonder Terpstra.
Hoelgaard kan ook een mooie optie zijn maar daarnaast zou ik ook kijken naar Dries van Gestel en Arjen Livyns.
Ben ook niet ontevreden over de knechten verder maar ze hebben echt iemand nodig die nog enigszins vooraan in de koers kan blijven als het gas erop gaat. Enkel Teunissen kun je niet op rekenen en zeker niet gezien zijn geschiedenis in de opbouw richting de klassiekers.

ti-raleigh

Zijn er feiten, cijfers of beelden dat Eenkhoorn nu op een hoger niveau fietst?
Is Van Hooydonck een talent ? Waarom is hij dan niet al eerder opgeraapt door een Belgische ploeg ? Waarom koos hij voor CCC ? Geld ? En als er een goeie kop op zou zitten, waarom liet hij zich dan piepelen bij die club ?
De Affini's van deze wereld maken het verschil niet. Ik word er niet opgewonden van dat hij de eerste 150 km op kop fietst.

S. Morgenstern

Nee, dat is hoofdzakelijk een inschatting. Zoals jij in schat dat Eenkhoorn al vier jaar stil staat. Dat is ook niet op basis van feiten, cijfers en beelden. Ik vond hem zelf vorig jaar in Omloop duidelijk een stap beter dan het jaar ervoor. Ik denk dat hij daar vorige week vrijdag op de Taaienberg niet ver vanaf zat (komt daar twee plekken achter Van Avermaet boven), maar die koers stond daarna in het teken van het redden van de koers van Van Aert. De waarde van die inspanning is een pure inschatting voor ons.

Van Hooydonck was inderdaad een talent en BMC/CCC was een ploeg die altijd stevig investeerde in renners voor de Vlaamse koersen. Ik heb verder niet begrepen dat hij zich daar liet piepelen. Wel dat het er qua training en omkadering een stuk professioneler aan toe gaat bij zijn nieuwe ploeg, wat zich dit voorjaar al heeft uitbetaald (vooral, maar niet enkel in Wevelgem). Lijkt me dat hij die lijn de komende jaren door zal trekken.

Affini vervult verder een rol die er gewoon bij hoort voor een ploeg rond Van Aert. Dat vult hij nu al goed in, door naast zijn kopwerk ook nog een rol te spelen in het positioneren richting hellingen. Vandaag goed zichtbaar. Wanneer hij dat de komende jaren uit kan diepen en verder in de koers die beide rollen uit kan voeren, dan scheelt dat weer werk voor de volgende in lijn. Daarmee is dus ook zijn groeipotentie wel degelijk relevant.

Yeez

'@skedel claeys zit bij qhubeka assos

Beer

Versterking voor van Aert aub. Tweede jaar op rij dat hij na de 2e Kwaremont moederziel alleen zit.

Beer

Van Hooydonck, Roosen en Eenkhoorn zijn goede mannen op het vlakke en tot aan de voorlaatste Kwaremont. Affini is ok om de eerste wedstrijduren te controleren. Nu nog twee mannen erbij die minstens tot aan de laatste Koppenberg geraken en liefst nog eentje die in de buurt zit op de Kruisberg/Hotond. Dan kan van Aert de wedstrijd controleren, krachten sparen en dichter bij de overwinning komen. Ik vrees dat het gisteren niet voldoende zou geweest zijn om te winnen van Asgreen/VDP, maar er komen nog kansen.

madeinstars

Ik denk dat iedereen kan toegeven dat het gisteren niet goed genoeg was. We hoeven de redenen waarom volgens mij niet voor de 100e keer opnieuw te bediscussiëren. Tegelijkertijd is het zo dat Van Aert hier met de beste ploeg van de wereld nog niet gewonnen had, want hij was zelf ook niet goed genoeg.

Voor volgend jaar zal er versterking bijkomen en op basis van de voorjaarsklassiekers van 2022 moet Jumbo dan afgerekend worden of het geslaagd is.

wieler4live

Tijd voor het baskeland roglic en vindegaard starten vroeg terwijl a.yates en poga zo wat als laatste starten heb even gekeken en de wind trekt indd wat aan in de middag heb alleen niet naar de wind richting gekeken maar er lijkt over nagedacht te zijn hopenlijk kunnen ze gelijk een leuk gaatje slaan weer zin in

Yeez

Vooral heel benieuwd naar Vingegaard deze week, al denk ik dat ook die gewoon in dienst van Roglic rijdt.

tendam

Van Aert had gisteren met een wat betere ploeg ook niet gewonnen, dat lijkt me duidelijk. Uiteindelijk won gewoon de sterkste. Maar ik denk dat het psychologische effect van geen ploeg hebben ook niet moet worden onderschat, hij zit op grote afstand van de finish nog in een redelijk grote groep met geen enkele ploegmaat. Dat lijkt me niet echt motiverend. En zelfs met lage verwachtingen vond ik het niveau toch wel erg laag, ze doen hun best en koersen attent maar als puntje bij paaltje komt kan er gewoon niemand mee met de beste 50 man. En dat zijn echt niet allemaal geweldenaars.

Yeez

Ik denk ook dat je moet proberen met een andere insteek te gaan koersen. Ze branden zichzelf nu volledig op door mee te schuiven en elke beklimming v aert vooraan af te willen zetten. Ik denk dat v aert zichzelf prima kan plaatsen, dus mijn inziens kun je er beter voor zorgen om met zoveel mogelijk man in de finale te komen ipv jezelf op te branden in de voorfinale

kelderfan

'@Murcia
quote: "Ik denk dat de discussies heel vaak door elkaar lopen, omdat men altijd het niet winnen van een koers als RVV door Wout automatisch koppelt aan de ondersteuning of beter het gebrek eraan."
Volgens mij gaat het om de Vlaamse voorjaarskoersen en dan lopen de discussies niet door elkaar. Want de Omloop en de E3 zijn ook graatmeters.
@tendam
Je ziet 't wederom goed, want het niveau is gewoon te laag, als je ziet, dat er maar 1 renner bij de 1e. 50 zit.
Dit is gewoon een gemiste kans om je te kunnen meten met de beste renners op dat gebied. Je behoeft niet altijd te winnen, maar je mag JV toch wel strijdend ten onder gaan. En ja Wout Van Aert gaat strijdend ten onder.
Maar JV moet dat intern eens goed bespreken.

zietemgaan

kunnen ze Maarten Wynants niet vervangen door Vermote? Ik blijf het herhalen, zo'n machtsknecht, type el tractor, daarmee sta je uiterst sterk, vermote is geen kopman, dat weet hij ondertussen ook en Jumbo gaat er op alle vlakken plezier van hebben (rondes en klassiekers)

AWestie

Volgens mij ontkennen de meeste mensen ook niet dat die koersen graadmeters zijn
Volgens mij ontkent niemand dat er iemand miste in de laatste 50 kilometers
Er ontkent helemaal niemand (zelfs het team) dat er voor 2022 wel wat bij mag

Wat wél wordt aangegeven: een renner in de laatste 50km had waarschijnlijk niet het gewenste verschil gemaakt om te winnen.

xistnc

Ook al had het niet uitgemaakt: ik ben wel benieuwd naar het waarom van het plotseling verdwijnen van én Van Hooydonck én Roosen én Eenkhoorn.

Heeft iemand daar al ergens iets over terug kunnen vinden, tussen het roeptoeteren, herkauwen en achter de eigen staart aanjagen door?

Laatst gewijzigd
Stoempie

Je wordt toch schijtziek van die repeterende discussies hier. Sommigen haken zelfs af, en ik voel ook steeds meer die neiging.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert stond helemaal links vooraan bij die valpartij voor de tweede keer Kwaremont. Stuk verder is er een shot van achter waar je een stuk of vier Jumbo renners ziet aansluiten. Gezien het niveau van die drie renners zal zo'n inspanning, samen met de eerdere anticipatie pogingen, genoeg zijn om er op de Kwaremont vanaf te gaan.

De Zeboe van de Zoncolan

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een lijstje van 10 potentiële versterkingen die echt wat toevoegen, evt zelf kopman kunnen zijn bij afwezigheid van Van Aert in kleinere koersen, maar waarvan het wel realistisch is dat ze gaan knechten als het nodig is.

Belangrijk is dat hij einde contract is, dus voor volgend jaar ingezet kan worden.

Senechal? Haller? Campenaerts terug halen? Wie heeft er nog meer suggesties?

Of pure knechten die kwaliteiten hebben die de huidige groep niet heeft?

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Michiel De Rooij
Je gaat toch niet weer gooien met modder, want daar wordt je muur niet mooier van.
Het is hier toch een discussie-forum en je hoeft niet altijd deel te nemen.
Als het goed gaat roep ik hoera; maar als 't minder is, dan kun je moeilijk hoera blijven roepen.
Gelukkig geeft @xistnc weer eens goed aan, dat roeptoeteren en achter je eigen staart aanjagen de boventoon voert.
Van Hooydonck, Roosen en Eenkhoorn waren zeker opeens verdwenen na die berg (Patersberg) na de 2e. keer Oude Kwaremont.
Ik denk, dat 't komt, omdat er 't hele voorjaar al hard wordt gereden, de renners zijn dan niet meer elke dag 100%.
En je moet 100% om echt mee te kunnen doen.
Als je kijkt bij Mathieu van der Ploeg, dan zie je dat hij Strade, T/A, E3 top was, maar daarna komt de sleet erin.
Want de DDV was al een waarschuwing en gisteren ging 't boven vewachting, maar op 't laatst blokkeerde hij volledig.
Ik denk, dat je voor de Voorjaarsklassiekers 8/9 renners moet hebben.

Xevar

Tsja, dit hele subforum is al tijden gekaapt door een heel select groepje mensen. Misschien moeten het vaste clubje users dat hier komt en de beheerders van deze site eens in de spiegel gaan kijken wat voor forum ze nou eigenlijk willen hebben. Helemaal prima als ze tevreden zijn met de huidige situatie hoor, maar ik zou zelf toch een ander beleid hanteren.

Er zijn de afgelopen jaren erg veel goede users waar je leuke inhoudelijke discussies mee kon voeren afgehaakt, met een goede reden. En waarom denken jullie dat er vrijwel nul instroom is van nieuwe mensen hier? Ik weet het antwoord wel.

Tegenwoordig zijn er ook bijna alleen maar fanboys, roeptoeters en doodvermoeiende figuren die al jaren dezelfde act opvoeren over. Niet zo verwonderlijk dus dat het niveau van de discussies hier dan al een heel tijd ver onder het nulpunt is gezakt..

Laatst gewijzigd
1 2 ... 132 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.