Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 131 ... 454 455
S. Morgenstern

Een 2e man bij de allerbesten in koers, zoals Van Hooydonck in Wevelgem, heeft altijd zin. Niemand spreekt dat tegen.

Vandaag had een knecht van het niveau Vermeersch echter ook de verhoudingen tussen de beste drie niet veranderd. Deze koers is nu eenmaal een hele andere dan Wevelgem.

Dat verschil negeren is vrij lachwekkend.

Laatst gewijzigd
Yeez

Dat zegt toch ook niemand? Het helpt altijd, maar het gaat niet helpen om v aert vd poel te doen volgen op de kwaremont...

Laatst gewijzigd
Murcia

'@Michiel
Heb je gelijk in, ik telde hem echt voor Matthieu hoor vandaag en dit soort verrassingen (voor mij dan) maken de koers ook zo mooi. Wout klaagt niet over zijn knechten omdat ze vandaag gewoon gedaan hebben wat ze konden maar toch verwacht ik meer van vooral iemand als Timo, een paar jaar geleden nog een renner die juist dat explosieve had en nu verder had moeten zijn. Maar goed dat is commentaar van een papzak zou Naessen terecht zeggen. Affini en Dekker meer dan hun portie werk gedaan en het is mooi dat je door de integrale uitzending het werk van die jongens in de eerste uren kunt zien.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Hoe jij 't altijd weer goed kan breien is op zich al leuk om te volgen. Maar het verhaal is, dat Wout te veel werk alleen moet opknappen. Hier gebeurde 't zelfde als in de E3. Wout is verschillende keren onder druk gezet en moest steeds zelf oplossen. Maar je hebt goed gezien, dat Affini in zijn rol is gegroeit en dat Dekker stappen heeft gezet.
Hopelijk heeft de zoektocht naar versterking voor 't Vlaamsche succes, want dat is echt nodig.
Ook bij Wout heeft de T/A toch diepere sporen achter gelaten, want ook Mathieu had niet zijn beste benen meer.
Maar die opmerking over lachwekkend, kun je beter achterwege laten.

Stoempie

Precies Murcia. Ik heb ook zeker genoten vandaag. Vooral van het onvoorspelbare.

Mijn emotie piekte vandaag toen Mathieu pap verzuurde op 50 meter van de meet. Ik slaakte een kreet van verbazing. Smeet de remote control vol vuur tegen de muur, en mompelde sorry buur..

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Aert heeft nergens meer hoeven doen dan Van der Poel. Ze werden even tactisch onder druk gezet toen het groepje Flip vooruit was, maar daar zaten ze beide in dezelfde situatie. Vandaag was er voor beide qua dingen moeten doen, dus geen verschil tussen wel of niet iemand mee hebben.

Dat het heel nuttig kan zijn om een man erbij te hebben, wordt wel getoond door Vermeersch die op kop reed richting Koppenberg. Daarmee is de conclusie dat Van Aert teveel heeft moeten doen door niet zo'n renner mee te hebben echter niet gerechtvaardigd. Vermeersch reed tenslotte ook op kop voor de belangen van Van Aert.

Wat dit verder met goed praten te maken heeft ontgaat me.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Het heeft niks met goedpraten te maken, het is letterlijk goedpraten. :o

kelderfan

Ja er ontgaat je wel meer, als 't van pas komt, want Wout heeft meer werk opgeknapt dat Mathieu, die goed zag, dat Wout alleen zat en toen met Allaphilipe er vandoor ging. Zij namen echt een leuke voorsprong en Wout mocht 't gat dichten met de hele meute in zijn wiel. Daar heeft Wout te veel kracht verloren. Dat brak hem op in de finale.

S. Morgenstern

Ah, top! Iemand die er inhoudelijk nooit uit komt in een discussie, omdat dat maar vervelend mierenneuken is, sluit zich aan bij een inhoudsloos verwijt.

S. Morgenstern

Van der Poel en Asgreen (niet Flip) waren de sterksten op de voorlaatste keer Kwaremont en Patersberg en dwongen daarmee de rest tot achtervolging. Dat was niet tactisch, omdat Van Aert alleen zat, maar omdat ze kwalitatief de beste waren vandaag. Dat Van Aert de eerste was om te achtervolgen, was omdat hij vandaag de derde man is koers was en daar steeds net niet met ze mee kon, niet omdat hij alleen zat en tactisch in het pak was gestoken.

Laatst gewijzigd
Rawolf

Leef niet in de waan dat je een discussie voert Morgenstern, je pikt enkele randzaken eruit waar je wat op aan te merken hebt en negeert steevast de helft van de berichten. Dat je de toegevoegde waarde van een Vermeersch zo slecht kan inschatten beperkt de waarde van een inhoudelijke discussie nog meer.

Overigens had alpecin ook Dillier en Riesebeek uit koers na een valpartij, daar word in deze eeuwige vergelijkingsstrijd weer makkelijk aan voorbij gegaan.

Jumbo kwam vandaag in de ondersteuning gewoon tekort, 0 steun in de laatste 50k met groepen samen 40 man. Daar valt weinig aan goed te praten. Hoeveel impact dat op de wedstrijd heeft gehad is lastig te zeggen.

S. Morgenstern

Die casus Vermeersch is wel een goede om je eerste punt te testen. Daar ga ik op je hele punt in, met een argument. Vervolgens reageer jij niet inhoudelijk op dat punt, maar verwijt me nu enkel inhoudsloos dat ik het gewoon niet op waarde kan schatten. Terwijl er dus een concreet twistpunt was over het moment dat ze met zes vooruit zijn en Van der Poel zou kunnen sparen, omdat Vermeersch er nog zit.

Maar goed, dat is jouw manier om je van discussies af te maken.

Het feit dat Van Aert na de tweede Kwaremont niemand meer had wordt verder niet betwist. Wel de impact van dat feit op de wedstrijd.

kelderfan

Wie kan jou ook bijbenen met inhoudelijke onzin. Maar nogmaals het is altijd weer leuk om te volgen.
Nathan was de nr. 2 bij JV, maar helaas niet bij de 1e. 50 renners. Roosen en Eenkhoorn vallen wat dat betreft toch tegen.
Intermarche heeft zich toch beter laten zien met Danny van Poppel.

Laatst gewijzigd
Xevar

Eens met Rawolf. Het is sowieso best lastig om in dit forum een leuke discussie te voeren omdat er gewoon een heel klein groepje vaste users is die altijd in hun vaste patronen en manier van discussiëren blijven hangen. Vrij vermoeiend.

Ik wil eigenlijk niet te veel op de man spelen, maar ik moet wel zeggen dat ik me ook behoorlijk irriteer aan je manier van discussiëren Morgenstern. Ik lees hier al jaren mee en ik denk niet dat ik je ooit je ongelijk heb zien toegeven. Je presenteert je eigen mening altijd als feit, en dan meestal ook nog met een vrij arrogant en betweterig ondertoontje. Alsof jij de alwetende wielerkenner bent die het voetvolk even uitlegt hoe het allemaal zit.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Van Poppel die niet hoeft te knechten, laat inderdaad goed zien hoeven verschil dat qua persoonlijke uitslag kan maken.

Onderscheid maken tussen Van Hooydonck, Roosen en Eenkhoorn op basis van hun uitslag lijkt me ook niet helemaal gerechtvaardigd. Uiteindelijk hebben ze alledrie dezelfde rol op een vergelijkbare manier ingevuld en zijn ze er na de tweede keer Kwaremont vanaf.

S. Morgenstern

Sterkte ermee, Pelle

defietser

Versterking voor van Aert

Murcia

'@Xevar
Morgenstern heeft een mening en dat is niet de jouwe en dat kun je irritant vinden, ik niet overigens maar hij onderbouwt zijn punten altijd en ik vind het vreemd dat je juist hem eruit pikt om zijn manier van discussiëren. Dan zou ik eerder anderen kunnen opnoemen. Je bent kennelijk nieuw maar je eerste posts lijken meer bedoelt om te stoken dan een uitwisseling van argumenten. Niemand ontzegt je hier iets maar je krijgt weerwoord net als ik, Yeez of Rawolf als een ander het niet met je eens is. Voorbeeld is je stelling dat de negatieve sfeer die er rond de ploeg in Vlaanderen zou hangen gevolgen heeft voor de expansie van Jumbo. Dit is aantoonbaar onjuist gezien de verdere uitbreiding van winkels daar.

AWestie

Er zit op dit forum nou eenmaal een groep die denkt in goed/niet goed, wat soms ook handig is om de boel scherper te hebben. Daarnaast is er ook een groep die veel meer een afweging maken en nuanceren. Ook handig, maar gevaar is daar natuurlijk dat je soms de harde wetten van de topsport over het hoofd ziet.

Volgens mij had een Teunissen in vorm precies nog een schakel kunnen zijn in een kans hebben, alleen had WvA puntje bij paaltje niet gewonnen.

Yeez

Tis wat hier

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik vind het jammer dat er weer op de persoon gespeeld wordt. Als je het niet eens bent met @Morgenstern inhoudelijk kan je daar op ingaan maar als er iemand is die zijn menig onderbouwt dan is het hij wel. Je hoeft het er niet mee eens te zijn maar hij mag ook hier gewoon zijn mening ventileren net zoals de critici dat mogen. Ik denk dat niemand onderkent dat de ploeg niet in de meest ideale situatie zit... nogmaals het gemis van Mike en Tom zal voelbaar zijn geweest maar de rest heeft gedaan wat het kon toen ze nog konden volgen. Uiteindelijk kwam het neer op diegene met de beste benen en dat waren van der Poel en zeker Asgreen. Ik ben denk ik net zo teleurgesteld als de meeste hier maar het afschuiven op de ondersteuning vind ik te gemakkelijk. Wout was gewoon wat minder vandaag,

YogiBear

Niemand ontkent dat de ondersteuning minder is dan aan het begin van het seizoen bedacht. Nogmaals, door het late bijtekenen van Van Aert, kon er niet nog de markt op worden gegaan. Met Mike en Tom (waarbij ik niets eens ga beweren dat de rol van Tom een structurele voor na dit seizoen zou zijn), was de ondersteuning kwalitatief een stuk beter geweest. Er is niemand die dat ook maar kan ontkennen. Daar hadden ze het dit jaar mee kunnen en moeten doen. Vervolgens kun je kijken wat er voor volgend jaar mogelijk is. De knechten die er op dit moment zijn (dus na het wegvallen van Mike en Tom) hebben vandaag hun rol naar behoren uitgevoerd. Je kunt hopen dat ze meer hadden gekund, maar dat was zeker niet te verwachten. Had het uitgemaakt, als ze verder hadden meegekund in de 3e of 4e groep, ik denk het niet, maar dat zal altijd een discussiepunt blijven. Ik merk alleen dat er een paar hier zijn die weigeren om naar de situatie te kijken zoals die was aan het begin van het seizoen en er alleen maar naar blijven kijken zoals die is op dit moment. Dan laat je dus twee hele belangrijke pionnen (Mike en Tom) en de reden waarom ze er niet bij zijn, volledig buiten beschouwing.

Laatst gewijzigd
ti-raleigh

'@ rahimns
Zeggen dat Wout een mindere dag had, vind ik dan weer niet sterk. Ja, Asgreen was de beste. Maar Wout moest al veel te vroeg zelf in actie komen. Toen Ballerini ging, reed Van Hooijdonck er naar toe. Daar had de derde luitenant moeten zitten. Niet de eerste. Ik begrijp ook niet zo goed waarom ze het constant met zo veel mensen vooraan moesten zitten. Nodeloos energie verspillen, mijns inziens. Vooral als je weet dat de ploeg niet zo sterk is. Ik ben benieuwd hoe de ploegleiding zelf de wedstrijd zal analyseren. Al zal dat binnenskamers anders klinken dan in de media vermoed ik.

Wout heeft bijgetekend, niet alleen voor het geld, hij voelt zich goed bij TJV. En hij zal afgelopen winter meer ondersteuning geëist hebben. Dat is er helaas niet uitgekomen. Teunissen erbij zal een groot verschil maken. Maar de rest van deze ploeg is erg zwak. En ik vrees dat de huidige selectie niet veel zal verbeteren. Alleen Dekker is nog jong, de rest is talent af en maakt weinig progressie in het Vlaamse werk. Het gemis van Dumoulin gebruiken vind ik ook zwak. Hij heeft nog nooit Vlaamse klassiekers gereden. Niemand weet of hij het kan, ik denk van niet.

We zullen aan het eind van het seizoen zien hoe de vork in de steel zit. Maar ik durf geld in te zetten op een paar aankopen voor het Vlaamse werk. Niveau Teunissen vereist.

Rawolf

Ik zou gaan kijken in de categorie Haussler, Haller, Hoelgaard, Claeys, Sutterlin. 1/2 sterke stabiele mannenerbij. Roosen, Teunissen en Eenkhoorn zijn geen renners waar je een klassiekerteam mee kan bouwen. Die komen relatief zoveel tegen qua ziektes en valpartijen.

Murcia

Ik denk dat de discussies heel vaak door elkaar lopen, omdat men altijd het niet winnen van een koers als RVV door Wout automatisch koppelt aan de ondersteuning of beter het gebrek eraan. Ik denk dat met de koers van vandaag en het verloop een betere ondersteuning niet het verschil had gemaakt tussen winnen en verliezen voor Wout. Terwijl ik wel voorstander ben van een kwaliteitsinjectie voor de kassei koersen. De enige ploeg die meerdere wapens heeft is DQS en die koersen op een manier die een of meerdere van hun kopmannen ook regelmatig gevangen houdt in het ploegbelang. Matthieu en Wout zijn de totale alleenheerser binnen hun ploeg in het voorjaar maar dan leg je wel al je eieren in een mandje. Tenslotte vind ik ook vandaag dat Wout net iets teveel doet, als je op de klimmetjes al merkt dat je geen overschot hebt moet je ook wel eens durven linkeballen. Oogt misschien niet zo fraai maar het gaat om de overwinning.

1 2 ... 131 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.