Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 137 ... 454 455
Yeez

'@morgenstern de 3e man in koers had op dat moment nog 20 man in zijn wiel hangen. Als daar een knecht had gezeten die dat voor hem dicht kon rijden had dat ontzettend veel krachten gescheeld, maar ik zie al waar dit naartoe gaat. We houden het wel bij een inzichts verschil

Yeez

'@kelderfan ik denk dat het op het gebied van sprinten, klimmen en heuvelklassiekers wel goed zit op het moment. De kasseienklassiekers zullen echt de prioriteit hebben en met de huidige continuïteit zullen er sowieso weinig nieuwe namen bijkomen.

S. Morgenstern

Dumoulin had ik speciaal voor jouw tussen haakjes staan, omdat je er om de een of andere reden niet aan wil dat hij een renner is die kwaliteiten heeft om in zware klassiekers in het laatste uur nog van waarde te zijn. Hij was echter niet nodig voor het punt dat ik maakte.

S. Morgenstern

Als daar een knecht had gezeten die dat voor hem dicht kon rijden had dat ontzettend veel krachten gescheeld

Ja, natuurlijk! Ik beweer toch niet iets anders? Ik stel enkel dat je voor zo´n inspanning een absolute toprenner nodig zou hebben, iemand met de kwaliteiten van Van Aert.

S. Morgenstern

'@kelderfan

BENNETT George
BOUWMAN Koen
FOSS Tobias
HARPER Chris
PFINGSTEN Christoph
TOLHOEK Antwan

Dit zijn de renners die nog zonder contract zijn. Ik denk dat we de plekken van Wynants en Martens (niet de rol, maar puur de plek) voor het gemak van de discussie in kunnen vullen met Kooij en nog een beloften. Wie zijn dan vervolgens de renners die je niet zou verlengen en waarvoor je naast Vlaamse mannen (meervoud blijkbaar) ook nog Honore zou halen?

kelderfan

'@Yeez
Ik lees toch echt, dat JV de markt opgaat. Weet jij nu al, wat hun plannen zijn op dat gebied.
Gaat om twee mannen voor Vlaanderen, dan begrijp ik je reactie, maar je geeft zelf aan, dat het moeilijk wordt om goede renners voor Vlaanderen te halen.
Maar ik vraag mij af, waarom DCQS geen probleem heeft met het halen van goede renners en JV het wel moeilijk heeft.

S. Morgenstern

Vind je dat Jumbo geen goede renners heeft gehaald de afgelopen jaren?!

Yeez

'@morgenstern en renner met de kwaliteiten van v aert? Er zitten nog 20/25 man in het wiel die ook allemaal terugkomen en niet worden gelost. Denk je niet dat een vermeersch of een senechal die inspanning had kunnen doen?

Rawolf

"Ja, natuurlijk! Ik beweer toch niet iets anders? Ik stel enkel dat je voor zo´n inspanning een absolute toprenner nodig zou hebben, iemand met de kwaliteiten van Van Aert."

Dat is dus niet zo, er zaten nog 20 man in t wiel...

Let op, een knecht hoeft die exacte inspanning van WvA niet te kunnen herhalen omdat mbv een helper zulke situaties kunnen worden Voorkomen. En mocht het voorkomen kan je met een knecht de inspanning meer Uitsmeren. Nu moet WvA er in 1 ruk naartoe anders kan hij gelijk wel stoppen.

Yeez

'@kelderfan hoezo heeft jv daar wel moeite mee? De focus heeft altijd op het klim- en sprintwerk gelegen. Volgensmij is het daar aardig gelukt om een goede kern neer te zetten en goede renners aan te trekken. Datzelfde gaan ze nu proberen te verwezenlijken voor de klassiekerkern, maar op alle vlakken bij de wereldtop horen zal lastig zijn.

S. Morgenstern

Ik denk het niet nee. Daar op die plek wordt zelden nog zo´n gat dichtgereden op de beste van de Kwaremont. Hetgeen Van Aert daar doet is echt wereldklasse.

S. Morgenstern

Dat is dus niet zo, er zaten nog 20 man in t wiel…

Het volgen van die inspanning is natuurlijk totaal wat anders dan hem op kop uitvoeren.

Het wegrijden van Asgreen en Van der Poel op het laatste stuk van de Kwaremont was niet te voorkomen door een knecht. Behalve wanneer die ze wel had kunnen volgen, maar dat gat wordt gewoon geslagen door de besten in koers.

Het uitsmeren van de inspanning is in principe in heel veel koersen inderdaad een optie, maar niet op dat stuk met direct erna de Patersberg. Dan moet het dicht zijn voor de Patersberg, omdat die twee daar opnieuw beter omhoog gaan dan de rest. Hoe langer je het uit smeert, hoe meer tijd zo´n knecht zal verliezen op die twee vooraan.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern het was niet vol gaan wat v aert deed. ze reden op kop ook niet vol door. Kijk voor de grap is naar de rvv van 2020, waar v aert alleen naar flip en vd poel kletst op het stuk tussen de stationsberg en de taaienberg. Dat is vol gaan en dan kan niemand hem volgen. Je kan niet beweren dat een v aert in volle inspanning op zo’n stuk nog 25 man in het wiel heeft hangen. Het zag er ook niet uit als vol gaan. Dat had een bovengemiddelde knecht die bij de beste 30 in koers kan rijden op zo’n punt ook kunnen oplossen.

kelderfan

'@S.Morgenstern
Quote: BENNETT George, BOUWMAN Koen, FOSS Tobias, HARPER Chris, PFINGSTEN Christoph, TOLHOEK Antwan;
Van dat rijtje zou ik Koen Bouwman, Tobias Foss en George Bennett zeker behouden voor JV.
Tolhoek en Harper zijn voor mij nog een vraagteken; want het seizoen is pas begonnen.
Ik zou Pfingsten inruilen voor die Mikkel Frølich Honoré; want de Denen zijn in opmars met Asgreen en Vingegaard.

Cycling

'@Kelderfan Ik snap niet dat je DCQS en JV steeds met elkaar moet vergelijken. De ene ploeg had de focus op het klassement en de andere op eendagswedstrijden. Dat is nu aan het veranderen door de komst van Evenepoel en Van Aert. Het is dan ook logisch dat ze heel andere type renners hebben aangetrokken. DCQS moet nog maar aantonen of ze hun klassementsrenners de komende jaren goed genoeg kunnen ondersteunen. Tot op heden is dat nog niet gebleken. Zoals eerder al aangegeven heeft JV de afgelopen jaren prima renners aangetrokken en deze verder ontwikkeld. Het is niet voor niets dat ze bij de beste world tour ploegen horen. Ze kunnen alleen financieel niet wedijveren met een aantal ploegen. Dus moeten ze verstandig omgaan met hun budget,

kelderfan

'@Yeez,
Quote: "De focus heeft altijd op het klim- en sprintwerk gelegen. Volgens mij is het daar aardig gelukt om een goede kern neer te zetten en goede renners aan te trekken."
Nee de focus heeft eerst op 't sprintwerk gelegen met het halen van Dylan Groenewegen;
Daarna is de focus op 't rondewerk gekomen door het goed functioneren van Primoz Roglic en het halen van Sepp Kuss en Tom Dumoulin;
Vervolgens is de focus teruggekomen op 't Vlaamse werk (eerst met Boom en Vanmarcke) en nu met Wout Van Aert.
Al een tijd terug heb ik toen gemeld, dat Wout een betere ondersteuning heeft verdiend. Dat is kennelijk door het lange wachten op de handtekening ondergesneeuwd.
Nu zegt 't team, dat zij gaan zoeken naar versterking. Je zegt zelf dat het moeilijk is, maar waarom dan wel.

kelderfan

'@harryjohan71
Waarom is dat zo moeilijk te snappen. DCQS heeft het contract van Evenepoel opengebroken en hij blijft 5 jaar bij die ploeg. Hun baas roept, dat hij meer budget nodig heeft om een ploeg rondom Remco te bouwen.
De baas van JV heeft dat al eerder genoemd. Dus waarom zou je die ploegen niet kunnen vergelijken.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Een team moet wel in balans blijven en dan kiezen om een ondersteunende renner voor de sprinters in te ruilen voor een 2e Vingegaard een onlogische. Ze hebben volgend jaar buiten Wout om 3 sprinters, dan ga je toch Pfingsten niet wegdoen voor een type renner die je al in huis hebt. Om eventueel Pfingsten te vervangen dat zou ik nog wel kunnen begrijpen maar dan wel 1 die ook zijn rol beter kan vervullen, anders zou ik die gewoon verlengen.

En verder heeft het vergelijken met andere ploegen geen zin, TJV heeft zijn eigen identiteit en samenstelling en je moet er dus voor zorgen dat die in evenwicht blijft. 1 op 1 renners gaan vergelijken en ervoor zorgen dat je een kopie wordt van een andere ploeg heeft geen zin. Dus als Levefre iets doet moet TJV maar hetzelfde doen. Gewoon doorgaan op de ingeslagen weg en kijken waar je sommige puzzelstukjes nog beter kan invullen mocht dat nodig zijn, ook kijkend naar de lange termijn.

Laatst gewijzigd
YogiBear

'@kelderfan Je kunt ze volgens mij als volgt vergelijken. Beide hebben het sprintgedeelte voor mekaar (ervan uitgaande dat Groenewegen terug komt). Daarnaast hebben ze allebei één van de twee (klimmen/klassement vs Vlaamse klassiekers) voor mekaar. DQS moet/zal bouwen aan een klassementsploeg rond Evenepoel en TJV waarschijnlijk werken aan versterking van de klassiekerploeg. Wat je niet kunt vergelijken is TJV met DQS wat betreft klassiekers danwel wat betreft klassement. De breedte van DQS in de klassiekers is duidelijk. Net zo goed als duidelijk is dat de breedte en kwaliteit van TJV in het klassementswerk beter geregeld is. Beide zullen waarschijnlijk voor het komende jaar met één a twee gerichte versterkingen hun 'zwakke' punt versterken en zijn dan wellicht beter vergelijkbaar waarbij een één-op-één vergelijking mede vanwege een andere filosofie nooit (helemaal) op zal gaan.

Laatst gewijzigd
Cycling

'@Kelderfan Je verwijst naar iets wat nog niet eens gecommuniceerd was en bovendien is het nog volledig onduidelijk hoe het sponsorcontract eruit ziet. Op deze manier is discussiëren onmogelijk.

Yeez

Ploegen vergelijken is sowieso niet altijd de juiste maatschaaf

Laatst gewijzigd
kelderfan

Quote: "Ze hebben volgend jaar buiten Wout om 3 sprinters, dan ga je toch Pfingsten niet wegdoen voor een type renner die je al in huis hebt. Om eventueel Pfingsten te vervangen dat zou ik nog wel kunnen begrijpen maar dan wel 1 die ook zijn rol beter kan vervullen, anders zou ik die gewoon verlengen."
Jij hebt toch wel meegekregen, dat Timo Roosen die rol gaat overnemen; dus waarom Pfingsten niet inruilen voor Honore, die volgens mij ook wel een sprintje kan aantrekken. En als je twee goede knechten voor Wout gaat halen, dan zit er echt wel een bij, die een sprint kan aantrekken. Trouwens hoe vul je dat in met 4/5 sprinters in je team.
Maar misschien wordt Dekker wel de sprintaantrekker voor Dylan Groenewegen.
@harryjohan71
Je loopt achter, want de baas van DCQS heeft 't inmiddels gecommuniceerd. Ook dat Asgreen al heeft bijgetekend en dat Allaphilippe de volgende is om bij te tekenen.
@YogiBear
Dat klopt en dat zal ook de focus zijn voor beide ploegen.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Als je echt serieus bent over het ondersteunen van Van Aert, zal je op zijn minst een Bennett moeten laten vertrekken. Dat geld heb je minstens nodig voor een echte versterking.

Yeez

'@madeinstars ook jij kan niet in de portemonnee van de ploeg kijken. Niemand hier

tendam

Met het vertrek van Dumoulin komt er ook een flink bedrag vrij natuurlijk. Al is de vraag of de sponsor ook zo diep in de buidel wil tasten als het niet om Dumoulin gaat maar om een knecht voor Van Aert.

1 2 ... 137 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.