Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 138 ... 454 455
Yeez

'@tendam gaat Dumoulin weg dan? Die heeft een contract tm eind 2022 en het enige geld wat je in je zak houd zijn de maanden die hij ny niet rijdt. Als hij besluit te stoppen komt er heel wat vrij ja, maar daar is geen sprake van en kun je okk niet zomaar vanuit gaan.

madeinstars

Uiteraard kan je in niemands portemonnee kijken, maar je kan wel estimated guesses maken over wat er mogelijk zou kunnen zijn. Tenzij er qua budget veel bijkomt, zal je concessies moeten doen om echte versterkingen voor Van Aert binnen te halen.

Rawolf

De marktwaarde van Dylan Groenewegen is in elk geval achteruit gegaan

S. Morgenstern

Groenewegen heeft nog een contract voor 2022, dus daar ontstaat geen ruimte.

Beer

Komaan Jumbo, gewoon geld op tafel leggen en Turgis binnen halen. Voor Stuyven & Asgreen zijn we te laat vrees ik, maar van Aert-Turgis kan best een mooie tandem vormen. Van Aert is teamplayer genoeg om zo'n Turgis ook winstkansen te gunnen en op andere momenten iets terug te krijgen. Turgis geraakt duidelijk vlot over de hellingen, zet elk jaar een mooie stap vooruit en is ook niet traag aan de finish. Achter dit kopmannen-duo dan de grote jongens (Van Hooydonck, Roosen, Eenkhoorn), de mannen voor de eerste uren (Affini, Van Emden), het jonge talent (Dekker, Kooij) en eventueel nog een goedkope gok (Livyns, Van Gestel, Van Moer....). Blijft nog Teunissen. Volgend jaar nog onder contract, dus een nieuwe kans in de rol van 3e man. Voldoet hij volgend jaar niet kan je daar ook nog doorselecteren en versterken.

Plan B: Senechal.

Zo zou Beer Zeeman het doen ;-) Ik vind dat er al een mooie basis staat, het mist gewoon duidelijk nog iets. Aangezien het al twee jaar onvoldoende is, mag er nu wel eens duidelijk geïnvesteerd worden.

S. Morgenstern

Je kan niet beweren dat een v aert in volle inspanning op zo’n stuk nog 25 man in het wiel heeft hangen.

Natuurlijk wel, op dat stuk op die brede baan heb ik uberhaupt geen beeld in mijn herinnering van iemand die renners los uit de wielen rijdt. Deze actie van Van Aert is wat dat betreft een van de strafste staaltje op dat stuk die mij bij staan. Je kunt het natuurlijk anders zien en denken dat het op reserve was en iedereen bij de beste dertig in koers hetzelfde had gekund, maar je kunt natuurlijk nooit stellen dat het onmogelijk is om te denken dat jij die inspanning danig onderschat en het dus anders te zien.

Laatst gewijzigd
$kedel

Turgis, Stuyven en Asgreen zijn wel vrij duur vrees ik.
Senechal zou misschien nog kunnen als hij dit als franstalige ziet zitten maar dan zie ik toch liever een Livyns, Claeys, van Gestel of Bystrom komen. Mannen met een hoog constant niveau waar je niet de hoofdprijs voor betaald en ook een flinke meerwaarde in de sprint/heuvels.

Xevar

Vandaag in het Baskenland toch weer het terugkerende verhaal van dit seizoen. De kopmannen(van Aert en Roglic) zijn uitstekend in orde maar in de breedte presteert de ploeg flink onder de maat. De kopmannen hebben eigenlijk nog in geen enkele koers echt de ondersteuning gekregen die ze verdienen. De enige positieve uitzondering dit seizoen is Vingegaard wat dat betreft, al was die vandaag ook totaal niet goed.

S. Morgenstern

Het was toch al lang duidelijk dat ze hier niet met een selectie rijden waarvan je kunt verwachten dat ze net als in Parijs-Nice de hele week de koers dragen? Dat was ook niet de insteek; bekijk nog eens het persbericht voor deze koers. Vingegaard die mee zit met zo´n groep is in principe al iets wat hij op WT-niveau nog zelden eerder deed. Beetje reeel blijven en niet overal dat beeld terug willen zien van de zomer die de Tour-selectie reed.

kelderfan

Ja met een jonge ploeg wordt een lastig verhaal voor Roglic om dit keer Baskenland te winnen.
Alleen Vingegaard kon meekomen en heeft alleen op 't laatste klimmetje de aanval gezocht, maar moest dat bekopen met enkele seconden achterstand bij de finish.
Maar waar was Sam Oomen, want Lennard Hofstede heeft berenwerk gedaan om Roglic goed af te zetten bij die klim.

Laatst gewijzigd
YogiBear

Vandaag Roglic duidelijk niet in de problemen en goed afgezet aan de voet van de laatste serieuze klim. Nog één man ter ondersteuning mee en daarmee perfect geregeld door TJV. De rest heeft zich mooi enigszins kunnen sparen voor wat nog komen gaat deze week.

Murcia

Het is vooral het gebruikelijke verhaal van de critici dat we horen maar ik ben vandaag niet ontevreden over de ploeg. Vingegaard had het lastig maar kon mee met de beste 15 a 20 op die steile Asturiana en wie denkt dat Foss op dit soort puisten mee kan qua explosiviteit moet zijn vorige wedstrijden maar eens bekijken. Oomen idem dito. Primoz leek mij dik in orde. Nam begrijpelijk geen risico in die zeer technische afdaling, dat gedeelte met die ribbels was lachwekkend gevaarlijk en had misschien alleen aan de finish wat fanatieker kunnen meesprinten. Het is een lange week met talloze bergjes waar je vooral moet doseren. Met Aranburu en Astana weer een helpende ploeg erbij voor de komende dagen.

YogiBear

'@kelderfan Waar heeft Vingegaard de aanval gezocht? Ik heb zitten kijken op Eurosport en daar niets van gezien. Ik kan het gemist hebben, maar volgens mij heeft hij overal gevolgd en in is in de laatste paar honderd meter gelost.

tendam

'@xevar
Ik weet niet of je echt nieuw bent op dit forum (denk het niet) maar je kritiek snijdt weinig hout. Roglic verloor bv. Parijs-Nice niet door een gebrek aan steun, sterker nog, z'n ploeg was bergop veruit het sterkst. In die die laatste rit was het onmogelijk om hem terug te brengen (het lukte ze trouwens nog bijna).

Hier in het Baskenland zijn ze niet met de A-ploeg, maar ook hier had Roglic gewoon nog iemand bij zich in de finale.

Xevar

Ik vind dat je echt wel dat je kan en mag verwachten dat gasten als Foss en Oomen vandaag bij dat laatste groepje van ~25 man zitten hoor. Dat zijn totaal geen onrealistische verwachtingen op basis van hun potentieel en prestaties uit het verleden.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Oomen is eigenlijk de enige waar je op dit moment meer van zou kunnen verwachten. Hoewel hij natuurlijk die liesslagader operatie heeft gehad, reed hij vorig jaar al op een veel hoger niveau (vast vreemd om waar te nemen voor figuren die geloven in ketonen als wondermiddel). Aan de andere kant moet je iemand bij een nieuwe ploeg, met nieuwe trainers ook altijd wat aanpassingstijd gunnen.

Poeksel

TJV was in de breedte gewoon een van de betere ploegen vandaag hoor. Stuk beter dan INEOS bijvoorbeeld.

Murcia

edit wf: niet doen

Gaat het een loodzware opgave worden? Natuurlijk maar ik ga de renners hier niet eerst kwaliteiten toeschrijven die ze niet hebben zoals explosiviteit bij Foss om vervolgens te zeggen dat hij gefaald heeft als hij in dit werk niet bij de eerste 20 zit.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@morgenstern ik vind het nogal een kromme stelling van je om je standpunt in ere te houden mbt tot v aert op die brede baan, maar goed. We houden het op een verschil in inzicht ;)

S. Morgenstern

Ja, dat is inderdaad onze vriend Pellie weer onder een nieuwe naam. #nieuweweeknieuwenick

Stoempie

Nou ja. Pelle heeft wel een punt mbt Oomen. Houdt allemaal niet over tot nu toe

kelderfan

'@YogiBear
Quote: "Waar heeft Vingegaard de aanval gezocht? Ik heb zitten kijken op Eurosport en daar niets van gezien. Ik kan het gemist hebben, maar volgens mij heeft hij overal gevolgd en in is in de laatste paar honderd meter gelost."
Nee hij heeft de aanval gezocht op 't laatste steile klimmetje, dat was heel kort in beeld bij Eurosport.
@S.Morgensgtern
Ja als je Kelderman zag, dan mag je Sam Oomen ook verwachten in de finale, maar goed hij en Foss kwamen in de volgende groep binnen op 1:10/1:21 maar die Honore ging voor die jongens over de streep; dan heb ik 't wel goed, dat die Denen goed bezig zijn en dat Honore best een versterking is.
Maar Pfingsten wordt nu gebruikt in de rol van Vermote.

tendam

Je hebt wel meer van die doomsday-figuren, SnellePelle is/was zeker niet de enige. Maar het is zeker een kandidaat :)

Oomen had ik hier niet bij verwacht, Foss misschien wel maar dat was ook geen zekerheidje.

Yeez

Bij pelle heb ik vooral het idee dat hij zijn teleurstelling dmv onrealistische verwachtingen omzet in frustratie, omdat ik hem vanmiddag nog zag hopen dat foss en Vingegaard a la procyclingmanager gingen aanvallen op de slotklim.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Gaan wij weer op de man spelen?
@Michiel De Rooij
Sam Oomen is toch gehaald om de ploeg sterker te maken en om Laurens De Plus te doen vergeten. Hopelijk komt hij er door want er volgen nog de nodige zware ritten deze week.

1 2 ... 138 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.