Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 139 ... 454 455
Xevar

Pelle is de meest diehard Team DSM fanboy van de hele site en haat alles wat een geel/zwart shirtje aanheeft. De admins hier kunnen prima mijn IP checken en zien dat ik dat niet ben. Wel weer typisch dat je meteen in de verdediging schiet en valse beschuldigingen gaat uiten wanneer iemand zoals ik niet meegaat in de euforie en gewoon feitelijke constateringen doet.

Dit is dus precies wat ik bedoelde met dat er vele goede gebruikers zijn vertrokken en weggejaagd de laatste jaren door het kleine harde kern. Het heeft bijna iets eng sektarisch, alle haatberichten in mijn PM zeggen ook wel weer genoeg..

Er is trouwens een reden dat de gemiddelde Wielerflits-reaguurder al jaren een reputatie heeft bij alle Nederlandse wielervolgers. En ik kan je vertellen dat dat geen beste reputatie is.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Dat was vooruit anticiperen op deze uitslag.

tendam

'@xevar
De euforie!? Je bent wel erg calvinistisch Hollands als je vindt dat hier een euforische stemming heerst :)

kelderfan

'@Xevar
Laat je niet van de wijs brengen, want de meeste zijn hier fanboys van DSM.
Dus als je kritiek hebt, dan praat je voor hun parochie.

S. Morgenstern

Haatberichten in je PM, Pelle? Hebben we hier dat soort gekkigheid? Ik zou even een berichtje naar de redactie doen. Lijkt me dat ze daar wel iets mee kunnen.

Xevar

Blijf vooral zo doorgaan jongens, krijgt die report-knop hier op het forum ook nog eens wat liefde :)
Niet dat er wat mee gedaan gaat worden, maar toch.

madeinstars

Hoe kan je feitelijk constateren dat Foss tegenvalt, als je blijkbaar niet van de feiten op de hoogte bent betreffende zijn kwaliteiten?

Ik denk dat de meest fervente Jumbo volgers zullen beamen dat Oomen tot nu toe nog niet brengt wat er gehoopt was, maar om daar nu de hele ploeg op af te serveren slaat natuurlijk helemaal nergens op.

S. Morgenstern

Oomen overigens binnen als 35ste. Lijkt me eerlijk gezegd nog best redelijk.

Murcia

'@kelderfan
Wat bedoel jij met op de man spelen? Ik stel een vraag en dat mag toch. Beetje raar dat je je er zo druk over maakt terwijl je voor bv Morgenstern andere normen stelt. Jij zag vandaag aanvallen van Vingegaard die er toch echt niet waren.
De feitelijke constateringen van Xevar bestaan vooral uit geklaag op de rest van ons en dat wij allemaal een vreselijk eng clubje zijn geworden. Als de club je niet bevalt kun je altijd je lidmaatschap opzeggen.

Stoempie

Ik vind Xevar zijn aanwezigheid hier wel plezant. Lekker blijven jonge

Murcia

'@Michiel
Je hebt nog gelijk ook, het doorbreekt de voorspelbaarheid wel weer.

Poeksel

'@xevar Reageer dan maar eens op de feitelijke constatering dat TJV vandaag één van de betere ploegen was in de breedte.

Stoempie

Ja toch Murcia. En als we proberen zo veel mogelijk inhoudelijk te reageren, en niet op de toon en niet op de persoon....dan blijft dit forum een heel leuke.

Yeez

Baskenland blijft een rondje wat lastig te controleren is met alle smalle en korte klimmetjes. Morgen zal wat dat betreft al een iets beter beeld geven.

S. Morgenstern

Dat repeterende verhaal (op zijn best geleend) van Pelle, dat ze in de breedte aan een zwak seizoen bezig zijn, wordt ook behoorlijk ontkracht door het feit dat ze nog altijd in ieder WT-rondje in het ploegenklassement bij de beste vijf ploegen zitten.

kelderfan

'@Poeksel
Ja JV was zeker niet de minste vandaag, maar wat heb jij van de ondersteuning meegekregen?
Ik heb Pfingsten met Movistar de vluchters zien bijbenen, maar dat kwam toch goed uit.
Verder heeft Lennard Hofstede goed werk gedaan door Roglic goed af te zetten bij de klim van de dag.
Waar Roglic verder het werk alleen moest opknappen. Hij heeft 't gaatje naar Pogacar gedicht met de meute in zijn wiel.
Verder zag ik de groene trui van Vingegaard aangaan op 't laatste klimmetje naar de finish.

S. Morgenstern

Vingegaard was op de klim net gaan rijden, toen Woods de sprong naar Pogacar maakte. Vingegaard blies zich daar op in een poging gebruik te maken van die versnelling, waarna Roglic zelf met Woods mee schoof naar Pogacar en niet veel later zelf aanviel.

Ik begrijp niet zo goed wat er dan mis was met de ondersteuning. Het wordt een beetje bizar wanneer we gaan verwachten dat iedere aanval van een kopman door knechten gecounterd moet worden. Dan heb je het als supporter echt te hoog in je bol gekregen na afgelopen zomer.

Laatst gewijzigd
Murcia

Primoz heeft vooral met het koppie gekoerst. Zijn directe concurrent is nu Brandon en hij reed ook op hem. Net onder de top reed hij makkelijk naar Max toe om als eerste aan die afdaling te beginnen. Je zag op de beklimming trouwens hoeveel moeite McNulty had om het kleine gaatje dicht te rijden. Als er een puntje van kritiek jegens hem zou zijn is er het laten lopen van de boni's maar we maken pas zaterdag de rekening op. Oomen en Foss zitten hier rond plek 35 in de einduitslag en zo slecht is dat ook weer niet. Door de zege moet ook Astana morgen aan de bak bij de onvermijdelijke vluchtgroep.

S. Morgenstern

Die laatste kilometer had wel wat vreemds inderdaad. Roglic leek zelf totaal niet bezig met die bonificatieseconden, terwijl die zelfs met zo'n voorsprong en deze verhoudingen alsnog relevant kunnen worden. Vingegaard zat nadat ze even overlegt eerst helemaal achterin, om uiteindelijk via de andere kant van het peloton ogenschijnlijk nog een poging te doen om zich in het sprintje te mengen. Wellicht was het idee dat hij daarmee bonificatieseconden weg kan nemen, maar dat was dan een aardige overschatting van wat hij nog in de benen had.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Murcia
Ja Roglic heeft zeker met 't koppie gekoerst. Astana mag nu ook aan de bak.
@S.Morgenstern
Er is verder niks mis met deze jonge groep, maar het maakt Roglic wel kwetsbaar. Goed dat hij geen valpartij wilde riskeren, want de volgende ritten komen er weer aan. Alleen in 't vorige seizoen ging JV in de aanval en namen over van het sterke Ineos. Dat wekt nu eenmaal verwachtingen.

madeinstars

Natuurlijk zijn er verwachtingen, maar een selectie Roglic, Dumoulin, Kruijswijk, Kuss, Bennett, Van Aert (waar die verwachtingen op gebaseerd zijn) is wel even iets anders dan Roglic, Vingegaard, Foss, Oomen, Tolhoek, Hofstede. Sorry hoor, maar als je verwacht dat die net zo dominant kunnen koersen en dan als dat niet zo is op een forum gaat vertellen hoe teleurstellend het allemaal was, dan heb je er echt bijzonder weinig kaas van gegeten,

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Maar toch niet met deze selectie... je kan toch wel het verschil zien tussen deze selectie en die van bv de Tour van vorig jaar

S. Morgenstern

Ik zou zeggen, stel die verwachtingen dan even bij tot een wat reëler niveau, wanneer ze niet met hun beste acht renners tegelijk aan de start staan. Werkelijk nergens voor nodig om te vinden dat deze groep tekort schiet, omdat ze niet zo rijden als die selectie van afgelopen zomer.

Rawolf

Jumbo rijd hier wel met de b selectie ja op Roglic na, beetje aantobben in t Baskenland is niks mis mee.

De echte doelen komen nog voor Rogla

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die jonge gasten hebben vandaag gedaan wat ze moesten doen en dat was Roglic goed afzetten aan die slotklim. Prima werk geleverd dus. En dat Vingegaard tot 450 voor de streep nog kon aanhaken... prima voor hem.

1 2 ... 139 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.