Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 140 ... 454 455
xistnc

Ik heb toch een andere etappe gezien dan jullie, denk ik. Wat was er aantobben? Oomen en Foss worden 35e en 36e op een dikke minuut van de winnaar. Hoe ver hebben die achter gezeten, dus? De regie heeft ze niet in beeld genomen en de commentatoren hebben er lol in om net te doen alsof Roglic geen ondersteuning heeft. Maar als je jezelf een serieuze mening over wil vormen, laat je je daar toch niet door afleiden?

skylimit

Roglic kan zich prima redden in de Ronde van het Baskenland, zolang hij geen domme dingen doet en op zijn fiets blijft zitten. Het is wel oppassen want elke dag zijn het lastige etappes om te controleren. Vanuit dat oogpunt een beetje jammer dat Aranburu niet ook de leiderstrui pakte. Tegenstand is sterk met een goed blok bij UAE, Astana, Bora en Ineos.
Worden nog 4 interessante etappes vermoed ik, waarbij de zwakte of sterke in de breedte van TJV duidelijk zullen worden.

Yeez

Morgen idem dito. Een muur van 3 kilometer. Het zal zaak zijn roglic daar af te zetten en vanaf daar is het ieder voor zich. Je kan daar als knecht niks betekenen met zulke percentages op zo’n korte afstand

S. Morgenstern

Ineos heeft enkel nog Yates in het klassement.

Robert

Jonge ploeg en prima gedaan vandaag. Jammer dat Vingegaard net niet kan aanhaken aan het einde. Was anders een extra troef geweest, hoewel dat nog steeds kan.

Oomen komt echt wel weer op niveau. Dit jaar misschien nog niet. Zo’n operatie aan de liesslagader duurt gewoon lang om te herstellen.

Off-topic: wat is er met Janssen? In de tijdrit al niet best en vandaag laatste.

Yeez

Die is vanaf paris-nice al ziek, wat natuurlijk jammer voor hem is. Sowieso raar dat hij hier start met zijn kwaliteiten

Murcia

Rare keuze van zijn ploeg inderdaad, eerst starten in Vlaanderen daar DNF om een dag later te beginnen aan een koers waar zijn bijdrage sowieso al beperkt zou zijn maar met zijn gezondheid in het achterhoofd nog vreemder.

xistnc

Zou hij al spijt hebben? Die is misschien wel gratis op te halen bij Bike Exchange.

$kedel

Alleen zoeken we naar versterkingen ;)

peerduell

"Verder zag ik de groene trui van Vingegaard aangaan op ’t laatste klimmetje naar de finish"
Vingegaard reed naar Roglic om (waarschijnlijk) te vragen of hij de sprint moest voorbereiden/aantrekken. Toen Roglic (waarschjnlijk) zei, nee niet nodig liet hij zich rustig "uitdrijven" om zich te sparen. Roglic ging ook niet voluit in de sprint.Geen extra inspanning dus. Zo zag ik het.

Yeez

Ik ga ook altijd in volle finale waar iedereen kapot zit ff naar voren sprint en ff vragen of ik de sprint (die al bezig was) moet aantrekken.

peerduell

Laatste zinnetje gemist? Als ik het mis heb, jammer dan. Maar cynisme is mij vreemd, jou duidelijk niet.

Yeez

Ik hoopte stiekem dat je bekend was met cynisme

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Hij is nooit aangegaan in ieder geval... hij probeerde gewoon de rest te volgen.

skylimit

Ik denk niet dat Vingegaard zich rustig uit liet drijven om zomaar 14 seconden prijs te geven. Als Vingegaard nog goede benen gehad zou hebben, zou hij waarschijnlijk zelf nog hebben kunnen sprinten. Misschien zou hij daar toestemming van Roglic voor nodig hebben, al lijkt mij dit scenario ook wel besproken te zijn geweest tijdens de teammeeting voor de start van de etappe.

Nikolai

De ploeg heeft aangegeven de markt op te gaan voor een betere ondersteuning voor Van Aert in de voorjaarsklassiekers. Dat zou volgens mij moeten betekenen dat ze op zoek gaan naar renners die in het Vlaamse werk in principe bij de laatste 10 à 15 renners kunnen zitten. Nou heb ik even gekeken welke contracten volgens PCS na dit seizoen aflopen, maar daar zitten maar weinig van dat soort renners bij. Als we er even van uitgaan dat Asgreen niet meer haalbaar is, heb je het dan hooguit over renners als Marco Haller, Michael Gogl, Gianni Vermeersch en misschien een Dries de Bondt of Silvan Dillier. Echte schaduwkopmannen of andere renners die aantoonbaar beter zijn dan Van Hooydonck en Teunissen lijken er echter niet vrij te komen. Tenzij de informatie van PCS niet correct zou zijn, maar dat lijkt me niet. Een renner als Haller zou volgens mij overigens niet verkeerd zijn.

tdola

Zoz

kelderfan

Ja, die Gianni Vermeersch is goed bezig. En doe die Marco Haller (wel een Oostenrijker) er maar bij, want die kun je omturnen naar een echte lead-out; daar maak je Dylan weer blij mee. Zie de TdF-overwinning in Parijs van Dylan..

kelderfan

'@Yeez
Teunissen wil toch toewerken naar de TdF. Gaat dat lukken, want om zo weer top te worden is niet makkelijk.
Nu Tom nog, dat zou zeker een hele mooie binnenkomer zijn.

Yeez

'@kelderfan mike zou eventueel een programma kunnen doen dat gaat via hongarije, hoogtestage, zlm, nk en dan naar de tour. Dan heeft hij een hoogtestage en voldoende koersen in de benen lijkt me. De bedoeling is ook nog dat hij voor hongarije een trainingsstage met dylan gaat doen.

kelderfan

'@Yeez
Die hoogtestages moeten 't doen kennelijk, want met alleen Hongarije en ZLM kom je niet zomaar op je gewenste niveau en dat is echt wel nodig voor de TdF. Hij moet dan wel het voorbeeld van Roglic volgen om de afdaling voorzichtig te doen.

Yeez

'@kelderfan roglic rijdt na lbl geen koers meer tot de tour waarschijnlijk en doet alleen maar hoogtestages ;) dus ik denk dat mike met 11 koersdagen en een hoogtestage wel klaar moet zijn voor de tour

aru123

We mogen gaan stemmen voor het door tjv te dragen tenue tijdens de komende tour! Ik zag vooral veel zwart...

kelderfan

Wauw mooie strijd tussen de grote mannen. Sterke Roglic en ook Jona Vingegaard zit goed mee op deze steile pukkel.
Jammer dat Kelderman weer is gevallen shit.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Die Roglic is geboren voor die hoogtestages; dat heeft hij voorafgaande aan 't wielrennen geleerd.
Maar die Honore mag je opschrijven.

1 2 ... 140 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.