Roglic weer niet gepoogd om de boni's weg te nemen voor Poga maar voor de rest was hij weer ijzersterk. De manier waarop hij in de steilste bocht helemaal buitenom makkelijk in het wiel van Poga kwam was een teken van zelfvertrouwen. Jonas is hier ook gewoon weer top. Eerst de kopman afzetten en dan zelf een prima resultaat neerzetten. Gaat volgens mij blindelings worden genoteerd voor de Tour en kan in AGR en LBL als extra kanshebber binnen de ploeg worden uitgespeeld.
Iemand goed kunnen zien wie Roglic voorin hield richting de voorlaatste klim. Ik dacht dat het Foss was, omdat het me onwaarschijnlijk leek dat Hofstede daar nog zat, maar op die klim zat Hofstede vervolgens bij Mollema op slechts een minuut van de kop. Bracht me aan het twijfelen. Zou wel echt een hele goede dag zijn geweest als hij dat nog kon daar.
Kon het lastig zien maar volgens mij was dat Oomen
'@morgenstern @rahimns op de voorlaatste klim was hofstede. Na die klim zaten Vingegaard en Oomen er nog bij. Foss en Tolhoek waren toen al niet meer in beeld.
Ik denk overigens niet dat die 2 slecht zijn. Tolhoek en Foss lieten namelijk veelbelovende dingen zien in Tirreno en Catalonië, maar dit is specifiek werk: kort, steil en smal. Veel valt of staat ook met plaatsing. Bovendien lijken deze 2 sowieso niet explosief te zijn.
Afgaand op de foto´s van de eerste uren van de koers heeft Tolhoek in eerste instantie samen met Pfingsten op kop gereden.
'@Yeez toen waren die eerste uren ook natuurlijk al wel voorbij ;)
De ploeg heeft verder ook niet zo heel veel hoeven te controleren in deze etappe. Veel ploegen wilden op het laatst zich nog mengen in de strijd om de etappezege. Denk dat ze prima kunnen leven met de manier waarop het vandaag is verlopen.
Als ploegleider zou ik de knechten ook de opdracht geven om te laten lopen op sommige momenten. Ik verwacht/hoop dat Foss en Oomen dit gedaan hebben. Hofstede rijdt hier weer prima met Roglic in het rond. Pfingsten heeft zijn werk goed gedaan vandaag. Alleen niet de overwinning maar verder prima dag voor de ploeg.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.