Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 142 ... 454 455
Cycling

'@Rawolf Wie had de rol van Tolhoek dan op zich moeten nemen? Hofstede is geen optie. Vingegaard is nr 2 in klassement. Foss en Oomen blijven dan over. In het ondersteunen van Roglic om iets recht te zetten schat ik ook deze 2 hoger in op dit moment. Zeker op een vlakke aanloop.

robklerx

Tolhoek niet goed in stijle pukkels? Reed die niet eens top 10 in San Sebastian na die goede TdF?

Yeez

Ik heb het idee dat het meer iemand voor de cols is en een goed herstelvermogen heeft

Stoempie

Vingegaard solliciteert steeds meer naar een plekje in de Tour selectie.

Murcia

In Catalonië was Tolhoek goed in de etappe naar Valter 2000 en nam hij Kruijswijk nog op sleeptouw maar daarna werd het minder. Antwan is een van de mannen waar ik niet zeker van ben of de ploeg gaat verlengen. Een pluspunt is zijn nationaliteit, de ploeg wil ook bij de klimmers wat Oranje zien maar een pure knecht voor een treintje is hij nooit geweest en mede door blessures blijft hij wel wat hangen.

@Michiel
Eens, met dit niveau qua deelnemers is zijn prestatie dermate opvallend dat hij de plek van Tom gaat innemen denk ik, zelfs als die nog rap zou terugkeren. Hij is behoorlijk explosief en verder ook vrij allround. Geen toeval dat na de Angliru vorig jaar hij ook hier overeind blijft op de allersteilste pukkels. Overigens kunnen deze steeds steilere dingen mij gestolen worden.

Laatst gewijzigd
AWestie

Wat kunnen we van vandaag verwachten? Een mini-clasica zou Primoz moeten liggen, maar ik kan eigenlijk niet zo goed inschatten of dit ook echt een mini-clasica is.

madeinstars

Vandaag potentieel wel een gevaarlijke etappe, met dat relatief lange stuk na de klim. Als Roglic daar alleen zit of Vignegaard niet sterk genoeg is om gaten dicht te rijden, kan je daar wel eens tegen een vervelende aanval aanlopen.

Cycling

'@Madeinstars Het is maar 7 km vlak na de laatste klim. Ik verwacht dat op de laatste klim de kopmannen van elke ploeg boven komen. Als Roglic daar alleen bij zit, kan ik me nog niet voorstellen dat hij zijn leiderstrui verspeeld.

Laatst gewijzigd
madeinstars

7 km vlak, maar ook een vrij lange afdaling daarvoor. Als er dan iemand weg geraakt en je zit alleen en iedereen kijkt naar jou, dan kan dat toch een vervelende situatie opleveren.

Cycling

'@Madeinstars De renners die samen boven komen willen allemaal de etappe winnen en hun plaats in AK behouden. Als kopman kun je niet verwachten dat er op de top van de laatste beklimming er nog knechten zijn als er op de laatste berg vol wordt gereden. Het is dan aan de kopmannen zelf.

Yeez

En toch kan dat wel problemen opleveren. Als er iemand tussenuit knijpt wordt altijd naar de leider gekeken. Als je met 15 man boven komt zal het opletten zijn. Misschien kan Vingegaard mee, maar gezien het feit dat er morgen niet veel zal gebeuren verwacht dat Pogacar het wel zal proberen vandaag

kelderfan

'@Yeez
De ploeg voor de BP is als volgt volgens Cyclingfever:
31) Van Aert; 32) Eenkhoorn; 33) Fisher; 34) Leemreize; 35) Martens; 36) Roosen en 37) Van Hooydonck.
Leuk dat Fisher-Black zijn kans krijgt, na de Settimana hoever hij kan komen.

molovin

Maar wat als bijvoorbeeld Roglic in de afdaling zelf een gat weet te slaan met bijvoorbeeld iemand als Schachmann? En als Mcnulty daar bijvoorbeeld ook bij zit, zou Pogi dan erachter springen? Wie gaat hem dan eventueel helpen als bijvoorbeeld de etappezege al weg is.

kelderfan

'@harryjohan71
Het is te hopen, dat Vingegaard mee kan gaan, want een goede knecht is altijd belangrijk.

Yeez

'@kelderfan fisher-black was in Italië al erg goed als knecht (op 1 etappe na, waar hij hard viel), dus erg mooi dat hij deze koers kan rijden. Het moet raar lopen wil hij in 2022 niet in de wt zitten.

@molovin ik denk dat mcnulty dan niet mag overnemen en pogacar zal proberen terug te komen. Ze hebben met pogacar meer kans dan met mcnulty om te winnen.

Cycling

'@Kelderfan Ik zeg nergens dat een goede knecht niet belangrijk is, maar dat het niet te verwachten is dat als de kopmannen gaan rijden op de laatste klim Roglic nog een knecht heeft. Dit geldt niet alleen voor Roglic maar voor alle kopmannen. Tuurlijk mag je hopen dat Roglic een knecht mee heeft, maar je moet wel realistisch blijven

Yeez

'@harry wat is daar niet realistisch aan? Vingegaard rijdt gisteren bij de beste 8

molovin

'@Yeez, dat denk ik ook. Maar wie gaat er kop over kop meerijden om Roglic terug te pakken met Pogi? Denk dat ook renners als Yates wel doorhebben dat de eindoverwinning er niet in zit met de 2 Slovenen in koers.

Cycling

'@Yeez Ik geeft aan dat als de kopmannen versnellingen gaan plaatsen op de laatste klim dat de knechten eraf gaan. Als er zoals jij zegt 15 renners boven komen, zal Vingegaard daar nog bij kunnen zitten. Ik verwacht alleen niet zo'n grote groep die boven komt, maar een select gezelschap met alleen kopmannen.

Yeez

'@harry wat versta jij dan onder een select gezelschap met kopmannen? Welke renners? Dan moet het gek lopen wil Vingegaard daar niet bijzitten of uae met mcnulty en pogacar. Of carapaz en yates.

vingegaard en mcnulty zijn de nummers 3 en 6 in het klassement, dus jij verwacht dat roglic en pogacar met 2 boven gaan komen?

Laatst gewijzigd
madeinstars

Of Vingegaard er nou bij zit of niet, het kan gewoon gevaarlijk worden. Ik snap niet zo goed wat de grootte van de groep daarmee te maken heeft of waarom dat niet zou kunnen omdat er maar 7 km vlak is.

Als een type als Valverde een gaatje slaat in de afdaling en hij krijgt een (pak 'm beet) Bilbao mee en die gaan gewoon kop over kop naar de finish rijden, dan bestaat de kans dat de mannen bij Roglic gaan bluffen. In die situatie zou het zo kunnen zijn dat alleen een Vingegaard niet genoeg is om dat gat dicht te rijden.

En als McNulty weg rijdt heb je wat dat betreft een nog groter probleem.

Yeez

'@madeinstars mee eens! Gaat mij tekort door de bocht om te stellen dat ze met een klein groepje bovenkomen en ze samen naar de meet rijden zonder iets te proberen. Wat dat betreft zou roglic het beste samen met pogacar bovenkomen

Laatst gewijzigd
molovin

De aanval is de beste verdediging, laten we het hopen.

tendam

Uiteindelijk rijdt iedereen om z'n klassement te verdedigen. Dat zag je toch ook in die eerste rit? Jumbo heeft geen meter op kop hoeven rijden in de finale, en toch bleef Roglic aan de leiding.

Poeksel

Ik schreef trouwens gisteren dat TJV waarschijnlijk goede zaken in het ploegenklassement had gedaan, en kijk eens:

https://www.procyclingstats.com/race/itzulia-basque-country/2021/stage-3-teams

Denk niet dat ze dat tot het einde volhouden, maar toch.

1 2 ... 142 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.